انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: هیولایی کوچکی به نام FX Bobcat
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
(2015-06-15 07:43 AM)Cayalouss.The.Removal نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آقا اینا فکر نمیکنم MK II باشن البته نظر شخصیه چون مطمئناً ذکر میشد اما اصلا مهم نیست چون هرچی هست خیلی خوب کار میکنه...در ضمن شما هر سلاحی رو بخوای با هر مشخصاتی کارخونه براتون میزنه حالا شاید این سری سفارششون بدون درخواست رگلاتور یا فشارشکن بوده تا قیمت تمام شدشون کم بشه ولی بصورت پیش فرض معمولا یا MK II هستن ریگولِیتِد.
با سلام
خب توفیقی بود که در هفته های گذشته با رسیدن این تفنگ به دست دوستان ماهم این بابکت را زیارت کنیم Khansariha (8)
بنظر ما البته تا اونجائی که ما مطلع شدیم (من و آقا اسماعیل) در سری mkII به این قطعیت نرسیدیم که همه دارای رگولاتور هستند بلکه از چند ماه اخیر این سفارش و یا ورژن جدید برای این سری نیز مطرح گردیده است .
یعنی از سال 2012 تا الان بحثی بر سر رگولاتور داشتن کالیبر 5.5 نبوده و رگولاتور تنها در مدلهای کالیبر بالا مثل کالیبر 6.35 نیز موجود بوده البته این کالیبر دونوع هستند (با رگولاتور و بدون رگولاتور)
به تصویر و فلش زیر اگر دقت کنیم گویای همین معنی نیز اسنباط میشود
[تصویر: FX-MK-II.png]
در فلش دوم برای این ورژن جدید روی تصویر مدل کوپل شارژ اشاره میکند (MK I ) یا به عبارتی (Quick charge system )
که بیانگر سیستم شارژ همین ورژن جدید هست
درواقع توضیحی که در کاتالوگ آورده شده (تصویر زیر)
[تصویر: MK-I.png]
برای سیستم شارژ متوصل به دو نوع سیستم MK I و MK II مورد معرفی قرار گرفته
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

یک نکته:
در خصوص نوشته های روی تفنگ که گاهی MK II در نوشته هم هست و گاهی نیست فقط میتوانم بگم چیز جدیدی بنظر نیست و تنها اشاره به نوع سیستم شارژ میکند.
مثلا به استناد خریدهای اخیر دوستان نمایندگی اف ایکس اینها را بعنوان MK II صادر کرده حالا چه با نوشته و یا بدون نوشته دقیقا یکی بوده و هیچ تفاوتی با هم نداشتند (هردو رگولاتور نداشتند و از فشارشکن بهره میبردند) .

برای این تفنگ که دست خودم هم معلومه (عکس زیر) نوشته ای نیست

[img][تصویر: 20150521-211233.jpg][/img]
اینها چیزهای بود که تاکنون ما استنباط کردیم و ممکنه دوستان اطلاعات تکمیل تری را ارائه نمایند . فعلا . Khansariha (8)
علی جان ، این موضوع mk II و مباحث مرتبط را در انجمن های دیگر هم دیدم ، البته ریویوی اخیر اسماعیل از تفنگ جدیدش و نیز گفتگوهای بعدی که حول آن در این تاپیک هست ، یک منبع خوب به فارسی است که اطلاعات واقعی در اختیار علاقمندان به این مدل از FX می گذارد.
عموما MK II در محصولات اروپایی -تفنگ های بادی (شاید در تولید نظامی هم کاربرد داشته باشد که من اطلاع زیادی ندارم) بیشتر به مدل هایی اطلاق می شود که بعد از مدل اولیه و با بهینه سازی و یا با تغییراتی ، دوباره عرضه شده و این پسوند رو بعد از اسم مدل قرار می دهند. البته من MK I نشنیدم، به طور مثال شرکت BSA در سال 2008 مدل تفنگ رگولاتوردار خودش یعنی BSA R10 را عرضه کرد. ولی سه سال بعد در 2011 این مدل را با برطرف کردن برخی مشکلات که در ورژن قبلی داشت و نیز با بهینه سازی سیستم ولو و خشاب در ورژن جدید با پسوند MK II عرضه کرد.
این موضوع که برای این مدل رگولاتور عرضه شده هم که شفاف در وب سایت و صفحه این مدل ذکر شده ! دیگه اختلاف و سردرگمی دوستان سر چی و برای چی هست نمی دونم!؟ اگه سر تولیدات وارد شده این شرکت هست که بابکت های اخیر هیچکدام رگولاتور نداشته اند و از سری های قبل تر از ورژن جدید که به تازگی عرنضه شده هستند که باز هم موضوع منطقی است با توجه به زمان سفارش و ورود به کشور و توزیع اگر نه شاید در حال حاضر ورژن های جدید عرضه می شد، کرنوگرافی خودتون ، دوستان اصفهان و برخی دیگر از دوستان در جاهای دیگه هم در این رابطه هست که نبود رگولاتور روی FX bobcat های توزیع شده اخیر را اثبات می کند. با این حال عملکرد بسیار خوب آن در همه این تست ها مشخص هست.

