انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: هیولایی کوچکی به نام FX Bobcat
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
(2015-06-14 07:02 AM)esmaeil1356 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2015-06-13 10:23 PM)alitker نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آقا اسماعیل عالی بود خسته نباشید Khansariha (8)
یه سوال: سلاح رگوله بود یا فشار شکن داشت؟
Khansariha (256)Khansariha (256)Khansariha (256)
دوست عزیز
تمام مدلهای بابکت به غیر از ورژن جدید بابکت ام کا تو که کلا دو ماهه معرفی شده دارای فشار شکن هستند و رگلاتور ندارن

بابکت mkII را از کجا می توانم بخرم؟

در ایران نمایندگی دارد؟


قیمتش چند است؟


چه متعلقاتی همراهش است؟

چه دوربینی برای این سلاح مناسب است
رگولاتور و فشارشکن چه مزیتی به هم دارند؟

آیا برای این اسلحه مساله قابل اهمنیتی است؟
دوستان سلام
بنده سلاح بابکت رو دارم و همینطور وایرخ 100 اف اس بی
-----------
قبل از هر چیز باید بگم صحبتهایی که میکنم از روی تجربه ایه که داشتم و زیاد اهل بحثهای فنی و این جور مسایل نیستم و همیشه معتقدم تجربه کردن و دیدن بهترین گزینه برای درک یک مساله هست ..

خلاصه اینکه تجربه چند سال کار با وایرخ رو داشتم و بر خلاف خیلی از دوستان که فکر میکنن این سلاح کاملا تارگتی هست و برای شکار ساخته نشده به این موضوع اعتقادی ندارم اگر هم باشه من تو شکار بهتر از هر تفنگی دیدمش ..سلاح فوق الهاده دقیق و با شک بالا هست به طوری که تا فاصله 130 متری من کفتر جنگلی زدم و بدون بال زدن درجا انداخت گاها میشنوم و دوستان تماس میگیرن که شکش چطوره و آیا کبک و امثالهم رو میندازه یا نه .. همونطور که دوستان میدونن و دیدن وایرخ در حفظ انرژی در فواصل بالا کاملا موفق عمل کرده و من تا حالا یاد ندارم شکار زده باشم بره 10 متر اونورتر بیوفته و کاملا راضی کننده هست من خرگوش مرغابی متوسط تیهو کبوتر زدم و مشکلی نداشتم در خصوص مشخصات فنیش و کیفیت هم که دوستان کاملا آشنایی دارن و نیاز به توضیح نیست ..

خوب میریم سراغ بایکت
من با اطلاع کامل از این که این سلاح رگوله نیست از کشور همسایه خریدم و وقتی دستم رسید و اونو تو دستم گرفتم حس خیلی خوبی بهم دست داد ابتدا خوشدستی و اورگونومی اون نظر هر شخصی رو جلب میکنه محل قرار گیری گیج که همیشه در دیده خیلی خوبه کیفیت سلاح و جنس اون عالیه و از لحاظ وزن کمی سنگینه اما بالانس وزنی خوبی داره ، کوتاهه که برای کار تو ماشین عالیه و به جرات میتونم بگم مهمترین برتریش به وایرخ همینه ،تعداد شاتش از 220 تا 150 حدود 65 شاته با 41 ژول قدرت که بازم نسبت به وایرخ بهتره ولی برای من این مسیله اهمیتی نداره ، کرنو کردیم و از 200 تا 170 بهترین بازدهی رو داره و شاتهاش منظم تره و حدود 3 متر تلورانس داره ولی گاها از مثلا 10 تیر یکیش حدود 8 متر تلورانس داشت که زیاد مهم نیست تو شکار و به قول دوستمون من فرقی تو محل برخورد ساچمه به هدف ندیدم و با وجود این که فشار شکن داره ولی پا به پای وایرخ میاد در 50 متر گروپ گرفتم از هر دو با باد ملایم و ساپورت نامناسب وایرخ 9 و بابکت 12 میلیمتر شد ... سایلنسر دو مرحله ای و ساده داره و صدا رو به خوبی مهار میکنه ولی نسبت به وایرخ صداش یه کم بمتر و بیشتر ... در رابطه با شک به هدف باید بگم مثل وایرخ عمل میکنه ولی وقتی ساچمش به هدف میشیمه صداش بیشتره و محل خروجی ساچمه بازتره و درجا میندازه بیشترین فاصله تو شکار حدود 85 متر بود که عالی زد و تیهو کفتر چاهی و قمری زدم درجا میندازه ... و تفاوتی با وایرخ در شکار ندیدم ..

