انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: كداميك ، مقايسه ديانا مگنوم 460 با ديانا 52
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7
(2015-05-23 01:50 AM)aliiirezaaa نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوستان.
در این دو مدل احتمال خراب شدن ضامن پیستون و آسیب زدن به انگشت هست؟
چقدر میشه به ضامنشون اطمینان کرد؟

خیر دوست عزیز طوری طراحی شدن که امکان نداره انگشت گیر کنه. البته توی مدل 52 من دیدم بعضی افراد موقع شکار برای اینکه موقع مسلح کردن صدای تق تق ضامن باعث فرار شکار نشه با کف دست چپ هم تفنگ رو میگیرن هم ضامن رو پایین نگه میدارن که ممکنه موقع ساچمه گذاری طرف یادش بره و همینطور ضامن رو پایین نگه داره و یه وقت اتفاقی بیفته. ولی به طور کلی ضامن این مدلها از لحاظ ایمنی در بین سلاح های بادی بی نظیره. خود ماشه هم ضامن داره و تازه ماشه دیانا خیلی ماشه با کیفیت و قابل اطمینانی هستشKhansariha (8)
با سلام خدمت دوستان عزيز
من اين 7 صفحه رو به دقت مطالعه كردم چند نكته:
1- اولا براي مقايسه اين 2 شاهكار فنري ديانا، انصافا 7 صفحه مطلب خيلي كم مي باشد ... بنظرم براي خريد يك اسحله قوي و دقيق فنري چند انتخاب بيشتر نيست و 2 تاي اصلي همين ها هستند بنابراين انتظار مي رود مطالب بيشتري در اين تاپيك قرار گيرد.
2- تنها موردي كه در اين 7 صفحه وجود نداشت و يكي از مهم ترين فاكتورهاي مقايسه اين 2 سلاح مي باشد، لگد اسلحه مي باشد كه در جايي ذكر نشده لگد 460 بيشتر است يا 52 ؟! البته با توجه به اسم مگنوم روي 460 انتظار مي رود لگد بسيار بيشتر باشد، اما آيا واقعاً همينگونه است؟
3- انتظار مي رود از عزيزاني كه اين 2 اسحله را با هم دارند، در كنار يكديگر قرار داده و عكس هايي از قنداق و بچه قنداق و ... گرفته شود، چون برخي عزيزان قندان يكي را درشت و با عدم تناسب نسبت به بچه قنداق دانسته بودند و برخي كوچكي بچه قنداق 460 را دليل ضعف و احتمال بالاي شكستگي در آينده دانسته بودند... برخي قنداق درشت تر 52 را دليل توازن بهتر دانسته بودند و برخي كوچكي و سبكي 460 را دليل بر توازن بهتر دانسته بودند!!! (بالاخره يكدام يك؟!)
4- مقايسه ها، خيلي دقيق و كامل انجام نشده و هركس يك قسمتي را مطرح فرموده بودند (البته همين هم جاي تقدير دارد)، به عنوان مثال صداي كدام يك بيشتر است، لگد كدام يك بيشتر است و ...؟! اينها سوالاتي هستند كه در اين تاپيك مطرح نشده است.

با سپاس از دوستان خوبم
به نظر من ریکویل هر دو سلاح برابره .ولی در 52 به علت سنگینتر بودن قنداق ، کمتر احساس میشه و البته فنر هردو یک اندازه است .قنداق تا قبضه (در ماشه های 06) بین 52 و 460دقیقا مشابه هم هستش .ولی در سریهای قدیم کمی تفاوت داره .اینکه میگم تفاوت ، بیشتر در زاویه قرار گیری قبضه سلاح است .با توجه به اینکه در حال حاضر 2 عدد دیانای 52 را در کالیبر 5.5 ولی با تفاوت حدود 10 سال ساخت در اختیار دارم( و البته 460 هم به تازگی اضافه شده ) میبینم که قبضه سریهای قدیمی خوش دستتره به این علت که کمی باریکتر تراشیده شده .
قنداق 52 میشه گفت یکی از محکمترین قنداقهاست در بین انواع تفنگهای بادی . البته صحبت من در مورد ساختار قنداق هست . به این صورت که برخلاف کمرشکنها و زیرشکنها یک تکه است و نقطه ضعف خاصی ندارد و همین امر باعث شده نصب بند سلاح و حتی پایه تیراندازی به راحتی انجام شود . 460 قنداق سبک و بسیار خوش دستی دارد ولی د رمحل قرار گیری ضامن سیلندر کمی نازک و نیازمند توجه و مراقبت بیشتر است .کلا ارگونومی 460 در مرتبه بالاتری نسبت به 52 قرار میکیرد و با وزن سبکتر ، طیف وسیع تری از مصرف کنندگان قابلیت حمل و استفاده راحت از این سلاح را خواهند داشت .
سلام عصر بخیر‌
مقایسه دیانا ۵۲ و دیانا ۴۶۰ مگنوم

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


ویژگی های مشترک هر دو سلاح
قدرت : ۲۶ ژول
هر دو لول ثابت هستند
هردو قفل احرم و ضامن اتوماتیک دارند.

برتری های دیانا ۵۲
مسلح شونده با احرم از بغل
خوش دست تر و دقیق تر

برتری های دیانا ۴۶۰ مگنوم
استایل شکاری تر از دیانا ۵۲
سبک تر
قیمت پایین تر

در اخر بدانید که سیستم مسلح سازی دیانا ۴۶۰ بسیار پیچیده است و خرابی بیشتری نسبت به دیانا ۵۲ دارد.
از نظر من از بین این دو گزینه دیانا ۵۲ گزینه بهتری برای خرید به حساب میاد ولی اگر توان خرید هر دو سلاح رو دارید هر دو رو تهیه کنید و لذت ببرید.

موفق باشید.
راستی بهتره این سلاح ها رو در کالیبر ۵.۵ خریداری کنید که عملکرد بهتری داشته باشه.
Khansariha (8)Khansariha (256)
460 مسلح کردنش راحت تره . جمع و جور تر هم هست .فکر نکنم درست و اصولی ازش استفاده بشه خرابی داشته باشن محصولات دیانا.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7
لینک مرجع