انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: به چه دلیل ساچمه خوب ایرانی نداریم؟؟؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
با سلام
جناب عباسی پیشنهادتون خوبه اما متاسفانه فکر نمیکنم امکان اجرایی داشته باشه (حداقل با امکاناتی که ما در دسترس داریم).ریخته گری و قالبسازی و ساخت ساده ترین ساچمه ها سخته و محصول کار دقت مطلوب رو نداره و کلی زایده داره.
الان همین طرحهایی که دوستان میدن رو کاغذ رد میشه چه برسه به اجرا.باید ساده ترین و اجرایی ترین طرحها رو مورد توجه داشته باشیم
سلام
دوستان ما رو گرفتید ها . وقتی که نوک ساچمه سنگین بود و هواخور کم میگفتید که چنین است و چنان . حالا هم که به خاطر گل روی شما هواخور رو اضافه کردم میگید مثل بادکنک میترکه . بابا ای ولا .
از شوخی گذشته این طرح رو بیشتر برای فنریها طراحی کرده بودم اما اونهایی که pcp دارن هم ناراحت نباشن یه طرح ابتکاری هم برا اونها دارم . فعلا دوستان این رو تایید کنن تا اون موقع.
دوستان عمق هواخور رو کم کردم تا فشار باعث ترکیدن سر ساچمه نشه .
[تصویر: nb3.png]
نظرتون چیه.Khansariha (8)
abbasi عزیز
این حالت در صورتی که اجرا هم بشه با گام خان همخونی نداره و جلوی سرعت رو میگیره اگر هم که بخونه که اتفاقی نمیافته چون داره از سرعت و گشتاور خان استفاده میکنه

وزن ساچمه جناب mmdsniper با تقریب میشه 1.6 g و مرکز ثقل هم حدود 0.2 mm عقب تر از وسط قرار میگیره البته چون تمامی اندازه ها زاویه ها در دسترس نبود طرح شبیه سازی شده ولی طول و عرض رعایت شده
سلام
دوست عزیز viper22 میشه بگید حالا که مرکز ثقل 0.2 میلیمتر عقب تر از وسطه چه اتفاقی میفته و آیا بر روی پرواز ساچمه تاثیر منفی داره یا نه.
این هم لینک فایل اتوکد برای به دست اوردن تمام اندازه ها و زوایا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
mmdsniper
دوست خوب و گلمKhansariha (8)
داداشي ما قصد منصرف كردن شما يا هر كس ديگه اي رو نداريم.من نظرمو واسه اين گفتم كه شما راهي كه من رفتم و اشتباهي كه من كردم تكرار نكنيد.اينكه روي كاغذ طرح ايرادش رفع بشه خيلي بهتر از اينه كه شما كلي زحمت بكشيد و قالب بسازيد و تير رو بسازيد بعد ببينيد كه مثلا فلان جا رو اشتباه كرديد.از تجربه ديگران مجاني استفاده كنيد بهتر از اينه كه خودتون همون راه رو طي كنيد.
رزوه كردن روي بالانس تير و دقتش بشدت تاثير ميزاره مگر اينكه اون رزوه ها دقيقا برابر گام خان باشن يعني تقريبا موازي با طول گلوله كه در اينصورت كلا قضيه عوض ميشه
اگه ميخوايد همچين كاري بكنيد بهتره كه بصورت رينگ باشه مثل النگو
و براي كاهش عمق ته تير الان بهتر از طرح قبلي شده ضمن اينكه كاهش عمق تير خيلي سخت نيست
خیلی خوشحالم که در این تاپیک با چندتا از بچه های با استعداد و علمی اشنا شدم.
متاسفانه یکی از ایرادات ما ایرانیها اینه که در افراط و تفریط و سیاه و سفید غرقیم. یکی میخواد بدون هیچگونه تئوری کار کنه و دیگری فقط با تئوری و محاسبه.
در تمام دنیا کارها به ظرافت تقسیم میشن و از تئوری به عمل و نهایتا ساخت میرسن.
بحثهای خیلی قشنگی صورت گرفته که ما را به سمت بهترین شکل ساچمه هدایت خواهد کرد.
در ضمن برادر محسن اگه دقت کنین بنده توی پستهام چاره و راهکار هم دادم و فقط نگفتم نمیشه ولی نمیدونم چرا شما توجه نمیکنی!
