انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: موتورهای مخصوص کوه و بیابان
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
(2017-01-01 08:40 AM)babrkohestan نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2017-01-01 03:25 AM)shat نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2016-12-24 05:02 PM)BERETA نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام به همه دوستان دوست عزیز قضیه آفرود با شکار فرق میکنه اگه برای شکار مد نظرت هست و بتونی داخل شهر سوار شی روان 200 خوبه اگر برای بیرون از شهر میخوای xl 125 xl250 و هندا دیگری بهترین گزینه هستند که از تو این سه تا گزینه بهترینش xl125 و بعدی هندا دیگری ودر اخر xl 250چون بیشتر تو سر سیلندر ضعف داره و هزینش زیادتره نسبت به گزینه های دیگه سوالی بود در خدمتم

دوست من دوران xlها گذشته
اگه بخوای سوار همچین موتوری بشی باید یه ور خورجین موتورت همیشه لوازم و اچار داشته باشی
البته کسی که بیابون میره باید فکر همچیز رو بکنه
ولی من نظرم موردی هست که تعاونی محل کارم اورده
نامی 200qm
من موتور رو برای بیرون از شهر میخوام حالا شاید دوست داشته باشم یه دوری هم تو شهر بزنم
میشه لطفا فرق موتور افرود و شکار رو بفرمایید
برام جالب شد
البته اگه منظورتون کراس و تریل نباشه
چون من در مورد تریل صحبت میکنم
در مورد کاسکت نظرتون چیه
خودتون چی دارین؟

دوست عزیز, ایکس ال 125 موتوری نیست که دورش بگذره, اگه شما ایکس الی دیدی که مشکل داره بخاطر این هست که تعمیر کار خوب رو سرش نبوده, انجین خود ایکس ال پیچیده هست, من خودم یکی دارم, جمع کردنش کار هر کسی نیست, برقش یا گیربکسش, پیچیدس, واسه همین, انجینهای دیگه سوار میکنن, اگه بتونی, جمعش کنی, اوراقیش به موتورهای نو میارزه, من یکی گرفتم 3 ماه پیش, مزایده جبهه بوده, اوراق واقعی, 2 میلیون خرج کردم, خودم هم تعمیر کردم, ولی خوب چند بار انجینو باز کردم تا جمع شد, الان کیف میکنی سوار شی. ایکس ال سری اس جز شاهکارهای هندا هست.
اگه صفر کیلومترش پیدا بشه بالای 15 میلیون ارزش داره, البته بعضی نقاط کشور قیمت خیلی بالاتری هم میدن.

