انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: به چه دلیل ساچمه خوب ایرانی نداریم؟؟؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
بالاخره مهرشادجون بايدكارهم از يه جاي عملي شروع بشه تانتيجش معلوم بشه اگه ادم بشينه وهي بگه نميشه هيچ كاري انجام نميشه. شما جاويدروببين چقدرطرح طراحي كردوساخت وبعد يه طرح جديدتر اومد تو ذهنش تا بالاخره تفنگ روساخت.اگه همش ميومد تئوري نظرميدادوكاري نميكردتاحالا هيچ كاري نكرده بود. بعضي نتايج تو ازمايشات عملي خودشون روبهترنشون ميدن تا حدس وگمان.بالاخره اين بچه ها علاقه دارن به اين كار وبنظرمن بايددنبالشو بگيرن تا به يه چايي برسه

ممنونKhansariha (8)
سلام
دوستان با توجه به حرفهای شما البته اگر درست متوجه شده باشم این طرح رو کشیدم .
با برنامه اتوکد کشیدم تا اندازه و شکل واقعی باشه .
طول 11 میلیمتر . عمق هواخور 9 میلیمتر . کالیبر 5.5
[تصویر: nb.jpg]
منتظر نظرات شما عزیزان هستمKhansariha (8)
(2011-08-09 10:00 AM)mmdsniper نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
آقا ما دوباره وارد شدیم
این شکل ساچمه که از مرمی الگو برداری شده چیزیه که من نظرم روش بوده . لطفا با دقت بهش نگاه کنید .
با ایجاد هواخور نسبتا بزرگ از وزن ساچمه کم میشه که این باعث رفع مشکل وزنه.
شیارهایی که توی شکل مشخص کردم هم از درگیری بیش از حد با لوله کم میکنه و احتمال جام کردن رو از بین میبره .
اگر توجه کنید با ایجاد هواخور وزن به جلو انتقال پیدا میکنه و این در پرتابه های زیر سرعت صوت برعکس تفکر عموم باعث ثبات میشه نه لنگ زدن.
به دلیل اینکه سطح تماس طولی ساچمه بیشتره و شیارها هم از قفل شدن جلوگیری میکنن ساچمه بهتر در محور لوله قرار میگیره و واقعا میچرخه .
فرم نوک ساچمه هم که تیزه و ایرودینامیک که این خود باعث به دست آوردن بالستیک بهتر میشه .
[تصویر: new_pellet_2.png]
دوستان از اینکه با دلیل و جداول سعی در راهنمایی دارید ممنونم .
لطفا در مورد ساخت این ساچمه راهنمایی کنید نه کلا ساخت اون رو غیر ممکن اعلام کنید.Khansariha (8)
به نظرمن خوبه ولی اگه قسمت داخل ان تیزباشه بهتره مثل زیر
[تصویر: new_20pellet_202_1_.jpg]
mmdsniper عزیز
در طرح شما 3 مورد جهت بهینه شدن وجود داره
1 - عمق بادخور و زاویه آن
2 - وسعت سطح درگیری با خان
3 - عدم وجود بادخور با توجه به کالیبر
1 - توجه به متریال نرم سرب بیرون کشیدن سمبه فرم بادخور باعث له شدن قسمت انتهائی میشه
2 - بجای برو رفتگی از برجستگی با تعداد 2 الی 3 رینگ استفاده کنید
3 - نقش اصلی در چرخش ساچمه به عهده بادخور هست که لابلای خان فرو میره و رینگها حکم ساپورت رو دارند
بطور کلی طرح شما از لحاظ شکل و تناسب خوبه ولی در عمل ممکنه بعد از ورود از سر لوله بیافته بیرون و یا بلحاظ اینکه داخل خانها خالیه پرت هوا و کسر انرژی داشته باشه در صورتی که آیرودینامیک خوبی داره اگر ابعاد رو دقیق بدین میشه در طراحی وزن و مرکز ثقل و خیلی از اطلاعات دیگر رو بدست آورد

