انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: آشنائی با سگهای شکاری
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
سلام
لطفا هر کی با سگ به شکار خرگوش یا پرنده میره طرز کارشو بیان کنه تا ما هم استفاده کنیم
من که تحت هیچ عنوان شکاری که سگ با دهنش رو بگیره نمی خوام بزاقش چندش آوره بابا من نمی خوام آخه بزاق سگ کیست میاره اینو تو یه کتاب مرجع پزشکی خوندم
شکار با سگ قاعده و قانون داره و سگی که واسه این کار تعلیم میبینه میدونه شکار رو چطوری برداره که بزاق دهنش شکار رو آلوده نکنه .
ما اینجا فقط برای شکار گراز از سگ استفاده میکنیم Khansariha (214)
سلام در صورتي كه سگ الوده به انگل اكينوكوكوس گرانولوزوس باشه باعث ايجاد كيست معروف هيداتيك در انسان ميشه لطفا كتاب هاي مرجع پزشكي را سر سري زير سوال نبريم من ترم پيش اين درسو گذروندم كسي در اين زمينه شك داشت ادرس دقيق تر بدم پس همه سگي مشكل ساز نميشه مخصوصا سگ شكار كه بايد اموزش ديده باشه و صاحبش با اين همه زحمت حتما سلامتيش هم كنترل ميكنه
قصه ی شکار با سگ مفصله . با سگ می شه 3 نوع شکار رفت.

1-تعقیب و گریز 2-پوینتینگ 3-رم دادن

هرکدومو می خواین بگبن تا در موردش براتون بنویسم.
داداشم من پوینتینگ رو میدونم و با این روش شکار کردو چند بار
رم دادن رو یکم توضیح میدی؟Khansariha (8)
(2011-07-15 10:48 AM)sunshinetrir نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
داداشم من پوینتینگ رو میدونم و با این روش شکار کردو چند بار
رم دادن رو یکم توضیح میدی؟Khansariha (8)

این روش بیشتر در شکار های دسته جمعی (group hunting) استفاده میشه و تعداد زیادی سگ هم احتیاج داره که بیشتر از نزاد بیگل هستن . ضمنا لازمه بدونید که تفنگ های مورد استفاده ساچمه زنی با فشنگ چارپاره و یا گلوله زنی بدون دوربین هستن.
این نوع شکار که بیشتر در مناطق جنگلی انگلستان و برای شکار گراز یا شوکا (mule deer) استفاده میشه به صورت زیر و بعد از مراسم مخصوص شیپور زنی انجام می شه.

ابتدا چند نفر برای تیراندازی و چند نفر برای رهبری و کنترل سگ ها انتخاب میشن (به طور میانگین هر 5 سگ یک نفر ). اگر دیده باشید جنگل های انگلستان به مرتع های سبز ختم می شود و همیشه حاشیه های یک جنگل رو مرتع می گیره. افراد تفنگ به دست در مرز جنگل و مرتع می ایستند و مسئول سگ ها از طرف دیگه جنگل با کمک سگ ها حیوانات رو به طرف مرتع رم میدن . این کار به این صورت انجام می شه که اول به صورت دایره ای یک قسمت بزرگ از جنگل رو محاصره می کنن و بعد دایره رو به سمت تفنگ داران کوچک میکنند . با پارس سگ ها و شیپور سگ دار ها حیوانات به سرعت اقدام به خارج شدن از جنگل می کنند . چون تفنگ داران خیلی ساکت و آرام در حاشیه جنگل ایستاده اند و حیوانات شدیدا ترسیده اند متوجه حضور آنها نمی شوند و مستقیما به طرف آنان حرکت می کنند . بعد از اینکه حیوانات از کنار تفنگ داران رد شدند و به مرتع وارد شدن توسط تفنگداران شکار می شوند.
در این روش احتمال برخورد تیر به شکارچیان و حمله گراز (به دلیل غافلگیر شدن) وجود داره.
آقا این پوینتینگ رو توضیح میدی ...
سلام دوستان، شکار با سگ شکاری یا تازی یکی از شکارهای باستانی و شاهانه ایرانی بوده که از ایران به سایر کشورها هم رفته، در اسلام هم صریحا شکار با سگ شکاری مجاز شناخته شده و با توجه به نص صریح قرآن ( سوره مائده، آیه 4 ) تمام مراجع هم شکار با تازی را حلال دانستند.
تازی ایرانی یا persian saluki ، یکی از خالصترین، قدیمی ترین و در حال حاضر گرانترین سگهای دنیاست که متاسفانه در ایران در حال انقراضه.
دوستان اگر مایل باشند می تونم عکس و فیلم از شکار خرگوش و آهو با تازی براتون بذارم.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
لینک مرجع