سلام به همه دوستان دوست عزیز ببر کوهستان درست میگه دوران اکسل برای کسانی که میخوان طبیعت گردی و شکار وسواری راحتی داشته باشند تمام نشدنیه مخصوصا xl125شش دنده واقعا شاهکاریه از شرکت هندا به خاطر شاسی سبک و خیلی مقاوم وطراحی خوبش که باعث میشه ساعتها سواری با اون خسته کننده نباشه بایه سری تغیرات در انجین خیلی عالی میشه البته همون انجین فابریک هم براحتی خراب شدنی نیست وسالها کار میکنه قضیه آفرود هم در تریل ها هست و هم در کراس ها موتورای ایرانی که اصلا مناسب این کار نیستند چون با اولین پرش شاسیش به احتمال 99 درصد میشکنه و خطر افرینه برای افرود تریل های ژاپنی از همه بهترند مثل هندا crfx250 یاماها wrfx250 کاوازاکی klx250 اینها نمونه 450 هم دارن ولی کنترل شون سخت میشه در شیب و ضد شیب یه فرد حرفه ای میخواد که بتونه سواری ازشون بگیره کلاه کاسکت هم برای افرود همون نمونه کراسی با عینک مارک ایندکس و ... برای شکار هم کلاه کاسکت معمولی چون بتونی به اطراف دید داشته باشی بنده فعلا یه کاوازاکی کادیکس دارم موتورای قبلی رو فروختم فعلا با این دوران میگذرونم
زنده باشید
واقعا تو دوراهی موندم
نمیدونم که چکار کنم
دمبال xl125 باشم یا موتور ایرانی
چندسال پیش که کاوازاکی مگنوم داشتم یکی از دستام xl
داشت چندباری هم سوار شدم
فاکتور وزن خیلی مهم هست انصافا موتور خوبی بود
اما الان از دور وبرم یاcg سوار میشن یا پولسار
یعنی هیچ ذهنیتی از تریلهای ایرانی ندارم
فعلا هم خرید موتور صفر امکان پذیر نیست
چون پلاک نمیشن و موتورهای وطنی همه کاربرات هستن
سازمان محیط زیست و دولت میگن یا موتور برقی یا انژکتور
دوستان ممنونم از همدلیتونKhansariha (8)
با سلام :
دوست عزیز آقای برتا ، میشه در مورد انجین هوندا که یکی دو بار بهش اشاره کردید توضیح بدید چرا پیچیده است و چه فرقی با انجین های معمول داره ؟Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
دوما بنده اصلا این را در نظر نداشتم ، اگر موتور های ایرانی رو پلاک نمیکنند پس موتوری مثل هوندا ایکس -ال 125 یا 250 که مربوط به سالها پیشه که اصلا پلاک نمیشه !!! پس چطوری باهاش تو خیابون بریم یا بخواهیم از شهر خارج بشیم ؟ نمیشه که پشت ماشین ببندیش بری بیرون شهر و ................Khansariha (226)
یعنی یه موتور سواری ساده هم تبدیل شده به کلی دردسر و مشکل Khansariha (367)Khansariha (367)
(2017-01-02 07:01 PM)shat نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنده باشید
واقعا تو دوراهی موندم
نمیدونم که چکار کنم
دمبال xl125 باشم یا موتور ایرانی
چندسال پیش که کاوازاکی مگنوم داشتم یکی از دستام xl
داشت چندباری هم سوار شدم
فاکتور وزن خیلی مهم هست انصافا موتور خوبی بود
اما الان از دور وبرم یاcg سوار میشن یا پولسار
یعنی هیچ ذهنیتی از تریلهای ایرانی ندارم
فعلا هم خرید موتور صفر امکان پذیر نیست
چون پلاک نمیشن و موتورهای وطنی همه کاربرات هستن
سازمان محیط زیست و دولت میگن یا موتور برقی یا انژکتور
دوستان ممنونم از همدلیتونKhansariha (8)

ببینید, ایکس ال, شاید قدرت موتورهای چینی یا ایرانی جدید رو نداشته باشه, ولی شاسی بی نقصی داره, من خودم تقریبا از موقعی که یادم میاد با وسایل دوچرخ بودم, شاسی سخت ترین نقطه ساخت یک وسیله افرودی هست, چون هندل کردن نیروی وارده به وسیله نقلیه تمامش بر عهده این ساختار هست, روان یا فلات 250 انجین بدی ندارن, ولی شاسیشون, اصلا جالب نیست, کافیله دوبار بالا یا پایین برید بصورت کنترل نشده, تا ترکهای اولیه رو شاسی ظاهر بشه, ولی واقعا باید شرایط مخصوصی پیش بیاد مثل ضربه از بغل تا شما بتونید شاسی ایکس ال رو بشکنید.
ببنید ایکس ال در " کل " خوبه یعنی وقتی همه قطعاتش میاد کنار هم, ولی زنجیر هست, و بسار نرم هست اگه اگزوزش سالم باشه, تقریبا صدا نداره! برعکس فلات و روان که صدای اسپرت دارن.
ایکس ال خیلی سبکه, در صورت برخورد با مشکل شما براحتی میتونید خاموش اونو حرکت بدید, ولی روان یا فلات کار سختیه.
خرابی ایکس ال خیلی پایینه, دنده زنجیر عقب بزرگی داره, و زور اصلی از دور موتور ایکس ال میاد, بر عکس فلات و روان که زور اصلی رو موتور میزنه, واسه همین زود فرسوده میشن.
ایکس ال مصرفش خیلی کمه, خیلی کم, اگه تنظیم باشه, مثلا موتور خودم, بعد از 40 سال کار زیر 2 مصرف میکنه, که تفاوت فاحشی داره با فلات و روان.
زنجیر رو دیر خراب میکنه, چون زور کمی میزنه انجینش ولی فلات خیلی زنجیر خراب میکنه, چون با اینکه 250 هست زنجیر 428 روش هست. روان زنجیر 520 داره, ولی دنده عقب کوچکی داره, تو سینه کشی سنگین فشار زیادی رو سیستم انتقال نیرو تحمل میکنه.
ایکس ال برای سینه کشی سنگین واسه دو نفر مناسب نیست و کم میاره, ولی فلات و روان میتونن دو نفر متوسط رو تحمل کنن.

