انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اسلحه های نظامی ساخت داخل
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
با سلام :
دوست عزیز(امین جان ) اول باید دید چه کسی دشمن تر است ، بعد بطرفش تیراندازی کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!
ولی اگر منظورت جلیقه های سربازان امریکایی باشد بنده در یک مستند دیدم به سرباز امریکایی شلیک شد ، افتاد زمین ، یعد پا شد فرار کرد پشت ماشین !!!! اسلحه آکا47 ،مکان هم عراق .
در فیلم تست جلیقه (که اتفاقا ارتش امریکا درست کرده بود ) گلوله های 5.45 آکا 74 عین عبور کارد از کره ، از جلیقه میگذشت .
نتیجه : گلوله های مدرن (شرقی یا غربی ) از جلیقه های متعارف عبور میکنند برای همین نسل جدید جلیقه ها بنام پوست اژدها معرفی شده . بگذریم
ببینید دوستان ، بعضی بحث ها تاکتیکی است ،بعضی استراتژیک ،بعضی عامل ،بعضی غیر عامل بعضی ..................
اینکه از دوستان خواهش میکنم یک مطلب را تعیین کرده حول ان بحث کنیم برای جلوگیری از قاطی شدن مباحث است .الان اگر بحث بر سر قابلیت زمینگیری افراد باشد ، چرا از شاتگان استفاده نشود ؟ با شلیک یک خشاب چهار پاره صدها گلوله که قابلیت ناتوان کردن افراد دشمن را دارد به سمت دشمن شلیک کرده ایم نه 30 عدد که تازه 25 تای انهم خطا میرود !!!!!
برای همین بود که ابتدای عرایضم ،گفتم هر سلاحی برای ماموریتی ساخته میشود .سلاح خوب باید ماموریتش را خوب انجام دهد نه اینکه همه کاره باشد .اگر هدف کشتن دشمن است باید قدرت از پای دراوری ، اگر زمینگیری دشمن است باید زخمی کننده باشد ، نه کشنده . پس اول بگویید میخواهیم چه چیزی را بررسی کنیم تا بحث به حاشیه نرود . مثلا در ابتدا مینهای ضد نفر برای کشتن افراد طراحی شده بودند بعد نتیجه گیری شد زمینگیری افراد بهتر از کشتن انی انهاست (دقیقا استدلال دوستان )
اما توجه داشته باشید وظیفه مین با سلاح انفرادی خیلی متفاوت است .مین بیشتر برای ایجاد رعب و هراس در دل دشمن وایجاد نا امنی در مناطق حضور انان ، و جلوگیری از ورود دشمن به محور های عملیاتی و بستن راهها بکار میرود . یک جایی هم دشمن ترس را کنار میگذارد با دادن تعدادی تلفات از میدان گذر میکند، اینجا قدرت باز دارندگی کجاست ؟؟
در مورد محصولات چینی ، باید این نکته را هم اضافه کنم همه محصولاتشان درجه 5 نیست .اینکه درجه 5 یا 8 گیر ما میاید ادم را دلخور میکند .من محصولات ارسالی به امریکا را هم دیده ام که اصلا قابل باور نیست که چینی باشد .
در هر صورت از همه دوستان که در بحث شرکت دارند تشکر میکنم و باز هم خواهش میکنم یک سرفصل برای بحثمان تعیین کنند
(2013-12-17 10:12 AM)Don Corleone نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان یه سوالی برام پیش اومده به نظر شما کالیبر 5.56 در مقابل ضد گلوله خوب عمل میکنه؟ دشمنان اصلی ما تمام سربازاشون مجهز به ضد گلوله هستند.فکر میکنم دلیل تاکید فرماندهان نظامی روی کالیبر 308 همین مسئله باشه.Khansariha (8)

اتفاقا گونه ای از گلوله های کالیبر 223 رمینگتون یا 5.56 ناتو به راحتی آب خوردن از مقاوم ترین جلیقه های ضد گلوله هم رد می شن. این گلوله ها 4000 FPS سرعت و بیشتر از 2000 ژول انرژی دارن.