موفق و سربلتد باشید
(2011-08-09 11:14 AM)mohsen1982 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بالاخره مهرشادجون بايدكارهم از يه جاي عملي شروع بشه تانتيجش معلوم بشه اگه ادم بشينه وهي بگه نميشه هيچ كاري انجام نميشه. شما جاويدروببين چقدرطرح طراحي كردوساخت وبعد يه طرح جديدتر اومد تو ذهنش تا بالاخره تفنگ روساخت.اگه همش ميومد تئوري نظرميدادوكاري نميكردتاحالا هيچ كاري نكرده بود. بعضي نتايج تو ازمايشات عملي خودشون روبهترنشون ميدن تا حدس وگمان.بالاخره اين بچه ها علاقه دارن به اين كار وبنظرمن بايددنبالشو بگيرن تا به يه چايي برسه

ممنونKhansariha (8)

محسن جان برای من این حرفا رو نزن دادا!
شما درست فکر میکنم متوجه نشدی من چی میگم.
توی یک طراحی یه قسمت تئوری داریم و یه قسمت تست عملی و بهینه سازی.
مثلا توی محاسبه گرانیگاه و بالستیک و امثالهم شما اول با شبیه ساز قوی، به یک طرح اولیه مناسب میرسی و میری برای ساخت و بعد بهینه سازی.
هر ساچمه یه قالب میخواد و کلی دردسر و در ضمن بی نهایت شکل و حالت و وزن و طول و غیره ممکنه یک ساچمه داشته باشه و برای پیدا کردن حالت بهینه فقط با حدس و گمان باید یه 100000 تا نمونه بسازی.
حرف من اینه که شکل بولت ثابت شده که مشکل داره و دلیل هم داره هم عملی و هم تئوری.
و باز هم حرفم اینه که در تفنگ بادی حتی در خلا به علت سرعت اولیه کم نمیشه اهداف دور دست را زد پس برای همین بهتره ساچمه ای ساخته بشه که مثل کراسمن یا جی اس بی اگزکت باشه و اون را بهینه کرد.
محصولات کارخونه های معتبر حاصل تلاش طراحان و زبده و سالها تجربه و بهینه سازی هست و شما امکان نداره بدون پشتوانه علمی یک ساچمه ای بسازی که پوز همشون به خاک مالیده بشه،فقط هم ساچمه نیست در همه موارد هست.
برای تست همین بولت کافیه رابیت مگنوم را تهش را سوراخ کنین که قبلا هم گفتم.
مهم اینه که چرخ را نباید از اول اختراع کرد همین!
سلام
دوست عزیز viper22
کالیبر ساچمه رو 5.56 گرفتم تا فیت و محکم داخل لوله جا بگیره و از لوله بیرون نیفته و ضمنا در مورد باد خور یا هواخور . بیشتر بهش عمق دادم تا وزن جلوی ساچمه کم بشه و تعادل ساچمه حفظ بشه . در مورد رینگ هم اگر به تست هایی که توی تاپیک(البته اگر درست دیده باشم و جای دیگه ای نباشه) هست توجه کنید . در حین پرواز اصطکاک زیادی با هوا داره و باعث افت سرعت میشه به این خاطر برای جلوگیری از افت سرعت تو رفتگی روی ساچمه ایجاد شده و ضمنا در این حالت از درگیری بیش از حد با لوله جلوگیری میکنیم.
قسمت عقب ساچمه هم زاویه دار شده تا به شکل دنباله قایقی دربیاد که این از بروز موج پشت ساچمه ودر نتیجه به هم خوردن تعادل ساچمه جلوگیری میکنه.
این حالت به کاهش تماس با لوله هم کمک میکنه.
این هم اندازه هایی که خواسته بودید.
[تصویر: nb2.jpg]
mmdsniper
دوست عزيزمKhansariha (8)
من حس ميكنم موقعي كه شليك بشه تير از قسمت جلو بتركه!شما هواخور تير رو خيلي به سمت جلو گسترش داديد
قبلا يه تست داشتم با تير گامو پرومگنوم عليرغم اينكه اصطكاك زيادي با جدار لوله نداره وقتي فشار ناگهاني زيادي در پشتش ايجاد شد قسمت سر تير كه توپر بود از كمر جدا شد و شليك شد و دم تير داخل لوله موند.(فيزيك ميگه: حداكثر مقاومت يك زنجير به حداكثر مقاومت ضعيفترين حلقه اون زنجير بستگي داره)منظور اينه كه هواي فشرده سعي ميكنه از ضعيفترين قسمت خودرو بيرون ببره و در طرح ارسالي شما قسمت سرتير بنظر مياد ضعيفترين قسمتشه يعني اگه تفنگ پي سي پي قوي بخواد همچين تيري رو شليك كنه ممكنه سر تير بشكل قارچ بتركه.نظر منو بخوايد ميگم بايد عمق سوراخ تير بايد كمتر بشه
(2011-08-09 12:22 PM)Hoose نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2011-08-09 11:14 AM)mohsen1982 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بالاخره مهرشادجون بايدكارهم از يه جاي عملي شروع بشه تانتيجش معلوم بشه اگه ادم بشينه وهي بگه نميشه هيچ كاري انجام نميشه. شما جاويدروببين چقدرطرح طراحي كردوساخت وبعد يه طرح جديدتر اومد تو ذهنش تا بالاخره تفنگ روساخت.اگه همش ميومد تئوري نظرميدادوكاري نميكردتاحالا هيچ كاري نكرده بود. بعضي نتايج تو ازمايشات عملي خودشون روبهترنشون ميدن تا حدس وگمان.بالاخره اين بچه ها علاقه دارن به اين كار وبنظرمن بايددنبالشو بگيرن تا به يه چايي برسه