- صدای وایرخ با دو تا سایلنسر (شروود و سر لوله) از بابی کمتره
- ماشه وایرخ حساستر (حساس کردم)و نرمتره ولی بابک در حالت نرمالش خوبه (بدون دستکاری)و جای تنظیم داره
- بابکت خوشدست تره
- بابکت کوهتاتره و برای شکار در ماشین و کوه بهتره (وایرخ اذیت میکنه )
- حفظ انرژی ساچمه در وایرخ در فواصل بالای 100 متر بهتره
- چکش در بابکت آزاده که هنگام بالا پایین کرده سلاح صداش رو مخه
- تعداد شاتهای بابکت بیشتره که خوب بر اون دسته از دوستانی که کوه یا جاهایی که حمل مخزن براشون مشکله به شکار میرن بهتره اما برای من فاکتور زیاد مهمی نیست
- دقت وایرخ در فواصل بالای 100 متر از بابکت بهتره که البته همه دوستان و تمام دنیا اینو میدونن
- بر خلاف وایرخ هنگام خلاص کردن ماشه وقتی تفنگ مسلحه هیچ صدایی وقتی ماشه رو نگه میداری و اهرم رو میخوابونی ار اجزا سلاح در نمیاد و فوق العاده نرم انجام میگیره در وایرخ وقتی این کارو میکنی انگار دو قطعه با هم درگیرن و رو هم سابیده میشن که ناخوشاینده
- در وایرخ مسلح کردن نرم تره
- پر کردن خشاب در بابکت سختتر از وایرخه البته عادت میکنید بعد چند بار پر کردن ... اگه دو تا خشاب داشت بهتر بود که البته قابل تهیه هست
-
----------
خلاصه دوستان اگه دنبال سلاحی میگردین که تو شکار ناامیدتون نکنه بعد از وایرخ بابکت یکی از بهترین گزینه هاست و از خریدش پشیمون نمیشین و اینم بگم 100 متر در شکار فاصله کمی نیست و نمیدونم چرا خیلی از دوستان از یه تفنگ بادی به اندازه یه تنفگ گلوله زنی انتظار دارن .. و اینکه نمایندگی گفتن که سفارش خشاب و رگلاتور داده برای این دسته از بابکتها پس دوستانی که بابکت دارن در آینده ای نزدیک میتونن خرید کنن گرچه همینجوریش هم عالیه ... تفاوت mk2 با این مدل فقط گیج جلو مخزن و رگلاتور و اهرم مسلحه که آلومنیومی شده همین که همش قابل تهیه و نصب کردنه ..
سعی میکنم تصاویر گروپ رو تو تایپیک بزارم ... من تمام مبحث این پیج رو نخوندم اگه بعضی از مطالب تکراری بود عذر خواهی میکنم پیشاپیش ..
پر حرفی کردم Khansariha (8)





(2015-06-25 10:36 PM)simorgh نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2015-06-14 07:02 AM)esmaeil1356 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2015-06-13 10:23 PM)alitker نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آقا اسماعیل عالی بود خسته نباشید Khansariha (8)
یه سوال: سلاح رگوله بود یا فشار شکن داشت؟
Khansariha (256)Khansariha (256)Khansariha (256)
دوست عزیز
تمام مدلهای بابکت به غیر از ورژن جدید بابکت ام کا تو که کلا دو ماهه معرفی شده دارای فشار شکن هستند و رگلاتور ندارن

