انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: علم فیزیک و دقت در اسلحه
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
بله عوامل مختلفی بر حرکت پروازی گلوله تاثیر داره از جمله باد ،رطوبت ،فشار هوا، زاویه شلیک و تنظیم دوربین و همراستایی با لول تفنگ .
ولی مهم اینه که میزان تاثیر هر کدام از این عوامل در رفتار پروازی مرمی بررسی و چگونگی تاثیر برآیند نیروهای وارد بر مرمی بررسی بشه

فرستاده شده از GT-I9300Iِ من با Tapatalk
با سلام
در مورد نصویری که گذاشتید و سوال پرسیدید. عرض شود بله احتمال برخورد در هر 12 ساعت و در خان راستگرد امکان پذیره. اما ایا این احتمال در برد نهایی هم ممکنه؟ جواب منفی هستش.
در مورد وزنه سربی کار گذاری شده در رینگ ماشینها عرض شود تاثیرش به وزن سرب مربوط نیست. میتونه 100 یا 10 گرم باشه. تاثیرش مهمه که باید rpm بدون نواسان جانبی یا لرزش باشد. دلیل استفاده محدود بودن ما در دقت هست که ساخت دایره ای با خطای صفر برامون ممکن نیست و در نانومترها اختلاف وجود داره واسه همین مجبوریم از وزنه استفاده کنیم تا بالانس دقیقا رعایت بشه.
چون توانایی ایجاد بالانس باوزنه در ساچمه نیست به همین دلیل با تغیر مقدار سرعت به این مهم میرسیم. دلیل دقت بیشتر یک ساچمه نسبت به ساچمه دیگر در یک تفنگ عمده ترین دلیلش دقت در ساخت ساچمه هست که محور جرم یا خط ثقل درست از وسط ساچمه گذشته است چرا باید وجود این مطلب که اتفاقا همه و شما میدونید مهمه؟ به دلیل همین rpm که با شنیدنش تعجب کردید. این مقوله هم در ضریب بالستیک تاثیر داره هم در بی دقتی خیلی از تفنگها.
دستگاهی جهت محاسبه rpm متاسفانه در دسترس نیست و دستگاهای موجود هم بسیار پرخطا هستند. اما با توجه به همین مقوله کم ارزش rpm بارها تفنگهای دوستان را دقیق تر از قبل کردم.
استادی که فرمودید میگفتن المان بالستیکی بسیار حرف بجایی میزدند و الحق مستحق لقبی که بهشون دادید هستند. زیرا محاسبه بالسنیک ماورای اعدادی هست که در جداول میبینید. بارها گفتم این طرز محاسبه که مقدار افت و سرعت و جرم ساچمه در فرمول میگذارید و ضریب بالستیک بدست میاورید اشتباه است. المانهای بالستیک تعداد بیشتری از این سه المان را دارد که مهمترینش همین rpm هست . حتی بدون وجود rpm مقدار ژول هم اشتباه بدست میاد. درواقع فرض را بر مساوی بودن rpm در همه تفنگها قرار میدهیم که همین هم بر خطای ما میافزاید . درصورتی که rpm در هاتسان گالاتیان و هاتسان بی تی فرق میکند چه برسه به تفنگهای لول المانی.
ممنون از توضیحتان که علمی و منطقی بود.

