2012-12-19, 01:19 PM
باز هم با سرج کردن در عنوان تاپیک ها تاپیک مشابحی پیدا نکردم و اگر میبود دقیقا جاش در این بخشه پس اگر هم بخش مشابه ای وجود داره برای منظم تر شدن میشه آوردش اینجا، برای شروع یک یاز پست های قبلیمکه در جواب:
په نه په اگه لگد نیست چیه؟ مشته؟خخخخ
چه فرقی میکنه؟ در کل بهش میگیم لگد یا پس ران تفنگ گه توی تفنگهای گلوله زنی به خاطر تکیه لحظه پرتاب مرمی و فشارش به انتهای فشنگ هست و چون را نداره به ناچار مرمی فرار میکنه و توی فنری ها همین نیرو رو اول لحظه رها شدن فنر و در مراحل بعدی تاثر خود ارتعاش فنر و برخورد انتهای پیستون و دوباره تکرار شدن مرحله ی اول از جهت پیستون به انتهای تفنگ به همین جهت هم میگن لگد در تفنگ های باد یچند جانبه هست و دلیل خرابی بسیاری از دوربین های محکم که روی سنگین ترین لگد گلوله زن یها دوم میارن ولی یه 350 مگنوم کارشونو میسازه هم همینه، که نمیخوام وارد جزییات بشم
جالبه توی تفنگ های گلوله زن عامل اصلی وزن مرمی هست که باعث لگد میشه چون طبق قانون نمیدونم چندوم نیوتون (کلاس سوم راهنمایی و اول دبیرستان هم خوندید) هرگاه جسمی به جسمی نیرو وارد کنه اون جسم در صورتی که از نظر وزنی بیشتر از مساوی جسم نیرو وارد کننده باشه خود جسم اولیه هست که جا به جا میشه در واقع جسمی سنگینتر سرجاش میمونه مگر اینکه جسم سبکتر دارای شتابی باشه که قانون رابطه شتاب و جسم میگه با افزایش سرعت بر وزن شما اضافه میشه
حتما براتون پیش اومده که سوار چرخ و فلک بشین و پس از دور گرفتن بر اثر نیروی شتاب گریز از مرکز احساس میکنید که وزنتون چند برابر شده و حتی به سختی دستتون رو بلند میکنید
برای همین هم هست که یه ساچمه ی 150 گیرینی یه برنو موقع شلیک میتونه بر وزن تفنگ فائق بیاد و به شما لگد بزنه،برای همین هم فشنگ های فاقد مرمی به اصتلاح مشکی شلیکشون لگدی در پی نداره،
برمیگردیم به تفنگ های بادی توی تفنگ های بادی عامل بازخورد پرتاب ساچمه به دلیل نسبت بسیار بیشتر وزن تفنگ به نسبت ساچمه که معمولا یه گرم بیشتر نیست (برابر حدود 15 گیرین) و دیگه شتاب تدریجی و کم ساچمه به دلیل حرکت پیستون شاهد لگدی از جانب خود ساچمه نیستیم یا اگربخواییم حساب کنیم باچیز تر از اون یهست که اصلا به حساب بیاد
پس این لگد از کجاست؟
در فنری ها عمده لگد به خاطر جهش فنر هست، باوجودی که سرعت جهش فنر از ساچمه کمتر یا شایدم مساوی هست ولی به دلیل اختلاف جرم خیلی بیشتر از فنر و وزن پیستون که بردوش فنره باعث میشه که به سادگی بتونه لگد بزنه
پس چه طور میشه به محار لگد پرداخت،؟ برمیگردیم به تفنگ های گلوله زنی و تیر بار معروف mg42
ساخت دهه ی 1940 آلمان، این تیربار لراب نخستین بار به دلیل سیستم معلق مخزن و پایه به نحوی انرژی لگد تیربار رو صرف حرکت خود تفنگ به عقب میکرد با این استراتیژی تیر بار ام جی 42 توی زمان خودش تونست به دقت استسنایی بین تیربارها برسه و اینو مدیون سیستم معلقش میدونست
میدونیم که انرژی از بین نمیره بلکه از جسمی به جسم دیگه و از شکلی به شکل دیگه منتقل میشه،
پس نمیشه کاری کرد که انرژی لگد تفنگ از بین بره بلکه هوشمندانه ترین روش تبدیل یا دور کردنش
هست، منظورم از دورکردن انتقال انرژی به جایی که کمترین تاثیررو در کارکرد سیستم تفنگ بخصوص دقتش داشته باشه
