انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اسلحه های نظامی ساخت داخل
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
معرفی سلاح ملی ایران ( سما ) SAMA
اطلاعات عمومی
سلاح تهاجمی سبک و بولپاپ سما
سلاح سما یک سلاح اتوماتیک با کالیبر 5.56 میلیمتری با مکانیزم مسلح کننده غیرمستقیم گاز و خشاب عقب می باشد که به منظور برآورده ساختن نیازهای گوناگون عملیاتهای مختلف نظامی طراحی شده است .
این سلاح دارای مکانیزم اتش ساده چهار وضعیتی است که شامل ضامن ، تک تیر ، سه تیر و رگبار می باشد .
از دسته حمل سلاح می توان برای نصب دوربین و دوربین دید در شب به منظور بالا بردن دقت آتش استفاده نمود .
به کار گیری اصول مهندسی پیشرفته در زمینه بالستیک داخلی و خارجی ، این سلاح را تبدیل به سلاحی کارامد و برجسته نموده است . طراحی ارگونومیک آن باعث ایجاد تعادل کامل ، دقت بالای سلاح و پس زنی کم آن شده است و ان را تبدیل به سلاحی مناسب برای نیروهای مسلح نموده است . این سلاح عقب نشینی کم ، دقت بالا ، وزن کم و درجه اطمینان بالایی داشته و ساختار آن به گونه ای است که به سادگی قابل تعمیر و نگهداری است . سرنیزه نیز قابل نصب بر روی سلاح است .


مشخصات فنی :
کالیبر : 5.56 در 45 میلیمبر
مکانیزم مسلح کننده : گاز غیر مستقیم
نوع مهمات : فشنگ SS109 یا M193
قفل : چرخشی با قفل کامل
خشاب : 20 و 30 تیری
طول سلاح با :
لوله بلند : 780 میلیمتر
لوله متوسط : 730 میلیمتر
لوله کوتاه : 680 میلیمتر
خان : 6 عدد راست گرد
سرعت دهانه : 950 تا 100 متر بر ثانیه
برد نهایی : 2500 متر
برد موثر : 450 متر
نواخت تیر : 700 – 800 تیر دقیقه
وزن ( با لوله بلند ) : 3900 گرم

یه توضیحم خودم اضافه کنم که این سلاح مدل پیشرفته ی سلاح خیبر میباشد که تغییراتی تو اون ایجاد شده تا بتواند تجهیزات جانبی و استاندارد ناتو رو نیز توش به کار ببرن.الان هم مراحل تکمیلیش تموم شده و داره مراحل عملیاتیش رو در یکی از یگان های سپاه انجام میده.انشالله جایگزین مناسبی برای سلاح کلاشنیکف و ژ 3 خواهد بود.

این هم چنتا عکس زیبا از این سلاح:
[تصویر: _1_1.jpg]

[تصویر: IMG_0569_0.jpg]



به کار گیری اصول مهندسی پیشرفته در زمینه بالستیک داخلی و خارجی ،
این سلاح را تبدیل به سلاحی کارامد و برجسته نموده است . طراحی ارگونومیک
آن باعث ایجاد تعادل کامل ، دقت بالای سلاح و پس زنی کم آن شده است و ان
را تبدیل به سلاحی مناسب برای نیروهای مسلح نموده است . این سلاح عقب
نشینی کم ، دقت بالا ، وزن کم و درجه اطمینان بالایی داشته و ساختار آن به
گونه ای است که به سادگی قابل تعمیر و نگهداری است . سرنیزه نیز قابل نصب
بر روی سلاح است . که در تصویر زیر به خوبی نمایان هست.

[تصویر: 45435.jpg]