در کل به نظرم ایکس ال سالم, واقعا ارزش داره, واقعا موتوری هست که جوابشو پس داده, تو کوه و بیابون. خرابی کم, بخاطر فشار کمی که روی انجین هست, بخاطر دنده عقب بزرگ, وزن کم موتور و سی سی پایین انجین. مصرف کم, که خودش باعث میشه, از حمل سوخت جلوگیری کنید. فوق العاده بی صدا, که هنوز پیش اخرین موتورهای روز حرف برای گفتن داره.

و شاید مهمترین دلیل:
موتورهای خارجی, خیلی هاشون خوبن, ولی تازمانی که به قطعه احتیاج پیدا نکنن.
یکی از دلایل محبوبیت ایکس ال اینه که دولت ایران قطعات زیادی از این موتور رو وارد کرده بصورت اورجینال, شما هر چیزی از ایکس ال 125 و 250 بخواید اصلی اون که شاید خارج از کشور به سختی پیدا بشه, چند فروشنده اصلی این قطعات در ایران, دارن, به قیمت مناسب هم هست تقریبا در مکانهای فروش اصلیش, تمام قطعاتش پیدا میشه, مثلا گلگیر جلو قرمز ایکس ال 125 که قطعه گرونش هست, فکر کنم اصلیش به 280 فروخته میشه, ولی گلگیر جلو crfx or crtlقیمت خیلی بالایی داره چند برابر. کاربراتور ایکس ال 200 تومن درمقابل کاربراتور های موتورهای دیگه ژاپنی که همشون قیمت نزدیک به 1 میلیون یا بیشتر دارن, اگه قطعات ظاهری ایکس ال رو در نظر نگیریم, فنی هاش خیلی قیمت خوبی داره. در حالی که ظاهریشم کمتر از باقی هست تقریبا.
Khansariha (8)Khansariha (256)درود.موتورهایی که طرح ایکس ال تولید شدن چی؟.با توجه به اینکه اکثر موتورهای ایکس ال ژاپن(قدیمی)فاقد پلاک یا دارای پلاک قدیم(در بهترین حالتش)هستن.موتورهای آمیکو و و و بازدهی خوبی دارن؟.حق نگهدار.Khansariha (8)Khansariha (256)
(2017-01-03 12:29 AM)arashkian نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Khansariha (8)Khansariha (256)درود.موتورهایی که طرح ایکس ال تولید شدن چی؟.با توجه به اینکه اکثر موتورهای ایکس ال ژاپن(قدیمی)فاقد پلاک یا دارای پلاک قدیم(در بهترین حالتش)هستن.موتورهای آمیکو و و و بازدهی خوبی دارن؟.حق نگهدار.Khansariha (8)Khansariha (256)

سلام از لحاظ موتوری شاید بازدهی بدی نداشته باشن, ولی از نظر شاسی و هندلینگ به هیچ وجه بازدهی ایکس ال رو ندارن, شما ایکس ال پلاک قدیم هم داشته باشید کارتون رو راه میاندازه. حداقل خراسان که زیاد مشکلی نیست.
ولی قابل قیاس نیست با پیشرو و امیکو, شاسی ایکس ال چیز مخصوصی هست.
البته اگه یک امیکو بگیرید و قسمتهای اصلی مثل کمک عقب, کمک جلو, رو عوض کنید, گیربکسشو 6 دنده کنید, میتونید نزدیکش کنید به ایکس ال ژاپنی, ولی خوب خود ایکس ال چیز دیگس.
ببینید, در اصل واقعا موتور ایکس ال جز ضعیفترین موتورهایی هست که من دیدم! یعنی همه چی رو در مینیمم داره, و تو هیچی خیلی قوی نیست, همین بزرگترین مزیتشه, یعنی کم هزینه هست, کم صدا هست, سبک هست که باعث محبوبیت این موتور شده, مثل بعضی از این بادی های قدیمی که بخاطر خیلی چیزهای مثل وزن کم, خوش دست بودن, دقت قابل قبول و اینها خیلی محبوب شدن و هستن.
اولش که ایکسلو بخرید, زیاد ازش خوشتون نمیاد, ولی یک مدت که سوار شید و هماهنیگی و بی اذیت بودن رو ببینید, دیگه نمیتونید بفروشید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


