انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: موتورهای مخصوص کوه و بیابان
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
[تصویر: 14023160601.jpeg][تصویر: 14023160602.jpeg]
سلام دوستان عزیز
ببخشید بنده شاگردم اما یه توضیحی بدم درمورد موتور xl 125 , dt , ...
دوستان اگر توجه داشته باشن و از موتورهای دو زمانه و چهار زمانه در شکار و بیابان استفاده کرده باشن
صحبت های منو به خوبی متوجه می شن .
دوستان چون موتورهای دوزمانه درهر دور میل لنگ یک احتراق انجام می ده جزء موتور های تیز و سرعتی
به حساب میاد و مدت زمان تیز بودن وسرعت اون کوتاه هستش یعنی بعد از مدت کوتاهی استفاده موتور
دیگه کشش اولیه رو نداره و باید خنک بشه که داخل موتورهای قدیمی به صورت هواخنک و درموتورهای
دوزمانه جدید با رادیاتور آب .
اما موتور های چهارزمانه به علت اینکه در هر یک کورس رفت و برگشت احتراق انجام میشه یعنی دوبرابر
موتورهای دوزمانه و از سوپاپ دود و هوا داخل سر سیلندر این موتورها استفاده میشه قدرت و ماندگاری
موتور یکسان می مونه و موتور خود به خود خنک میشه و درصد ازبین رفتن و افت سرعت داخل این موتورها
کمترمیشه .
دوستان درسته که موتورهای دوزمانه مانند : dt , crm , و... موتورهای قوی هستن اما اگر داخل کویر ازشون
کارکشیده باشد متوجه میشید که چقدرکم میارن و موتورهای چهارزمانه که xl 250 یکی از بهترین این موتورها
در سال های ساخت خودش هست اصلا کم نمیاره و مصرف اونها هم نصبت به موتور های دوزمانه کمتر هستش
و اگر توجه کرده باشید داخل جنگ هم از موتورهای دوزمانه استفاده شد و به دلیل صدای زیاد و پرمصرف بودن و
خرج زیاد حذف و xl جایگزین آن شد .
درمورد xl 125 هم بگم این موتور موتور خوبی هستش اما چون زنجیر تایم داره و یکی از ضعف های این هم همین
زنجیر تایم و دردسر های اون از نظر بنده که دنیایی باموتورهای دوزمانه و چهارزمانه داشتم و دراین زمینه تدریس هم
داشتم رد میکنم .(باعرض پوزش از دوستان )Khansariha (8)
درمورد موتورهای ایرانی و چینی و ... هم بگم که من اصلا تاییدشون نمیکنم و اصلا خوشم نمیاد ازشون (باعرض پوزش مجدد از دوستان فقط درد و دل هست )Khansariha (8)
البته اینم بگم که من خودم عاشق موتور اون هم از نوع دوزمانه هستم اما چه کنیم از حقیقت نمیشه فرار کرد .
(به خاطر زیاد بودن مطالب سعی کردم چکیده ای از تجربیاتم رو بگم )Khansariha (8)
من کاملا با حرف اقای صبوری موافقم .....
به نظر شما موتور های عربی خوب است یا بد و چه معایب و چه مزایایی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Khansariha (8)
Khansariha (8)
Khansariha (8)
Khansariha (8)
Khansariha (8)
باسلام
دوستان من عذر خواهی میکنم که دیر به دیر به سایت سر میزنم .