توسعه و ساخت این مدل در سال 2012 شروع شد و بخصوص بعد از حضور کالیبرهای 22. و 25. آن در مسابقات اکستریم بنچ رست و کسب مقام های برتر این مسابقات در سال های 2012 و 2013 توسط تیراندازانی که از این مدل استفاده می کردند ، کمپانی FX بر آن شده تا با ارایه ورژن های جدید بخصوص با رگولاتوری که به گفته خودش مسابقاتی است سعی در حفظ فروش این مدل در هر دو عرصه استفاده عمومی و تارگتینگ و رقابتی داشته باشد. چیزی که اقا بهروز عزیز هم در ارسال 38 این تاپیک به این موضوع اشاره داشتند. حضور این مدل بعد در اکستریم بنچ رست 2012 ، 2013 زیادتر از مدل های دیگر این برند حتی رویال 400 بود (البته در اکستریم بنچ رست 2014 آریزونا مدل FX Boss در کالیبر 30.حضور بیشتری نستب به مدل های دیگر FX حتی بابکت داشت .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


در نوشته ها و شنیده هایی داشتیم که دوستانی می گفتند ، فروشندگان این مدل برای فروش بیشتر در مورد آن بزرگنمایی می کنند! خوب طبیعتا کسانی که در بازار کار می کنند و به نوعی فروشنده هستند برای کالای خود تبلیغات می کنند حال فروشنده ای خود در زمینه تکنیکی و فنی آگاه است و فروشنده ای هم اطلاعات زیادی ندارد و تبلیغاتی نادرست برای فروش محصول خود می کند! که خوب هیچ کجا پسندیده نیست و اصولا همه تفنگ ها باید با توجه به کاربرد و داشته ها و نیز با دید منطقی نگاه شود.
اینجا باید مشتری خود آگاهی کافی داشته باشد ، چیزی که الان می توان با کمی جستجو و تحقیق در نت و استفاده از تجربیات و اطلاعات دیگران انجام داد و زمان زیادی هم نمی گیرد. به شخصه خودم به تولیدات FX علاقه زیادی ندارم - با توجه به علاقه خودم که بیشتر جنبه هدفزنی و ورزشی تفنگ های بادی برام مهمتر هست- چون محصولات این شرکت به صورت کلی برای مصرف عمومی و هانتینگ است و اخیرا برخی از مدل های آن در کالیبرهای بالاتر در رقابت های تیراندازی خوش درخشیده اند ، ولی در کالیبرهای معمول 22. و 177. این محصولات حرفی برای گفتن در عرصه رقابتی ندارند چه مسابقات اکستریم بنچ رست آریزونا و چه رقابت های رسمی و جهانی بنچ رست یا فیلدتارگت تفنگ های بادی، حتی ورژن های اختصاصی تر برای تارگتینگ همانند مدل های FX Royal 400 FT و T12 FT که هم از نظر ارگونومی و هم حجم مخزن و دقت برای تارگتینگ طراحی شده اند فعلا نتوانسته اند در بین برندهای دیگر در میادین رقابت های تفنگ های بادی (اینجا منظورم بنچ رست و فیلدتارگت هست) نتیجه خوبی داشته باشند ولی خوب مسلما موضوع کاربرد عمومی و هانتینگ متفاوت بوده و دوستان علاقمند بیشتر از بنده به موفقیت های برند FX در زمینه هانتینگ تفنگ بادی آگاهی دارند.
ولی مهمترین موضوع تجربیات شخصی و البته واقعی از سلاح هاست که استفاده و کاربرد آن را مشخص می کند. تا قبل از ریویوی اسماعیل عزیز دید خیلی مثبتی به مدل بابکت نداشتم ولی خوب حداقل در تجربه مقدماتی توانسته نتایج خوبی از خودش داشته باشد و حداقل گفته هایی که در مورد دقت و نیز تلورانس شاتی آن بود اثبات شد. به هر صورت امیدوارم همه دوستان با توجه به کاربرد و توان هزینه ای خود ، انتخاب های مثبتی در زمینه تفنگ بادی داشته باشند.
Khansariha (8)
نقل قول : بسيار نرم مسلح ميشه و نكته جالب در خصوص گلن سلاح اينه كه اصلا مثل سلاحهاي ديگه نوك آن تيز نيست و هواي پشت ساچمه دقيقا از توي گلن تغذيه ميشه يعني هوا ابتدا وارد گلن ميشه و از پيشاني گلن مستقيما پشت ساچمه قرار ميگيرد.
اسماعیل عزیز ، این مکانیسم را در BSA R10 هم تجربه کرده بودم و البته نمی دونم مزیت هایی نسبت به سیستم مرسوم تر یعنی پورت هوا روی لوله و انتقال هوا از آن طریق ه پشت ساچمه دارد یا نه؟! که باید بررسی بیشتر بشه.