هیچ گونه ای از گلوله های کالیبر 308 این قابلیت رو ندارن. حتی اسلاگ با دو برابر قدرت کالیبر 308 هم وقتی به جلیقه ضد گلوله برخورد می کنه فرد رو به عقب پرتاب می کنه و باعث بروز آسیب جدی نمی شه.

مثل کالیبر 5.7x28 بلژیکی. با وجود اینکه به مراتب از کالیبر های 45 ACP و 9 mm Luger وزن و انرژی کمتری داره ولی به راحتی از جلیقه های ضد گلوله رد می شه. کاری که دو کالیبر دیگر قادر به انجام اون نیستن. تا جایی که سلاح کمری فایو سون ساخت اف ان معروف به کاپ کیلر یا قاتل پلیس شده و در قلب آمریکا هم صدای خیلی ها رو درآورده.

از طرفی در حال حاضر کالیبر 6.8 میلیمتر رمینگتون به عنوان کاراترین کالیبر جنگی مطرح شده و سلاح های تاکتیکال با این کالیبر ساخته می شن. کالیبری که قابلیت های دو کالیبر 308 و 223 رو باهم داره.
البته این طور نیست که کالیبر 308 کلا به درد نخور باشه. همونطور که دوست عزیزمون آقای کوهنورد هم فرمودن هر چیزی رو بهر کاری ساختن.
برای مثال در کالیبر 5.56 استفاده از صدا خفه کن معنی نداره چون در این کالیبر امکان ساخت گلوله های ساب سونیک وجود نداره ولی در کالیبر 308 به معنای واقعی کلمه می شه از صدا خفه کن استفاده کرد. البته همونطور که اشاره کردم کالیبر 6.8 میلیمترمینگتون قابلیت های این دو کالیبر رو در کنار هم داره.
سیاوش؛ جدیدترین تک‌تیرانداز ایرانی (ساخت سپاه)
[تصویر: 13921004000487_PhotoA.jpg]
تفاوت مهم سياوش با اکثر سلاح‌هایی که قبلاً در نیروهای مسلح کشور معرفی شده بود استفاده از خشاب 5 تیر است. اکثر سلاح‌های قبلی، فاقد خشاب بوده و تیرانداز باید گلوله‌ها را تک‌تک درون لوله اسلحه قرار می‌داد اما در سلاح جدید به لطف استفاده از خشاب 5 تیر، سرعت مسلح کردن و تیراندازی، افزایشي چشم‌گیر یافته است.
کد خبر: ۲۶۷۶۱۰تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰

سلاح‌ها در ادوار مختلف تاریخ و بنا بر سنت دیرینه نیروها مسلح، همواره تحت ارتقاء و نوسازی قرار گرفته و با توانایی های جدید وارد میدان نبرد شده اند. بخشی از این تغییرات بسیار مشخص و برخی دیگر جزئی بوده و در نهایت به بالا رفتن کاربری سلاح منجر می شود.

چندی پیش و در جریان بازدید سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آخرین دستاوردهای جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه، سلاح تک تیراندازی به نام "سیاوش" رونمایی شد که می توان با نگاهی به آن، سیر تکامل و ارتقاء ساخت اسلحه تک تیرانداز را در ایران را در آن مشاهده کرد.

با نگاهی به اسلحه سیاوش می‌توان به ریشه‌های مشترک آن با برخی سلاح‌های تک‌تیرانداز در نیروهای مسلح ایران و تکامل آن پی برد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اسلحه تک‌تیرانداز سیاوش - به ریل‌های روی سلاح دقت کنید

یکی از بزرگترین شباهت‌های این سلاح با نمونه‌های قبلی ساخته‌شده در کشور، لوله آنهاست که با یک نگاه دقیق می‌توان متوجه این امر شد. بحث بعدی حالت طراحی قنداق دو اسلحه است که با وجود یک سری از تغییرات از شباهت بالایی با یکدیگر برخوردار است اما در اسلحه سیاوش بر خلاف نمونه قبلی در مکان اتصال قنداق به بدنه سوراخی تعبیه شده است که بخشی از دست‌تیرانداز در آن قرار می‌گیرد.


