انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: هیولایی کوچکی به نام FX Bobcat
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
دوستان کسی می داند این سلاح را از کجا می توان تهیه کرد؟

لطفا پیام خصوصی دهید
جمعه هفته گذشته در دیداری که با دوستان در تهران داشتم فرصتی پیش آمد تا با FX Bobcat دوست عزیز اسماعیل کار کنم و با عملکرد این سلاح از نزدیک آشنا شوم. طبق تصور قبلی و ریویوها و ویدئوهای زیادی که از این مدل کمپانی FX Airgun دیده بودم با یک سلاح بولپاپ نه چندان کوچک مواجه هستیم ! ابعاد و حجم سلاح اما وقتی در دست گرفته می شود به هیچ عنوان احساس سنگینی نداشته و خوش دستی خوبی به تیرانداز انتقال می دهد. در ادامه همراه با تصاویری نظرات شخصی خودم در مورد این سلاح را با دوستان به اشتراک می گذارم :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe19.jpg]
خوب نمی توان از طراحی زیبا در کلاس بولپاپ این مدل گذشت و شاید مدل محبوب من یعنی ادگان بیشتر از نظر زیبایی و تیپ کلاسیک داشتن برتری داشته باشد اما بابکت نیز زیباست :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe18.jpg]
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe20.jpg]

طبق معمول همیشه ، اسماعیل عزیز برای حمل و نقل سلاح جدید خود همیشه دست به ابتکاراتی می زند و این بار نیز از مشاهده وسیله حمل و نقلی که برای این گربه سوئدی فربه درست کرده بود من را متعجب کرد ، البته طرح محرمانه است Khansariha (219) :

[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe01.jpg]

سعی کردم قسمت های اصلی قنداق و اجزای مهم سلاح را به صورت کوتاهی به صورت تصویر و توضیح بررسی کنم :

قنداق و اجزای اصلی آن :

نکته قابل توجه در زمان لمس قنداق متفاوت بودن جنس پلیمر آن و سطوح کلی قنداق هست که احساس اینکه قنداقی سنتیک را لمس می کنید به شما انتقال نمی دهد و حس خوبی دارد :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe03.jpg]
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe02.jpg]

در قسمت قبضه و پشتی قنداق بابکت ، محل نگهداری خشاب سلاح و مانومتر مخزن سلاح و همچنین محل شارژ سلاح قرار دارد :

- محل قرار گیری خشاب :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe05.jpg]
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe22.jpg]
این خشاب در محل خود با یک پین چفت شده و کاملا کیپ بوده و البته در زمان خارج سازی نیز با فشار اندکی خارج می شود. می توان گفت شاید استهلاک این پین و قسمت نگهداری خشاب بسیار پایین است :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe24.jpg]

- قابلیت تنظیم ارتفاع پد انتهای قنداق نیز نکته مثبت دیگری است گرچه نمی توان به آن به عنوان یک امتیاز بالا در رده بولپاپ ها نگاه کرد چون با توجه به کوتاهی این نوع قنداق و نیاز به نشانه روی در زوایای مختلف ، بودن این امکان لازم می نماید :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe25.jpg]
- پد گونه نیز به صورت پیش فرض بر روی این سلاح قرار دارد و کار نشانه روی را در زمان تیراندازی به خصوص در حالت آزاد آسان می کند. این پد با یک پیچ آلنی بر روی بدنه محکم گردیده و قابل جدا سازی است :

[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe27.jpg]
- برعکس ظاهر قطور قبضه قنداق اما راحتی در دست گرفتن آن در اولین تماس کاملا احساس می شد ، وقتی قبضه در دست گرفته می شود کاملا با انگشتان خودم که کوتاه هم هستند مطابقت پیدا می کرد :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe12.jpg]

