انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: شکار کبوتر جنگلی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
(2015-05-11 03:05 PM)jango نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
من تله میزارم میگیرمشون :) قاطی کبوترام چنتایی داشتم نتونستم ازشون نسل بگیرم قصد دارم جوجشو بزرگ کنم ازش نسل بگیرم کبوترای قشنگی هستن دیدم ی فاخته نر رو بالای درخت میبندن هر چند دقیه یکی رو درخت میشینه اونو میزنن تو اوروپا اینطوری شکارشون میکنن اونم با پیسی پی دوستمون راست میگه سینه پرند بافت نرمی داره با کالیبر بالا بزنید له میشه حتی با فشار دست گوشت به راحتی پاره و کنده میشه Khansariha (8)

اتفاقا عموی مرحوم بنده در نوجوانی این کار رو انجام داد و چندین تخم این پرنده رو با تخم کفتر خانگی عوض کرد ...
نتیجه جالبه الان توی ولایت ما کبوتر های خانگی نمونه های اونطور هم دارند و بر عکس کفتر وحشی هست به رنگ های سفید و قهوه ای و ... Khansariha (290)
(2015-09-28 12:09 AM)aghashekar نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
یک سوال از دوستانی که این پرنده را شکار می کنند دارم: آیا تا به حال کرم انگل زرد رنگ روده ای در شکم پرنده شکار شده خود دیده اید؟ متاسفانه دو سه سال است که در منطقه ما خشکسالی و آب های آلوده باعث آلوده شدن جانوران شده. من در شکم بعضی از کبوترهای شکار شده کرم هایی می بینم به طول ده دوازده سانتیمتر به رنگ زرد و باریک و شبیه به هزارپا بندبند هستند. کبوترهایی که این انگل را دارند پرهای خیلی سستی دارند و بعد از تیر خوردن حسابی پر از انها ریخته می شود. یکی دو بار هم در بدن کوکر سینه سیاه این نوع انگل را دیدم. این کرم در روده و حفره شکمی هست. نمی دانم استفاده از گوشت پرنده های آلوده ضرری دارد و آیا این انگل قابل انتقال به انسان است یا نه.
موفق باشید

این کرم کدو هستش و برای منم اتفاق افتاده که کبوتر جنگلی رو زدم و از شکمش این کرم بیرون اومده.اگه این کرم از روده پرنده بیرون اومد پرنده شکار شده رو دور بندازین.به وجود امدن این کرم در بدن این پرنده ناشی از خوردن اب الوده به مدفوع حیوان یا انسان هستش.
گوشت شکار مشکلی نداره.فقط حتما بپز یعنی کباب نکن.بپزی هیچ مشکلی نداره من پرسیدم و خودم هم استفاده کردم.اما کل شکمشو بنداز بره منظورم سنگدان دل و قلوه هاشه
(2015-08-11 10:59 AM)ataei نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام

سمت ما به آلوباغی معروفه خیلی ترسو و محتاطه گوشتش خیلی سفته ولی از کفتر بزرگتره

سلام دوست عزیز
سمت ما شیراز ی جاهای خاصی داره خیلی از کبوتر بزرگتره و کاملا مشهوده اما برا پختش رو زغال تو کوه امتحان کنید ببینید چقدر با رو اتیش و یا سرخ کردش متفاوته البته بایستی سینه ها رو چندتا چاک بدید تا کاملا مغز پخت بشن من به شخصه تمام پوست و میکنم.
سلام دوستان
ممنون از پاسختان.
راستش با مقایسه هایی که با عکسهای اینترنتی داشتم این کرم بیشتر به آسکاریس شباهت دارد.
من وقتی کبوتر خیلی الوده باشد و تیر محتویات شکم را در بدن پخش کند به ناچار قیدش را می زنم و آنرا دور می اندازم. هرچند که این کار برای جانورانی که آنرا می خورند هم ممکن است خطرناک باشد. وقتی که احتمال می دهم شکم پرنده آلوده است ولی آلودگی به گوشت نرسیده، فقط سینه و رانها را می برم و بقیه را دور می اندازم( در طبیعت برای روباه و شغال رها می کنم.). برای پخت هم اول گوشت سینه ها را کامل جدا می کنم و بعد بالها و رانها و بعد همه را به تکه های کوچک قطعه قطعه می کنم و داخل سیم کباب روی ذغال می گذارم. اول نباید نمک بزنیم تا آب گوشت را بیرون نکشد و سفت نشود. ذغال را باد نمی زنم تا گوشت خوب مغزپز شود و دور آخر نمک می زنم. اینطور خیلی خوب پخته می شود.(ببخشید ، رفتیم توی بحث آشپزی)
اگر این فصل می خواهید کبوتر جنگلی شکار کنید باید صبح زود و حدود طلوع آفتاب به مزارع و مخصوصا خرمنگاه ها بروید. این کبوتر به گاودانه و نخود علاقه شدید دارد. اگر سر مسیر عبور کمین کنید می توانید هنگام عبور تعدادی را هوازنی کنید. دوستانی هم که بادی دارند می توانند با کمین در نزدیک درختان و ستون های برق حاشیه مزارع آنها را صید کنند. منطقه ما سردسیر است و الان کبوترها گله شده اند و حدود یک ماه دیگر از اینجا به مناطق گرمتر مهاجرت می کنند. اگر پرنده پر کنده شود و پوست روی گوشت باشد خوشمزه تر است ولی معمولا به دلیل اینکه در پاییز لک می روند چوب پرهای خونی ریز و درشت در بدنشان زیاد است و بهترین راه چاره پوست کن کردن است.
امیدوارم زودتر پروانه بدهند و خاطرات خوشی از شکار لذت بخش این پرنده داشته باشید.
موفق باشید
سلام meti جان
دوست عزیز میشه لطف کنی بگی کجای شیراز؟ والا من که حسرت یه شکارخیلی کوچک به دلم مونده. اگه میدونی درست نیست گفتنش توی سایت خصوصی بگو. واقعا ممنون
سلام دوستان.من تازه واردم و بی ادبیه در حضور شما اساتید اظهار نظر کنم اما منم تجربیاتمو میگم شاید به درد کسی بخوره.کبوتر جنگلی یا کبوتر شیما یا چملی یا کبوتر پل یا هر اسم دیگه ایی که داره و من از قلم انداختم کبوتر باهوش و پر قدرتیه پس برای شکارش در حدود 90 درصد باید کمین کنیم چه موقعی رو زمین میشینن و چه موقعی که رو درخت میشینن پوشیدن لباس مناسب که توجهشون رو جلب نکنه و حوصله داشتن و بیصدا موندن حتی وقتی که شما اونارو نمیبینید میتونه کمک بکنه که در تیرستون قرار بگیرن.برای شکارشون سعی کنید ................ وگرنه امکان داره بعد از اصابت با اسلحه ...... بخاطر اینکه ساچمه درست به کیل زون برخورد نکرده پرنده مسافتی رو بره بعد تلف بشه که احتمال گم شدنش هم هست.اما با اسلحه پران یا سوزنی یا پخش کن یا ساچمه زن یا هر اسم دیگه که داره سعی کنید چشم بسته به گله ایی از این کبوتران شلیک نکنید چون باعث تلف شدن تعداد زیادی از اونا میشید با اینکه حتی نتونستید پیداشون کنید.شلیک به طرف یک کبوتر یا یک جفت از اونا که کاملا کنار هم هستن با این تفنگ بهترین روشه.یادمون باشه ما برای تفریح شکار میکنیم و قحطی زده یا خدایینکرده فقیر نیستیم که بخوایم طماع و حریص باشیم و به قصد انقراضشون شکار کنیم.در مورد اون انگل که دوستان گفتن کاملا حرفاشون درست هست به علت خوردن اب یا غذای الوده به بیماری سینه خشکه(اسم علمیشو بلد نیستم)مبطلا میشن و منشا این بیماری انگل و یا زالوی کثیف هست و بهتره از شکار اونا و یا خوردن گوشتشون بگذریم چون ممکنه اسیب جدی به سیستم گوارش خودمون وارد کنیم.ببخشید طولانی شد و سرتون به درد اومد
سلام دوستان.به نظر شما شکار کبوتر جنگلی الان مشکلی داره؟
(2016-07-21 09:17 AM)bikhyal نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان.به نظر شما شکار کبوتر جنگلی الان مشکلی داره؟
سلام دوست عزيز
شكار هر نوع جانداري الان مشكل داره چه برسه به كبوتر جنگلي
با سلام
تو استان ما لرستان با هماهنگی رییس سازمان محیط زیست ودادستانی هر گونه شکار بدون پروانه حتی یه کبوتر مساوی با لغو مجوز سلاح ومصادره تفنگ
تا الان هم چند مورد بوده که این طرح رو اجرا کردن یه نمونش به خاطر یه کبک تفنگش مصادره شد
تو یه مصاحبه رییس سازمان میگفت تو کشور فقط استان ما اینجوریه واین پیشنهاد من به دادستان بودن واونم قبول کرد
بله اینجوریاست قانون هم سلیقه شده هر جوری دوست داشته باشن عمل میکنن که کم کاری سازمان محیط زیست با این کار لا پوشونی میکنن
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
لینک مرجع