انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: نظر سنجی در رابطه با زمان برگزاری مسابقه فیلد تارگت
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6
مدیران عزیز سایت با توجه به پست های اخیر این تایپیک، بهتر می بینم که عنوان تایپیک تغییر کنه به ثبت نام مسابقه فیلد تارگت و در ادامه مباحث اخیر پیش بره و یا تایپیک جدیدی برای ثبت نام مسابقه ایجاد بشود. در همین شاخه تایپیک رو می خواستم ایجاد بکنم که بهتر دیدم قبلش حتما نظر مدیران و اساتید عزیز رو بدونم.
با توجه به اتمام فصل شکار و با توجه به یکی از اهداف مهم این انجمن که ایجاد فرهنگ درست تیراندازی با سلاح بادی می باشد ، انگیزه خوبی برای حداقل اعضا این انجمن و انجمن های همسایه که مربوط به سلاح بادی هستند ، این موضوع رو پیگیری و به نتیچه ای برسانند.!
ممنون می شم که نظر خودتون رو بدید Khansariha (8)
صادق جان دست خودت رو میبوسه یه تاپیک جدید بزن اینو هم میبندیم
سهیل جان ممنون، با آقا سعید هم صحبت می کنم و سر فرصت اقدام به ایجاد تایپیک می کنم.
دوست داشتم نظر دوستان دیگر آقا سعید ، علی آقا ، مهدی و مسیح عزیز رو هم بدونم
Khansariha (8)
سلام صادق جان
به نظرم تقریبا همه حرفا اینجا زده شده و تا زمانی که چارچوب و مقدمات اجرایی مسابقه آماده نشده،زدن تاپیک ثبت نام کمی عجولانه است.قبل از هر چیز باید یک تیم اجرایی از بین علاقمندان فارغ البال (علاقمندانی که وقت آزاد دارن) تشکیل بشه تا حداقل 80 درصد برنامه ریزی و کارهای اجرایی رو انجام بدن و بعد 1 تاپیک ثبت نام زدن کاری نداره.10 روز وقت کافیه تا علاقمندان و پیگیران موضوع بیان ثبت نام کنن.زیاد هم نباید کار رو سنگین کرد که سنگ بزرگ نشانه نزدنه
فکرمیکنم مشکل اصلی به نتیجه نرسیدن کار تا به امروز دست تنها موندن آقا سعید در مسیر برگزاری مسابقه است که باید اول این مورد رفع و رجوع بشه
صادق جان به نظر بنده ی حقیر هم بهتره اول آموزش های مجازی فیلد تارگت به صورت عمومی داده بشه (همونطور که خودت شروع کردی Khansariha (8)) تا زمینه ی آشنایی همه ی ما با این رشته بیشتر بشه... بعدش هم میریم سراغ تاپیک ثبت نام و قسمت اجراییش...
اسم تاپیک رو هم به نظر من (Khansariha (8)) بذار "همه چیز درباره ی فیلد تارگت" یا "آشنایی با چگونگی و قوانین مسابقات فیلد تارگت"
خداییش اگه بشه عالی میشه و سایت مون میشه یه مرجع برای این قبیل کارها در ایران و چه بسا بتونیم ایشالا این قبیل کاربرد سلاح بادی (که به قول بعضی ها گنجشک کش هست!!!) رو در کشورمون به همه ی علاقه مندان و حتی مخالفان! بشناسونیم...
(در ضمن من در خدمتم... Khansariha (8))
به امید آن روز...
Khansariha (215)Khansariha (215)Khansariha (215)
Khansariha (48)Khansariha (48)Khansariha (48)
Khansariha (219)Khansariha (219)Khansariha (219)

جالبه که تاپیک فیلد تارگت موجوده و من تا حالا ندیده بودم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Khansariha (399)
Khansariha (8)
سعید عزیز ، دقیقا به همین خاطر هنوز نسبت به این قضیه اقدامی نکرده بودم ، طی چند ماه گذشته خودم از مراجعی مثل وبسایت فدراسیون جهانی فیلد تارگت و انجمن فیلدتارگت انگلستان که هر دو سازمان جزء مراجع معتبر در رابطه با آموزش و برگزاری این مسابقات در سطح جهانی و منطقه ای -اروپا- هستند مطالبی جمع کرده و ویدئوهای آموزشی برای آموزش تکنیک های این رشته از تیراندازی با سلاح بادی رو نیز آماده دارم -مشکل حجم و البته یک آپلودسنتر مطمئن و سرعت بالا برای آپلود در سایت رو دارم که دانلود آنها برای همه امکان داشته باشه-
البته ناگفته نماند که شاید در انجمن های دیگه به صورت عملی و اجرایی و نوشتاری کارهایی انجام شده باشد ولی به صورت مکتوب و مرجع حداقل من چیزی پیدا نکردم. این رشته از تیراندازی می تونه عمومیت بیشتر و بالاتری نسبت به رشته سالنی سلاح بادی داشته باشه که برای مورد اخیر هزینه زیادی لازمه و مردم پسندی بالایی نداره.
در صورتی که بتونیم این جنبه از ورزش تیراندازی با سلاح بادی رو به جامعه ورزش و کشورمون بشناسانیم ، می تونه در آینده اقبال بیشتری داشته باشه و چه بسا فدراسیون تیراندازی نیز تمایل به سرمایه گذاری در این زمینه داشته باشند.
در هر صورت از اظهار نظر شما ممنون و سپاسگزارم.
