انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: دوربین های سنتر پوینت/center point scopes
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
ببخشید این پیچ های رو دوربین ها دقیقا کارشون چیه؟منظورم همون طبلک هاست.چرا بعضیا دوتا دارن بعضیا سه تا؟

یکی هم اینکه AO که رو بعضی دوربین ها هست چیه؟و اینکه از کجا میشه فهمید رتیکل دوربین حکی هست؟(منظورم اینه کلمه ی خاصی داره ک تو مشخصات درج میشه؟)
(2013-02-18 02:42 PM)jabili نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ببخشید بین دوربین های سنتر پوینت-لیپرزو هاوک کدومش بهتره؟مال کدومش رتیکل حکی هست؟
تا جایی که من اطلاع دارم دوربین های سنتر و لیپرز موجود در بازار رتیکول سیمی دارم.
حتی اونای ک تو اروپا هست؟
(2013-02-18 02:59 PM)jabili نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ببخشید این پیچ های رو دوربین ها دقیقا کارشون چیه؟منظورم همون طبلک هاست.چرا بعضیا دوتا دارن بعضیا سه تا؟

یکی هم اینکه AO که رو بعضی دوربین ها هست چیه؟و اینکه از کجا میشه فهمید رتیکل دوربین حکی هست؟(منظورم اینه کلمه ی خاصی داره ک تو مشخصات درج میشه؟)

دوست عزیز در فروم همسایه هم سوال کرده بودید که جواب دادم .اینجا هم برای آشنایی دیگر دوستان دوباره پست میدم :

سلام دوست عزیز
من خیلی راحت و شفاف سعی میکنم جوابتون را بدم :
1- در مورد دوربینهای لیپرز و سنترپوینت موجود در انگلیس و ایران بنظر من تنها تفاوت محل ساخت اونا هست ولی دوربینهای لیپرز و سنترپوینت موجود در ایران که بقول معروف چینی درجه 1 هستند واقعا دارای کیفیت بسیار بالا و شفافیت بالا هستند و مثل نمونه آمریکایی هستند .هم بسیار شفاف و دقیق هستند و هم صابت کردند که روی قویترین فنریها هم برای زمان طولانی جواب دادند پس بنظر من یا این دو مدل را از ایران بگیرید یا در صورت نیاز مدلی بگیرید که در ایران نباشه مثل مدلهای دیگه لیپرز که در ایران نیست و یا مارکهای دیگر دوربین مثل Falcon و hawke که دوربینهای بسیار خوب و البته گرون برای ما ایرانها هستند .مثلا یه دوربین خوب Falcon یا Hawke الان حدود 430 دلار هست .(مدل های دارای رتیکل FFP )

بنظر من بگو برات یه رنج فایندر خوب بیارند .اگر برای تفنگ بادی میخواید رنج فایندر تا 200 300 یارد هم کارتون را راه می اندازه ولی فکر کنم حداقلشون الان 500 600 یارد باشه .شما اگر بهترین دوربین هم داشته باشید و نتونید فاصله را اندازه گیری کنید نمیتونید شکار موفقی در فاصبه بالای 50 60 متر داشته باشید .

در مورد رتیکل دوربین معمولا میزنند Glass Reticle یا Etched Glass Reticle البته در دوربینهای بالای 100 200 دلار معمولا رتیکل ها همه روی شیشه هستند .

در مورد اون پیچ ها یا همون طبلک های روی دوربین کلا امکان داره 2 3 و یا 4 پیچ باشه :

1-طبلکی که در وسط تفنگ و رو با بالا هست به طبلک تنظیم ارتفاع یا همون Elevation معروف هست که برای بالا و پایین بردن ضربدر رتیکل و تنظیم دوربین بکار مبره .

2- طبلکی که در وسط تفنگ و در سمت راست هست به طبلک تنظیم افقی یا همون Windage معروف هست که برای چپ و راست بردن ضربدر رتیکل و تنظیم دوربین بکار مبره .

3 - در دوربینهایی که دارای چراغ هستند یک طبلک یا پیچ تنظیم هم برای تنظیم شدت نور داریم که معمولا یا بر روی جلو دوربین و بالای عدسی چشمی هست و یا در وسط دوربین و سمت چپ .مثلا در دوربینهای سنترپویت در وسط و سمت چپ قرار داره .