بابکت mkII را از کجا می توانم بخرم؟

در ایران نمایندگی دارد؟


قیمتش چند است؟


چه متعلقاتی همراهش است؟

چه دوربینی برای این سلاح مناسب است
رگولاتور و فشارشکن چه مزیتی به هم دارند؟

آیا برای این اسلحه مساله قابل اهمنیتی است؟

فعلا تو ایران نیست و بزودی نمایندگی خاورمیانه گفته میرسه بارش ..قیمت نامعلوم اما باید خیلی بیشتر از این سری باشه با توجه به اینکه اینجا ایرانه و دلالان فعال ..خخخخ
چی تو ایران نمایندگی داره که این داشته باشه کاکا....فقط یک خشاب و دفترچه و کوپل شارژ همراهشه و دیگر هیچ ..هر دوربینی میتونی بزاری بستگی به بودجه ، سلیقه و کارایی خودتون داره ... در رابطه با رگلاتور و فشار شکن هم بارها بحث شده به زبان ساده رگلاتور به دلیل میزان خروجی هوای یکسان در تمامی شاتها ، شاتهای منظم تر و دقیق تری خواهید داشت ... قطعا اهمیت داره و رگلاتور داشته باشه بهتره ولی همونطور که گفته شد فشار شکنش در حد رگلاتور عمل میکنه و فوق العاده دقیقه ... دوست عزیز انتظار هر شخص از یک وسیله با شخص دیگری متفاوته مثلا من تا فاصله 80 متری برام کافیه نه اینکه فاصله بیشتر نزنم اما معمولا اهدافم تو این فاصله هستن و نیازی نمیبینم داشته باشه
آدرسی شماره از این نمایندگی حاورمیانه دارید؟
نمیدونم ولی برای من قابل قبول نیست که یه تفنگ انرژی بالاتری به ساچمه میده
چون انرژی تشکیل شده از سرعت اولیه و وزن پرتابه و خان تفنگ وظیفش چرخش پرتابه و ثابت نگه داشتن اون در مسیر مستقیم وکمک کردن به این که ساچمه بانوک به هدف برخورد کنه،هست حالا ضریب بالستیک بالاتریک ساچمه میتونه انرژی بیشتری رو در مسافت بیشتر حفظ کنه وبیشتر بر ترمز هوا غلبه کنه ولی لول یک تفنگ ازنظرمن این توانایی رو نداره که مثلا 40ژول وایرخ با40ژول ای تی44 از لحاظ قدرت کشندگی تفاوت داشته باشن عوامل موثر در کشندگی عبارتند از:
کیل زون ، سرعت ساچمه ، وزن ساچمه، کالیبر ساچمه ، شکل ساچمه ،جنس ساچمه
من در بحث شوک فقط شوک هیدرواستاتیک رو موثر در کشندگی میدونم که این شوک درحیطه سلاحهای بادی قرارنداره ود سرعتهای بالاتر از دوبرابر سرعت صوت کارکردداره.
با سلام :
با احترام به همه نظرات ، من با نظر آقا میثم موافق ترم . هیچ جوره تو کتم نمیره 40 ژول تو وایرخ کشنده تره تا مثلا ایر آرمز . بحث خانکشی در تفنگهای بادی خیلی با گلوله زنی فرق داره (بدلیل سرعت های بسیار متفاوت و پرتابه های متفاوت ) این سینوسی بودن حرکت رو جایی دیدم ولی این رو هم در نظر داشته باشید دامنه حرکتی اون هم سینوسی نمیتونه پایدار باشه اگر در دهانه در حد میلیمتر باشه در 50 متری در حد سانتی متر و در 100 متری میشه دسی متر .........................
اگر میشه این بحث رو در تاپیک مناسبش ادامه بدیم چون جالبه .
یک سوال داشتم :
این بابی معروف ،لوله اش اسموته یا تمام خاندار ؟
با تشکر
سلام به همگی Khansariha (8)
البته ببخشید من فضولی میکنم و نظر میدم چون هیچی بلد نیستم
اما بغیر از این بحث خان و حرکت سینوسی و...
اگه به طول لوله ها توجه کنین تو بابکت 48.5 سانتی متر و تو وایرخ 60 سانتی متره یعنی چیزی حدود 11.5 سانت اختلاف.این خودش دلیلیه برای حفظ بهتر انرژی ساچمه تو فواصل بالاتر (البته اگه اشتباه نکنم)
حالا اینکه میگن 40 ژول تو یه سلاح کشنده تره و تو یه سلاح دیگه نه شاید عبارت درستی نباشه.
بهتره گفته بشه پایداری انرژی ساچمه تو وایرخ تو 40 متر مثلا بیشتر از هاتسانه اونم به این دلایل.....
ممکنه وایرخ تو 100 متر از 40 ژول انرژی اولیه 20 ژول رو حفظ کنه بخاطر طول لوله یا نوع و تعداد خان و... یا اینکه بابکت همین نتیجه قوی تر یا ضعیف ترشو داشته باشه که بررسی کردنش یه کار تخصصیه
پرحرفی کردم خدا رحم کرد حواسم به والیبال بود نصفشم یادم رفت Khansariha (367)
موفق باشین
Khansariha (256)Khansariha (256)Khansariha (256)
بابکت ها و بیشتر محصولات FX الان از لوله های اسموث توییست این کمپانی بهره می برند. موصوعی که میثم و کوهنورد عزیز مطرح کردند. من هم نظرم این هست که در تاپیک مرتبط یا جدیدی ادامه پیدا کنه تا مرجعیت معرفی تخصصی این مدل از FX در این تاپیک حفظ بشه. البته قبلش حتما در تالارهای انجمن جستجویی داشته باشید تا تاپیک موازی ایجاد نشه.
البته دقت بابکت هنوز برای من به صورت کامل روشن نشده و تست های گروپ گیری بیشتر موردی بوده و مقایسه معمول مثلا با وایرخ و به جز ریویوی اسماعیل عزیز فعلا بررسی دقیق تری در موردش صورت نگرفته یا حداقل دوستان به اشتراک نذاشتند. ضمن اینکه تلورانس کلی در شات های این مدل مطمئنا در بحث تارگت تاثیر گذار خواهد بود . منتظر بررسی بیشتری از طرف دوستان هستیم.