برای برنامه آموزشی این رشته از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
که امین عزیز don corleone قبلا ایجاد کرده بودند استفاده می کنم. در حال حاضر با حنان عزیز قرار شد مقاله ای رو از منابعی که جمع آوری شده به زبان فارسی ترجمه و استخراج کرده و در تایپیک مذکور در چند بخش قرار دهیم.
برای آشنایی با قوانین این رشته نیز از قوانین فدراسیون جهانی که به زبان انگلیسی در سایت آن قرار دارد استفاده خواهد شد. ولی همانطور که در مرجع مذکور نیز ذکر شده در بعضی موارد می توان با توجه به قوانین داخلی آن کشور و یا منطقه برگزار کننده عمل کرد -مثل محدودیت قدرت سلاح ها ، کلاس بندی آنها و نوع کالیبر سلاح ها -. ولی چهارچوب اصلی در همه مسابقات فیلد تارگت یکی است. البته رشته HFT یا همون Hunter Field Target که بر پایه همان فیلد تارگت بنا شده با آزادی عمل بیشتر نیز محبوبیت خاصی داشته که با ذائقه ایرگانرهای ایرانی در تیراندازی نیز همخوانی بهتری دارد. ان شاء ا... مقدمات این کار انجام شده و اقای آزادیان نیز بتوانند همکاری خوبی داشه و دوستان دیگری نیز ما را یاری کنند.
همینجا از دوستانی که می توانند برای این مورد وقت و یا کمک کنند تقاضا می کنم در خصوصی به اینجانب اطلاع دهند.
بهتر می بینم که این تایپیک بسته بشه و ادامه مطالب در تدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ادامه پیدا کنه.

Khansariha (8)
سلام صادق جان خدا قوت خسته نباشی اقا چند تا سوال؟
1بچه ها تفنگ های مختلفی دارن با قدرتهای متفاوت وکلاس فنر پیستونی.co2 .نیترو پیستون و پی سی پی ها ایا زمان مسابقات این سلاح ها دسته بندی میشن نسبت به قدرت و نوع سیستم مسلح شدنشون یا کلا شرکت کنندگان به صورت ازاد میتونن شرکت کنند و محدودیتی ندارن؟
2_ایا استفاده از ساچمه خاصی مد نظر هست یا انتخاب رو به عهده شرکت کنندگان میگذارید؟
با تشکرKhansariha (8)
رضاجان ، خودم درخواست بسته شدن تایپیک رو کردم و الان دارم پاسخگویی می کنم خخخخخخخخ Khansariha (226) الانه که اخطار بگیرم ! رعایت کنید دیگه !Khansariha (226)
دوستان دیگری نیز در پست های قبلی به این موضوع اشاره کرده بودند ، کلاس بندی این مسابقات در سه کلاس فنرپیستون ، پی سی پی و اوپن -آزاد- هستش و موردی که قرار بود آقای آزادیان برگزار کنند و در حال حاضر پیگیرش هستیم فکر می کنم قرار بود به صورت آزاد باشه و محدودیت نوع سلاح در آن نباشه ، در رابطه با مسئله محدودیت قدرت و سلاح چون هنوز مسئله تنظیم و اعلام قوانین به صورت جامع حل نشده نمی تونم چیزی بگم که این موضوع نیز بزودی حل شده و قوانین به صورت جامع در زمان و تایپیک مناسب ارایه خواهد شد.
ولی در حد خیلی کوتاه پاسخ می دم :
در مسابقات رسمی محدودیت قدرت در 12 فیت بر ثانیه یا همون 16.3 ژول هستش و سلاح ها قبل از آغاز رقابت ها توسط مارشال یا مدیر رقابت ها و داوران ، کرنوگرافی می شوند تا افزایش قدرت و تیون های قدرتی وجود نداشته باشه ، کالیبر سلاح ها عموما 177. (4.5) هستش -گرچه کالیبر 20 و 22. نیز طبق قوانین محدودیتی نداره - اما به خاطر سیر خط مستقیم ساچمه 4.5 و تراجکتوری پروازی بهتر آن در مسافت های زیر 40 متر عموم تیراندازان از این کالیبر استفاده می کنند. ولی در مسابقات HFT کالیبر 22. یا 5.5 هم استفاده می شه و اجباری در استفاده از برند خاصی برای ساچمه نیست. طبق قوانین فدراسیون جهانی این رشته ساچمه های مورد استفاده باید از جنس سرب و آلیاژهای آن ، روی (zinc) و آلیاژهای آن باشد. به طور کلی بیشتر شرکت کنندگان از ساچمه هایی با جنس سرب و آلیاژهای آن و مدل ساچمه های اگزاکت و دیابلو استفاده می کنند. در این مسابقات مسافت اهداف از خط آتش بین 8 تا 50 متر بوده بنابراین فاکتور دقت و تمرکز در تیراندازی بیشتر از قدرت اهمیت داره ! اهدافی که در مسافت کمتر از 20 متر قرار می گیرند دارای کیل زون هایی به اندازه 15 میلیمتر بوده و برای بالای 35 متر نیز 25 میلیمتر می باشد.
دوستان خواهشمند است برای حفظ جامع ماندن مطالب این موضوع ، ادامه مطالب مربوط به فیلد تارگت را در تایپیک آن ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیگیری کنند. در ضمن به زودی مطالبی رو در چند بخش برای معرفی این رشته ، تکنیکها (حالت های تیراندازی ، کنترل تنفس و ماشه ، تخمین فاصله و ... ) قوانین و مسابقات آن در تایپیک مزبور قرار خواهیم داد.
با تشکر Khansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6
لینک مرجع