[تصویر: 450216_247.jpg]
این مسئله باعث افزایش کنترل تیرانداز به سلاح و در نتیجه افزایش دقت می‌شود. بحث بعدی دو پایه به‌کار رفته در دو سلاح است که تقریباً می‌توان گفت یکسان هستند. "سیاوش" بنا بر اعلام مسؤولان امر می‌تواند اهداف مورد نظر را در فاصله 700 متری مورد هدف قرار دهد.

یک نکته مهم در مورد اسلحه سیاوش ایرانی در مقایسه با نمونه‌های پیشرفته، بحث مهمات است. گلوله‌های 51*7.62 تولیدی در آمریکا گلوله‌هایی سریع و مرگبار به شمار می‌روند اما هرگز به پای نمونه‌های آلمانی نمی‌رسند. در کشور ما نیز گلوله‌های این کالیبر از گونه آلمانی هستند که از قدرت تخریب فوق‌العاده بالاتری نسبت به نمونه آمریکایی برخوردار بوده و به زبان ساده‌تر هر کسی که با این گلوله‌ها مورد اصابت قرار گیرد می‌توان گفت صد درصد جان خود را از دست خواهد داد.

این گلوله که با عنوان DM111 معرفی می‌شود و تفاوت آن با نمونه آمریکایی استفاده از ترکیبی از مس و فولاد برای روکش گلوله بوده کلفتی آن نیز از نمونه آمریکایی کمتر است. در گلوله آمریکایی از مس به تنهایی برای روکش استفاده شده است.

همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید گلوله آلمانی پس از برخورد با هدف مورد نظر پس از طی نزدیک به 8 سانتی متر در بدن قربانی منفجر شده و به تبدیل به ترکش می‌شود. احتمال زنده ماندن هدفی که با این گلوله مورد اصابت قرار گرفته است نزدیک به صفر است.


[تصویر: 450195_506.jpg]
گلوله سمت چپ ساخت آلمان و گلوله آمریکایی در سمت راست

این گلوله در زمانی برخورد و پس از طی 8 سانتی متر به صورت ماکزیم 66 درصد از وزن در نووک گلوله باقی مانده و وزن قسمت متلاشی شده در حدود 45 درصد در حالت بیشینه است. به طوری که اندازه حفره موقتی تا 22 سانتی متر و حفره ثابت می تواند تا 11 سانتی متر رشد کند. طول نفوذ ماکزیمم در بدن انسان می تواند تا 58 سانتی متر باشد.

گونه آمریکایی بعد از برخورد در مسیر حرکت مستقیم خود 90 درجه چرخیده و پشت مرمی ابتدا از بدن قربانی خارج می شود. در این صورت تیرانداز بایستی حتما نقطه حساسی را مورد اصابت قرار دهد اما نمونه آلمانی به خاطر توضیحاتی که در بالا آمد به عنوان مرگبارترین گونه از گلوله های کالیبر 51*7.62 در جهان شناخته می شود.

تفاوت بعدی موجود در بین سلاح هایی که قبلا در نیروهای مسلح کشورمان معرفی شده بود با سیاوش، بحث استفاده از خشاب 5 تیر در سیاوش است. اکثر اسلحه های قبلی، فاقد خشاب بوده و تیرانداز بایستی گلوله های مورد نظر را دانه به دانه در درون لوله اسلحه به صورت دستی قرار می داد اما در سلاح جدید و به لطف استفاده از خشاب 5 تیر سرعت مسلح کردن و تیراندازی افزایش چشم گیری یافته است.

یکی دیگر از تفاوتهای آشکار بین سیاوش و نمونه های سابق، ریل های نصب شده بر رو و کنار اسلحه تک تیرانداز "سیاوش" است. این ریل ها به منظور نصب انواع دوربین ها، سامانه های اپتیک و هدف گیرهای لیزری استفاده می شود. به صورت سنتی امکان نصب این سامانه ها بر روی انواع سلاح ها وجود دارد اما یک نکته ظریف و در عین حال حیاتی در این میان وجود دارد؛ زمان.

زمان مورد نیاز برای نصب دوربین و یا هر سامانه کمکی دیگر بر روی سلاح در حالت های عادی بسیار زمان بر و سخت است. حال خود را در میان نبرد و در خط مقدم تصور کنید.