(2017-01-02 10:35 PM)کوهنورد نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام :
دوست عزیز آقای برتا ، میشه در مورد انجین هوندا که یکی دو بار بهش اشاره کردید توضیح بدید چرا پیچیده است و چه فرقی با انجین های معمول داره ؟Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
دوما بنده اصلا این را در نظر نداشتم ، اگر موتور های ایرانی رو پلاک نمیکنند پس موتوری مثل هوندا ایکس -ال 125 یا 250 که مربوط به سالها پیشه که اصلا پلاک نمیشه !!! پس چطوری باهاش تو خیابون بریم یا بخواهیم از شهر خارج بشیم ؟ نمیشه که پشت ماشین ببندیش بری بیرون شهر و ................Khansariha (226)
یعنی یه موتور سواری ساده هم تبدیل شده به کلی دردسر و مشکل Khansariha (367)Khansariha (367)

انجین ایکس ال زنجیری هست, انجین هندا معمولی دنده تایم هست, خود زنجیر خیلی رو کارکرد نرمتر موتور تاثیر دارد, که اولین چیزی هست که نظر شمارو جلب میکنه, ولی همین زنجیر باعث پیچیده شدن این موتور میشه, مثلا برق ایکس ال 2تا اتصال بدنه دارد! پیکاپ روی میل سوپاپ هست و با چکش برق تریگر میشود, که خودش دقت جرقه زنی بیش از اندازه ای رو به این موتور میده. گیربکس ایکس ال 6 دنده هست, و گیربکس معمولی 4 دنده. گیربکس ایکس ال دنده های با واشر نصب به م قرار گرفته اند, بعض جاها واشر 2 میل, 1 میل یا نیم میل, فقط جابجایی یکی از این واشر ها شاید باعث پله کردن دوباره موتور شما میشه, که اکثر مکانیکها بخاطر همین به ایکس ال دست نمیزنن, ولی اگه نقشه گیربکس رو داشته باشید کار زیاد سختی نیست, من با اینکه اصلا ایکس ال باز نکرده بودم, خودم باز کردم و تعمیر کردم, ولی 6 بار انجینو بازو بست کردم, تا تبدیل به موتور شد, در حالی که نقشه رو هم داشتم, یک واشر 2 میل با یک واشر نیم میل جایگزین شده بود توسط نفر قبلی که باعث دل زدن موتور توی دنده 3 میشد.
الان بچه ها رفتن مثلا ایکس ال از مزایده خریدن سالم, بعد یک پیشرو خریدن, بعد نمیدونم کمیسیون چی تو راهنمایی و رانندگی رفتن و قانونی شاسی ایکس ال و موتورشو, با فابریکی پیشرو یا امیکو جایگزین کردن, یعنی عملا فقط شماره های موتور و شاسی از امیکو مونده تو سند و باقیش همه ایکس ال شده و پلاک هم کردن, اما من اطلاعی ندارم, باید یک متخصص بپرسید, مثلا فکر کنم گفتن شاسی امیکو شکسته و موتور فرسودس, و با یک قانونی با این شاسی و موتور ایکس ال جایگزین کردن باقیشم که ظاهری هست و میشه به هر موتوری بست.
(2017-01-02 10:35 PM)کوهنورد نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام :
دوست عزیز آقای برتا ، میشه در مورد انجین هوندا که یکی دو بار بهش اشاره کردید توضیح بدید چرا پیچیده است و چه فرقی با انجین های معمول داره ؟Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
دوما بنده اصلا این را در نظر نداشتم ، اگر موتور های ایرانی رو پلاک نمیکنند پس موتوری مثل هوندا ایکس -ال 125 یا 250 که مربوط به سالها پیشه که اصلا پلاک نمیشه !!! پس چطوری باهاش تو خیابون بریم یا بخواهیم از شهر خارج بشیم ؟ نمیشه که پشت ماشین ببندیش بری بیرون شهر و ................Khansariha (226)
یعنی یه موتور سواری ساده هم تبدیل شده به کلی دردسر و مشکل Khansariha (367)Khansariha (367)