با تشکر از دوستان
درود

اگر بابکت با وایرخ HW100
مقایسه شود،


برتری های هر کدام چه هستند؟ بابکت سلاح با دوامی هست؟
Khansariha (8)
(2015-07-04 11:04 PM)simorgh نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درود

اگر بابکت با وایرخ HW100
مقایسه شود،


برتری های هر کدام چه هستند؟ بابکت سلاح با دوامی هست؟

من بابکت رو نداشتم و دوستان بابکت سوار بهتره جواب بدم ومن بیشتر استناد میکنم و شواهد و مطالب روی کاغذ:

خوش دستی و بالانس وتعادل =برنده بابی

تعداد ونظم شاتها =برنده بابی

قدرت =برنده بابی

دقت=?????

کیفیت و عملکرد خشاب=برنده وایرخ

ماشه=برنده احتمالا بابی!!!!

کیفیت ساخت و قطعات= برنده وایرخ

حجم مخزن=برنده بابی



هماهنگی با ساچمه های مختلف=احتمالا لول بابی به علت تکنولوژی خاص اسموتث با ساچمه های خاصی خوب عمل

کنه و وایرخ 100به علت لول تمام خان قابلیت انطباق با ساچمه های بیشتری رو داشته باشه.

فاکتورهای دیگری هم برای مقایسه هستند که من فقط به چند تاشون اشاره کردم والبته دوستان باید کاملش کنن...

(فکرکنم بااین ارسالم برای خودم دشمن درست کردم) خخخخ

البته من به مقایسه تفنگها چندان اعتقادی ندارم مگر در کلاس ومدل مشابه بهم مثلا مقایسه بابکت و ویلکت یا بیلیزارد

ورین استورم ویا p1000دیانا با وایرخhw100...
با سپاس فراوان از شما


بابکت عمری تر است یا وایرخ؟

کسی بود می گفت تفنگهای اف ایکس زود خراب می شود
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
لینک مرجع