[تصویر: 450196_970.jpg]
اسلحه تک تیرانداز آمریکایی M110 مجهز به ریلهای نصب دوربین

هر ثانیه ارزشی بسیار بالا دارد و ممکن است مرگ و یا زندگی فرد را تعیین کند. این ریل ها در حال حاضر در بسیاری از ارتش های پیشرفته دنیا، بر روی سلاح تک تیرانداز و هجومی نصب شده و از آن برای نصب انواع سامانه های اپتیکی و کمکی بهره گرفته می شود. این گونه ریل ها نه فقط بر روی سلاح تک تیرانداز بلکه قابل نصب بر روی سلاح های هجومی، تیربارها و نارجک اندازها نیز هستند.


RU60G چشم جدید سلاح های ایرانی

در سالهای اخیر کشور ما با برخی تهدیدات تروریستی در مناطق غرب و جنوب شرق کشور رو به رو بوده است. مناطق کویری استان سیستان و بلوچستان و همچنین کوه های کردستان از جمله مناطقی بوده است که در سال های اخیر شاهد درگیری های شدیدی بین نیروهای نظامی ایران و اشرار و گروهک های تروریست بوده است.

نگاهی ساده به وضعیت جغرافیایی این مناظق به خوبی این نکته را مشخص می کند که در اکثر ماه های سال، آب و هوای این مناطق مطلوب نبوده و پدیده هایی به مانند طوفان شن، برف و بوران و همچنین مه های غلیظ از جمله پدیده های طبیعی هستند که در اکثر زمان های سال در این مناطق وجود دارند. علاوه بر این عملیات های شبانه چه به منظور حمله به نیروهای تروریست و چه دفاع در برابر حمله آنها از دیگر سختی های عملیاتی در این مناطق است.

در چنین شرایطی دوربین های معمولی عملا توان بزرگنمایی و شلیک دقیق در فواصل دور را از رزمندگان ایرانی سلب می کنند. متخصصان کشورمان بر این اساس، یک دوربین حرارتی را برای پاسخ به نیاز مذکور طراحی کرده اند. مدل " RU60G " یک دوربین حرارتی یا در اصطلاح "Thermal" است که به راحتی بر روی انواع سلاح ها نصب می شود.




[تصویر: 450223_137.jpg]
[تصویر: 450198_449.jpg]
دوربین RU60 G بر روی سلاح صیاد

این دوربین توان بزرگ نمایی دو برابری را داشته و تصاویر را به صورت سیاه و سفید به نمایش در می آورد. موجودات زنده با رنگ سفید در این دوربین به نمایش در می آید. این دوربین تنها 700 گرم وزن داشته و می تواند تصاویر با فرمت " PAL " را برای کاربر خود عرضه کند. این دوربین به 4 وات توان الکترونیکی برای عملیات احتیاج داشته و از باطری های 3.6 ولت برای تامین نیرو بهره می برد.

RU60 به راحتی و با سرعت بر روی ریل های نصب شده بر روی سلاحی به مانند سیاوش قابل نصب است.


[تصویر: 450199_104.jpg]
نمایی از انسانها که به رنگ سفید در دوربین RU60G مشخص شدند

" RU60 G " می تواند در دمای بین 20- تا 50 درجه سانتی گراد به مدت 4 ساعت عملیات کند. این دوربین دارای لنز 60 میلی متر بوده و وضوح تصاویر آن 384 در 288 پیکسل است. البته با توجه به ابعاد مناسب این دوربین می توان آن را نه فقط بر روی سلاح های تک تیرانداز و بلکه بر روی سلاح های هجومی نیز نصب کرده و توانایی های نیروهای خودی را افزایش داد. با استفاده از این دوربین سلاحی مثل "سیاوش" می تواند همچنان دقت و مرگباری خود را در شرایط بد آب و هوایی و شب هنگام نیز حفظ کند.