نقل قول : خب مي رسيم به ماشه سلاح بايد گفت استفاده از اين ماشه بر خلاف ذهنيت قبلي خودم از ماشه هاي سلاحهاي بالپاپ بخاطر مسير طولانيتر انتقال نيرو براي شليك واقعا عالي عمل ميكنه كه فراتر از انتظارات ذهني خودم بود . ضمنا ماشه با زاويه اي حدودا 30 درجه نسبت به عمود قرار گرفته كه قرار گيري انگشت روي ماشه را براي شليكهاي بهتر خيلي راحت كرده.
اسماعیل چون تجربه کار با مدل های زیادی از تفنگ های بادی را داشتید و مطمئنا به موضوع ماشه ، وزن و راحتی آن در گرفتن نتایج خوب و دقت بالا واقف هستید ، آیا در مقایسه با ماشه های تفنگ هایی مانند HW100 و یا RAW ، ماشه این سلاح چه عملکردی دارد!؟ چون موضوع تارگتینگ و استفاده از این مدل در رقابت های تیراندزای برای خیلی از دوستان مهم هست این سئوال برام پیش اومده و هنوز متاسفانه نتونستم با این گربه وحشی کار کنم حداقل تجربه ای درمقایسه با ماشه های دیگه داشته باشم Khansariha (215)