- محل شارژ مخزن این سلاح در قسمت عقبی قنداق بوده و از نظر دسترسی در زمان استفاده خوب است البته با اطمینان نمی توان گفت که در زمان استفاده بروری shooting rest آیا راحتی زمان شارژ در حالت آزاد را دارد یا نه ، در هر صورت در مدلی که به رگولاتور مجهز هست محل شارژ به قسمت سر مخزن منتقل شده است که با توجه به گسترش این مدل در این سری برای رقابت های اکستریم بنچ رست این تغییر به سمت جلوی سلاح گذشته از نظر فنی ، دسترسی شارژ برای تیرانداز در زمان استفاده از این سلاح بر روی Rest را نیز آسان می کند.
محل شارژ در این مدل :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe21.jpg]
شکل مخزن در این مدل به صورت زیر می باشد :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe10.jpg]
و مانومتر یا نشانگر حجم هوای موجود در قسمتی که مخزن شارژ می شود قرار دارد :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe09.jpg]

- در مدل هایی که به رگولاتور مجهز هستند در این قسمت نشانگر مربوط به رگولاتور جایگزین شده و نشانگر حجم مخزن سلاح و محل شارژ به قسمت سر مخزن منتقل شده است :
[تصویر: FX-Bobcat-MK-II-diffrence-1-.jpg]
آداپتورهای مورد استفاده در سری معمولی و MK II :
[تصویر: FX-Bobcat-MK-II-diffrence-2-.jpg]

- شرود این سلاح با توجه به بررسی دوستان و نبود بافل های معمول مانند شرود سلاح های دیگر دارای عملکرد بهینه ای است و صدا به میزان قابل توجه ای کاسته می شد. در شات هایی که داشتم با اینکه در داخل دفتر کار یکی از دوستان و فضای بسته بود اما واقعا صدای بسیار کمی ایجاد می شد.
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe06-1.jpg]



اجزای اصلی و بررسی آن :

- گربه وحشی سوئدی اما در قسمت های فلزی می توانست از طراحی بهتری عمل کند ، انتظار بیشتری در قسمت ظاهر اجزای فلزی و پرداخت و رنگ آنها از این کمپانی داشتم :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe04.jpg]

- ولیوم تنظیم قدرت این سلاح در سه حالت مختلف mid , low و max نیز به یکی از مشخصه های تولیدات جدید FX تبدیل شده است :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe07.jpg]

- دسته ساید کوکینگ در این مدل تغییر چندانی از نظر ظاهر و کیفیت با سریهای رویال و برخی تولیدات دیگر FX نداشته است :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe14.jpg]

این اهرم در سری mk2 گویا از آلیاژ و شکل متفاوت تری عرضه می شود :
[تصویر: FX-Bobcat-MK-II-diffrence-3-.jpg]

- اهرم ضامن این سلاح به صورت دستی بوده و از نرمی و راحتی در زمان کار خوبی برخوردار است :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe16.jpg]


- ماشه این سلاح از عملکرد خوبی در قدرت و کشش برخوردار بود با اینکه این ماشه مانند خیلی از مدل های بولپاپ دیگر دارای سیستم انتقال قدرت از ماشه ثانویه به ماشه اصلی است اما راضی کننده بود و تاثیری در دقت در زمان شلیک احساس نشد :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe11.jpg]

سیستم داخلی ماشه و اهرم انتقال قدرت آن :
[تصویر: FX-Bobcat-and-Indy-Trigger-Mechanism.jpg]

در مدل های MK II تفاوت هایی وجود دارد : اهرم انتقال قدرت از ماشه دوم به ماشه اصلی با آلیاژ متفاوتی تعویض شده که شاید احتمال راحتی بیشتری در زمان کار با ماشه را می دهد ، همینطور در شکل اهرم اصلی نیز با توجه به نبود قسمت شارژ مخزن تغییراتی نیز در طول آن ایجاد شده است. این موضوع با توجه به عدم دسترسی به این سری قابل مقایسه جدی برای من نبود . دوستانی که در این نوع طرح های بولپاپ کار کرده اند می توانند نظرات بهتری بیان کنند:
[تصویر: BobcatMk2Action.jpg]

در هر صورت در پایان وقت کمی که داشتم ، از این سلاح در بیشترین فضای ممکن یعنی 15 متری تست دقتی گرفتم ، تست صرفا برای آشنایی با عملکرد در زمان شات و صدای آن بود و تست های دقت به اندازه کافی و لازم فکر می کنم خود اسماعیل و دیگر دوستان در پست های قبلی زحمت به اشتراک گذاری آن را داشته اند.