شاید با رشد خیره کننده صنایع موشکی سپاه پاسداران در سالهای اخیر، تصور عمومی این باشد که متخصصان این نهاد انقلابی، تمام وقت و برنامه های خود را معطوف به ارتقاء این توان مهم و تهدید زدا کرده اند اما با بررسی و معرفی چنین دستاوردهایی می توان فهمید که سلاح های سبک و فردی نیز همچون بسیاری سلاح های سنگین، مورد توجه جدی صنایع دفاعی کشورمان قرار داشته و نمونه های مدرن و قابل اتکا در بخش تجهیزات فردی نیز در دست طراحی و تولید است.
سلام
هر کسی میتواند مرمی های باز شونده و یا ترکش شونده بسازد. آمریکا که جای خود دارد!!!!!!
مساله مهم این است که استفاده از این مرمیها در جنگ ممنوع است ولذا این گفته آقایان خود به خود رد میشود.
اصولا تفاوت مرمی جنگی و شکاری در همین مساله است. مرمی های جنگی فول متال جکت هستند و شکاریها به هزار و یک شکل ساخته میشوند. شما سری به سایت نورما بزنید و اثر مرمیهای مختلف ساخت این شرکت مثل کالاهاری را ببینید.
به نام خدا

سلام

دوستان سوالی در مورد اسلحه های ساخت ایران داشتم ، البته باعث تعبیر اشتباه نشه .
اما ..
من در مورد این سلاحها چشمم آب نمیخوره !
اصولا محصواات زیاد ایرانی دیدیم که در عمل ، صد رحمت به چینی !
تبلت ، موبایل ، لوازم خانه و غیره ...

یه کلت ایرانی دست نیروی تنتظامی دیدم ، خودشون میگفتن بعد از چند شلیک اینقدر داغ میکنه و بی دقت میشه که نگو .

واقعا این مثلا تک تیر انداز سیاوش ، قابل رقابت با محصواتت خارجی هست یا تبلیغه !

یه دفعه نزنه خود تیراندازو ناکار کنه !

راستش من خودم همون کلاشینکف ساخت روسیه رو ترجیح میدم ، یه دوربین روش باشه ، در خدمت دشمنان هستم .خخخخخ

حالا واقعا کیفیت اسلحه ساخت ایران چطوره ؟

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 2
مشرق بررسی می کند/
«فاتح» برگ برنده رزمندگان ایرانی در نبردهای قرن 21
"فاتح" جدیدترین دستاورد صنایع نظامی ایران در حوزه سلاح های سبک به شمار می آید که می توان آنرا پیشرفته ترین سلاح انفرادی ایران معرفی کرد که از مولفه های بسیار مناسبی برای یک سلاح هجومی در قرن بیستم و یکم برخوردار است.
کد خبر: ۳۴۹۸۵۷تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، به تازگی نیروی زمینی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سلاح هجومی فاتح رونمایی کرده و تصاویری نیز از آزمایش میدانی این سلاح منتشر شد. فاتح بخش دیگری از تلاش های ایران برای خودکفایی در زمینه سلاح های انفرادی است که پیش از این با تولید سلاح هایی مثل کلاشینکوف ، ژ-3 ، خیبر و سماء به عنوان سلاح های هجومی و سلاح کمری زعاف پیش آمده بود.

سلاح کمری زعاف در حقیقت نمونه مهندسی معکوس شده ایران از سلاح کمری زیگ زاور مدل P226 ساخت سوئیس است که در حال حاضر در بسیاری از واحدهای نظامی و همچنین نیروی انتظامی به عنوان سلاح کمری استاندارد با کالیبر 9 میلی متر خدمت می کند.

اما در بخش سلاح های هجومی دو برنامه در وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به اجرا در آمد که یکی سلاح خیبر و دیگری سلاح سما بوده است. سلاح خیبر یک طرح بولپاپ با کالیبر 5.56 میلی متر بوده که در سالهای اخیر تصاویری از نمونه های گوناگون آن منتشر شده است.

[تصویر: 741517_291.jpg]
سلاح خیبر و سما


سلاح سما نیز به عنوان یک نمونه ارتفاء یافته و جدیدتر از سلاح خیبر با استفاده از همان فناوری بولپاپ و کالیبر 5.56 میلی متر و تغییراتی در طراحی بدنه و شکل ظاهری ساخته شده است. طراحی و ساخت سلاح مذکور نشان داد در صورت اعتماد و سرمایه گذاری در طراحی و ساخت این مدل سلاح ها در کشور، نتایج قابل توجهی به دست خواهد آمد.