یکی از راهکار ها که قبلا هم میخواستم خودم تستش کنم گودتر کردن ته رابیت مگنوم بود که خرجش یه دریل پایه دار هست.
نکته مهمی که باید لحاظ کنین اینه که ساچمه خوب ساچمه ای نیست که شما بذارین توی تفنگتون و دقت و قدرت عالی بده بلکه باید توی تفنگهای دیگه با گام متفاوت خان و قطر متفاوت لوله(در حد دهم میلیمتر) و طول متفاوت لوله و انرژی متفاوت هم بتونه نسبتا خوب عمل کنه و اینه که ساخت ساچمه را سخت میکنه.
یکی از ساچمه هایی که همه جا بینظیز عمل کرده ساچمه کراسمن پرمیر هست که جاوید عزیز هم بهش اشاره کردن.
دیگری طرح مانستر جی اس بی هست(که هورنت جان فرمودن) که توی تفنگهای قوی خوب عمل میکنه.
باید طرح مورد نظر حول و حوش همین طرحها باشه و بهینه سازی روش انجام بشه و در ضمن باید برای بهینه سازی یک ساچمه،تفنگهایی که قراره باهاش شلیک بشه مد نظر قرار بگیرن و فقط با یک تفنگ تست نشه.
خلاصه بر خلاف ظاهر کار،اینکار بسیار کار سختی هست و البته بسیار کار خوب و -در صورت رسوندن به مقصد -پرسودی هست.
از دوستان دوباره تشکر میکنم که بحث قشنگی را ایجاد کردن.
Khansariha (8)
سلام
دوستان برای به دست آوردن نسبت وزن به طول و رعایت اندازه هواخور فکر استفاده از آلومینیوم و سرب به سرم زد که توی عکس نشون دادم .
به نظر شما دوستان با این روش میشه این فرم رو بالاخره ساخت.
توی این طرح مغزی که شکلش معلومه از آلومینیوم ساخته میشه و چون آلومینیوم از سرب سبکتره نیازی به خالی کردن داخل ساچمه نداریم و هواخور هم به راحتی قابل تنظیمه .
از سرب به عنوان زه دور ساچمه استفاده میکنیم تا هم . وزن رو متعادل کنیم و هم قسمت درگیر با خان از جنس نرم ساخته بشه تا به خان صدمه ای نرسه.
[تصویر: nb4.jpg]
خب اجرای اینکار مسالست.
البته جناب وایپر واردتر هستند ولی ترکیبی کردن دو فلز پروسه را خیلی هزینه بر و مشکل میکنه.
نمیدونم شایدم نکنه.(میترسم محسن بیاد گیربده!!!)
mmdsniper عزیز
در مورد عقب بودن مرکز ثقل فکر نمیکنم مشکلی بوجود بیاد چون در مکاتبه ای که چند وقت پیش با جناب hornet داشتم نظر ایشون بر این بود که ثقل در چرخش به جلو منتقل میشه و چه بسا که در مرمی ها مرکز ثقل اصولا عقب واقع میشه البته امیدوارم مطلب رو درست گرفته باشم در هر صورت ایشون خودشان در بحث شرکت دارند و میتونند بهتر راهنمائی کنند در مورد فایل هم متشکرم بدستم رسید طراحی رو انجام میدم در مورد متریال با مس وزن به 1.3 gr میرسه و با آلومینیوم به 0.38 gr که بهتره از فکر آلومینیوم بری روی مس البته ایده 2 جزئی بودن شما در 4 مرحله امکان پذیر هست اول گذاشتم حلقه سربی روی ساچمه دوم پرس کردن سوم پانچ کردن به لحاظ کالیبر و چهارم رولینگ برای ایجاد شیار ولی اگر از مس استفاده کنید فقط مرحله چهارم لازمه
سلام
دوست عزیز viper22 پس با این نظری که شما دادید به نظر ساخت ساچمه با این فرم (طرح مرمی از جنس سرب ) قابل اجراست؟
در مورد طرح دوم و ترکیبی از دو نوع فلز . آیا مس نسبت به سرب به علت سختی بیشتر باعث مقاومت در حین خروج از لوله نمیشه؟
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
لینک مرجع