انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تجربیات از بنجامین مارادور
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73
مارادور یک تفنگ انتینگه و اصلا هم نباید انتظار داشته باشید که روی سیبل تیر رو تیر بزنه !
Khansariha (8)
[تصویر: 14270438741.jpg]
دوستان این گروپو خودم گرفتم میخوام مارادور اینطور گروپ بده چیکارش کنمKhansariha (181)
اینجا چند نفر دارن که تیر رو تیر میزنه از فاصله سر پرنده میزنن البته اونا تنظیمش کردن تهران نمیدانم پیش کی رفتنKhansariha (214)
کراسمن . باراکودا . بنجامین . h/n . همشون یک شکل میزنه
منم خیلی دوست داشتم مارادورم اینجوری گروپ بده خخخ ولی خب از توانش خارج بود
نمیشه که من عکس گروپ استایر بگذارم بعد بگم دوست دارم تفنگم اینجوری گروپ بده خخخKhansariha (290)
سلام رویال عزیزKhansariha (8)
ماردور در صورت تنظیم دقیق و شوتینگ رست مناسب گروپهای بسارحرفه ای میده.. خودم گروپ 14میلیمتر تو 45 متر رو باهاش داشتم.اگه عمری بود آخرهفته میزارمش. حتی گروپ 6میلیمتری تو 50 متر ازش دیدم. فرقش با امثال وایرخ یا اشتایر تو لانگ رنجه اونم بخاطر رگلاتورهای با تلرانس زیز 2متر برثانیه و لوله بلندتش هست . ماردور جدید همه شون 35ژول هستن که خیلی شکاری حساب نمیشن Khansariha (8) بنظر من ضعفش قیمت بالاش تو ایرانه که اونم...Khansariha (290)
[تصویر: 14270514571.jpg]
(2015-03-22 10:41 PM)cornet نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام رویال عزیزKhansariha (8)
ماردور در صورت تنظیم دقیق و شوتینگ رست مناسب گروپهای بسارحرفه ای میده.. خودم گروپ 14میلیمتر تو 45 متر رو باهاش داشتم.اگه عمری بود آخرهفته میزارمش. حتی گروپ 6میلیمتری تو 50 متر ازش دیدم. فرقش با امثال وایرخ یا اشتایر تو لانگ رنجه اونم بخاطر رگلاتورهای با تلرانس زیز 2متر برثانیه و لوله بلندتش هست . ماردور جدید همه شون 35ژول هستن که خیلی شکاری حساب نمیشن Khansariha (8) بنظر من ضعفش قیمت بالاش تو ایرانه که اونم...Khansariha (290)


اون گروپ 0.6 در 50 متر رو که بحثی درش نداریم ...... (منم دیدم ولی بیشتر تبلیغاتی هست ...)
اما خوشحال میشم عکس گروپتون رو ببینم
بله مارادور های 2014 به بعد همگی 35 ژول هستند.ایا این دلیل میشه که یه تفنگ شکاری به حساب نیاد اگر خیلی شکاری نیست پس چی هست ؟
درکل تفنگ ها به چند دسته تقسیم میشن :
1- تارگت
2-هانتینگ
3- ... (ممکنه دسته های دیگری هم باشه که بنده اطلاعاتی در موردشون ندارم)
دسته ی اول تفنگ هایی هستند که دارای ریگولاتور یا فشار شکن حرفه ای هستند و صرفا مصارف مسابقاتی و ... دارند.مثل :وایرخ100 و اشتایر و ...
دسته ی دوم هم دسته تفنگ هایی هستند که برای شکار تولید میشوند.هیچ محدودیت قدرتی هم وجود نداره سی زد میاد یه تفنگ 16 ژولی تولید میکنه و اوانیکس یه تفنگ 60 ژولی .... ایا کم بودن قدرت دلیل میشه که بگیم سی زد شکاری نیست ؟!(البته 16 ژول هم اصلا کم نیست ولی خب در مثال مناقشه نیست)
مثل : اوانیکس و هاتسان و ...
