انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: به چه دلیل ساچمه خوب ایرانی نداریم؟؟؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
mmdsniper عزیز
طرحی که ارسال کردید تا مرحله اجرا و تست پیشرفت و تصاویر آنهم تهیه کردم فقط به لحاظ اینکه فعلا از خط معمولی بجای adsl استفاده میکنم امکان آپلود ندارم اما اگر آدرس ایمیل بدی احتمالا راحت تر بدستت میرسه البته با اجازه شما عمق حفره رو به 5 mm رسوندم تا بهترین ثقل و وزن رو داشته باشه البته من متریال رو از آلومینیوم انتخاب کردم و از 10 متری به MDF با قطر 4 سانت در فشار 180 bar با تفنگ bt 65 شلیک کردم که ساچمه با توجه به وزن زیر 0.5 گرم در حدود 12 MM بداخل تخته نفوذ کرد حالا باید دنبال مواردی رفت که در تئوری ساخت این نوع ساچمه مشکل حساب میشه که این راهنمائی دوستان در این مطلب کمک زیادی میکنه تا نمونه های بعدی از سرب و مس رو هم تست کنیم
در ضمن نکاتی که با جناب hornet در رابطه با موقعیت مرکز ثقل و هواخور بررسی شد اینهاست که ایشون فرمودند


در مورد مسایلی که راجب مرکزسقل و غیره گفتید اینها همه بعد از پرواز ساچمه مشخص میشه .چون ساچمه همیشه یک حالت ترمز رو به جلو داره .اینرسی حرکتی مرکز سقل رو همیشه به جلو میکشه و خیلی نباید نگران این موضوع باشید .


هواخور ساچمه خیلی اهمیتی نداره و روش خیلی وقت نزارید که شکل خاصی بگیره .در همین حد که یک محفظه بالانس و متقارن داشته باشه کافیه و به هیچ وجه شکل اون تاثیر جدی روی کار نداره .

موفق و سربلند باشید
(2011-08-10 12:47 PM)farshid37 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
البته این بحث به این تاپیک مربوط نمی شه ولی در مقایسه با تفنگ مارادور فکر کنم گفتید این 900 دلار هست در صورتیکه 600 دلاره. با توجه به 600 دلار بودنش تو پیرامید 1400 برای این تفنگ زیاد نیست؟

خب این تفنگ توی پیرامید 700 دلاره و حراج بهش خورده چون مدلش قدیمیش را داره میده پیرامید و این قنداق با گونه قابل تنظیم داره که حدود 60-70 تومن گرونتره.
در کل با نرخ الان دلار همین با تکس و حمل به حدود 1 میرسه قیمتش(700در 1.2=840 +9% مالیات + مثلا 50 دلار حمل(داخل خود امریکا) =975 تومن.(توی ترکیه 1100 هستش)
خب اگه 1.5 برابر هم بشه می ارزه در مقابل خیلی از تفنگهای دیگه ضمن اینکه وقتی یه دونه دوتا سفارشی میاد گرونتر درمیاد تا تعداد 10-20 تا.
منکه با بررسی هایی که کردم به پرداخت این قیمت برای این تفنگ راضیم.



