انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: شکار کبوتر جنگلی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
(2015-04-18 10:55 AM)ehsandabaghi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2013-03-10 09:51 AM)babakdana نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طرفای ما بهش میگن فاخته که از کبوتر بزرگتره ، گردنش هم یه حلقه سفید داره بیشتر تو پاییز دیده میشه و فصل سرما کوچ میکنه . لا مصب خیلی هم خوشمزه تره . رنگش هم با کبوتر فرق داره. بیشتر تو درخت زندگی میکنه . تا حالا سه چهرتایی زدم.

من تا حالا 6-7 تا ازشون زدم
لونشون تو درختای چنار است و با هوش و زیرک هستند. این کبوترا یه صدای خاص بو بو و بلند دارند که از سر این صدا میشه پیداشون کرد و به آرامی نزدیک شد بهشون.
تفنگ بنده یه تفنگ چینی از این دولول ها است که فنر اون رو با دینا عوض کردم. این کبوترها سخته بهشون نزدیک شد و اگه نزدیک بشن سریع باید شکلیک کرد و اگر فرار کنند با ذنبال کردن به جایی نمیرسید. با یک تفنگ بادی pcp از فاصله 50 متری راحت میشه اینارو زد چون تا این فاصله کم تر فرار میکنند.

دوست من من تو استان لرستان به شکار میرم اونجا فاخته زیاده اما تا حالا نتونستم از 100 متر بیشتر بشون نزدیک بشم وقتی ببیننت فرار میکنن و مصافت زیادیو پر واز میکنن اینطور نیست که 100 متر اونور تر رو درخت بشینن به جای دوری میرن دقیقا شبیح کبک برای فاخته باید کمین بزنی و روش خاصی برای شکارش هست که توضیح داده نشه بهتر Khansariha (8)
سلام بر همگی این پرنده با صدای هم نوعش واکنش نشون میده یعنی برای شکار میشه استفاده کرد
دادش کبوتر چاهی و فاخته پرندهای زیبایی هستن چون من کبوتر دارم دلم نمیاد شکار کنم تاحالا هم فقد تو عرم یبار گوشت سار خوردم Khansariha (8)
من تقریبا پای شکار ثابت این پرنده هستم. علی الخصوص اواخر پاییز. چند جا رو میشناسم که با هر بار شکار رفتن میشه با دست پر برگشت. بهتون توصیه میکنم تعداد زیادی شکار نکنید. گوشت این پرنده بعد از مدتی (مخصوصا در یخچال) سفت میشه و به شدت از کیفیتش کاسته میشه. از کالیبر پایین هم استفاده کنید چون به راحتی گوشتش از هم پاشیده میشه.
دوستان سلام Khansariha (8)
این پرنده خیلی باهوشه بمحض اینکه جلب توجه کنید میپره
برای شکار این پرنده حتما باید فاصله از ۵۰ متر بیشتر باشه گوشتشم فو ق العاده ست Khansariha (214)
سمت ما هم به این پرنده میگن ( کفتر صحرایی )
من تله میزارم میگیرمشون :) قاطی کبوترام چنتایی داشتم نتونستم ازشون نسل بگیرم قصد دارم جوجشو بزرگ کنم ازش نسل بگیرم کبوترای قشنگی هستن دیدم ی فاخته نر رو بالای درخت میبندن هر چند دقیه یکی رو درخت میشینه اونو میزنن تو اوروپا اینطوری شکارشون میکنن اونم با پیسی پی دوستمون راست میگه سینه پرند بافت نرمی داره با کالیبر بالا بزنید له میشه حتی با فشار دست گوشت به راحتی پاره و کنده میشه Khansariha (8)
دوست عزیز jango میشه بیشتر توضیح بدی چه جور دام استفاده میکنی تا هم ما ودیگران از تجربه شما استفاده کنیم
سلام

سمت ما به آلوباغی معروفه خیلی ترسو و محتاطه گوشتش خیلی سفته ولی از کفتر بزرگتره
دوست من اتفاقا گوشت ترد و خیلی خوشمزه ای داره و اگر ساچمه به سینه برخورد کنه متلاشی میشه از بسکی گوشت این پرنده ترده Khansariha (8)در مناطقی که ماشین و انسان کم میبینه خیلی وحشی و ترسو هست و از فاصله 100 متری با شنیدن صدای ماشین و انسان میپره این پرنده ها در نزدیکی شهرها هم زندگی میکنن که به انها بیشتر میشه نزدیک شد کلا بهترین را برای شکار این پرنده باید کمین زد تا دنبالش کرد البته در فصل شکار Khansariha (266)Khansariha (266)Khansariha (266)
سلام
یک سوال از دوستانی که این پرنده را شکار می کنند دارم: آیا تا به حال کرم انگل زرد رنگ روده ای در شکم پرنده شکار شده خود دیده اید؟ متاسفانه دو سه سال است که در منطقه ما خشکسالی و آب های آلوده باعث آلوده شدن جانوران شده. من در شکم بعضی از کبوترهای شکار شده کرم هایی می بینم به طول ده دوازده سانتیمتر به رنگ زرد و باریک و شبیه به هزارپا بندبند هستند. کبوترهایی که این انگل را دارند پرهای خیلی سستی دارند و بعد از تیر خوردن حسابی پر از انها ریخته می شود. یکی دو بار هم در بدن کوکر سینه سیاه این نوع انگل را دیدم. این کرم در روده و حفره شکمی هست. نمی دانم استفاده از گوشت پرنده های آلوده ضرری دارد و آیا این انگل قابل انتقال به انسان است یا نه.
موفق باشید
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
لینک مرجع