انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: شکار بلدرچین
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
سلام دوستان
اگر روی سخن بامن است گفتم که فقط یک کنجکاوی بود و تمام. اینجا اصلا بلدرچین نیست که کسی دلش بیاید شکار کند. تک و توکی فصل بهار می آیند و میروند. خوش به حال شما که منطقه غنی و با برکتی از نظر ش... دارید.
هدف من فقط تست روش هاست. آن بلدرچین همانجا رها شد. فیلمش هم موجود است.
موفق و پیروز باشیدKhansariha (8)
سلام
امروز از کنار خیابان چهارتا بلدرچین خریدم. همینطور هوس کردم بخرم. دانه ای 5هزار تومان. البته قیمت واقعی کمتر است و این قیمت تک فروشیست. اینها نژاد ژاپنی هستند و نزدیک دو برابر نژاد وحشی هیکل دارند. خیلی هم رام و بی سر و صدا هستند. البته به زیبایی وحشی ها نیستند.
ای کاش سازمان حفاظت از محیط زیست هم زودتر به فکر تکثیر مصنوعی وحوش قابل شکار می افتاد. با این کار هم نژاد وحشی به خطر نمی افتاد و هم وفور پرنده و قیمت ناچیز آن حساسیت شکار را از بین می برد. راحت می شد در یک شکارگاه خصوصی قرقاول و کبک و بلدرچین پرورشی رها کرد و از شکار آنها کلی درامد کسب کرد.
حیف از این همه فرصت سوزی!
موفق باشیدKhansariha (8)
(2017-05-02 06:53 PM)sinaahoora نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عزیزان تو این فصل شکار بلدرچین و هر پرنده دیگه ای مناسب نیستش چون الان یا تخم دارن یا جوجه یخورده تحمل کنید مرداد ماه بریم با هر روش که دوست دارین شکار کنین
با سلام .
شکار هر چیزی اصول خودشو داره
این اصول تابع خیلی از موارد میشه مثل عادت تولید مثلی -رفتار جانوری - مهاجرت - تغذیه و....
دوست عزیز خیلی از مشکلات ما امروزه در مبحث محیط زیست و برنامه ریزی در این خصوص نداشتن دانش و اطلاعات کافی در خصوص موضوعی که باید دربارش تصمیم گرفت.
به عنوان مثال همین شکار بلدرچین با تور تیپچه
شما شکار بلدرچین رو در این فصل به وسیله تور و تیپچه مناسب نمیدونید
ولی من در هر فصلی شکار بلدرچینو با این روش مناسب میدونم بهار -تابستان - پاییز
ولی شکار این پرنده را با اسلحه و دیگر روشهای کرک گیری در فصل بهار تابستان و حتی پاییز مناسب نمیدونم
نکاتی که باید یاد اور بشم
بلدرچین پرنده ای مهاجر هست
مهاجرت اون از افریقا شروع میشه بعد از گذشتن از خلیج فارس فروردین و اردیبهشت رو در قسمتهای جنوبی و غربی و خرداد ماه در قسمتهای مرکزی و تیر و مرداد و ... در شمال و شمال غرب تا سیبری هم مهاجرت میکنند
بلدرچین نر هیچ گونه وظیفه ای در نشستن روی تخم و بزرگ کردن جوجه ها و مراقبت از اونها نداره و ممکنه بعد از جفتگیری بلافاصله از اون مکان به مناطق شمالی تر مهاجرت بکنه
بلدرچینی که در اردیبهشت ماه در جنوب کشور متولد شده میتواند در تیر ماه در البرز تولید مثل انجام بده
حالا چرا شکار با تور و تیپچه هیچ ایرادی نداره
چون در این روش فقط بلدرچین نر صید میشه که عملا هیچ کاری در قبال جوجه ها انجام نمیده
بعد از جفتگیری بلدرچین ماده تا یک هفته تخم بارور میگذاره و روی تخمها میخوابه
در مناطق بالاتر در پاییز هم ممکنه تولید مثل انجام بشه و گاها ممکنه بلدرچینی که روی تخم خوابیده یا جوجه داره مورد هدف شلیک شکارچی نااگاه قرار بگیره [/b]
سلام،فصل جفت گیری دارن؟Khansariha (8)
اگر جفت گیریشون فصل خاصی داره پس نرها شکار نشن بهتره.یکی باید برای بلدرچین ماده قبول زحمت کنه تا . . . !Khansariha (172)
اگر نرها تعدادشون کم بشه بالطبع روال طبیعی تکثیرشون تحت تاثیر قرار میگیره.
