انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: به چه دلیل ساچمه خوب ایرانی نداریم؟؟؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
دوست عزیز برای تولید ساچمه های مناسب برای بادی هم برنامه ای ارید؟
سلام
دوست عزیز hornet نظر شما رو درباره ساچمه با فرم مرمی خوندم . دوست عزیز شما الان حرفهایی رو میزنید که من همون اول گفتم و بیشتر دوستان باهاش مخالف بودن .
بنده هم همون اول گفتم که ما داریم ساچمه تفنگ بادی با سرعت پایین طراحی میکنیم نه یک مرمی جنگی و از همون ابتدا هم خدمت دوستان عرض کردم که نوک ساچمه باید کمی سنگینتر باشه یا به قولی مرکز ثقل جلوی ساچمه باشه تا ساچمه تعادلش حفظ بشه . حالا چطور شد که بعد از این همه تغییر که ذر شکل نمیدونم هواخور و آوردن مرکز ثقل به وسط ساچمه انجام دادیم . شما دوست عزیز میگید که نه مرکز ثقل باید جلوی ساچمه باشه .بابا گلی به گوشه جمالتونKhansariha (8)
دوستان عزیز درسته که بنده متالوژی و نمیدونم مهندسی مواد و غیره نخوندم اما بالاخره شکارچی که هستم و بعد از این همه سر و کله زدن با تفنگ و ساچمه و مطالعه چند صد صفحه مقاله درباره بالستیک. ندونسته این شکل رو برای ساچمه طراحی کردم .
در مورد نوک تیز ساچمه هم که قبلا گفتم فقط به خاطر ایرودینامیک شدن ساچمه است تا در اثر اصطکاک با هوا که باعث افت سرعت میشه از سرعت ساچمه کم نشه و تا محدوده تقریبا 100 متری دقت و قدرتشو حفظ کنه .
دوست عزیز ما که گفتیم نمیخواهیم یه مرمی وی ال دی طراحی کنیم .
ای بابا آقا شرمنده زیاد غر زدم . خلاصه شرمنده ولی باز هم میگم که ما گفتیم .Khansariha (8)
(2011-08-10 01:28 AM)hornet نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[تصویر: 0k4uj1il84wgwag85qcf.jpg]
هورنت عزیز این ساچمه کار خودتون هست؟
خیلی خوشگل و تمیزه چون با تراش بوده . اگه دونه ای 100 دربیاد خیلی عالیه.
البته تا 150 هم قابل تحمله و برای شکار حتی تا 200.
بنده هم مشتری هستم اگه خواستین تعدادی بزنین.
ارادت.
(2011-08-09 10:32 PM)mmdsniper نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
دوست عزیز viper22 پس با این نظری که شما دادید به نظر ساخت ساچمه با این فرم (طرح مرمی از جنس سرب ) قابل اجراست؟
در مورد طرح دوم و ترکیبی از دو نوع فلز . آیا مس نسبت به سرب به علت سختی بیشتر باعث مقاومت در حین خروج از لوله نمیشه؟
سلام
جناب mmdsniper عزیز هر کاری که اراده کنی انجام شدنیه فقط همت و اراده میخاد که شکر خدا موجود است بله این طرح قابل اجراست وفقط در قسمت هواخور کمی مشکل وجود داره چون عمق زیاد هست و زاویه کم ولی تا تست نشه میزان درگیری مشخص نیست و این یک نظریه بیشتر نیست گاهی اوقات در پروسه تولید خیلی از موارد وارونه میشه در مورد خروج مس از لوله هم باید عرض کنم که نمیتونه از 2 تا ساچمه که داخل لوله رفته بدتر باشه البته با توجه به ساچمه و سلاح ساچمه های سامیانگ خیلی فیت توی لوله قرار میگیره و با تفنگ معمولی در 5 متر صدای شلیک و برخورد از لحاظ فاصله زمانی کاملا قابل رسد کردن هست ولی با pcp در 50 متر هم امکان نداره در عین حال میشه از ترفندهائی هم استفاده کرد مثلا من سال گذشته ساچمه ای با قابلیت انفجار از جنس برنج ساختم که شاید کلیپ اون رو دیده باشید در یکی از نمونه ها بجای رینگ سربی از oring لاستیکی استفاده کردم در هز حال در طرح شما یک مسئله حاد وجود داره و اونهم فاصله بین بدنه ساچمه و کف خان هست که باعث خروج هوا میشه البته زمانی که از pcp استفاده بشه بلحاظ تراکم بالا این مطلب چندان نمود نمیکنه ولی در بادی احتمال گیر کردن وجود داره در اصل هواخور در ساچمه دهانه لوله را کاملا میبنده و هنگام شلیک شدن بلحاظ فشار وارده به دیواره لوله میچسبه و همه انرژی رو پشت سر خودش حفظ میکنه در ساچمه ای که جناب hornet ارائه دادند ملاحظه کنید حالت هواخور با توجه به شکل استوانه ای به چه شکلیه در طرح شما هم من شکل هواخور را هنوز درست درک نکردم که چرا اینقدر عمیق هست اگر بلحاظ جذب انرژی بیشتر هست که این شکل باعث فشار به دیواره میشه و تاثیری در پیشرانه ساچمه که نداره هیچی استحکاک رو هم زیاد میکنه و باعث سبک شدن سر میشه لطفا در این خصوص بنده را راهنمایی کنید

موفق و سربلند باشید
خیلی عالیه،کیف کردم خفن!
اتفاقا من و داداشم تصمیم داشتیم با سری تراش یه سری ساچمه سنگین بسازیم و تخمین روی دونه ای 50-60 تومن بود روی تعداد بالا.
شما هم با سری تراشی میخواین کار کنین؟
اگه بتونین هزینه را بیارین پایین این ساچمه روی دونه ای 100 تومن هزاران خاطرخواه داره !
منتظریم.
Khansariha (8)
یک سوال از دوستان دارم و اینکه قویترین pcp موجود در ایران چند ژول قدرت داره البته غیر از AR6 که 80 هست
ایشالا سوماترای بنده هست با 100ژول!
البته ایر رنجر 80 فوت پاندی هم ظاهرا هست که میشه 110 ژول!
(2011-08-10 10:52 AM)Hoose نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایشالا سوماترای بنده هست با 100ژول!
البته ایر رنجر 80 فوت پاندی هم ظاهرا هست که میشه 110 ژول!

ببخشید آقا مهرشاد مدل های سوماترا تو سایت پیرامید کالیبرشون بالاتر از 5.5 هست اگه کالیبر 5.5 هم داره میشه لینکش رو بفرستید؟ در ضمن اون مدل ها فکر کنم تک تیر بودن و حدود 600 دلار قیمت این مدل 5.5 بالاتره؟ خشاب خوره؟
فرشید جان اینه:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

مخزن 500 سی سی
قدرت متغییر
خشاب 6 تایی
لور اکشن از زیر(محافظ ماشه)
طول لوله 61
کالیبر 5.5 حدود 100 ژول حداکثر
6.35 حدود 130 ژول
البته این بحث به این تاپیک مربوط نمی شه ولی در مقایسه با تفنگ مارادور فکر کنم گفتید این 900 دلار هست در صورتیکه 600 دلاره. با توجه به 600 دلار بودنش تو پیرامید 1400 برای این تفنگ زیاد نیست؟
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
لینک مرجع