سلام به همه دوستان کوهنورد عزیز انجین فابریک هندا xl 125,250به دلیل اینکه چون میل بادامک روی اهن میچرخه بعد از یه مدتی اصطکاک این دو اهن روی هم دیگه باعث خوردگی ولقی میل سوپاپ و انگشتی ها میشه که باعث ضعیف شدن و از شتاب افتادن موتور میشه در صورتی که اگه همین انجینو بلبرینگی کنی یعنی میل سوپاپ ها رو روی بلبرینگ سوار کنی بسیار نرمتر و شتاب عالی پیدا میکنه در کل یه اکسل 125میخری بعد یه موتور طرح xl میخری که پلاک داشته باشه از انجین فابریک هندا گیربکس شاتون و میل لنگرو روی انجین طرح xl سوار میکنی ومیبندی موتور اگه 150باشه یا 200 هم باشه که عالیه فقط باید توکارت xl خورده باشه شماره شاسی قبلی تنه ژاپنی رو سنگ میگیری به جاش شماره موتور موتور طرح xl رو میزنی شماره موتور رو هم که داری رنگشم هرچی تو کارت بود باکشو اون رنگی بزن فقط ببر رنگ کوره بزن که خوب از اب دربیاد بعدش میشه یه موتور شهری پلاک دار خودم و دوستام چندین موتورو به همین شکل جمع کردیم خیلیم راحته فقط باید یه تعمیر کار حرفه ای داشته باشی که بتونه موتورو قشنگ جمع کنه این در مورد xl 125 بود 250 که دیگه عذرش خواستس ولی میشه به همین شکل اونم پلاک دار کرد [تصویر: 91g4_2015-06-26-3689.jpg] اینم عکس از xl125که تا سال پیش داشتمش پلاک ملی مدل 1384 تمام ژاپن شرکت تیزرو وارد کرده بود
با سلام :
ممنون از راهنمایی هر دوی شما عزیزان Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
نکات ریزی تو این قضیه وجود داره که برای کسی مثل من ، که تا بحال انجین موتور را باز و بسته نکرده ممکنه ایجاد اشکال کنه . من اغلب تعمیرات ماشینم رو خودم انجام میدم و میدونم گاهی یک واشر دو میل بشه یک میل ( چیزی که دوستمون در ارسال بالا اشاره کردن ..) چقدر میتونه باعث سردرگمی و .. و نهایتا بیزاری شخص از اون کار بشه . مثلا همین الان این سوال برام پیش اومد مگه جای میل سوپاپ چقدر گوشت داره یا فضا داره که بشه تراشید بلبرینگ بهش خوراند ؟؟ یا مثلا از کجا میشه فهمید جای پیچ های گیربکس اون ایکس -ال که داری به موتور جدید بخوره که بشه جابجایی انجام داد و............
خلاصه کلام : یه آدم وارد و تعمیرکار ماهر میخواد
راستی مشکل بعدی اینه قیمت یه موتوری که حالا کارت و پلاک موجه داشته باشه + ایکس-الی که سالم باشه و بشه از قطعاتش استفاده کرد چقدره ؟؟ شاید قیمت اینها روی هم از قیمت یک موتور نسبتا بدرد بخور خیلی بیشتر بشه .....
تازه الان صحبتشه تو تهران دیگه موتور های کاربراتوری اجازه تردد نداشته باشند Khansariha (367)
آقا ما اصلا به موتور آفرود فکر بکنیم یا نه !!!!
Khansariha (8)Khansariha (256)درود.جناب کامران کوهنورد.متاسفانه هر روز داره شرایط تفریح و کلا زندگی سالم سختتر میشه.حالا چرا*نمیدونم؟.اما قطع یقین همین محدودیتها توی خیلی مسائل اجتماعی و محیط زیستی و و و و تاثیرگذار است...حالا یک عده میگن اگه فلان وسیله-با کیفیتش در دسترس همه اقشار باشه*ال میشه و بل میشه و اصلا نسل بشر و تمام جانداران منقرض میشه!!!!!!!.آخه من نمیدونم*چرا بجای فرهنگسازی و آموزش-همیشه محدودیت سازی؟!!!!.البته سودی که در قالب کردن بطور مثال موتور(از جمله تریل) درجه 4و5 چینی به قیمت چند برابر قیمت موتور درجه یک ژاپن و فروش موتور درجه یک ژاپنی به چندین برابر قیمت حقیقی(حالا از بحث سلاح شکاری چون مرتبط با تایپک نیست میگذریم)وجود داره و نصیب یک عده میشه هم بسیار چشمگیر و قطعا موثر میباشد.اینکه پولدارها(مثلا دلال و محتکر فلان کالا یا بدتر از اون قاچاقچی مواد مخدر) با فرهنگتر از اقشار متوسط(کارمند-معلم-و و و و)و فرزندان آنها هستند بنظرم درست نیست.پس چون پولدارها با هر نوع فرهنگ و شعوری دسترسی به بهترین کیفیت در وسائل تفریح شکار-تیراندازی-طبیعتگردی دارن*پس نمیشه گفت محدودیتهایی(قیمتهای چند برابری یا بعضا قوانین گمرکی) که در دسترسی اقشار متوسط و کم درآمد وجود داره برای حفاظت از اشخاص ثالث(عموم مردم) و حفاظت از طبیعت و محیط زیست میباشد.که بعضا خود همین وسائل باعث آسیب به مصرف کننده یا اطرافیانش یا حتی عموم مردم میشن.مثال ترکیدن سلاحهای درجه 3و4و5 ترک یا کامیونهای هوو یا پراید یا پژو و و و در مورد موتورسیکلت مثال عینی مصائبی است که قطعا دوستان هم توی بیابان با موتورهای بی کیفیت وارداتی یا موتورهای فرسوده بازسازی شده داشتن و مجبور به لش کشی موتور تا سر جاده و آبادی شده اند(که البته خودش هم یکجورایی ورزش سنگینه و هم بعدا خاطره میشه.خخخخخخ)...شرمنده.طولانی شد.**حق نگهدار همه اساتید انجمن**.Khansariha (8)Khansariha (256)
درودKhansariha (8)

