انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: شکار خرگوش
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
نه دوست عزیز جواز شکار فقط از 1 مهر تا 15 اسفند هست و ربطی نداره که خرگوش هر چهار فصل زاد و ولد کنه یا نه Khansariha (219)
بله عزیزم من با همین جفت چشام فاصله 100 متریم دیدم با 350 که خرگوشو فریز کردن که خیلی حال کردم باهاش.
.
.
.
.
.
Khansariha (256)
دوست عزیز منم اینو شنیدم ولی در زمستون اگه شرایط غذایش مناسب باشه تولید مثل میکنه و اینکه بهترین موقع شکار خرگوش به نظر من پاییز و زمستان هستشچون شنیدم که با گرم شدن هوا گوشتش بوی بدی میده Khansariha (8)
اره راست میگی چون تو گرما وقتی شکار کردیم بوی بدی میداد البته گوشتشو نمیدونم چون من نبردم ولی لاشش با پوست بوی بدی میداد که تو زمستون این بو رو نداره در ضمن از پاسختون متشکرم و پی رو بحث قبلیمون من قکر کنم وقتی ماده بچه داره خیلی کم میاد بیرون چون تا جالا نشده یه ماده بزنیم که تو سینش شیر باشه
معمولا دادا اگه چنتا کنار هم باشن اونایی که مشخصا بزرگترن نر هستن....سر نر کشیده تر و سر ماده گردتر.....در ضمن بعضی دوستان هم میگن گوشهای نر پهن تر هست که البته بنده تا حالا این تشخیص رو ندادم.
.
.
.
.
.
Khansariha (256)
همونطور که دوست عزیزمون آقا مسیح گفتن فعالیت خرگوش در شب هست و بهترن موقع برای شکارش بعد از نیمه شبه
وقتی نورپرژکتور به این حیوون میخوره چشماش به رنگ سرخ میدرخشه که این منحصربه فرده وخرگوش برای لحظاتی به نور خیره میشه و این بهترین زمان واسه شکارشهKhansariha (399)
البته این به این معنی نیست که درطول روز نمیشه خرگوش را شکار کرد
نکته مهم اینکه بعد ازشکار حتما از گوشهاش بگیرید مخصوصا اگه هنوز زنده باشه
چون دندونهای خرگوش مثل الماس تیز وبرنده است ویه گاز اون باعث میشه هرگز فکر شکار خرگوش رو به ذهنتون راه ندیدKhansariha (290)
این بود تجربه ناچیز منKhansariha (8)
در مورد خرگوش چند سوال دارم و دیدم فقط این تاپیک مربوط به خرگوش هست :

1- آیا بعد شکار پوست این حیون به درد خشک کردن و استفاده میخوره ؟ پوستش را چطور خشک میکنند ؟ چی بهش میزنند ؟ مثلا نمک یا ... کلا چجوریه ؟

2- شنیدم حیواناتی مثل این رو میشه بعد از پوست کندن و تمیز کردن داخل پوستش قرار داد و بر روی زغال برشته قرار داد و میگند با روغن خودش پخته و سرخ میشه .دوستان اگر از این روش اطلاع دارند نحوه کار را توضیح بدهند مصلا مواد افزودنی میخواد یا نه یا شکم پر باشه یا نه و گوشت را باید قبلش در آبلیمو و پیاز هم قرار داد یا نه و ...
اولا پوست خرگوش به علت ریزش مو خصوصا در ایران بدرد نمیخوره فقط خرگوش پرورشیه موهر دارای پوسته خوبیه......درمورد دباغی هم میتونی به تاپیک تاکسیدرمی مراجعه کنی....تازه گوشتش به اون صورت چربی نداره و فقط تو زمستون یکم دور گردنش میگیره....در ضمن خرگوش رو در خارج از ایران فقط از فیلش و 2تا رونش استفاده میکنن که اونم به علت وجود انگلهای مختلف در سر سینه و دو دست خرگوش هست که منم تازه حالا فهمیدم.....در مورد طبخم به تاپیک آشپزی سر بزن اما یه دستور بی نظیر واست میگم....بعد از پوست کندن میندازی گوشتو تو سسه سویا + زنجبیل + نمک به مدت 24 ساعت طوری که غوطه ور بشه.....بعد در میاری میذاری خیسیش یکم گرفته بشه میپیچیش لای بیکن و با بادمجان حلقوی و کره ما شده میذاری تو فر تا برشته بشه.....بعدش نمیدونی این گوشت قرمز و خوشمزه و سوخاریو چجوری بخوری...آقا شرمنده یکم ادبیاتش بی تربیتی شد اما جدا این روش پخت محشره....موفق باشی دادا.
(2011-12-27 01:34 PM)farzzin نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بابا با ماشین که عند نامردیه. شما با این تفنگای خدا مث دیانا 52 و ساچمه زنی تازه تو شب با پروژکتور و ماشین میرین شکار؟این همه دردسر که نداره . همون 52 کافیه . البته با یه آدم پر صبر.
حرفت رو قبول دارم.خیلی از ماها حتی به 50 گرم گوشت هم احتیاج نداریم که میریم شکار.بلکه عشق به طبیعت به حیوانات و تفریح سالم و ورزشه که ما رو به کوه و دشت میکشونه.برا همین اصلاً به نظر من هلاکت و زدن و استفاده از گوشت نیست بلکه موفقیت ، یه شلیک موفق،محک زدن صبر و تحمل و قدرت بدنی بسیار ارزشمند تر و گاهی هم گذشتن که تو بتونی شکار کنی در پاشنه شکار بنشینی هدف بگیری حیوان زبان بسته در کمندت باشه اما نزنی.جوان مردی یعنی این و احساس خوب توانا بودن.من خودم گاهاً برا مریض های نزدیکان و دوستان سفارش میگیرم کبوتر و گنجشک بی دریغ و بی منت میزنم و بهشون میدم اما نیم کیلو گوشت بره رو به هر گوشتی برا مصرف ترجیح میدم.


(2012-04-05 02:47 PM)فرهود نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان آیا میشه از فاصله40 متر بامگنوم350خرگوش زد؟
من 80 متر با 4.5 350 زدم البته به سرش خورد در جا فریز شد

(2012-02-23 03:12 PM)said نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در مورد مجوز شكار خرگوش بايد بگم كه محيط زيست به اقليت ها و اهل تسنن مجوز ميده و در فصل شكار آزاده فقط براي شيعه مذهب ها مجوز به هيچ وجه صادر نمي شه فصل زاد و ولد شون هم بهار تا نيمه تابستان ادامه داره و هر چه منطقه زيستشون بهتر باشه زاد و ولدشون هم بيشتره .
محیط زیست به هر کسی که درخواست مجور خرگوش رو بده جواز صادر میکنه.بهتر بگم هر کی پول بده آش میخوره.حتی جهت اطلاع جواز گراز هم هم صادر میشه همیشه این جور جوازها در جهت کنترل آفت صادر میشن.برادر من تو محیط زیست کارشناس صدور جواز هستن.با تشکر از همه دوستان
بله میشه!خرگوش تیر خورش ملسه!بستگی داره به کجاش بزنید!اگه از 20-30متری به سر یا قلب بزنید میوفته!Khansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
لینک مرجع