جناب وایپر طرح جناب هورنت خیلی عالی هست میشه روی اون هم کار کنید تا بشه به یک ساچمه ایده ال بالای 25 گرین یا حتی 30 گرین رسید؟
دوستان عزیز
سوال من در رابطه با pcp و قدرت بالای 80 ژول داره باعث میشه که بحث منحرف بشه من از این لحاظ سوال کردم که بدونم ساچمه با گرین 30 با چه سلاحی طرف حساب هست و فقط نام pcp ها رو میخواستم بدونم نه اینکه قیمت و تکس و حمل و اینجور چیزها لطفا از بحث خارج نشید
در این رابطه باید از جناب hornet بپرسم که چرا ساچمه سامیانگ بدرد هاتسان نمیخوره آیا مشکل وزن اون هست یا فیزیک ساچمه ؟
جناب hornet از توضیحی که دادید بسیار متشکرم در مورد انتقال مطالب خواستم چیزی کم و زیاد نکرده باشم ولی یک سوال داشتم اینکه در مرمی ها چه نکاتی در جهت استفاده بوسیله تفنگ های معمولی باید در نظر گرفته بشه تا جواب بهتری بگیریم مثلا حفظ تعادل یا مسیر جرکت و یا ....؟
در ضمن این تصاویر ساچمه طراحی شده توسط جناب mmdsniper که اجرا و تست شده البته چند پست بالاتر توضیحاتی در این خصوص دادم
[تصویر: xef0ldjt0rgeuvewwxe3.jpg]
با سلام خدمت دوستان گرامی
واقعا از این مباحثی که داره طرح میشه استفاده میکنیم.
یک سوال حاشیه ای داشتم.به نظرتون این مدل ساچمه های مرمی شکل در اینده برای استفاده کنندگانشون مشکل ساز نخواهد شد؟ (البته از نظر نیروی انتظامی میگم)
سپاسگذار
قانونی برای ساخت مرمی که اون رو محدود کنه وجود نداره در ضمن علت این کار چی میتونه باشه ؟ وقتی قدرتهای وحشتناک pcp ها هر روز بیشتر میشه حتما تا چند وقت دیگه باید مراقب استفاده از ماش هم باشیم
شما رو به خدا دیگه در مورد قوانین محدود کننده ای که وجود نداره مطلب نزنید کار دستمون میدین ها Khansariha (256)
واقعا برام سوال بود اگر همچین ساچمه ای رو یه روز یه مامور نیروی انتظامی خصوصا از اون گیر سه پیچا که میاد ببینه چی کاره هستی و چی تو چنته داری ببینه ممکنه چه برخوردی بکنه.
ممکنه این سوال خیلیا باشه
منظور من قیافه غلط انداز و عقل توی چشم برخی مأمورای ماست.
اول و آخرش که فصل شکار میشه باید برای مجوز اقدام بکنیم و سرو کارمون به محیط زیست و نیروی انتظامی می افته.هرچند من تا حالا اقدامی از این دست نکردم اما قصد دارم اگر کاری میکنم همه جوانب قانونیش رو بدونم و از جانب خودم مطمئن باشم بعدش آدمی که ریگی به کفش نداره میتونه با توپ پر بره تو دلشون و بند و ماده قانونی رو بذاره جلو روی آدمای ناآگاه یا آگاه لجوج.
در هر صورت ممنون از راهنماییتون
مانی جان من هم بخاطر اهمیت موضوع تولید و مهمتر از همه استفاده از این محصولاته که در اینجا سوال پرسیدم.(سوالم به بحث تخصصی ارتباط نداشت اما جواب سوالم در مرحله بعدش که استفاده از محصوله تعیین کننده است)
در اون موردی که اشاره کردی،100٪اشتباه کردی.اگر دقت کرده بودی به مطلبم میدیدی که گفتم تا به حال اقدامی برای مجوز و ...نکردم.ضمنا اون AR6 که دستم بود رو هم فقط تو شهرستان استفاده شد و همونجا موند و از دوستان اینجا جز آقا اسماعیل کسی ندیدتش نهایتا بگم که خیلی وقته دیگه ندارمش.تازه وقتی اینقدر بطور وسیع تو بازار ریخت و به راحتی خرید و فروش و استفاده شد و مشکلی نبود دیگه جای ابهامی از لحاظ مشکلات مربوط به خودش نداریم.(نمیدونم شما چرا اینقدر داشتن و استفاده از AR6 رو بزرگ و حساس میدونی!!!؟؟؟ تازه کی میاد با AR6 کل و بز بزنه و این همه دردسر به جون بخره چه برسه به اینکه بره از محیط زیست بپرسه!!!!؟)