شاید مهمترین تاثیر منفی لگد در تفنگ های فنری تاثیرش روی دقت باشه چون سرعت پرتاب ساچمه و شتابش کمه قبل از اینکه ساچمه از لوله خارج بشه ساچمه به تفنگ وصله و لگد یا شوک شلیکی که بتونه باعث تکان خوردن و لرزش تفنگ بشه میتونه منجر به تغییر مسیر تفنگ و در نتیجه لوله و ساچمه بشه و این یعنی بی دقتی و پرت زدن تفنگ
پی چی کار میشه کرد؟
یکی از راه حل هایی که برای این مشکل پیشنهاد میشه سنگینتر کردن وزن تفنگ برای کم کردن تاثیر نیروی شوک فنر هست،مثل شرکت وایروخ که میبینیم بعضی مدا ها مثل وایروخ 80 یا 97 که با وجود قدرت کم خیلی سنگین تر از تفنگ هایی با همون رنج قدرت ساخته میشن
که یکی از ددلایلش ککم کردن تاثیر ارتعاش فنر و بالاتر بردن دقته چون هرچی تفنگ سنگینتر باشه فنر کمتر میتونه حرکتش بده
راه حل های دیگه کم کردن طول لوله برای خروج سریعتر ساچمه از تفنگ و کمتر تاثیر پزیری از ارتعاشات فنر و پیستون هست
روش بعدی و جدید ترین روشی استفاده از سیستم نیترو پیستون IGT به جای فنر هست
که در این روش به جای فنر از یک پیستون حاوی گاز استفاده میشه که در واقع هنگام کوک به جای فشرده کردن فنر گاز رو فشرده میکنیم و موقع کشیدن ماشه همه درست مثل فنر عمل میکنه با این تفاوت که حرکات یکنواختر تر و نرمتر هست، ولی این هم نمیتونه بهترین راه باشه
و اما برترین نوبوغی که در کنترل و کم کردن تاثیر لگد ابداع شد نبوغ یک مهندس طراح شرکت دیانای آلمان بود، با روی کار اومدن مدلی مثل 75 که برای اولین بار توی تفنگ بادی از سیستم روان ریل که حرکت پیستون اصلی موقع شلیک رو از بدنه چوبی قنداق جدا میکنه
ا این کار علاوه بر اینکه لگدی به شخص تیر انداز نمیرسه به دلیل حرکت حساب شده و منظم تفنگ به عقب بدون لرزش باعث حرکت لوله در همون راستا و مهار تاثیر حرکت لوله و تفنگ بر ساچمه میشه که با این نبوغ
دیانا 75 تونست مقام اول دقت فنری ها و مدال طلای المپیک هم کسب کنه و تا به امروز این سیستم کار آمدترین سیستم در مهار لگد و به ماکسیموم رسوندن دقت هست،
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علاوه بر پیشرفت هایی که در سیستم ماشه و خانکشی ها صورت گرفت این روش همواره روش برتر در کنار اومدن با لگد هستش و مدل مشهور دیانا 54 هم با الهام از دیانا 75 و پیاده کردن سیستم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کمی ساده تر شده ی همون ریل بر روی این تفنگ و مدل 56 تونستن به دقت بینظیری در فنری ها برسن که مدیون این سیستم هستند،
خود من به شخصه انتخواب اول و آخرم این مدل خواهد بود
جدای از دقت بسیار بالای این سیستم به خاطر حذف تاثیر لگد بر ساچمه، بی لگد بودن تفنگ باعث آرامش بدون ترس از لگد و تیر اندازی میشه و چون نیاز به قلق گیری در مهار لگد نداره رکسی بااولین شلیکش هم میتونه به هدف بزنه،
در این مدل ها علاوه بر سیستم ریل معلق برای به ماکسیموم رسوندن دقت مثل شرکت وایروخ با کوتاه تر کردن نسبت لوله به پیستون و افزایش وزن تفنگ هم پیاده کردند تا به دقت مطلوب برسند
برای سایر مدل ها هممیشه با الگو برداری از همین روش چنین سیستمی شبیه 54 و 75 رو پیاده کرد ولی خب کار هر کسی نیست یه نمونه از اینتیونینگ زیبا روی 350 مگنوم رو میتونید از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانلود کنید
(2012-11-05 01:41 PM)SHARPSHOOTER نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در مورد تفنگهای بادی به نظرم اصطلاح لگد درست نباشه.بیشتر میشه گفت شوک ارتعاش فنر که متاسفانه از همه طرف صورت میگیره و باعث تخریب دوربین میشه معمولا"...