دوست عزیز متاسفانه یا خوشبختانه من اصلا با موتورهای ساخت کشورهای عرب سروکارنداشتم
بنده درمورد برندهای هندا ، سوزوکی ، کاوازاکی ، یاماها اونم بعضی از مدل ها اطلاعات دارم مثل
xl , crm , dt125.175.wr200.250 , کادکس و کامکس وtsr , x7 , ... اگر دوستان میخوان هزینه کنن
فقط چهارزمانه برای شکارو طبیعت و ... بگیرن فقط جهت اطلاع میگم که بعد پشیمون نشن باور
کنید چون دوستان همه لطف دارن و اطلاعاتشون رو دراختیار ما میگذارن تا ما بهترین انتخاب رو داشته
باشیم منم فقط تجربیات خودم رو جهت انتخاب بهتر دوستان میگم و قسط جسارت و بی احترامی رو ندارم
این موضوع رو گفتم که دوستان از دستم ناراحت نشن و اینکه در آخر اگر نتونستید برند مناسب تهیه کنید
از موتورهای داخل منظورم تریل های ساخت داخل هستش استفاده کنن چون حداقل یه خرید داخلی از
خودمون داشتیم و مصرف کمتر باتوجه به موضوع بنزین و استحکام بیشتر قطعات بدنه نسبت به موتورهای
فانتزی وارداتی و حداقل قیمت کمتر نسبت به موضوع انتخابی .Khansariha (256)
دوستان موتورهای دوزمانه خرج بسیار بالایی دارن کسی که بخواد دوزمانه سواربشه باید فکر بنزین ، روغن مدام
و خرید قطعات موتوری خصوصا مد نظر داشته باشه . دوستان درسته که کیفیت ساخت موتورهای ذاخل پایین هست
اما حداقل اینش خوبه که تهیه قطعاتشون راحت تر و کم هزینه تر هست.امیدوارم که موفق باشید Khansariha (256)Khansariha (8)
فکر می کنم منظور آقای کوشان از موتور عربی همون موتور اماراتی و به عبارتی موتورهای ژاپنی قاچاق شده از امارات به ایران باشه وگرنه مشورهای عرب فکر نمی کنم تولید موتور داشته باشند.
دروسته موتور های که سویچ باشن اماراتی میگن.
موتور های دوزمانه یا 4 زمانه چون سر صدای زیادی دارن شکارو جلوتر از شما فراری میدن! اگه منظور از خرید موتور فقط برای شکار تو کوه باشه همین موتور های 125 مزایده ای به خوبی جواب میده قیمتش 300، 400 تومن هست همین موتور هارو 150 میکنن سیلندر رو به راحتی هر سربالایرو 2نفره بالا میره چون موتور قیمت چندانیم نداره میشه هر کجا تو کوه گذاشت رفت دنبال شکار.
ولی اگه قرار از کوه رفتن موتور سواری پرش باشه فقط 2زمانه crm یا زین دوشاخ موردای خوبی هستن زین دوشاخ با 6 تومن میشه یکی تقریبا در حدشو گرفت crm هم با 7 به بالا البته اینا قیمت سویچ هستن بی مدارک.
با سلام و تشکر از راهنمایی های عزیزان ، دوستان در مورد موتور هایی که تو پارکینگ پلیس هستند و میشه اونها رو گرفت و بعد از 3 سال از نهاد مربوطه سند و مدرک برای موتور تهیه کرد ، بیشتر توضیح بدید.
اگر این قضیه صحیح باشه آدم میره یه دوزمانه بی پلاک ضبط شده مثل (( ... KDX . CRM . KMX . DT )) رو برای خودش بر میداره و پولش رو هم میذاره تو جیب خودش.
(( بد میگم ، بگو بد میگی ))
درباره موتور های دوزمانه چون به طور خاص تو کار خرید و فروش انواع موتور کراس و آشنا به تعمیرات این متورها و یه جورایی خورش هستم مختصر عرض کنم یک دنیا بین متورهایی که شما به عنوان موتور شهری میشناسید مثل سی جی 125 یا تریل های چینی و هندی هست. اگه من 10 صفحه هم درباره برتری شتاب و قدرت این موتورها بگم تا تجربه کار با سی آر ام انجین طلایی سری سی و سی آر اف یا کی تی ام ال ایکس یا کی دیایکس 200 و .... نداشته باشید درکی از فرق این متورها با متورهای عادی پیدا نمیکنید. مثلا دوسال پیش یکی از دوستانم که با این موتور ها قبلا تجربه نداشته میخواسته سرمتور بلند کنه به تصور قدرت پایین موتوری مثل سی جی که قبلا باهاش تکچرخ میزده میاد گاز میده و بعد توی دنده میزاره موتور برمیگرده روی خودش و مدتی گردنش شکسته بود.
یا سی آر ام که تا قبل از ورود هیولای سی آر اف یکه تاز کراس در ایران بود و 2 بار باهاش اول مساقات استانی شدیم در دنده 2 با 70 کیلومتر برساعت سرعت اگر کلاچ و گاز بگیری به راحتی سرموتور بلند میشه !! تصور شتاب و قدرت عجیب و خشونت افسار گسیخته این متورها برای کسی که پیش زمینش از موتور موتور های شهری معمولی هست کمی دشواره.