[quote]
صادق جان
در خصوص وزن ماشه تا دستگاه نباشه نميتونم بگم چند گرم ولي با توجه به مكانيزم بالپاپ و مسير طولاني تر ماشه واقعا عملكرد خوبي داشت و جالبتر اينكه تو مراحل مختلف از جمله خود ماشه مسير ماشه و اهرم چكاننده قابل تنظيم هست كه من چون باهاش مشكلي نداشتم فقط كورس ماشه ( خلاصي ماشه ) را كمي براي خودم تنظيم كردم ولي بهتره يه موقع كه تهران هستي هماهنگي كنيم و خودت ازش استفاده كني تا بهتر بتوني مقايسه انجام بدي
سلام.
بنده چند روز پیش در خدمت دوستان بودم و با این اسلحه اشنا شدم.تجربیات خودم منتقل میکنم امیدوارم به درد بخور باشه خخخ.
اول از همه چیزی که شما رو به شگفتی وا میداره قنداق سنتیک این اسلحه هست،وقتی تو دست می گیرید به هیچ عنوان احساس نمیکنید که ممکنه اسلحه از تو دستتون سر بخوره،این حس تو هاتسان داشتم و همیشه احساس میکردم اگر اسلحه رو سفت نچسبم ،ممکنه از دستم سر بخروه،ولی تو این اسلحه اینطور نیست و قنداق تا حدود حس مخملی بودن بهتون القا میکنه.نکته بعد نحوه مسلح شدن اسلحه بود که تا حدودی سفت بود ولی خوب از کار کردن باهاش قطعا لذت خواهید برد.توی بررسی ها و گفتگو هایی که داشتیم یه نکته علی اقا فرمودن که واقعا تحسین کردم این حرکت کمپانی اف ایکس و اونم طراحی بود که برای ضربه زدن به والو انجام شده بود،در این نوع طراحی واقعا پرتی هوا و ضربه اضافه صفر میشه به یه دلیل خیلی ساده و اونم اینکه بعد از ضربه اصلی که توسط یک ساچمه به والو میخوره و اونو باز میکنه،ضربات بعدی اونقدر ضیع هستن که هیچ تاثیری روی والو ندارن.نکته بعدی که جالب بود صدای کم اسلحه بود که واقعا خیلی خیلی کم بود.بالانس اسلحه عالی هست و به راحتی روی بدن میشینه البته شاید وزنش با دوربین سنگین یکم سخت باشه ولی به دلیل بالانس عالی میتونید سر دست هر هدفی بزنید.دقتش هم که نگفتنی هست .نکته جالب دیگه عدم تغییر نقطه برخورد ساچمه ها در شلیک اول و آخر هست !!! این برام خیلی جالب بود و بعد از اینکه با علی اقا و اقا اسماعیل اقا حمید بحث کردیم به این نتیجه رسیدم که واقعا با اینکه در شلیک ها تلورانس گاهی تا 10 یا 12 متر بر ثانیه هم میرسه اما نقطه برخورد ثابته و تاثیری در افت ساچمه نداره.
به طور کلی اسلحه خوفناکی هست و مطمئنا اگر کسی بخره پشیمون نمیشه و کاربرد دو گانه یا چند گانه داره هم هانتینگ هم تارکتینگ.
Khansariha (8)
جلال جان ممنون از نقطه نظرات شما در مورد این مدل از FX ,
برا من هم قابل توجه بود همانطور که در کرنوگرافی اسماعیل هم دیدید قطعا در شات های وسطی باید نقطه برخورد به طور طبیعی باید تغییر کنه! دقیقا منظورم تغییری است که تو هدف قرار دادن اهداف بنچ رست مد نظرم است. در مسابقه قبلی سعی من و برخی دوستان در حفظ میلیمتری این تغییرات حتی در سلاح های رگوله مانند وایرخ 100 از طریق کاهش تلورانس بین شاتی در طول شات های رگوله سلاح ها و تغییراتی دیگر بود تا در این زمینه نیاز به محاسبه نداشته باشیم. مطمینا تارگتینگ و هدفزنی تفریحی متفاوت از بنچ رست بوده و دقت مورد بحث من هم همین دقت هست.
به همین خاطر باید دید در یک رقابت تیراندازی چه عملکردی داره. در هر صورت طرفداران این برند و مدل در اکستریم بنچ رست سال گذشته نیز روی این مدل تاکید بسیاری داشتند و همینطور سازنده از آغاز ساخت و توسعه این مدل از 2012 تاکنون تغییرات مثبت زیادی روی آن انجام داده که آخرین تغییر ارایه مدل های جدید با رگولاتور به ادعای خودش مسابقاتی است که البته هنوز اطلاعات موثقی از عملکرد آن در یک آزمایش در دست نیست. البته در رقابت های تیراندازی بنچ رست در کلاس های رسمی این رشته به علت محدودیت های قدرتی و وزنی جایگاهی نداره ولی در کلاسهای آزاد مانند 25 متر و 75 یارد اکستریم بنچ رست تونسته موفق ظاهر بشه.
جلال جان موضوع ضربه زدن ساچمه به ولو چیه؟ مکانیزم این اسلحه در کل همون رویال 400 هستش و من نه توی رویال نه توی گلادیاتور ام کاتو و نه رگولش و نه تی 12 چنین چیزی ندیدمKhansariha (8)
[تصویر: tmp-15412-0882088456852.jpg]

