نقل قول : (2013-12-03 09:02 PM)azimia نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[q
فکر کنم زدی جاده خاکی برادر.....این مدل حرف زدن مال این انجمن نیست....لطفا رعایت کنید....
ای بابا هی بیا مثل این ملا لغتی ها بشین هی ایراد بگیر اینا که گفتم از خودم نبود که توی مچله پرواز 3 ماه پیش نوشته بود
من که اشتباه میگم اون یکی سیاسی گفت اون یکی.... اگه راس میگی اصلاح کن زیراب نزن دیگه این عکسه هم از همون مچله در اوردم
[/quote][/quote]
دوست عزیز...قربون شکلت...من که این حرف رو به شما نزدم که....
در مورد پست شما نقد خودم رو گفتم..با نقل قول پست خودتون..باقیه ارسال هام در مورد شما نبود
دوست عزیز نباید هر چرندی که مجلات نوشته میشه رو به راحتی باور کنید....خدا رو شکر دنیای مجازی پر است از نقد و توضیحات تخصصی...
میتونید به انجمن دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا
ثبت نام کنید یا
وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مراجعه کنید...یک انجمن تخصصی در مورد همه امور (البته غیر از اسلحه بادی و شکار)....مطالب خوبی داره
من کجا زیراب زدم؟؟؟
من که اشتباهات پست شما رو عرض کردم...مگه اون اصلاح نبود؟؟
نه دیگه این بنده خدا کچا سیاسی گفت بگو دیگه یه سوال کرد خیلی مبتدی ولی واقعی شما باید بگی از کچا معلوم که استفاده نمیکنه که میکنه بهره خوبی هم تا حالا برده انشا ...و
بعدم مچله پروازو هواپیمایی کشوری میزنه اونا که .....ای بابا ....
(2013-12-03 09:18 PM)azimia نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نه دیگه این بنده خدا کچا سیاسی گفت بگو دیگه یه سوال کرد خیلی مبتدی ولی واقعی شما باید بگی از کچا معلوم که استفاده نمیکنه که میکنه بهره خوبی هم تا حالا برده انشا ...و
بعدم مچله پروازو هواپیمایی کشوری میزنه اونا که .....ای بابا ....
دوست عزیز...اصلا پست منو خوندی؟؟
من کجا گفتم سی اسی میگه؟؟؟
نقل قول :فکر کنم زدی جاده خاکی برادر.....این مدل حرف زدن مال این انجمن نیست....لطفا رعایت کنید....
اونی که گفت حرف سی اسی نزنید از همیاران انجمن بود....چرا گیرش رو به من میدی؟؟؟
این انجمن در این حد در زمینه پرنده های با سرنشین و بی سرنشین تخصصی نیست که بتونم خیلی باز کنم قضیه رو...فقط اشاره ای گذرا کردم...همین و همین
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا
ثبت نام کنید یا
وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
احسان این جنگنده در چه مرحله ای هستش ، منظورم پروژه یا مراحل پیش تولید ؟ چون از طراحی سه بعدی تا پرواز راه زیادیه ؟
صادق جان طراحی به طور کامل انجام شده ولی نقص های زیادی داره و در حال بازبینی و اصلاح طرح هستن. مدل کوچکش هم پرواز کرده.
بنظر من(نظر شخصیه) پروژه ی قاهر اصلاً پروژه ی خوبی نیست و بهینه ساز تخصصی فایتر های موجود و مهندسی معکوس فایتر هایی مثل گرومن اف 14 خیلی بهتر هست برای نیروی هوایی کشورمون.