البته بسته به نوع طراحی دوربین امکان داره محل طبلک چراغ در جای دیگری هم باشد .

ذوربینها کلا دارای 3 نوع سیستم تنظیم فوکوس هستند :

1- تنظیم ثابت و از قبل تنظیم شده مثل سنترپوینت 3-9-32 که مثلا روی 50 یارد تنظیم شده و قابل تغییر نیست .

2- دارای تنظیم پارالکس بصورت AO که مخفف Adjustable Objective هست .در این دوربینها تنظیم پارالکس توسط رینگ یا حلقه ای در جلو دوربین انجام میشود .


3- دارای تنظیم پارالکس بصورت SF که مخفف Side Focus هست .این نوع تنظیم پارالکس بسیار حرفه ای تر و راحت تر هست که البته گاهی اوفات به این دوربینها تکتیکال هم میگویند .در این دوربینها تنظیم پارالکس بصورت طبلک ای در وسط و سمت چپ قرار دارد و مثل طبلک تنظیم لایت در دوربین سنترپوینت یا لیپرز هست (از نظر محل و شکل ) .در این نوع هم تنظیم پارالکس راحت ت ر و سریعتر انجام میشود و هم میتوان با سرعت و دقت مناسب فاصله تا هدف هم تخمین زد .

در مورد انتخاب دوربین هم در تاپیک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پست بدید راهنمایی میکنیم .

حتما هم بگید دوربین برای چه تفنگی میخواید و تا چه میزان میخواید هزینه کنید .
این پیشنهاد رنج فایندر رو نمیفهمم قضیه اش چیه که شما تو همه پستهات میزنی . اصلا تو شکار نیازی به این چیزا نیست . به تجربه و خیلی راحت با کمک خود دوربین میشه فاصله رو دقیق تخمین زد و اصلا نیاز به هزینه کردن برای رنج فایندر نیست
(2013-02-18 04:46 PM)Reza51 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این پیشنهاد رنج فایندر رو نمیفهمم قضیه اش چیه که شما تو همه پستهات میزنی . اصلا تو شکار نیازی به این چیزا نیست . به تجربه و خیلی راحت با کمک خود دوربین میشه فاصله رو دقیق تخمین زد و اصلا نیاز به هزینه کردن برای رنج فایندر نیست

به نظر شخص بنده رنج فایندر یک نیاز اساسی است نه اینکه بدون این وسیله نشود به شکار یا هدف زنی پرداخت ولی مسلم است که هر چه تجهیزات کامل تر باشد لذت شکار و هدف زنی هم بیشتر می شود.
تخمین مسافت چیز خوبی است ولی همیشه دقیق نیست برای من و خیلی از دوستان دیگر مهم است که بدانیم شکاری که زده ایم دقیقا در چه فاصله ای بود یا هست.
درباره هدف زنی هم مسلمه که همینطوری هردنبیلی نمی شود کار کرد خیلی مهم است که بدانیم فاصله ما با هدف مربوطه دقیق چند متر است نه اینکه که هدفی را در 50 متری بگذاریم و خودمان را گول بزنیم که 80 متر است برای همین یا باید با متر نواری و وسایل دیگر متراژ را بدست بیاوریم که مستلزم وقت و زمان بیشتر است یا اینکه با تهیه یک رنج فایندر به راحتی فاصله را بدست بیاوریم.
این جمله شما هم " اصلا تو شکار نیازی به این چیزا نیست " من متوجه شدم اشاره به خودتان داشت یا از جانب دیگران گفتید ؟ اگر از جانب دیگران گفتید که باید عرض کنم با توجه به دلایل فوق اتفاقا بسیار هم نیاز است مشاهده می کنید اکثر شکار چی های حرفه ای در خارج از کشور هم از این وسیله بصورت گسترده در شکار حالا چه با گلوله زن و چه بادی استفاده می کنند.
این نکته هم اضافه می کنم از این قبیل جملات " این پیشنهاد رنج فایندر رو نمیفهمم قضیه اش چیه که شما تو همه پستهات میزنی " جز بوجود آوردن بحث های حاشیه ای و کدورت میان کاربران سود دیگری ندارد از دوستان به عنوان یک برادر کوچک تر خواهش می کنم کمی ملایم تر برخورد کنیم و قاطع نظر ندیم البته جسارت نمی کنم و کلی عرض می کنم.
در کل همه ما اینجا به عنوان یک کاربر حقوق مساوی داریم مگر اینکه قوانین برای شخصی خم شود که من تا حالا در این انجمن به همچین موردی برخورد نکرده ام.
دوست عزيز ظاهرا براي شما سو تفاهم ايجاد شده اولا من به نوعي خواستم كه ايشون در مورد پيشنهادشون بيشتر توضيح بدن ثالثا تو شكار با بادي به راحتي تا زير ٧٠ ٨٠ متر رو ميشه با تمرين تخمين زد .. اينكه شما بخوايي ركورد ثبت كني امر جداگانه اي هست . براي هدف زني وسيله خوبي هست ولي ضروري نيست .
اينجا خيلي از دوستان تازه وارد هستن و ما نبايد اين شائبه رو بوجود بياريم كه بايد حتما رنج فايندر بخرن . شما فقط از زاويه ديد خودت نبايد نگاه كني تازه وارد ها هم اين مطالب رو ميخون و اگه دقت ميكردي دوستمون در مورد طبلك هاي دوربين سوال كرده بود نه خريد رنج فايندر
خيلي از شكارچي هاي حرفه اي رو ميشناسم كه رنج فايندر هم ندارن و نياز اساسي هم نبوده براشون
نظر من قطعي نبوده و نيست مسلما تجهيزات كامل تر چيز بدي نيست ولي شما اگه يه امار بگيري ميبيني كه چه درصد ي از شكار چيان سايت خودمون رنج فايندر دارن
در بسیاری از مناطق بلاخص مناطق کوهستانی مثلا بین دره و شیب مجاور تخمین مسافت گاها غیر ممکن میشه .