در تصویر زیر چند نمونه ارتقا یاغته از این سلاح رو میبینید

[تصویر: 1111111.jpg]
سلام
دوست عزیز دستت درد نکنه اما یه توضیح بدم که عکس آخری مربوط به سلاح فاماس فرانسوی و بالاییش هم qbz چینیه.(فقط عکس آخری)Khansariha (8)
قابلی نداشت دوست گرامیKhansariha (8)
نه عزیز هر دو سلاح ساخت ایران هست و نمونه های متفاوتی از سلاح سما میباشند.در واقع یکی از این سلاح ها پس از ازیابی عملیاتی به تولید انبوه خواهد رسید.Khansariha (256)
لازم به ذکر هست سلاح های m 4 و m 16 نیز در ایران به تولید انبوه رسیده و بعدا راجع بهشون مینویسم.این سلاح ها ابتدا از چین وارد میشدند ولی بعد از مدتی ایران به خاطر کیفیت پایین دیگه وارد نکرد و بعد از مهندسی معکوس نوع امریکایی این سلاح ها اقدام به تولید این سلاح ها کرده و ظاهرا بسیار خوب جواب داده به طوری که در مدتی بسیار کم تمام نیروهای ویژه کشورمون به این سلاح ها مجهز شدند.Khansariha (8)
ممنون و متشكرمKhansariha (8)خوشحالم كه چنين تحركاتي انجام شده اما نكاتي به ذهنم رسيد بد نيست توضيح بدم:
فشنگ5.56 كه تو ايران در حال حاضر توليد نميشه؟!بايد خط توليدش راه اندازي بشه و براي توليد مهمات كافي شايد ماهها و سالها فرصت مورد نيازه
با اين تفنگ پيش فنگ پافنگ چجوري ميشه كرد؟همونطور كه ميدونيم اسلحه اي كه سازماني بشه تو رژه و صبحگاه ازش استفاده ميشه !اون دسته كه بالاي تفنگ گذاشتن كلي اسباب دردسره!حتي دوش فنگ هم نميشه كرد چون به گردن سرباز گير ميكنه!!(ايالات متحده هنوز براي مراسم رسميش از تفنگ ام-14 استفاده ميكنه)
نيمه انتهاييش خوبه ولي قسمت جلو شبيه اسباب بازيه!و فكر ميكنم تعادل هم نداشته باشه چون وقتي خشاب پر ميشه نيمه انتهايي تفنگ سنگين ميشه براي تيراندازي سردست مناسب نيست
نميخوام زياد مته به خشخاش بزارم اما اگه تيرانداز چپ دست باشه چي؟(يعني كسي كه ماشه رو با دست چپ ميچكونه)محل خروج پوكه رو ببينيد !بالاي خشاب !
با اين تفنگ اگه راست دست باشيد بخوايد در حالت هجومي تيراندازي كنيد تمام پوكه هاي خروجي به آرنج دست راست ميخوره!!اگه چپ دست باشيد تمام پوكه ها به پهلو و شكمتون ميخوره!!
چه نكات ظريفي ناديده گرفته شده!متاسفانه فكر ميكنم به عاقبت خيبر دچار ميشه
سلام
دوست عزیز شرمنده فکر نکنی که قصد بی ادبی دارم اما بنده مطمئنم که عکس مربوط به سلاحهاییه که گفتم .
اسلحه فاماس که در پایین تصویر دیده میشه الان مورد استفاده ارتش فرانسه است که با اون دو پایه و دستگیره حملش به راحتی قابل شناساییه و اسلحه ایی که بالای تصویر دیده میشه QBZ هست که سه مدل داره (مدل هجومی . تیربار سبک و مدل تک تیرانداز).
[تصویر: 3_133_.jpg]
این هم عکس دو نظامی فرانسوی با سلاح فاماس
در مورد ساخت سلاحهای M4 و M16 هم اگه اینطور باشه که عالیه اما اگه سیستم مسلح سازی HK416 رو روش نصب میکردن دیگه حرف نداشت.Khansariha (8)
خیلی اسلحه زیبایی است فقط به نظر من تنها مشکلش تعداد کم تیر در خشابش جای میگیرد اگر تعداد تیر بیشتری جای می گرفت خیلی بهتر و راحت تر بود و موثر ترKhansariha (8)
سلام
دوست بزرگوار فشنگ کالیبر 5.56 داخل کشور تولید میشه اون هم از حدود دو یا سه سال پیش و در مورد محل خروج پوکه هم در این نوع سلاحها دو طرفه درست میشه و قابل تنظیمه. در مورد پیش فنگ و پا فنگ هم میتونن از همون ژ3 استفاده کنن.Khansariha (8)
پس جايگزين ژ-3 نميشه!!
در مورد خروج پوكه :آيا بطور سفارشي براي چپ دستها توليد ميشه ؟
يا اينكه درپوش قابل تنظيم داره؟كه درپوش فكر نكنم قابل تنظيم باشه
بعلت مكانيزم پرش پوكه و ناخن فشنگ كش نميشه محل خروج پوكه رو جابجا كرد
سلام
نه فکر نمیکنم توی مراسم جایگزین ژ3 بشه. اما در مورد خروج پوکه باید بگم که روی آلات متحرک یه پین هست که با جابجا کردن اون به چپ و راست میشه سمت پرش و خروج پوکه رو تعیین کرد و دریچه هم به صورت کشوییه و به هر سمت که میخوایید میشه جابجاش کرد.
البته در هر مدل سلاح بولپاپ یه روش برای حل این مشکل ارائه شده که به نظر خودم بهترینش روش به کار رفته توی FN2000 است که پوکه از طریق یه مجرا از جلوی سلاح خارج میشه . یکم عجیبه و به نظر نامطمئن ولی دیگه نیازی به ساخت الات متحرک خیلی پیچیده و ظریف نیست.Khansariha (8)
(2011-09-12 06:05 PM)amir74 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خیلی اسلحه زیبایی است فقط به نظر من تنها مشکلش تعداد کم تیر در خشابش جای میگیرد اگر تعداد تیر بیشتری جای می گرفت خیلی بهتر و راحت تر بود و موثر ترKhansariha (8)

سلام
دوست عزیز سلاح هجومی باید سبک و پر تحرک باشه تا کنترل اون هم راحت باشه .
اما اگر دنبال ظرفیت بالای خشاب هستی اون هم هست:مدل تیربار سبک پیدانظام که شکل همین اسلحه است اما از لوله سنگینتر و خشاب کاسه ای 100 تیر استفاده میکنه.Khansariha (8)
اينكه سوال ميپرسم دليلش كوبيدن اين سلاح نيست
صحبت من اينه كه قبل از توليد يه محصول فكر همه جاشو كرده باشن(كه متاسفانه در مورد تفنگهاي شكاريش اينطور نبوده!ايراد در بالانس تفنگها و سنگيني تفنگ و كيفيت پايين قطعات و ...) بجاي اينكه بعدا با توليد صدها هزار تفنگ تازه بفهمن كه اي داد و بيداد فلان قسمت ايراد داره!Khansariha (8)
خوشحال ميشم كه يه روزي برسه كه همونجور آمريكاييها به رمينگتون700 و موسبرگ500 و كلت 1911 و اطريشيها به اشتير و ايتاليا به برتا و ....خودشون افتخار ميكنن ما هم بتونيم به تفنگهاي ساخت خودمون افتخار كنيم.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
لینک مرجع