انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: علم فیزیک و دقت در اسلحه
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
سلام.شاید این متن کمک زیادی به نحوه هدف گیری کنه.

[تصویر: 220a31c76d8821f01c2ca9f50b61e7e3.jpg]

فرستاده شده از H30-U10ِ من با Tapatalk
(2016-05-13 07:04 PM)tinger نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گام و تویست خان در چپ و راست زدن در فاصله بالا مخصوصا راست زدن با توجه به اینکه اکثر خانها راست گردهست تاثید گذار نیست ؟

این اتفاق راست زدن به دلیل راست گرد بودن خان هستش اما فقط در انتهای برد نهایی تفنگ اتفاق میفته نه برد مفید یا حتی بیشتر از برد مفید.
تا حالا با فرفره هایی که روی زمین میچرخونن بازی کردی؟
اینجا هم همان اتفاقی میفتاد که در انتهای کاره فرفره میافتاد. یعنی خارج شدن از مسیر در جهت نیروی اولیه وارد شده در انتهای کار.
(2016-05-13 07:04 PM)tinger نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گام و تویست خان در چپ و راست زدن در فاصله بالا مخصوصا راست زدن با توجه به اینکه اکثر خانها راست گردهست تاثید گذار نیست ؟
فکر نکنم میثم جان؟این موضوع به خیلی فاکتورای دیگه بستگی داره.ولی اینکه بگیم چون خان راستگرده همیشه انحراف به راست داریم نمی تونه درست باشه.
خارج از مبحث چطور وارد شدن نیرو به فرفره. هنگامی که شروع به چرخش میکنه یعنی حاصل برایندها هست . هنگامی هم که از چرخش خارج میشه مظابق با نیروی گریز از مرکز هست که دیگه نیروی جلودارنده ای نداره و خودشو نشون میده و در راستای حرکت دورانی از مسیر خارج میشه. نه برعکس. اینکه میگید گاهی از چپ بیرون میفته گاهی از راست هر دو در راستای حرکت هستش نه برعکس دوران.
در گلوله به همان دلایلی که گفتید مثل یکسان بودن فشار و شکل ایرودینامیک و همچنین حرکت انتقالی کنترل شده در اخر حرکت مرمی تمایل به راست مشهود است منتها نباید در این میان مرمی با زمین برخورد کند تا دقیقا این اتفاق رویت شود.
با نظر دکتر هم موافقم گفتم که انحراف ناشی از خان راست گرد فقط خودشو کجا نشون میده نه در فاصله کمتر.
خودنمایی!!!! این چه طرز مراوده هست!!
بخدا چون جواب میخواهی جواب میدم وگرنه اصلا دلم نمیخواد شمارو مخاطب قرار بدم.
دکتر گفت نمیتونه از خان باشه منم تایید میکنم. منتها اون انحرافی که میثم مد نظرشه هیچ وقت با تیراندازی تجربی بهش نمیرسید چون رسیدن برد انتهایی که مرمی از دور خارج میشه بسیار کار پرزحمتیه ولی وجود داره.
چون مطلبی رو جدیدا شنیدی دلیل بر وجود نداشتن اون نیست.
در انتهای دوران فرفره در راستای نیرو از دور خارج میشه که میتونه هرطرفی باشه ولی در مرمی فرق میکنه و دلیلشم گفتم. اگر فرفره هم بجز حرکت وضعی حرکت انتقالی کنترل شده روبه جلو داشته باشه رفتارش مثل مرمی میشه.
منظورت از سوال اگه یاد گرفتنه پس یاد بگیر وگرنه من مثل شما احتیاجی به خودنمایی ندارم پس بحثو الکی کش نده.
البته شایدم منظورت اینه که اون انحراف در برد نهایی نه موثر یا مفید و ... وجود نداره . اگه اینطوره تو پست بعدی صراحتا بنویس نیروی گریز از مرکز در اخر کار چطوری حذف میشه یا خنثی میشه؟
آقایون همه تون خدا رو شکر با اطلاع تر و دانشمند تر از بنده هستید.اما یه نکته ای رو دوستانه خواهش می کنم رعایت بفرمایید اونم حفط انصاف در بحثه.چه مخالف چه موافق احترام همدیگر رو نگه دارید.اگه هر کسی چیزی رو ندونه خدای نکرده به معنی کمتر محترم بودنش نیست.فکر نکنم کسی اینجا داشته باشیم که همه چیز رو بدونه و تا ته خط رفته باشه!لطفا یه کم مهربانتر باشیدKhansariha (8)
به نظر من هم بدون در نظر گرفتن عوامل دیگه جهت چرخش مرمی در فواصل بالا و با کم شدن سرعت و انرژی باعث جابجایی افقی به سمت چرخش میشه. ولی بررسی میزان و شدت این انحراف مشکله. مثال تجربی فرفره و ترخون نیز این قضیه رو نشان میده که بعد از کند شدن سرعت دورانی ، منحرف به سمت گردش میشه.

