انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: آموزش،سوال در باره شکار اردک
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
دوستان
سلام
گویا همه شاتگان دارن ، راهنمایی برای شکار اردک با پی سی پی هم بذارین اگه کسی تجربه داره ، برای مناطق کنار دریای خزر استان گلستان ، ممنون می شم
سلام دوست عزیز
من یه دونه سوماتره500هم دارم که گاهی اوقات در رکاب دوستان عزیز(علیرضا_امیرجون_آقا مسیح_...)میریم شکار
هفته پیش هم رفتم حاشیه زاینده رود وباپسر کوچیکم(سوماترا)یه اردک زدم که متاسفانه همون روز گوشیم افتاد تو آب ونشد عکس بگیرم
ولی برای شکار اردک اون هم باpcpباید بارعایت اصول کامل استتار واختفاء به اردک اجازه بدی به فاصله50_60 متری شما برسه(البته استفاده از اردک مصنوعی وریختن غذا در محل تاثیر زیادی داره)و صدالبته صببببببببببببببر[size=medium]الباقیشم حتما بلدیKhansariha (219)Khansariha (215)
سلام به همه دوستان
شکار اصلی من و مورد علاقه من شکار اردک و ابیا است. در شکار اردک اولین مساله نوع شکار است. نژاد های بسیاری از اردک وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و اخلاقیات خاص خودشون را دارند.
اولین اردک خوتکا یا به زبا محلی کشتل : این اردک نسبت به سایر اردک ها ریز تر است و خیلی هم تیز و سریع است. طوری که یکی از دوستانمون که خیلی کشتی گیر فرضی هم هست بهش میگیم کشتل. برای شکار این اردک باید شب های سرد زمستان در آب بندان ها یا زمین های کشاورزی که پر از آب شده با ساچمه 4 یا 5 شکارش کرد. استفاده از پروزکتور خیلی خوب است.

مرغابی معمولی که ما بهش میگیم سیکا مرغ : برای شکارش باید از ساچمه 3 یا 4 استفاده کنی . معمولا ارتفاعش 20 تا 30 متر از سطح زمین میشه برای شکارش باید نیم ساعت قبل از طلوع خورشید و یا زمان غروب خورشید در جاهایی که آب جمع شده کمین کنید این اردک کمی کند تر از خوتکا است.

دیگ دم یا مرغابی خاکستری silver duck این مرغابی نسبت به سایر مدل های مرغابی کمی بزرگتر است و رنگ سر آن قهوه ای است و دم بسیار بلندی دارد. برای شکارش ساچمه 3 مناسب است. معمولا کمیاب است و در تالاب ها یافت می شود که معمولا منطقه محافظت شده هستند.

کسک که کاندایی ها بهش اردک چوبی می گن wood duck اندازه خوتکا هست ولی یه تاج روی سرش داره و رنگ پر هاش هم از خوتکا رنگین تر هست. برای شکارش ساچمه 4 یا 5 مناسب هست . فرق این اردک با سایر اردک ها اینه که بر روی درخت های بزرگ خونه میسازه و تالاب هایی که اطرافشون جنگل داره رو خیلی دوست دارن چون می تونن توش خونه بسازن.مثل تالاب گاومیشان. ولی اگه دیدین خدایی نزنیدش چون خیلی کمیاب و زیباست.

پرلا یه نوع اردک سیاه رنگ هست که از خوتکا بزرگ تر و از مرغابی معمولی کوچیک تر هست . گوشتش کمی بو میده ولی اگه چند ماه در فریزر بمونه بوش میره. برای شکارش ساچمه 4 خوبه . این پرنده اردک خیلی تنبلی هست و کمتر پرواز میکنه. برای شکارش باید گوشه کنار تالاب ها و آب بندان ها رو بگردید چون معمولا در زیر گیاهان و علف ها قایم میشن و مثل کبک یا قرقاول هر چند متر پرواز دوباره میشینه. وقتی هم متوجه حضور شما شدن میرن زیر آب قایم میشن و با نوکش که از آب بیرون زده نفس میکشه. اگه سگ نداشته باشید بکشیدش هم از جاش پرواز نمی کنه.

ژِیوا ، یوری یا زیبا یه نوع اردک نارنجی قرمز یا قهوه ای رنگ هست که هم اندازه مرغابی معمولی هست. ولی برای شکارش باید خیلی پر شانس باشید چون در ارتفاع زیاد یعنی 80 یا 90 متری پرواز میکنه و در مسیر مهاجرتش زیاد استراحت نمی کنه و ارتفاعش رو هم اغلب کم نمیکنه . بهترین روش شکارش گول زدنش هست یعنی اگه ببینه یه جا ، کلی اردک و غاز نشسته واسه استراحت فرود میاد . واسه همین هم اغلب چند تا اردک محلی میریزن تو آب بندان یا زمین کشاورز که مک مک کنن و بعد که ژیوا صداش رو شنید میاد پایین بهش شلیک میکنن . این روش شکار برای بقیه اردک ها هم جواب میده. حالا اگه سوالی درباره شکار اردک دارید در خدمتون هستم.
دوستان میشه اطلاعاتی درباره درنا هم بزارید قابل خوردن است و چگونگی شکارش را لطفا بزارید
دوست عزیز درنا قابل خوردن نیست و در ضمن پرنده ای در خطر انقراض است و بسیار نجیب . سعی کنید شکارش نکنید چون حیفه.
معمولا برای شکارش صدایی شبیه wow در میارن تا بیاد نزدیکیتون و چون کند پرواز میکنه شکارش از اردک ساده تره.
سلام.می خواستم ببینم اطراف تهران کجا می تونم برم شکاراردکKhansariha (256)
(2013-05-13 04:00 PM)fateh نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام.می خواستم ببینم اطراف تهران کجا می تونم برم شکاراردکKhansariha (256)

سلام ورامین داره ولی محافظت شده هست
با سلام خدمت دوستان گرامی
دوستان یک سوال درباره ی اردک داشتم :
می خواستم ببینم هرجایی که انواع اردک باشه مثلااز این اردک های کوجک از آن های که کله مشکی کوچکی دارند و بدنشان سفید و سبز است امکان دارد کله سبز هم در این جا وجود داشته باشد چون عاشق شکار کله سبزم و این محلی هم که می گویم رفتنش برای من آسان است و راهش هم نزدیک فقط می خواستم ببینم امکان داره کله سبز هم این جا باشه؟
چرا که نه !کله سبز بیشتر حوالی رودخونه هایی که پوشیده از درخت هستن گیر میاد و شکارش راحتتره.
دوستان ، سلام من اهل استان گلستان و بندترکمن هستم ، با شروع پاییز مهاجرت و پیدا شدن پرنده هایی مثل انواع اردک تو منطقه معموله و البته سر و کله شاتگان به دست ها هم Khansariha (367)
همانطور که آقا پیمان در چند پست قبلی در رابطه با انواع اردک ها توضیح داده بودند من چند بار که برای دیدن شکار کردن شکارچی ها در صبح های زود پاییز و زمستون رفتم، بیشترین گونه در سواحل بندرترکمن خوتکا و کله سبز بودش ، نظرتون چیه با ای تی 44 بیفتم دنبالش ، خیلی دلم می خواد یکی رو شکار کنم ؟؟؟Khansariha (399)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
لینک مرجع