ممنونKhansariha (8)

محسن جان برای من این حرفا رو نزن دادا!
شما درست فکر میکنم متوجه نشدی من چی میگم.
توی یک طراحی یه قسمت تئوری داریم و یه قسمت تست عملی و بهینه سازی.
مثلا توی محاسبه گرانیگاه و بالستیک و امثالهم شما اول با شبیه ساز قوی، به یک طرح اولیه مناسب میرسی و میری برای ساخت و بعد بهینه سازی.
هر ساچمه یه قالب میخواد و کلی دردسر و در ضمن بی نهایت شکل و حالت و وزن و طول و غیره ممکنه یک ساچمه داشته باشه و برای پیدا کردن حالت بهینه فقط با حدس و گمان باید یه 100000 تا نمونه بسازی.
حرف من اینه که شکل بولت ثابت شده که مشکل داره و دلیل هم داره هم عملی و هم تئوری.
و باز هم حرفم اینه که در تفنگ بادی حتی در خلا به علت سرعت اولیه کم نمیشه اهداف دور دست را زد پس برای همین بهتره ساچمه ای ساخته بشه که مثل کراسمن یا جی اس بی اگزکت باشه و اون را بهینه کرد.
محصولات کارخونه های معتبر حاصل تلاش طراحان و زبده و سالها تجربه و بهینه سازی هست و شما امکان نداره بدون پشتوانه علمی یک ساچمه ای بسازی که پوز همشون به خاک مالیده بشه،فقط هم ساچمه نیست در همه موارد هست.
برای تست همین بولت کافیه رابیت مگنوم را تهش را سوراخ کنین که قبلا هم گفتم.
مهم اینه که چرخ را نباید از اول اختراع کرد همین!