فرستاده شده از GT-I9300Iِ من با Tapatalk
چشم اقای دکتر
مرسی از تذکرتون اما دوستمون بحثو با تمسخر و متهم کردن من به خودنمایی شروع کرد و به روی چشم ادامه نمیدم.
اما خطای دوربین را خوب و مکفی توضیح دادن ولی چون در ابتدای پست گفتن جابجایی در محور عمودی هست و در محور افقی اگر جابجایی باشه از خطا از همراستا نبودن دوربین با تفنگ هستش. این حرف غلطه چون فقط یکی از دلایل هست نه تنها دلیل!!!
البته تکرار مکرراته ولی یکی از ارسالهای قبلیم رو اینجا میزارم تا مبرا از باز نویسی باشم.


در حالت دیفالت هر تفنگی اگر فرض بر ایزوله بودن محیط و نصب صحیح دوربین و ساچمه مناسب باشد تفاوت فقط در محور عمودی خواهد بود.
اگر دوربین را کنار بگذاریم و فرض بر صحیح بستن بگذاریم . اگر در محور افقی جابجایی ببینیم به خاطر بالا بردن یا پایین بردن سرعت یا استفاده از ساچمه نامناسب است.
مجدد باید از rpm بگم. یک مثال میزنم حتما بارها مشاهده کرده اید که در ماشینهای تولید داخل گاهی وقتی به سرعت 120 نزدیک میشوید فرمان میزند . در صورتی که در سرعت بالاتر یا پایین تر خبری از لرزش فرمان نیست. دلیل ان نامتناسب بودن rpm لاستیک در ان سرعت است که با بالاتر بردن یا پایین تر بردن سرعت رفع میشود.
اگر در تفنگی خطای افقی پدید امد و مطمین شدید از دوربین نیست اقدام به بالاتر بردن یا پایین اوردن سرعت کنید تا مشکل حل شود.
اگر خطای افقی از rpm باشد هیچ وقت ادامه پیدا نمیکند چون در چند متر اینده مجدد به دلیل گردش به دور خود به مسیر باز میگردد.
مثلا تو 30 چپ میزنه ولی تو فاصله بیشتر از 35 و کمتر از 20 همچنان صفره.
در صورتی که اگر خطا از دوربین باشه اینجا یعنی هم محور نباشن در نقطه ای صفر و در کمتر از ان عکس بیشتر از انه یعنی تو 30 صفره تو 40 مترچپ تو 20 متر راست میزنه.

ارادت
در حالت پیش فرض هم حتی اگه باد نباشه-چون مهم ترین عامل در دریفت باد هست- ممکنه پرتابه ای باشه که در بعضی نقاط تراجکتوری کمی انحراف نشون بده.یعنی تراجکتوری کاملا عمود بر راستای دوربین و لوله نشه.نمونه بارزش ساچمه جی اس بی اگزکت 16 گرینی.فکر کنم خیلی از دوستان تا حالا این مورد رو متوجه شدن.در کل من فکر می کنم یه فاکتور تنها یعنی اسپین و یا همون مقدار چرخش در دقیقه یا ثانیه برای بررسی این مطلب کفایت نمی کنه و همین رو عرض کردم.Khansariha (8)
جالب شد این پست رو ببینید:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
لینک مرجع