انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: پروانه شكار
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
هر چند بنده هم پروانه شکار دارم، اما تا حالا فقط 2 بار تونستم برم شکار ........ چنانچه مشکلات و گرفتاریها بیش از این به بنده اجازه حضور در طبیعت و شکار را نداد....... تازه چیزی هم شکار نکردم خخخخخخخخخخخ....... لذا از اینکه پروانه شکار نگرفتید زیاد هم دلگیر نشید خخخخخخخخخ......... شاید این پروانه مبلغ 60 هزار تومن هم نمی ارزید.....Khansariha (48)
سلامKhansariha (8)
بنده هم ۱۸۰تومن دادم برای پدرم پروانه گرفتم باهزارامیدوآرزوپس ازیک سال شکارممنوع،که ماهم تنهادوبارتونستیم بریم شکار،،،،،(،،،،،،۱۸۰تومن مساویست باهزینه دوباربه دامن طبیعت رفتن یاهمون ملخ شکارKhansariha (256)
طبق فرموده ی آقاداووداصلاناراحت نباشید،بلکه بایدخوشحال هم باشید چون خداوکیلی پروانه ی امسال هیچ ارزشی نداشت،،وفقط خواستن دیگه بهانه ای واسه شکارچیانذارنKhansariha (256)
با جناب یحیی کاملا موافقم.......Khansariha (8)
ضمنا در عجبم که در همون دو بار هم چطور به طور محیط بان نخوردیم...... چون در هر دو بار، کلی با هدفزنی، سر و صدا راه می انداختیم تا لااقل تفریح کرده باشیم، اما سر و کله هیچ محیط بانی پیدا نشد.......... حالا کافی بود پروانه شکار نداشته باشیم، با اولین سرفه، سر و کله محیط بانان غیور و عزیزمان پیدا می شد خخخخخخ.......Khansariha (48)
گشت محیط بانا بیشتر زمانی هستن که اون منطقه (مثل منطقه الان ما ) شکار ممنوع باشه که دیگه بقولbettles جان با اولین سرفه خخخخخخخ مثل پزشک دلسوز بالاسرمونن برای معالجه خخخخخخخخخخخخ اما مناطقی که پروانه دادن دیگه خودشونو زیاد به زحمت نمیندازن مگر به ندرت برای شمردن لاشه ونوع شکار که ببینن با مندرجات پروانه میخونه یا نه
سلام دوستان امسال که به شهر ما ندادن ولى ماهم بى نصيب نيستيم واقعا شرايط مسغره گذاشتن اميدوارم که سال اينده مٽل سالهاى گذشته بى قيد شرط پروانه بدن
سلام،
نمیدون جای مناسبی مطرح میکنم یا نه، در هر صورت اگه محل مناسبی نیست پیشاپیش عذر میخوام.

دوستان برای دفع آفت هم باید پروانه ای چیزی گرفت؟
بعد اینکه این آفات تعریف قانونی چیزی دارن؟
سلام حسین آقا ناراحت نباش از وقتی پروانه دادن من وپسر داییها تقریبا تمام روزهای مجاز رو زدیم بیرون من دوتا تیهو یک قطعه کبک ویک قطعه سرسبز کوچک شکار کردم بقیه هم مثل من آقا دیگه شکاری نیست یعنی شکار گاهی نمانده تمام کوهسار رو شخم زدن شده معدن تو دشتم که قربانش برم همه شده انبار و سیلو گاوداریهای تعطیل ونیمه تعطیل اونم که مانده سر زمینها شده یه اتاقک برای دور هم جمع شدن دوسه نفره اهالی روستا آقا ناراحت چی هستی ما سنی آزمون گذشته برا جوانها به نظرم دیگه شکار تفریح وورزش نخواهد بود . قبلا از دبیران انجمن واساتید گرامی عذر خواهم
سلام

من تا حالا پروانه شکار نداشتم و میخواستم بدونم

از پروانه شکار واسه کجاها میتونیم استفاده کنیم؟یعنی بهتر بگم کجاها نمیتونیم استفاده کنیم؟

اگه پروانه شکار داشته باشیم میتونیم تمام مناطق تحت پوشش استان رو واسه شکار بریم؟

یعنی اینکه پروانه شکار رو فقط واسه یه منطقه خاص ازاستان میدن با ذکر نام منطقه یا همه شکارگاه ها رو میتونیم بریم؟

البته منظورم غیر از مناطق حفاظت شده هست
سلام دوست عزیز شما داخل استان محل صدور پروانه همه جامیتونیدشکارکنید بجز مناطق حفاظت شده که محیط زیست مشخص میکنه
درود بر دوستان
در سالی که گذشت پروانه شکار برای استان ما ( فارس ) هم صادر شد ،ولی نمیدونم چرا شکار تیهو یک قطعه و کبک سه یا چهار قطعه دقیقا یادم نیست اعلام شد .
در حالیکه عزیزان به این مسئله واقفید که زیستگاه تیهو گسترده تر از زیستگاه کبک است،شآید خطر کمرنگ شدن کبک در طبیعت ایران به مراتب از تیهو بیشتر باشد واین مساله نشان میدهد که محیط زیست هم نگاهی رندانه به این قضیه داشته تعقیب کبک در کوه کمر بوده و بسی سخت تر از شکار تیهو در تپه ماهورها و حاشیه آبادی ها ست که به سهولت در دسترس شکار چیان است، در عین حال از شکار انواع مختلف قمری و کبوتر و سایرگونه ها که به وفور یافت میشوند و خطر انقراض ،چندان آنهارا تهدید نمیکند، هیچ نظری نداده و این مساله شاید شکارچی را ترغیب به شکار کبک کند چرا که از نظر تعداد شکار این گونه دست باز تری دارد ، در حالیکه کبک گونه ای نادر تر از تیهو در محیط زیست ماست (فارس )
لینک مرجع