- گروپ در 5 شات انجام شد و به جز یکی از شلیک ها که خطای نفس گیری و نیز نبود تعادل مناسب برروی رست بود کمی گروپ را از اندازه مورد انتظار بازتر کرد :
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe29.jpg]
[تصویر: FX-Bobcat-22-short-reviwe30.jpg]

* نکته ی دیگری که برام جالب بود ، امکان ساچمه گذاری سینگل شات با کمی تمرین در این مدل بود که برای کسانی که به تیراندازی تارگتینگ اهیمیت بیشتری می دهند یک امتیاز محسوب می شود .
در کل قبل از این ریویوی کوتاه دید متفاوتی نسبت به این مدل داشتم ، همچنین برخی سوالات دوستان در رابطه با عملکرد و دقت آن باعث شد تا این بررسی کوتاه را انجام دهم. در کل با یک سلاح بادی بولپاپ خوش دست ، با تعداد شات کافی ، کارکرد راحت در زمان استفاده و شارژ و همچنین ارایه دقت خوب و عالی در محدوده یک سلاح بادی طرف هستیم.
برخی دوستان با توجه به تبلیغات کمپانی و نیز برخی وبسایت ها و شوترها در رابطه با کاربرد این سلاح در رقابت های اکستریم بنچ رست آریزونا ، انتظار کارکرد مناسب در این نوع تیراندازی نیز از این سلاح را دارند و سئوالاتی نیز مطرح کرده بودند که نیاز به انجام تست های مرتبط دارد و من شخصا نمی توانم در این مورد اظهار نظری داشته باشم و در صورتی که فرصت و زمان کافی و دسترسی به این سلاح داشتم حتما این موضوع را بررسی می کردم ولی فعلا در این رابطه زمان و عملکرد دارندگان این سلاح بخصوص در یک مسابقه و تست عملی مشخص کننده خواهد بود.
Khansariha (8)
صادق جان تشکر Khansariha (8)
در مورد دقتش هم توضیح بدید
سلام دوستان میشه کمی بیشتر در مورد سایز پیچ آلن محدود کردن قدرت fx bobcat و تنظیم چکش اون بعد از باز کردن پیچ تنظیم قدرت توضیح بدین ممنون میشم چون من تازه خریدم و اطلاعی از این مواردش ندارمKhansariha (48)
(2015-09-12 02:11 PM)majid نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان میشه کمی بیشتر در مورد سایز پیچ آلن محدود کردن قدرت fx bobcat و تنظیم چکش اون بعد از باز کردن پیچ تنظیم قدرت توضیح بدین ممنون میشم چون من تازه خریدم و اطلاعی از این مواردش ندارمKhansariha (48)
مبارک باشه دوست عزیز. یه گزارشی از تفنگتون بگذارید . قیمت چند و از کجا گرفتید
بابکت خریدارم
پیام خصوصی لطفا
با سپاس
قیمت این سلاح چقدره؟قدرتش بدون تیون کردن چند ژوله؟
دوستان این واقعیه؟مگه داریم مگه میشه...
یعنی این تفنگ در فاصله 10 متری با ساچمه Barracudaی 21.1 گرینی با سرعت 243 MPS و قدرت 40 ژول گروپی به اندازه 0 mm داده؟
یعنی تمام تیرها روی هم خورده؟
در دقت این تفنگ هیچ شکی نیست،اما تا این حد؟
سایتش هم که معتبره
[تصویر: 22BobCatStats.gif]
دوستانی که هم تجربه استفاده از بابکت و هم ویلدکت رو دارن اگر ممکنه یه مقایسه کلی در ایتم های قدرت، دقت،ارگونومیک،وزن واسترینگ شات و...انجام بدن تا انتخاب برای دوستانی که قصد خرید دارن آسانترباشه.
کسی میدونه این سلاح رو با چه قیمتی و از کجا میشه تهیه کرد؟دیروز فردوسی ک هیچ کس نداشت.فقط ی مغازه بود ک رویال ۵۰۰ داشت

Sent from my SM-G928C using Tapatalk
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
لینک مرجع