انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: شکار بلدرچین
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
در برخی کتب قدیمی عربی از جمله برهان قاطع افسانه‌ای دربارهٔ بلدرچین نقل شده که خاستگاه وی را از دریا می‌داند. مرتضی زبیدی در این مورد می‌نویسد: «سُمانی (بلدرچین) ... از پرندگان مهاجر است، ولی دانسته نیست از کجا می‌آید. حتی برخی می‌گویند که از دریای شور بیرون می‌آید، و دیده می‌شود که با بالی فرورفته در آب دریا و بال دیگر مانند بادبانی گسترده بر روی آب، بر سطح دریا پرواز می‌کند...» این افسانه از آن‌جا نشأت گرفته که چون بلدرچین توانایی جسمی برای پروازهای طولانی را ندارد در فصل مهاجرت از بادهای موافق برای پروازهای کمک می‌گیرد و گله‌های بزرگ بلدرچین در پاییز از اروپا به شمال آفریقا و شرق مدیترانه کوچ می‌کنند و در بهار به اروپا باز می‌گردند. در هنگام عبور از مدیترانه اغلب خسته شده به دریا می‌افتند و با همان روشی که زبیدی آورده: «با بالی فرورفته در آب دریا و بال دیگر مانند بادبانی گسترده بر روی آب» خود را به ساحل می‌رسانند. تا دهه ۱۳۲۰/۱۹۴۰ هر سال در دو فصل بهار و پائیز میلیون‌ها بلدرچین در سواحل مدیترانه بدین‌سان گرفته می‌شد ولی شمار آن‌ها از آن پس کاهش یافته‌است.
(2012-05-05 11:37 AM)kamran نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام خدمت اعضا گرامی . از دوستان کسی صدای بلدرچین نر یا ماده رو اگه دارند و میتونن برا دانلود کردن اینجا قرار بدن ممنون میشم یا آدرس سایت مرتبطی هم باشه بفرمایندKhansariha (8)
با سلام . دوست عزيز كافيه توي گوگل تايپ كني (صداي بلدرچين) تا لينك در اختيارت بزاره.Khansariha (8)
با سلام خدمت شکار دوستان گرامی کسی اطراف تهران جایی میشناسه که بلدرچین داشته باشه؟ البته منظورم تو فاصله یکی دو ساعته .میگن قزوین زیاد داره درسته؟و اینکه اینم درسته که وقتی گندم چیده شد چند وقت بعدش میشه بری شکار بلدرچین چون دیگه تو اون گرما که تخم نمیکنه و جوجه هاشم که سریع بزرگ میشن چون من خودم یه مدت پرورش بلدرچین داشتم وقتی جوجه از تخم در میامد 6 هفته بعد بالغ میشد یعنی اگه ماده بود تخم میکرد رشتش خیلی سریعه
پست من تو اینجا مال تیر 90 بود
الان دارم تو سال 91 مینویسم دقیقا یک سال پیش
خوب اقا ما اخر به نتیجه نرسیدیما برای شکار بلدرچین که نمیشه اخه بیامممممممم شهرهای شما همشون دورند
گفتم تهران اگر کسی دیده بگههههههههههههههههه کجا
با سلام، دوست عزیز شما میتوانید اواسط شهریور به منطقه ورامین برای شکار بلدرچین تشریف ببرید..در ان منطقه پس از اینکه گندم درو شد عمدتا برای کاشت ذرت اقدام میشود ولی در شهریور هنوز زمینهایی پیدا میشوند که کشت نشده و به اصطلاح ته گندمی هستند و ترجیحا در ان موقع (قبل از گدار)اقدام بفرمایید چون اگر دقیقا مدت کمی پس از درو به شکار اقدام کنید جوجه در بین انها زیاد هست و در عمل به نظر بنده کار خوبی نیست.(صلاح مملکت خویش خسروان دانند)
اقا همین امروز من ورامین بودم گندما ام چیدند ولی چیزی ندیدم هواشم شدید گرمه به نظرت پیدا میشههه؟
جوجشم خوب ادم بتونه بگیره بزرگش میکنه اخه حسابی چاق میشند دیدم
دوست عزیز بنده عرض کردم اواسط شهریور در ضمن گرفتن جوجه بلدرچین(وحشی)کار بسیار سختی است و عمدتا پرندگان وحشی اگر زنده گیری شوند اکثرا در اسارت غذا نمیخورند و روز به روز لاغرتر میشوند... هر شکاری منطقه خاصی دارد و فصل معین ،پس شما در هر جایی نمیتوانید به راحتی پرنده مورد نظرتان را پیدا کنید...در اخر خواهش میکنم تا شروع فصل شکار اندکی صبر کنید...با تشکر
اطراف تهران کجا می شه شکارکرد؟حالااگراطراف تهران نیست توکدام شهر درایران می شه شکارکرد؟
(2013-05-05 07:01 PM)fateh نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اطراف تهران کجا می شه شکارکرد؟حالااگراطراف تهران نیست توکدام شهر درایران می شه شکارکرد؟

سمت ورامین یا برید سمت طالقان
سلام
اطراف شیراز کجا میشه شکار کردKhansariha (226)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
لینک مرجع