(2017-05-03 10:50 PM)kooman نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام،فصل جفت گیری دارن؟Khansariha (8)
اگر جفت گیریشون فصل خاصی داره پس نرها شکار نشن بهتره.یکی باید برای بلدرچین ماده قبول زحمت کنه تا . . . !Khansariha (172)
اگر نرها تعدادشون کم بشه بالطبع روال طبیعی تکثیرشون تحت تاثیر قرار میگیره.
با سلام .
در پست قبلی عرض کردم خدمت دوستان بلدرچین نر از فروردین ماه شروع می کنه به جفت گیری تا مرداد و شهریور
بلدرچین شب مهاجرت میکنه
امروز ممکنه در فیروز اباد بعد ممکنه در فسا بعد شیراز بعد بیضا و بعد درودزن و ...همینطور میاد به سمت شمال هر جا هم که ماده باشه توقف میکنه جفتگیری و تغذیه و استراحت و بعد هم باز مهاجرت
یک نر هم برای چندین بلدرچین ماده قبول زحمت میکنه
نر ها هم همیشه برای قلم رو با هم جنگ و جدال دارن
پس فصل جفت گیری دارن.. . .Khansariha (48)
سلام
بلدرچین با خوردن سن به کنترل افات کمک می کند. من باورم نمیشد که بلدرچین سن بخورد چون همانطور که دوستان میدانند سن یک حشره بسیار بدبوست. Khansariha (172)
پس این پرنده برای گندمزار بسیار مفید است.Khansariha (8)
کومان عزیز
همه پرنده ها فصل جفت گیری دارند. ولی بعضی از انها فقط در یک فصل خاص و برای دوره ای محدود جفتیابی و تولید مثل می کنند. مثل پرندگان شکاری. به همین دلیل بسیار آسیب پذیرند. بعضی دیگر مثل کبوتر و قمری خانگی در شرایط مناسب همه سال می توانند تولید مثل کنند ولی برای تولید مثل و بزرگ کردن جوجه ها مشارکت نر و ماده لازم است. بعضی دیگر مانند بلدرچین در همه زمان در صورت مناسب بودن شرایط تولید مثل می کنند و پرنده نر فقط وظیفه جفتگیری را بر عهده دارد و ماده به تنهایی تخم می کند و جوجه ها را بزرگ می کند. جوجه این پرنده ها نیاز ندارد که توسط والدین غذا در دهانش گذاشته شود و خودش غذا می خورد. منظور جناب راک این است. البته نمیخواهم کسی را تشویق به صید این پرنده کنم. فقط هدفم اشتراک اطلاعات و استفاده از اطلاعات دوستان عزیز است.
موفق باشیدKhansariha (8)
سلام،فرمایش شما متین و فنی،بنده هم در مورد روند و روال تولید مثل پرندگان تا حدود کمی اطلاعات دارم،هر عزیزی هر جور که صلاح میدونه اقدام میکنه و به بنده کوچک جمع ،ارتباطی نداره که نهی و امر کنم.Khansariha (8)
اعتقاد من اینطوره که در دوره زمانی خاصی که قرار بر تولید مثل شده،حتی بخاطر 1% سهم بلدرچین نر در روند تولید مثل ،شکارش نکنم !
اما نظر همه دوستان محترم.Khansariha (8)
سی چهل ساله تو خوزستا ن شکار میرم ولی تا حالا یک عدد بلدر چین وحشی ندیدم
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
لینک مرجع