جناب برتا به این نکته اشاره کردین به دلیل اینکه میل بادامک در اثر اصطکاک بعد از مدتی باعث لق شدن میل بادامک میشه و این باعث اختلال در عمل باز شدن سوپاپها میشه و هم موتور افت توان داره و هم سر و صدای موتور بیشتر میشه و .... که کاملا درست هست
اما این مشکل از طراحی موتور نیست و خیلی از انجینها همین طرحی هستن و غیر از این قطعه، قطعات دیگری هم به همین شکل توی موتور هست و حتی حساستر و تحت فشار بیشتر مثل اتصالات شاتون به میلنگ به وسیله یاتاقان و همینطور پیستون و گژینپین به وسیله بوش برنجی یا مسی(و در مواردی رولربرینگ) و خیلی جاهای دیگه...

اشکال کار اینجاست که اگه موتور به خوبی نگهداری و سرویس و یا تعمیر نشه همه اینها چون اصطکاک زیادی دارن خیلی زود خراب میشن
من هم انجین ایکس ال تا بحال باز نکردم اما انجینهای دیگه به هر صورتی همه روغنکاری قطعاتشون با روشهایی شبیه به هم انجام میشه که در مواردی خاص (انجینهای خاص) ممکنه قطعاتی باشه که اگه بهشون دقت نشه و جابجا یا برعکس بسته بشه روغن به قطعات نمیرسه و ابن باعث خرابی اون قطعات میشه حتی بیرینگ
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
لینک مرجع