مارادور ضعف های زیادی داره که یکی از اونها قیمتش هست.بهتره سایر ضعف های اون رو هم در نظر بگیرید
درسته تقسیم بندی pcpدر حالت تئوری به تارگت و هانتینگه(. 30-40ژول )اما انکه کدوم تفنگ در چه کلاسی قرار میگیره... هنوز من جواب منطقی براش پیدا نکردمKhansariha (226) چون بعضیها وزن تفنگ و نوع چوک و تویست ریت لوله رو ملاک شکاری یا تارگت بودن یه سلاح درنظر میگیرن و بعضیام قدرت تقنگ رو . که با در نظر گرفتن همه موارد ذکر شده بازم پایداری انرژی ساچمه ی وایرخ بیشتره یعنی تو فواصل بالاتر ساچمه انرژی کمتری از دست میده(هم بخاطر قدرت بیشترش و هم بخاطر لوله بلندتر و تویست ریتش) که توی شکار خیلی تاثیرگذاره(پایداری انرژی ساچمه)و بنظرم بخاطر وزنش ،تارگتی معرفی شده و این موضوع به این معنی نیست که وایرخ سلاح شکار نیست و قدرتش برای شکار کمه!Khansariha (214) بله ،وقتی با سی زد 16 ژولی شکار میزنن با وایرخ40 ژولی حتمآ.....(چون که صد آمد، نود هم پیش ماست)

رویال جان. من این جملتون رو متوجه نشدم:
اون گروپ 0.6 در 50 متر رو که بحثی درش نداریم ...... (منم دیدم ولی بیشتر تبلیغاتی هست ...) یعنی Khansariha (180)؟؟؟
پیرو صحبت های دو دوست گرامی علی عزیز و کاربر تازه وارد Cornet که مشخصا تجربه خوبی در زمینه ایرگان و تیراندازی دارند ،
علی جان من نه می خوام دسته بندی بین سلاح ها انجام بدم و نه قصد پرداختن به ضعف و قوت یک مدل خاص دارم ، تاپیک مرتبط به بنجامین مارادور هست و من اول با این موضوع شروع می کنم که :
اتفاقا تیراندازانی نیز در مسابقات اکستریم بنچ رست با تغییراتی در حالت اولیه این سلاح اقدام به حضور در کلاس 25 متر و حتی 75 یارد داشته اند. این تغییرات بیشتر شامل نصب یک تانک هوا با حجم بیشتر ، نصب ایراستریپر مناسب و نیز در برخی موارد رگولاتور دار کردن این سلاح بوده است. در مورد آخر با تغییر در حجم تانک و نیز نصب رگولاتور حدود 80 شات بسیار مناسب از این سلاح توسط یک نفر گرفته شده بود که به صورت مکتوب ندر یکی از انجمن های مربوط به ایرگان دیده بودم. (تونستم منبع این مطلب را در یک پست جداگانه حضور دوستان اعلام می کنم)
همینطور جالب است بدانید که در رقابت های بنچ رست کمتر از سلاح وایرخ 100 استفاده می شود بر خلاف تصور ایرگانرهای ایرانی که این سلاح رو به صورت یک سلاح تارگتینگ کامل نگاه می کنند. این موضوع اولا به سلیقه و نیز قوانین جاری کشورهای برگزار کننده و حتی سازمان های جهانی این رشته برمی گردد و اینکه ورژن Fac این سلاح و کالیبر 22. به عنوان یک سلاح هانتینگ حساب می شود نه تارگتینگ! منظورم تارگتینگی هست که برای بنچ رست یا فیلدتارگت استفاده می شود. اما دقت و قابلیت بالای این سلاح مورد توجه دوستان ایرگانر ما و نیز در سایر نقاط دنیا بوده و قابلیت و دقت بالای آن نادیده گرفته نمی شود. یکی از اعضای تیم بنچ رست ایتالیا که دستی در تیونینگ و تبدیل سلاح های معمولی تارگت هب یک سلاح سطح بالا دارند نیز یک نمونه از کالیبر 4.5 ورژن Fac رو به صورت ویژه برای رقابت های بنچ رست تغییر داده و تیون کرده بوند. نتایج بسیار عالی بود. (تعویض قنداق با نمونه مناسب برای بنچ رست ، پولیش و نیز تغییراتی در قطعات داخلی مثل ماشه و ... ، بهینه کردن رگولاتور و ... )
در مسابقات فیلدتارگت و بنچ رست عموما سلاح های ویژه تارگت و یا متفاوت از ورژن اصلی یک برند و صرفا مسابقاتی مورد استفاده قرار می گیرند. اما خوبی بنچ رست و فیلدتارگت این است که با توجه به قوانین مسابقه و برگزار کننده ، تیراندازان می توانند در سلاح های خود تغییراتی ایجاد و در رقابت حضور پیدا کنند که در این میان سلاح هایی مانند وایرخ 100 ، بنجامین مارادو و همانند آنها نیز می توانند در کسب نتیجه مناسب یاری گر تیرانداز خود باشند. سلاح هی ایرارمز سری S مانند 400 ، 510 و 400MPR از جمله سلاح هایی هستند که با ایجاد تغییرات و بهینه سازی در مسابقات بنچ رست رکوردهای خوبی داشته اند.
البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید گروپ خوب در یک سلاح نشانگر دقت آن بوده و برای تست دقت آن سلاح از خود محل ساخت تا تست توسط کارشناسان سلاح های بادی و معرفی به بازار و یا تست تیراندازانی مثل ما از تست گروپ و کرنوگرافی استفاده می شود. اما داشتن گروپ خوب در یک سلاح باعث نمی شود آن را مناسب رقابت هایی همانند بنچ رست بدانیم. این موضوع را در مسابقات اخیر به صورت تجربی مشاهده کرده و گاها سرخوردگی تیراندازان سلاح هایی که گروپ های بسیار خوبی داشته اند را دیدم. به همین خاطر توصیه من به دوستان این است که برای حضور در رقابت های تیراندازی حتما لازم به دنبال سلاح های بسیار دقیق و مختص تارگت باشند (قیمت این سلاح ها از 1.800 دلار تا 2.500 دلار گستره دارد) ، بلکه اول نسبت به کیفیت و نیز عملکرد سلاح های موجود در بازار و یا قابل دستیابی در بازار کشورهای اطراف مطالعه ای داشته باشند و بعد از انتخاب نیز با آزمایش و البته مهم تر از همه تمرین نسبت به عملکرد موفق سلاح خود اطمینان حاصل کنند. مطمئنا سلاح های ویژه ای همانند Steyr LG110 HP و یا RAW TM1000 که از تلورانس بسیار پایین در عملکرد رگولاتور و دقت بسیار بالایی برخوردارند به خودی خود گروپ عالی و یا موفقیت در تیراندازی تارگت را به همراه ندارند. بلکه تمرین و نیز کسب تجربه و البته اعتماد به سلاح خود باعث پیشرفت خواهد بود. مهم ترین قسمت در این ورزش و تیراندازی با سلاح بادی را از یاد نبرید و آن لذت بردن از تیراندازی است.
تیراندازی ایمن همراه با شادی و لذت داشته باشید.Khansariha (8)
خب،صادق جان
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

بنجامین مارادور قیمتی در حدود 500 دلار داره و واقعا هم بیشتر از این قیمت ارزش خرید نداره !(و اعتراف میکنم یکی از بزرگترین اشتباهات حقیر در زمینه ی تیراندازی خریدن مارادور بوده و هست).
بله،مارادور یک تفنگ امریکایی هست حرفی هم در این مورد نداریم اما تفنگ امریکایی که 500 دلار بیشتر قیمت نداره رو ما باید 4500 در ایران تهیه کنیم.(یعنی حدودا 2.5 برابر قیمت جهانی) ؟!؟!؟!
شاید بنده هم در اینده یک شادو 1000 بخرم و تیونش کنم و در مسابقات فنرپیستون هم نتیجه بگیرم.ایا این دلیل میشه که بگیم شادو تفنگ خوبی هست ؟!
شاید یک تفنگ در فوروم ها و تئوری و پشت مانیتور خیلی دل نشین باشه اما باید دید در عمل و در دست مصرف کننده چه نتایجی داشته.و بنده به عنوان مصرف کننده میگم مارادور به هیچ عنوان ارزش خرید نداره(در صورت تمایل میتونیم دلایل خودم رو در اختیار دوستان قرار بدم)
Khansariha (8)
(2015-03-23 11:45 AM)cornet نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رویال جان. من این جملتون رو متوجه نشدم:
اون گروپ 0.6 در 50 متر رو که بحثی درش نداریم ...... (منم دیدم ولی بیشتر تبلیغاتی هست ...) یعنی Khansariha (180)؟؟؟

متاسفانه بعضی از دوستان چیزهایی میگن که باورکردنش غیر ممکنه ! و 100% تبلیغاتی هست
مثلا همین گروپ ی که شما میفرمایید
یا سایر گروپ هایی که همین بنده خدا سردست در فاصله ی 50 متر در باد شدید گرفته و اندازه ی همه ی این گروپ ها کمتر از 1 سانته !!!Khansariha (290)
علی جان پست من به یک دلیل طولانی شد و آن اعلام این موضوع بود که من اصلا قصد دسته بندی سلاح ها رو نداشتم و یا خوب و بد بودن یک سلاح رو بررسی نکردم!!! فکر نمی کنم در پست قبلی به این اشاره کرده باشم که مارادور یک سلاح بی نقص است گرچه به این باور دارم با هدف ساخت سازنده که ارایه یک سلاح هانتر با سلیقه آمریکایی موفق عمل کرده است و دقت کافی برای شکارهای کوچک تا متوسط را دارا بوده و استایل فیزیکی سلاح نیز شکاری هست.