اما "فاتح" جدیدترین دستاورد صنایع نظامی ایران در حوزه سلاح های سبک به شمار می آید که نشان دهنده نتایج مثبت این اعتماد و سرمایه گذاری است. این اسلحه را می توان به نوعی پیشرفته ترین سلاح انفرادی ایران معرفی کرد که از مولفه های بسیار مناسبی برای یک سلاح هجومی در قرن بیستم و یکم برخوردار است.

[تصویر: 741519_750.jpg]
سلاح هجومی فاتح

نگاهی به سلاح های پیشرفته انفرادی امروزی مثل ACR ساخت آمریکا و SCAR بلژیک نشان دهنده مجموعه ای از شباهت ها می باشد. چند شباهت عمده ای که بین فاتح ایرانی و این دو سلاح پیشرفته وجود دارد را می توان در مواردی چون به کار رفتن ریل در بالا و پایین بدنه سلاح نام برد که به خوبی واضح و مشخص است.

استفاده از این ریل ها قابلیت نصب انواع سامانه های اپتیکی ، نشانه گذار لیزری و انواع نارنجک اندازها را بر روی این سلاح ممکن می کند.

[تصویر: 741518_103.jpg]
سلاح ACR ساخت آمریکا


[تصویر: 741523_298.jpg]
سلاح هجومی SCAR

نکته مهم بعدی در طراحی این سلاح، استفاده از قنداق با قابلیت تنظیم کردن طول است که پیش از این در سلاح های ساخت ایران دیده نشده بود. با استفاده از این قابلیت طول سلاح را می توان با توجه به جثه کاربر تنظیم کرد که در نتیجه، کار با ابن سلاح را برای افراد با قد و قامت های متفاوت آسان می کند.

همچنین با توجه به تصاویر منتشر شده و پیشرفت های سلاح های اخیر کشورمان در عرصه ساخت مواد جدید، احتمالا در بدنه فاتح از مواد سبک و پیشرفته مثل پلیمر، پلاستیک و آلمینیوم استفاده شده است که در نتیجه وزن آن را نیز کاهش می دهد و ماندگاری آن را نیز در عین حال، تضمین خواهد کرد.

در بخش مهمات این سلاح بر اساس اعلام مسئولین نیروی زمینی سپاه، از کالیبر 5.56 میلی متر استفاده شده و به نظر می رسد "فاتح" با یک خشاب 20 تیری مسلح می شود. این کالیبر در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به عنوان کالیبر استاندارد برای سلاح های هجومی انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرد و سلاح های مشهوری مثل سری M-16 ، SCAR ، FN-2000 ، SA-80 و فاماس از جمله کاربران این کالیبر هستند.

[تصویر: 741527_223.jpg]
فشنگ 5.56 میلی متر

وزن کم، لگد پایین و سرعت دهانه بالا از جمله نکات مثبت این کالیبر است که در کنار سایر ویژگی های تهاجمی فاتح، مجموعه ای قابل اتکا را برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فراهم می کند.

نکته بعدی این مسئله است که نیروی زمینی سپاه پیش از رونمایی از سلاح "فاتح"، از سلاح S-5.56 در یگان عملیات ویژه خود موسوم به "صابرین" استفاده می کرده و همچنان نیز این سلاح در این واحد استفاده می شود. در جریان درگیری های مابین نیروهای صابرین و تروریستهای گروهک پژاک در شهریور سال 90 نیز از این سلاح با گلوله های کالیبر 5.56 بهره گرفته شد.

نتایج عملیات و همچنین حفظ این کالیبر در سلاح فاتح، نشان از رضایت فرماندهان نیروی زمینی سپاه در میدان رزم از چنین الگویی دارد. علت مطرح کردن این نکته این مسئله است که در سالهای اخیر در کشورهای مختلف جهان، بحث هایی پیرامون ضعف کالیبر 5.56 و قدرت بازدارندگی پایین آن را مطرح کرده اند که تجربه و اشراف مسئولان جهاد خودکفایی نزسا، این استدلال ها را ابطال کرده است.