اقا مهرشاد حالا چون اين اقا سيمولاتور نداره يا طراحي جامدات نخونده دليل نميشه نره دنبال عشق وعلاقه اش دوست عزيز! تازه كي خواست پوز كمپاني jsb روبزنه .اين اقا به اين كارعلاقه مند شده دوست داره يه بارهم شده امتحان كنه ببينه چي ميشه حالا ما بجاي اينكه تو ذوقش بزنيم بايد تشويقش كنيم وهرچي به ذهنمون ميرسه بهش بگيم
Hoose
عزيز نظرتون درباره اين چيه؟جالب اينه كه هرچي اصلاحش كنيم به شكل كراسمن پريمير نزديكتر ميشه!!!يعني قبلا اونا همه اين تئوريها رو تست كردن!!!
اما در مورد جلو بودن مركز ثقل نظر من اينه كه اين حالت بهتره چون سر سنگينتر داره و اصطكاك دم با هوا زيادتره بنابر اين اون حالت key hole يا همون سوراخ كليد كه مورد نظرتونه اتفاق نميفته.:اگه شما يه سنگ رو به ريسمان ببنديد و سر ديگه ريسمان رو يه پر ببنديد و اين وسيله رو پرتاب كنيد هميشه سنگ جلوتر از پر حركت ميكنه درست مثل تير كمان شما اگه تير كمان رو بگيريد و پر رو از تهش جدا كنيد و پيكان نوك رو ورداريد تير تو هوا گيج ميزنه و غيرممكنه مستقيم به هدف بخوره!تير كامل كمان حتي بهترين نوعش مثلا Easton وقتي شليك ميشه حالتي ايجاد ميشه كه به فيش تيل يا دم ماهي معروفه يعني تير از كمر به ويبره شديدي ميفته اما بعلت سنگيني نوك و اصطكاك هوا با پرهاي دم تا آخرين لحظه تير با نوك به سمت هدف حركت ميكنه اما اگه پيكان نوكش رو جدا كنيم تا مسافتي مستقيم ميره بعدش ممكنه سر و ته بشه و حتي تغيير مسير نود درجه به اطراف بده!!(اينو شخصا تست كردم تير حدود 5-6 متر مستقيم رفت يهو به سمت آسمون رفت!!!و رو هوا مثل بادبادك گيج ميزد)
اما حالت سوم :اگه پرهاي دم تير رو جدا كنيم تير با نوك به سمت هدف حركت ميكنه اما دمش به طرز فاحشي به چپ و راست گيج ميزنه
يا مسابقات پرتاب نيزه مثال خوبي براي اين مسئله هستKhansariha (8)
[تصویر: untitled.jpg]
(2011-08-09 12:30 PM)mmdsniper نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
دوست عزیز viper22
کالیبر ساچمه رو 5.56 گرفتم تا فیت و محکم داخل لوله جا بگیره و از لوله بیرون نیفته و ضمنا در مورد باد خور یا هواخور . بیشتر بهش عمق دادم تا وزن جلوی ساچمه کم بشه و تعادل ساچمه حفظ بشه . در مورد رینگ هم اگر به تست هایی که توی تاپیک(البته اگر درست دیده باشم و جای دیگه ای نباشه) هست توجه کنید . در حین پرواز اصطکاک زیادی با هوا داره و باعث افت سرعت میشه به این خاطر برای جلوگیری از افت سرعت تو رفتگی روی ساچمه ایجاد شده و ضمنا در این حالت از درگیری بیش از حد با لوله جلوگیری میکنیم.
قسمت عقب ساچمه هم زاویه دار شده تا به شکل دنباله قایقی دربیاد که این از بروز موج پشت ساچمه ودر نتیجه به هم خوردن تعادل ساچمه جلوگیری میکنه.
این حالت به کاهش تماس با لوله هم کمک میکنه.
این هم اندازه هایی که خواسته بودید.
[تصویر: nb2.jpg]
آقایون مهندسین
یه پیشنهاد البته نمیدونم درسته یا غلط .. خلاصه نظره دیگه
میشه این انتهای ساچمه رو مثل پیچ یه حالت پیچشی بهش داد ؟؟
امید وارم منظورمو فهمیده باشین
اینطوری -_- فاصله خالی ایجاد شده همچین به نظر من به خلاءی درست میکنه که فکر نمیکنم مناسب باشه اما اگه حالت پیچشی مانند داشته باشه مثل پیچ راحت تر با خان درگیر شده و سرعتش رو دیر تر از دست میده
........... نظر شما چیه ؟

[تصویر: 11.jpg]
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
لینک مرجع