متاسفانه نمی توانم در مورد عملکرد این سلاح در تارگتینگ توسط ایرگانرهای ایرانی نظری بدم چون همیشه ایرگانرهایی که در زمینه یک سلاح دارای تبحر هستند و ادعای داشتن کارایی لازم را دارند ، کمتر در رقابت هایی مثل مسابقات اخیر حضور داشته اند. به هر صورت توصیه می کنم شما نیز تجارب خود را به صورت یک مقاله یا نوشته همراه با مستنداتی مثل تست دقت و گروپ و احیانا کرنوگرافی همراه کنید و در یک پست با دوستان به اشتراک بگذارید. حتما لازم نیست که تست شما در شرایط کاملا آزمایشگاهی صورت بگیرد. خود من تا قبل از مسابقه اخیر به این باور داشتم که یک سلاح کلاس هانتر رو میشه در کار تارگت نیز استفاده کرد و شاید برای رسیدن به نتیجه دلخواه چندین بسته ساچمه جی اس بی و وقت زیادی رو صرف کردم. نتیجه حاصله تمام آن چیزی نبود که به دنبالش بودم ، در هر صورت می توان با تلاش و کمی مطالعه و استفاده از تجارب دوستان اهل فن به نتایج خوبی رسید.
نقل قول :و اعتراف میکنم یکی از بزرگترین اشتباهات حقیر در زمینه ی تیراندازی خریدن مارادور بوده و هست ...
برعکس ، شما این موضوع را به دید مثبت نگاه کنید و اندوختن تجربه ای گرانبها ، خیلی از دوستان چندین سلاح خریداری کرده اند تا به هدف خودشون و یا مسیر دلخواه برسند و البته دوستانی هم بوده اند که از اول مسیر و هدف خود را روشن ساخته و کاربرد خودشون از سلاح بادی رو تعریف کرده و با روشن بینی بهتر انتخاب خود را کرده بودند. این دوستان حتی با یک دیانا 52 بهترین لذت را از تیراندازی دارند و البته تیراندازان ماهری هم هستند. دوستانی را می شناسم که به جز ساچمه های JSB و امثال آن و یک دیانا 52 سلاح نتایج و تجربیات بسیار خوبی داشته اند اما مهم این است که این دوستان فعالیت و کاربرد مشخصی در تیراندازی سلاح بادی دارند.
خود من به یک نتیجه رسیدم ، داشتن یک سلاح برای هر دو هدف هانتینگ و تارگتینگ که مشخصه های آن در یک سلاح جمع باشد حداقل فعلا ممکن نیست! برای من مسیر به نسبت 5 سال پیش روشن تر هست و حداقل خودم الان می دونم از سلاح بادی چی می خوام! Khansariha (256)
آرزو دارم همه دوستان به خواسته های خودشون برسند ، حتما چنین بحث هایی در زمینه بررسی یک سلاح رو همراه با جو مثبت و ارایه دلایل مشخص همراه کنید تا به عنوان یک مرجع نیز برای سایر دوستان و کاربران تازه واردتر مورد استفاده قرار گیرد.
نقل قول :متاسفانه بعضی از دوستان چیزهایی میگن که باورکردنش غیر ممکنه ! و 100% تبلیغاتی هست
مثلا همین گروپ ی که شما میفرمایید
یا سایر گروپ هایی که همین بنده خدا سردست در فاصله ی 50 متر در باد شدید گرفته و اندازه ی همه ی این گروپ ها کمتر از 1 سانته !!!Khansariha (290)
خوب بهتر هست این موضوع و داستان این گروپ رو ادامه ندهید به خاطر جمله آخر پاراگراف قبلی نوشته ام. میزان دقت و کارایی یک سلاح در تست گروپ باید قابلیت تکرار پذیری داشته باشد حداقل گروپ های مشابهی در فاصله مشخص و در شرایط جوی معلوم از یک سلاح بدست بیاد. این موضوع رو شما هم می دونی و خیلی از دوستان ، پس بحث سر درستی یا نادرستی چنین ادعایی خیلی مهم نیست و ثمری ندارد.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73
لینک مرجع