در پاسخ باید گفت که در مقایسه با کالیبر 7.62 و به دلیل وزن بالاتر، این گلوله ها از میزان تخریب بیشتری خصوصا در برابر اجسام سخت برخوردار هستند اما زمانی که بحث در مورد برخورد با اندام انسان و تخریب آن مطرح می شود گلوله های 5.56 هیچ کمبودی ندارند.

گلوله های این کالیبر معمولا با سرعت بیش از 900 متر بر ثانیه حرکت می کنند و با توجه به نوع طراحی خود، در هنگام برخورد به بدن انسان و در درون بدن تخریب فوق العاده ای به جا می گذارند. فشنگ های این کالیبر در زمان ورود به بدن قربانی قابلیت نفوذ تا 51 سانتی متر از اندام انسانی را داشته و با قابلیت ترکش شوندگی، کشندگی این نوع از گلوله ها افزایش می یابد.

[تصویر: 741530_365.jpg]
فاتح در حال شلیک

نکته بعد که بایستی مورد توجه قرار بگیرد این است که با استفاده از این کالیبر، لگد سلاح کاهش یافته و دقت افزایش می یابد. در این شرایط تیرانداز با دقت بیشتری شلیک کرده و می تواند نقاط حساس بدن دشمن را هدف قرار داده و در نتیجه مرگ سریع هدف را رقم بزند.

همین قابلیت و همچنین امکان نصب پایه و سیستم های اپتیکی بر روی این سلاح بوده است که باعث شده است مسئولین از آن به عنوان سلاحی با قابلیت تک تیراندازی یاد کنند.

شاید بسیاری تصور کنند که این سلاح و کالیبر 5.56 میلی متر گزینه مناسبی برای تک تیراندازی نیست اما باید گفت که به صورت کلی تیم ها و یا نفرات تک تیرانداز به تنهایی و با سلاح هایی با کالیبر بزرگ تر در فواصلی دورتر از دشمن موضع گرفته و در موقعیت مناسب اقدام به تیراندازی می کنند.

اما در زمانی که یک گروه از نیروهای پیاده خودی با دشمن در فاصله ای مثل 200 الی 300 متری درگیر شوند، داشتن سلاحی مجهز به یک دوربین قوی و همچنین یک پایه برای حفظ تعادل می تواند برگ برنده نیروهای خودی باشد.

[تصویر: 741520_737.jpg]
سلاح فاتح مجهز به پایه

با نگاهی به تجربه درگیری های سالهای گذشته سپاه در کردستان و یا منطقه سراوان در سیستان و بلوچستان - که خوشبختانه با تدابیر عملیاتی و استفاده از نیروها و معتمدان محلی این ناامنی ها به پایان رسیده است- به راحتی می توان به این نتیجه رسید که در بسیاری از مواقع، طرفین در فاصله کمی از هم درگیر شده اند و اصولا در این گونه موقعیت ها سلاحی به کالیبر 5.56 میلی متر از لحاظ برد و قدرت بازدارندگی مناسب می باشد.

البته وزن پایین این مهمات نکته مثبت دیگر در مورد آن است که باعث می شود هر نفر بتواند حجم بیشتری از مهمات را با خود حمل کرده و در نتیجه نیاز به پشتیبانی کمتر می شود و رزمنده مورد نظر می تواند برای مدت طولانی تر به تیراندازی و درگیری با دشمن بدون نیاز به پشتیبانی از طرف عقبه بپردازد.