فرستاده شده از GT-I9300Iِ من با Tapatalk
نانومتر واحد اندازه گیری هست چه ربطی به بحث داره !!!! منبع مباحث فیزیک هست که در دوره تحصیل اموختم اینکه قانون بقای انرژی و مطالب مربوط به اینرسی میتونه کمکتون کنه.
درفرمول محاسبه جرم که به نوعی همون قانون نسبیت انیشتین هست ایرادی که به بحث ما مربوط باشه وارد نیست. درصورتی که در مقولات دیگر دارای اشکالاتیه که ربطی به بحث نداره.
شما حرکت را خطی فرض کردی !!! یعنی متوجه نشدین حرکت بولت دارای حرکت انتقالی و وضعی هست. ایا یکی از حرکات بدون کنش صورت میگیره و انرزی لازم نداره!؟
چرا نفوذ در تفنگ 40 ژولی گاها با تفنگ 60 ژولی برابر میشه؟ شما نمیدونی وگرنه به اشاره من ماهو میدیدی نه ناخن سیاه شدمو.
فرمول r p m شما زمانی کاربرد داره که تفنگ سالمه و برای محاسبه دقیق بالستیک و ژول از ان استفاده میکنند. حالا اگه ایرادی در این مورد باشه از کجا بفهمم؟ این فرمول به چه کارم میاد؟
جناب کرفسمن بحثو به حاشیه نبر و درمورد قضیه درست بحث کن . احتمال داره اگه به بحث به روش درست که در این سایت مرسومه ادامه ندی سرنوشتی همچون دیگر سایتها داشته باشی. خیلی درست و بدون تمسخر میشه مطلبی رو یاد داد یا یاد گرفت امیدوارم به این بلوغ برسی و همونطور که گفتی دنبال جنگ عصاب نیستی پس اروم باش و عصبی نشو. بحث درست نشون دهنده تمدن و سطح فکر هستش . فروم عمومی حرمتی داره که نگهش نداری طرد میشی. اگه برات مهم نیست بهتره از اولش نباشی نه اینکه گواهی شخصیت نشون بدی و بری!!
تا الان از خطای rpmگفتم از خطای دوربین گفتی از تاثیر خان بحث شد و میتونه نوبت عوامل دیگه بشه. تمسخرهایی که نوشتی که حتی انقد برام بی معنی بود که زحمت جوابش رو نکشیدم و فقط به موضوعاتی که مطرح کردی پرداختم اما شما مبادرت به نوشتن مطالبی کردی که فقط باعث عصبانی شدن خودت میشه نه من و البته خنده خوانندگان . واسه همین تو تمام پسنهات مینویسی که جنگ عصاب و اخر این کارامو .... خخخخخخ میدونی چرا ؟ چون میترسی دوباره اخلاقت کار دستت بده . جناب کرفسمن توداری و تمرین سکوت میتونه شمارو از این وضعیت نجات بده. میدونم دوباره این پست منو مثل همیشه هایلایت میکنی تو پستات ولی قصد من دیده شدن این مطالب توسط ناخوداگاهت بود. چون بخاطر اطلاعات مفیدت ارزش داشتی برات وقت بزارم و در مورد مشکلت تفکر کنم.
شما که ادم دانشمندتر از من دانشمند هستین بهتره مطالبی بزاری تا اونایی که دانشمند نیستن دانشمند بشن نه اینکه سعی کنی از دانشمندی مچگیری کنی خخخخخخخ مچگیری کردن در روانشناسی دلایلی داره که حتما مطالعه کن. بیشتر از علوم بالستیک بهش احتیاج داری. Khansariha (8)
این هم یه راهنمایی خوب برای هدف گیری


[تصویر: 742be7bf90c5af4bf063deeb3b8e0012.jpg]

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
از دوستان تقاضا ميشه در پستهاي ارسالي از مخاطب قرار دادن همديگر جدا خودداري نموده و مباحث را بطور علمي پيش ببرن تا اين چالشها باعث افزايش بار علمي سايت بشه نه باعث دلخوري بين اعضا پس منبعد اگر در پستي هر چند داراي مطالب علمي خوب اگر دوستان ديگر مورد خطاب قرار بگيرند پست مربوطه پاك خواهد شد ( و اين اصلا به نفع هيچكس نيست ) ممنون از اينكه رعايت ميكنيد.
باتوجه به حرفهای دوستان من نتیجه گرفتم ضریب بالستیک ساچمه با تخریب ساچمه دربافت یا هدف رابطه عکس دارد.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
لینک مرجع