(2013-12-11 04:31 PM)salaeddin نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
احسان این جنگنده در چه مرحله ای هستش ، منظورم پروژه یا مراحل پیش تولید ؟ چون از طراحی سه بعدی تا پرواز راه زیادیه ؟
صادق جان همونطور که میدونید این پرند موازی با چند طرح و حدود 8 ساله که داره پیگیری میشه...هواپیمای شفق پیشزمینه ای برای این طرح بود که شفق قرار بود یه طرح مشترک ایرانی روسی باشه ولی روسیه از طرح کنار رفت و طرح سوخو 47 برکوت رو پیگیری کرد که اونو هم کنار گذاشت و در نهایت سوخو تی 50 رو ساخت
ایران هم شفق رو مستقل ادامه داد و در نهایت بیشتر از یک جت آموزشی نتونست ازش در بیاره ولی همزمان با فازهای نهایی اون با دستور مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به جهاد خودکفایی در راستای ساخت جنگنده بومی با استفاده از دانش داخلی دانسته های اولیه با استفاده از شفق و بهینه سازی های تایگر ها همچون آذرخش همگی جمع شدند و یک طرح تلفیقی به وجود آمد که هم ظاه و تکنولوژی یک جنگنده نسل 5 رو داشته باشه.....بدنه و آیرودینامیک قاهر به دلیل شکل نا متعارفش باعث میشه یک پرواز چالاک و مانور شدیدی داشته باشه.....البته این خود مستلزم یه رایانه کنترل قوی هست
برخی این پرنده رو یا اف 35 و یا اف 22 مقایسه میکنند که کلا اشتباهه...این پرنده ها فقط در اندازه یکسان هستند...رپتور و لایتینگ بر پایه رادار گریزی ساخته شدند و به همین دلیل کف پرنده کاملا صافه ولی قاهر بر پایه مانور پذیری بالا ساخته شده چون اصالتا یه پرنده درگیری نزدیک و پشتیبانی هوایی هست....شکل نا متعارف قاهر نمیتونه رادار گریز باشه مخصوصا شکسته بالهای اون که به سمت پایین متمایل هست
در مورد ساخت و بهره برداری هم باید بگم خبر ها حاکی از اینه که در مراحل نهایی ساخت نمونه آزمایشی قرار داره ولی جسته و گریخته اخباری شنیدم در مورد تاکسی شدن این پرنده که البته قابل اعتماد نیست.....البته با تجربه ای که در مورد طرح های جهاد خودکفایی بدست اومده امکان اینکه این طرح هم یک طرح موازی باشه کم نیست...باید منتظر موند تا ببینیم بروبچه های مومن و متعهد جهاد خودکفایی چه میکنند با این پرنده....انشا الله که همسان با صنایع موشکی و دریاییمون بتونیم ناوگان هواییمون رو هم بهینه و گسترش بدیم
در مورد این حرف :
نقل قول : بنظر من(نظر شخصیه) پروژه ی قاهر اصلاً پروژه ی خوبی نیست و بهینه ساز تخصصی فایتر های موجود و مهندسی معکوس فایتر هایی مثل گرومن اف 14 خیلی بهتر هست برای نیروی هوایی کشورمون.
هم باید بگم که شکاری رهگیر هایی مثل تامکت دارند دوره پایانیشون رو میگذرونند و در جنگ های آینده جایگاهی ندارند به دلیل جسه بزرگ و مانور پذیری کم نسبت به جنگنده های نسل 5
من بعید میدونم هیچ زمانی قاهر به فایتری تحت خدمت در بیاد. ایران تو جهان به ماکت سازی معروفه...همون صاعقه و آذرخش هم که تازه از هواپیما های آمریکایی کپی کردن کلاً 15 تا در حال خدمت نداریم.
ولی این من رو ناراحت میکنه که مسئولین که میخواستن ماکتش رو نشون بدن حداقل یکم روش کار نکردن...آخه این چیه؟
قوطی حلبی رو با دست شکل بدی از این صاف تر میشه!
من نقد شخصی از این هواپیما نمی کنم چون بعد دمارمو در میاری حاج احسان فقط نظر کارناس های خارجی رو میذارم، غیر آمریکایی میذارم که معتبر تر باشه:
نقل قول :قاهر-۳۱۳ از «آئرودینامیک غیر قابل قبول و زیبایی هالیوودی» برخوردار است و به طرز خنده آوری برای ایفای نقش یک جت جنگنده کوچک است. به گفته وی کابین خلبان بسیار ساده تر از کابین یک جنگنده پیشرفته است و به کابین هواپیماهای کوچک شخصی شباهت دارد. دماغه هواپیما هم کوچکتر از آن است که بتوان راداری در آن قرار داد. ورودیهای هوا بیش از اندازه کوچک هستند و هیچ نوع اگزوز خروجی برای قسمت موتور وجود ندارد و اگر از پس سوز موتور استفاده شود کل جت ذوب خواهد شد. وی هم معتقد است که قاهر-۳۱۳ در مجموع شبیه یک مدل آزمایشی بزرگ است.
نقل قول :لبههای قاهر-۳۱۳ به لبهها و زاویههای منحصر به فرد اف-۲۲ شباهت دارد و شکل دمهای آن بیشتر شبیه به اف-۳۵ است. قاهر-۳۱۳ دو کانارد بزرگ دارد که به نظر ثابت میرسند. ایران به ساخت ماکتها و سیستمهایی که هیچگاه قرار نیست پرواز کنند معروف
نقل قول :تال اینبار کارشناس هوانوردی اسرائیلی در گفتگو با معاریو قاهر-۳۱۳ را بیشتر شبیه به یک ماکت فایبرگلاس یا مقوایی توصیف کرده تا یک جنگنده بمب افکن رادارگریز چندمنظوره که رسانههای ایران آن را معرفی کردهاند. وی گفته: «این یک هواپیما نیست چون یک هواپیمای واقعی اینگونه نیست».