انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: آموزش،سوال در باره شکار اردک
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
سلام،امروز تماس گرفتم انزلی،دوستان از افزایش پرندگان ابزی نسبت به دو سال گذشته خبر میدادن و بسیار راضی بودن از وضعیت شکار.گویا اونور اب امسال زودتر سرد شده که پرنده خوب اومده.با این وضع احتمالا اطراف ما هم قدم رنجه میکنن . میخوام پروانه شکار ابزی رو با توجه به محدودیت زمانیش ،موقعی تهیه کنم که به گله بار برسم.خخخ
بله کومان عزیز هفته گذشته اردک و خودکا فراوون بود ولی از ارتفاع بالا پرواز میکردن از چنگرهم خبر انچنانی نبود اگه این هم استانی های شما اجازه بدن و با این تورهای هواییشون به نسل کشی مرغابی ها ادامه ندن شاید شکارچی جماعت بتونن یه چنتایی بزنن اخبار دیروز نشون میداد ۸۰۰ تا اردک فقط تو یک شب با تور در استان مازندران گرفته شده خخخخخخخخ
دوستان تاپیکی هم هست در مورد انواع پرنده با (اسامی مختلف در نقات مختلف ایران ) و تصویر
چون تو نت ک میگردیم اکثرآ اسامی فارسی و لاتین هستو مثلآ تو مازندران برا هر پرنده ی اسم گزاشتن ک کلی متفاوت . همین چنگر اینجا میگن مرغ mergh ب ابیا میگن کشتل keshtel ب غره غاز میگن دارغاز dar ghaz و کلی پرنده با اسامی متفاوتKhansariha (290)
سلام،یک روش شکار مرغابی که بیشتر تو غرب مازندران و شرق گیلان متدواله و بهش علاقه مند شدم رو حدودا توضیح میدم شاید خوشتون بیاد.اول عرض کنم این روش بیشتر برای جاهاییه که محل گذر مرغابی باشه نه محل اسکان.
تقریبا از اواخر مرداد و اوایل شهریور که برنج رو درو کردن شکارچی باید قطعه زمینی به مساحت حدودا 300متر یا بیشتر (تا حدی که اضلاعش از برد فشنگ خارج نباشه) رو کاملا مرز ببنده و پر از اب کنه.یک طرف زمین که ترجیحا رو به غرب نباشه رو برای ساخت کومه استتار اختصاص میدیم.رو به غرب نباشه چون باد از سمته غرب میاد و زوره ساچمه رو میگیره.کنار کومه استتار اتاقک نگهداری مرغابی محلی میسازیم.چند تا مرغابی محلی و پلاستیکی واجبه(هر چی بیشتر بهتر).ایامی که دریا مواج باشه مرغابی برای تهیه غذا و زمین پر اب از دریا به سمته ساحل میاد.مرغابی با دیدن اردک محلی و شنیدن صداشون که اونم بخاطر حضور اونه اعتماد میکنه و میشینه یا هوازنی میشه.گاهی مرغابی اعتماد نمیکنه و حتی تو تیر راس هوایی نمیاد،اون موقع شکارچی از داخل اتاقکی که عرض کردم اردک محلی که پروازی باشه رو به اصطلاح پدافند میکنه به هوا.اردک محلی تو اسمون به وحشی نزدیک میشه و بعد از چند دور رفاقت ،چون جلده اون قطعه زمینه فرود میاد و اردک وحشی هم میاد داخل قتلگاه.(اگر فرود نیاد زمانه هوازنیه)حالا چرا تیر رو زمین به اردک محلی نمیخوره؟!
چون اردک وحشی ابتدا روی زمین غریبی میکنه و میره گوشه که از اردک محلیهای دیگه کتک نخوره.اصولا هم شکارچی برای جلب توجه بیشتر اردک پلاستیکی و پای چند تا اردک محلی رو روی زمین داخل اب با چوب ردیفی میبنده طوریکه از داخل کومه به صورت چند ستون موازی با فاصله حدودا 8 متر دیده میشن،اردک وحشی اگر داخل ستونها فرود بیاد از ترس اردک محلی چپ و راستش وسط ستونها میمونه،یعنی از اردک محلی 4 متر فاصله داره و اونها ساچمه ای نمیشن.
البته یک سری ریزه کاری هم داره،مثلا اگر گله مرغابی فرود اومد شلیک به گله ممنوعه مگر مطمین باشی تمام اهدافت در جا کشته میشن.چون علاوه بر زجر کشیدن و تلف شدن بیهوده پرنده ، پرنده زخمی و به اصطلاح ساچمه سوز به صورت خطی فرار میکنه،اما اگر فقط صدای شلیک باعث پروازشون بشه احتمالا دایره وار پرواز میکنن و شانس هوازنی وجود داره .