استفاده از رنج-فایندر با توجه به اینکه اکثر شکارها در کلاس تفنگ بادی در فاصله ای ای هستند که فرار میکنند الزامی نداره و وقت هم نمیشه ولی برای حرفه ای تر شدن در طول تمرینات و مسلط شدن به بالستیک ساچمه بی-شک لازمه .

مورد دیگه ای که رنج-فایندر لازمه هدفزنی های دقیق و گاها در فاصله بالا هست (حدود 100متر) .

در کلاس تفنگ گلوله زنی برای یک شخص حرفه ای داشتن رنج-فایندر از فشنگ مهمتره !
ببینید برای داشتن یک تیر اندازی خوب شما به مورد نیاز دارید :

1- فاصله شما تا هدف چقدر هست
2- با توجه به ساچمه ای که استفاده میکنید در فاصله مورد نظر چقدر افت تیر دارید و باید در دوربین و رتیکل میل دات کجا بگیرید که به هدف بخوره .

بنظر من تخمین فاصله با چشم مثل تخمین تعداد صفحات یک کتاب با چشم هست و دقیق نیست .در تیراندازی مخصوصا فواصل بالای 50 60 متر (بسته به اینکه دوربین روی چه فاصله ای صفر شده باشد) گاها شما به ازای هر 10 متر امکان داره نیاز داشته باشید یه میل دات پایینتر نشانه گیری کنید و این دانستن فاصله بسیار مهم هست .

در مورد اینکه برای شکار با بادی رنج فایندر بکار نمیاد راستش زیاد موافق نیستم .ہشاید برای شکاری مثل خرگوش این مساله درست باشه ولی برای شکار پرنده معمولا در فاصله زیاد پرنده به این زودی که بخوایم رنج فایندر بزنیم برا فاصله نمیپره البته محل و استتار شما هم مهم هست .

یه راه دیگه هم برای تخمین مسافت وجود داره و اونم استفاده از تنظیم پارالکس در دوربین هست البته برای این منظور دوربین شما باید از نوع حرفه ای باشه و اعداد مربوط به پارالکس درست درج شده باشه و بهتره دوربین از نوع SF باشه به همراه Side wheel بزرگ و مدرج .
(2013-02-18 02:56 PM)nobody2000 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2013-02-18 02:42 PM)jabili نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ببخشید بین دوربین های سنتر پوینت-لیپرزو هاوک کدومش بهتره؟مال کدومش رتیکل حکی هست؟

دوست عزیز هر 3 رتیکل حکی دارند .
شکی نیست که Hawke دوربینهای بهتری داره و قیمتشون بالاتر هست .

دوستان گفته خودم را تصیح میکنم .دوربین لیپرز و سنترپوینت رتیکل سیمی دارند . Khansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
لینک مرجع