هرچند هنوز "فاتح" در ابتدای راه است و هزینه ها و برنامه ریزی های مربوط به تجهیز تعداد قابل توجهی از یگانهای نیروی زمینی سپاه یا سایر نیروهای مسلح کشورمان در آینده مشخص می شود، اما مسلما پس از گذراندن آزمایش های مورد نیاز می تواند سلاحی مناسب برای رزمندگان ایرانی و سایر نیروهای مقاومت در دهه های آینده باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام :
آقا یه چیزی میگم نگذارید به حساب بدبینی ها !!!!!! من از خدا میخوام یه سلاح درست حسابی جایگزین این تفنگهای درب و داغون نظامی مون بشه ، ولی این بنظر میرسه همون ژ-3 هست که یکم بزک شده و تغییر کالیبر پیدا کرده Khansariha (226)
در مورد سیاوش هم گفتم همون لول برنو رو برداشته وبا یک قنداق بزک کرده ....هیچکس باور نکرد تا امروز ..........................
کسی درمورد مکانیزمش اطلاعاتی نداره ؟
با تشکر
(2014-10-01 11:40 PM)کوهنورد نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام :
آقا یه چیزی میگم نگذارید به حساب بدبینی ها !!!!!! من از خدا میخوام یه سلاح درست حسابی جایگزین این تفنگهای درب و داغون نظامی مون بشه ، ولی این بنظر میرسه همون ژ-3 هست که یکم بزک شده و تغییر کالیبر پیدا کرده Khansariha (226)
در مورد سیاوش هم گفتم همون لول برنو رو برداشته وبا یک قنداق بزک کرده ....هیچکس باور نکرد تا امروز ..........................
کسی درمورد مکانیزمش اطلاعاتی نداره ؟
با تشکر

کوهنورد جان ژ3 از سیستم مسلح شدن با فشار مستقیم گاز باروت استفاده میکنه...ولی این یکی با فشار غیر مستقیم...شبیه کلاش...

کلا سیستم مسلح شدن با فشار غیر مستقیم گاز باروت خیلی مطمئن تر و بهتره تا فشار مستقیم گاز باروت


همونطور که قبلا گفته شد این سلاح از سلاح معروف ACR ساخت شرکت رمینگتون الگو برداری شده
[تصویر: ACR08.JPG]
[تصویر: acr-header.jpg]

مجهز بودن این سلاح به ریل های استاندارد پیکاتینی میتونه این سلاح رو به انواع دوربین و رد دات و نارنجک انداز کجهز کنه

همینطور با تعویض لوله میشه به سلاح دور زن تبدیلش کرد

[تصویر: acr_custom_tactical_by_jpoc-d3cz70u.jpg]
سلام


برای آپدیت ژ3 به خاطر اینکه سلاح سازمانی ارتش بود و هست و به خاطر اینکه هزینه بسیار سرسام آوری دارد عوض کردن سلاح سازمان رزم ، دو طرح مختلف داده شد و هر 2 هم اجرایی شد ، یکی بولپاپ کردن ژ3 با استفاده از قطعات خودش دیگری هم ساخت یک سلاح دیگه باز هم با کمک برخی قطعات ژ3 که هزینه تمام شده سلاح رو کمتر میکرد و میکنه


منتهای مراتب هر 2 طرح به دلایلی کله پاش کردند ....Khansariha (172)


اما این سلاح همونطور که دوست عزیزمون گفتند حاصل خلاقیت ( که در ایرانیان است و بس !) می باشد و براساس طرح چند سلاح برتر دهه اخیر ساخته شده ( از قنداق گرفته تا شعله پوش )

طرح خوبی ست ولی باز همون مشکل همیشه سر راه هست :


هزینه تمام شده به خصوص در صورتیکه بخواهیم سلاح سازمان رزم ش بکنیم!


اونم نه برای ارتش و سپاه بلکه برفرض حتی برای یکی از این نیروها هم باشه بازم هزینه ش مخ آدم رو به سوت کشیدن وادارمیکنه ....Khansariha (367)

یا حق
سلام.افتخار ملی آتشبار سه لول بدون خدمه.خود سلاح از راه دور به صورت اتومات کنترل میشه.با 2500 متر برد موثر.[img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/img][img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/img][img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/img][img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/img][img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/img]
افتخار بعدی سلاح تک تیرانداز سنگین 23 میلیمتری باهر که سه نفر خدمه داره.4000 متر برد موثر ضد زره پوش.یکی از مرگبارترین و دور برد ترین سلاح های تک تیرانداز ساخته شده در دنیا.بارت آمریکایی 2500 متر برد موثر داره.پس باید بنازیم به خودمون[img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/img][img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/img]
[img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/img]
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
لینک مرجع