یا اگر دوتا مرغابی فرود اومدن و با فاصله بودن،درست زمانیکه یکیشون برای غذا سرشو برد داخل اب نه میشنوه و نه بیرون رو میبینه ،پس اون یکی رو باید هدف قرار داد،وقتی سرشو میاره بالا انگار نه انگار خبری بوده.
و نکات دیگه که از حوصله دوستان خارجه و بچه هایی که تجربشو دارن حتما بهتر از منه تازه کار میدونن.
چند روز پیش طرف جنوب کرمان(حدودا) توی یه روستا که هواش در روز کاملا گرمه بودم. تو زمینهای درو شده و مخصوصا اونایی که کاشته شده بودن و بهتر از اون جاهایی که ابگیری شده بود و گل و شل بود مرغابی دیدم.مهاجر بودن و استراحت بین راهی داشتن.البته نمیشد به تیررس رسید و بعد پرس و جو بهم گفتن تو باغها کنار درختای خرما کوچک میشینن و زیر سایه یه استراحت کوتاهی دارن قبل ادامه مسیرشون. تفنگ که دادن بهم مالی نبود و با پیگیری یه تک نخجیر پیدا شد و عصری رفتیم و فقط یه دسته 6-7 تایی دیدیم که یکی هوازنی کردم. یه چرخ دایره زدن و اوج گرفتن که قبل بالا رفتن امدن رو سرمون. من از رفتارشون خیلی سر در نمیارم ولی همونطور که دوستمون گفتن اگه خیلی نترسن برا بالا رفتن یه دایره میچرخن. در کل جالب بود. اگه عزیز خودم باهام بود و نیت به زدن چنتایی دیگه میکردم احتمال زیاد میشد زد اما همون یکی لذت کافی داشت و بسنده کردم. ولی اگه دست دست کنی سریع اوج میگیرن و از تیر رس میرن بیرون. با فشنگ دو dio زده شد و نخجیر خوب زدش.
با سلام :
خدمت دوستان عرض کنم در گذشته ، یکی از قوانین اصلی برای شکار اردک و غاز و .... بلد بودن استفاده از تیپچه اردک و.... یا همون داک کال بود . بدون اون کسی پا به کومه و نیزار و..... نمیگذاشت .البته اینها بیشتر ماله شکارچی های شهری بود چون محلی ها روشهای خودشون رو داشتند و استادانه هم بکار میبستند . همین دور زدن پرنده ها یا حتی از ارتفاع بالا به زیر کشیدنشون با زدن داک کال کاملا مهار میشد اینم بگم خیلی قلق داشت دعوت به غذا خوردن با دعوت به کم کردن ارتفاع فرق داشت یا اخساس امنیت دادن و ..... و اگر اشتباه میزدید پایین که نمیومدن هیچی !!! دو تا بال دیگه هم قرض میکردن و الفرار .................
من یکی از اونهایی بودم که هر موقع داک کال دست میگرفتم تا 5 کیلومتری ............... همه رو فراری میدادم !!!!خخخخخخخخ
البته برای من که کمتر به شکار پرندگان آبزی میرفتم این مهارت زیاد هم لزومی نداشت و الان هم دیگه ...................هیچی نگیم بهتره Khansariha (226)
امیدوارم به همه دوستان خوش بگذره Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
پس مهارت من و ندیدی در شکار ابزی جماعت خخخ والا خودتون استاد میدیدین. البته طرف ما ابزی زدن شرطی داره اونم پیدا کردنشه. Khansariha (219)
شکار کبک از آبزی سخت تره قبول کنید خخخخخ

hossin
والا من هنوز درست و حسابی فرصت نشده شکار ابزی رو تجربه کنم. برا همین نمیتونم از راه درستش مقایسه کنم. اما در سختی شکار کبک شکی نیست(از راه درستش )
شکار مرغابی سخت است سختیشم در این است که تو هوای بسیار سرد منتظر یه مرغابی هست اونم بیاد یا نیاد اگه بیاد بندازی بیفته یانه البته اب وهوای مناطق کشور با هم فرق می کنه وناحیه ما واقعاًسرد است ولی شکار کبک چیل خیلی خیلی راحت تر یه تیر می اندازی بیچاره ها از ترس خوشکشون می زنه یه تیر هم می اندازی دیگه نسل اون دسته منقرض شده به حساب می اید
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
لینک مرجع