این موتور های کلاس دو زمانه صرفا برای شتاب و قدرت زیاد ساخته شدند نه برای صرفه جویی در مصرف سوخت یا راحتی کاربر در سرویس و نگهداری. جدیدا مدلهایی با سیستم چهارزمانه حتی توانستند با تغییزات مهمی که بر سیستم انتقال قدرت و سیستم هوشمند تنظیم موتور کامپیوتری که خروجی کیپس وروی و زمان سیناپس کارکرد تنظیم میکنه از شتاب 2 زمانه ها پیشی بگیرند.
نکته جالب اینه حدود 90% موتورهای کراس که در ایران گیر میاد ( به جز سی آر اف ها ) نمونه های شهری شده هستند نه نمونه های کراس! این متور ها از عمارات متحده عربی غالبا قاچاق یا به طرق قانونی و تحت مجوز وارد میشند یا خیلی هاش بعدا مدارک براش تهیه میکنند . در اونجا اکثرا تغییراتی بر روی کاروراتور و تعویض قطعاتی صورت گرفته تا از شتاب خطرناک متور آنطور که در مسابقات استفاده میشه کم کنند. فهمیدنش ساده هست اگه سی آر ام شما در صد کیلومتر کمتر از 10 لیتر مصرف میکنه کارورات تنظیم شهری شده و سوزنش تنگ شده اگه بین 12 تا 15 در صدکیلومتر مصرفشه و تمایل به بلند شدن مدام سر موتور هست مدل مسابقه هست و به سیستم سوخت رسانی و کیبسش دست نزدن.
اگه کسی موتور میخواد یا موتور داره میخواد افزایش شتاب داشته باشه یا تعمیرات موتورهای کراس درخدمتمKhansariha (48)
فعلا پس از یه دوره جان سالم به در بردن کلا ترک مسابقه و موتور کراس کردم فقط یه کی دی ایکس 200 سی سی دارم تفریحی به ندرت سوارش میشم . سوالی داشتین اینجا که احتمالا دیر یا زود بنمون میکنند در رایفلز یا کانال آپاراتم درخدمتم.
اینم چندروز پیش میخواستم تغییراتی بر شتاب و تنظیم کیبسش انجام بدم یه کم شتابش کمتر بشه چون مصرفش خیلی وحشتناکه و به صرفه نیست دود و صدای زیادشم روی اعصاب بود که یه اگزوز پیشرفته سی آر ام برای گرفتم به قیمت نزدیک 400 و به هر مکافات یبود با توجه به تغییر پیچ لول اگزوز به صورت سربالا روی کی دی ایکس سوارش کردم تا صدای گوشخراشش مهار بشه در عین حال نفس موتور گرفته نشه. عکس آخری کی دی ایکس با اگزوز فابریک که خیلی ساده و آنچنان تاثیری مثل اگزوز بسیار پیشرفته سی آر ام نداره. کلا شرکت هوندا به نظرم در طول تاریخ تکنولوژی پیشرفته تری داشته هرچند یکی از موتور های محبوبم به جهت اصطحلاکی کم کی دی ایکس هست. دوستان توجه داشته باشند کی دی ایکس 250 موتور کراس نیست موتور افرویده. و تقریبا کاملا سیستم انجینش با 200 فرق میکنه و قادره تا 180 کیلومتر برساعت سرعت بره و لایستیک عقبی بسیار پهنی داره که خصوصیت موتور های افرویدی یا بیابان نوردی هست. طبعا شتاب و سبکی مدل 200 سی سی نداره .
موتور خودم خیلی وقت نیست گرفتم هنوز فرصت نکردم دستی به ظاهر و برچسباش بکشم . از حوالی خمین گرفتمش از یه آخوند و جفت کمک هاش کمک از زیر بازی کن مخصوص پرش و کراس هست که روی باقی کی دی ایکسای معمولی وجود نداره خود کمک فقط 2 ملیون می ارزه

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پروفسور جان من که لذت بردم !
اگه ممکنه قیمت نمونه های ذکر شده در پست خودتون رو هم به صورت تقریبی اعلام کنید تا اطلاعاتمون کامل تر بشه Khansariha (8)
(2014-06-16 12:00 AM)profesor نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اگه کسی موتور میخواد یا موتور داره میخواد افزایش شتاب داشته باشه یا تعمیرات موتورهای کراس درخدمتم:

سلام
دوست عزیز من شدیدا بدنبال خرید موتور بالای 250 سی سی هستم قبلا هم زمان klx 250 و kdx 250 داشتم
اگه سراغ داشتی حتما خبرم کن .
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
لینک مرجع