[تصویر: tmp-15412-083-173255472.jpg]

[تصویر: tmp-15412-085-1340570944.jpg]

[تصویر: tmp-15412-2015-06-22-02-17-17-205316997.jpg]
با سلام به همه دوستان
باعث بسی خوشحالیست که میبینیم چند تن از دوستان موفق به خرید این اسلحه شده اند. مبارک همشون باشه. من میخواستم از دوستانی که این تفنگ رو دارن درخواست کنم که اگه ممکنه چنتا گروپ تو فواصل بالا مثلا 100 متر بگیرن و تو سایت بذارن. برای کسانی که وسوسه میشوند که این اسلحه رو خریداری کنند مهمه که بدونن آیا مثلا تو فاصله 100 متر گروپ زیر 4 سانت میده؟ یا تو این فاصله میانگین گروپاش چند سانته؟ با تشکر Khansariha (8)
(2015-06-22 08:11 AM)tactirandaz نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام به همه دوستان
باعث بسی خوشحالیست که میبینیم چند تن از دوستان موفق به خرید این اسلحه شده اند. مبارک همشون باشه. من میخواستم از دوستانی که این تفنگ رو دارن درخواست کنم که اگه ممکنه چنتا گروپ تو فواصل بالا مثلا 100 متر بگیرن و تو سایت بذارن. برای کسانی که وسوسه میشوند که این اسلحه رو خریداری کنند مهمه که بدونن آیا مثلا تو فاصله 100 متر گروپ زیر 4 سانت میده؟ یا تو این فاصله میانگین گروپاش چند سانته؟ با تشکر Khansariha (8)
دوست عزیز
توی همین تاپیک و چند صفحه قبل دوستان زحمت کشیدن و فیلم مربوط به گروپ گیری با این سلاح در ۱۰۸ متری را گذاشتن
(2015-06-22 01:31 AM)masih.hunter نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جلال جان موضوع ضربه زدن ساچمه به ولو چیه؟ مکانیزم این اسلحه در کل همون رویال 400 هستش و من نه توی رویال نه توی گلادیاتور ام کاتو و نه رگولش و نه تی 12 چنین چیزی ندیدمKhansariha (8)
[تصویر: tmp-15412-0882088456852.jpg]
سلام مسیح جان Khansariha (8)
نکته ای که آقا جلال اشاره کردند و نقل قول از آقا اسماعیل فرمودند منظور خود ساچمه نبوده بلکه منظور نوع حرکت وزنه یا چکش میباشد و اونجا گفتیم که مانند یک ساچمه پرتاب شونده هست که اینم مربوط به مشاهدات اولیه بوده شاید بعدا که سیستم را کامل باز کردیم بتوانیم به درستی این مسئله بیشتر پی ببریم چون این برداشت از آنجا آغاز میشود که از بغل کپ و سوراخی که سوزن دیده میشود حرکت آزاد وزنه و صدای عقب و جلو رفتن آن در حالت غیر مسلح مشهوده (حدود یک سانت) معلومه که از یک کورسی دیگه وزنه پشتش فشار فنر نیست بلکه به سمت والو پرتاب میشود از این رو بود که گفتیم سیستم مانند ساچمه ای که پرتاب میشود به سوزن والو ضربه میزند و سیستم جالبی بنظر میرسد . مخلص عزیزت مسیح جان Khansariha (8)
حاج علی گل متوجه منظورتون شدم Khansariha (8)کلا اف ایکسها فنر و چکش ازاده و این باعث میشه پس لرزهای بعد از ضربه اصلی کاهش پیدا کنه از لحظه برخورد چکش به سوزن ولو t12 و royal فیلم اسلومیشن با کیفیت بالا دارم اپ میکنم
هیچ تفاوتی بین چکش و فنر و کورس پیستون رویال ,تی 12 و بابکت نیست ,که توی تصویر بالا کاملا مشخصه.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
لینک مرجع