لازمه بدونی که قبل از رسیدن AR6 به دستم وزارت دفاع به اندازه کافی از کم و کیف کارمطلع بود و تستای تخصصی روش انجام داده بودن (قبلا بهتون گفتم تو این سیستما قرار نیست خیلی مسائل توی بوغ و کرنا بشه) .هر چی سر ما میاد از این بازار گرمی فروشنده های عمده و خورده و حرف چرخوندن و شایعه پراکنی خودمونه وگرنه وزارت دفاع هم لولو خورخوره ای نیست. مانع میتراشه برای خیلی کارا اما اطلاع دقیق از کم و کیف کارا خرجش یه کاغذ A4 و یه ادبیات مناسب و شناختن محل و ادم مناسبه که بری استعلام کنی.والسلام(مثلا همین دیروز یکی از فجیعترین شایعات رو که کل بازار رو ملتهب میکرد شنیدم که با چند تا تلفن پیگیری کردم و خداروشکر قضیه کلا منتفی شد.به همین راحتی)
البته بگم این بحثی که کردم مختص وزارت دفاعه نه محیط زیست.محیطبانا حسابشون جداست.کاری ندارن با تیرکمون اومدی شکار یا برنو یا حتا اونیکس بلیزارد و AR6.مجوز باشه و تو منطقه ممنوعه نباشی حله.در غیر اینصورت برابر مقررات باید تاوان پس بدی
سوال من الان تنها شکل این ساچمه ها بود که غلط اندازه.وقتی بحث فنیش رو داریم بررسی میکنیم بالاخره قراره ازشون استفاده هم بکنیم چه بهتر که بدونیم از چی استفاده میکنیم و آیا تبعاتی داره یا خیر.
پرسیدن و دونستن جوانب یک کاری از مهمترین مسائلیه که یک شکارچی باید ازش مطلع باشه.به نوعی میشه گفت سوال من به بند دوم شرایط شکارچی که اعلام کردین مربوطه.شکارچی دانا و زیرک قبل از فکر دادن به خود شکار،موقعیت خودش رو در محیط اطرافش می سنجه و هر گونه خطر محتمل رو ارزیابی میکنه.
نمونه ساچمه ای که شما تولید کرده بودین خیلی خوب بود اما در مورد ساچمه های مرمی شکل فکر میکردم قضیه کمی فرق میکنه(این سوالم رو حمل بر برجسته و حساس کردن قضیه نکنید)
یه نکته رو بگم در رابطه با اسلحه های پی سی پی که بعضی ها فکر نکن زرنگ هستن و با مثلا مخفی کاری میشه قانون رو دور زد.
مطمئن باشید اگر میخواستن جلوش رو بگیرن تا حالا 100 بار این کار رو کرده بودن.
تمامی اسلحه های شرکت زوبین انواع ایوانیکس های موجود تو بازار توسط وزارت دفاع تست شده و بعد از گرفتن تائیده به دست مشتری رسیده.خوشبختانه توی ایران روی قضیه تفنگ حساسیت زیادی هست و اینم در اخر به نفع مردم هست.نه مثل امریکا توی هر بقالی بری بتونی یه M16 بخری و بعد بری توی یه مدرسه همه رو به رگبار ببندی.البته قیمت ها بالاست از حق نباید گذشت اما همیشه برای مقوله هایی که سخت گیری درش میشه بازار سیاه به وجود میاد.
دوستان شرکت زوبین توزیع کننده انواع سلاح های بادی مسابقه ای است و با اکثر هیات های تیر اندازی که به صورت غیر مستقیم زیر نظر وزارت دفاع فالیت می کنند (مستقیم زیر نظر وزارت ورزش و فدراسیون تیر اندازی)همکاری تنگاتنگی داره و مطمئن باشید بدون گرفتن تائیده و مجوز برای چند تا تفنگ بادی گذشته و آینده و سود خودش رو زیر سوال نمی بره.
یک نکته هم توجه کنید اگر از قدیم برای شکار هر 4 پا اینقدر سخت گیری می کردن الان ما اینجوری نبود وضعیتمون.بهتره خشک سالی 5 و 6 ساله هم به موضوع اضافه کنیم.
ما همش دم از محیط زیست و طبیعت و ... میزنیم اما همین که محیط زیست میگه اقا شکار کم برین و یا اصلا نرین هممون دادمون بلند میشه که ای وای ای فغان.
متاسفانه من نوعی که ادعا میکنم اطلاعاتم بالاست با تفنگ بادی کالیبر 5.5 و 80 ژول قدرت میخوام برم گراز بزنم و نمی دونم که هر چیز را بهر کاری ساختند.نمی دونم که برای شکار گراز یه مرمی باید با باروت پشتش شلیک بشه تا حیوان زجر کمتری بشکه و ...
ببخشید یکم از موضوع منحرف شدم.
Khansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
لینک مرجع