و
په نه په اگه لگد نیست چیه؟ مشته؟خخخخ
چه فرقی میکنه؟ در کل بهش میگیم لگد یا پس ران تفنگ گه توی تفنگهای گلوله زنی به خاطر تکیه لحظه پرتاب مرمی و فشارش به انتهای فشنگ هست و چون را نداره به ناچار مرمی فرار میکنه و توی فنری ها همین نیرو رو اول لحظه رها شدن فنر و در مراحل بعدی تاثر خود ارتعاش فنر و برخورد انتهای پیستون و دوباره تکرار شدن مرحله ی اول از جهت پیستون به انتهای تفنگ به همین جهت هم میگن لگد در تفنگ های باد یچند جانبه هست و دلیل خرابی بسیاری از دوربین های محکم که روی سنگین ترین لگد گلوله زن یها دوم میارن ولی یه 350 مگنوم کارشونو میسازه هم همینه، که نمیخوام وارد جزییات بشم
جالبه توی تفنگ های گلوله زن عامل اصلی وزن مرمی هست که باعث لگد میشه چون طبق قانون نمیدونم چندوم نیوتون (کلاس سوم راهنمایی و اول دبیرستان هم خوندید) هرگاه جسمی به جسمی نیرو وارد کنه اون جسم در صورتی که از نظر وزنی بیشتر از مساوی جسم نیرو وارد کننده باشه خود جسم اولیه هست که جا به جا میشه در واقع جسمی سنگینتر سرجاش میمونه مگر اینکه جسم سبکتر دارای شتابی باشه که قانون رابطه شتاب و جسم میگه با افزایش سرعت بر وزن شما اضافه میشه
حتما براتون پیش اومده که سوار چرخ و فلک بشین و پس از دور گرفتن بر اثر نیروی شتاب گریز از مرکز احساس میکنید که وزنتون چند برابر شده و حتی به سختی دستتون رو بلند میکنید
برای همین هم هست که یه ساچمه ی 150 گیرینی یه برنو موقع شلیک میتونه بر وزن تفنگ فائق بیاد و به شما لگد بزنه،برای همین هم فشنگ های فاقد مرمی به اصتلاح مشکی شلیکشون لگدی در پی نداره،
برمیگردیم به تفنگ های بادی توی تفنگ های بادی عامل بازخورد پرتاب ساچمه به دلیل نسبت بسیار بیشتر وزن تفنگ به نسبت ساچمه که معمولا یه گرم بیشتر نیست (برابر حدود 15 گیرین) و دیگه شتاب تدریجی و کم ساچمه به دلیل حرکت پیستون شاهد لگدی از جانب خود ساچمه نیستیم یا اگربخواییم حساب کنیم باچیز تر از اون یهست که اصلا به حساب بیاد
پس این لگد از کجاست؟
در فنری ها عمده لگد به خاطر جهش فنر هست، باوجودی که سرعت جهش فنر از ساچمه کمتر یا شایدم مساوی هست ولی به دلیل اختلاف جرم خیلی بیشتر از فنر و وزن پیستون که بردوش فنره باعث میشه که به سادگی بتونه لگد بزنه
پس چه طور میشه به محار لگد پرداخت،؟ برمیگردیم به تفنگ های گلوله زنی و تیر بار معروف mg42
ساخت دهه ی 1940 آلمان، این تیربار لراب نخستین بار به دلیل سیستم معلق مخزن و پایه به نحوی انرژی لگد تیربار رو صرف حرکت خود تفنگ به عقب میکرد با این استراتیژی تیر بار ام جی 42 توی زمان خودش تونست به دقت استسنایی بین تیربارها برسه و اینو مدیون سیستم معلقش میدونست
میدونیم که انرژی از بین نمیره بلکه از جسمی به جسم دیگه و از شکلی به شکل دیگه منتقل میشه،
پس نمیشه کاری کرد که انرژی لگد تفنگ از بین بره بلکه هوشمندانه ترین روش تبدیل یا دور کردنش
هست، منظورم از دورکردن انتقال انرژی به جایی که کمترین تاثیررو در کارکرد سیستم تفنگ بخصوص دقتش داشته باشه
شاید مهمترین تاثیر منفی لگد در تفنگ های فنری تاثیرش روی دقت باشه چون سرعت پرتاب ساچمه و شتابش کمه قبل از اینکه ساچمه از لوله خارج بشه ساچمه به تفنگ وصله و لگد یا شوک شلیکی که بتونه باعث تکان خوردن و لرزش تفنگ بشه میتونه منجر به تغییر مسیر تفنگ و در نتیجه لوله و ساچمه بشه و این یعنی بی دقتی و پرت زدن تفنگ
پی چی کار میشه کرد؟
یکی از راه حل هایی که برای این مشکل پیشنهاد میشه سنگینتر کردن وزن تفنگ برای کم کردن تاثیر نیروی شوک فنر هست،مثل شرکت وایروخ که میبینیم بعضی مدا ها مثل وایروخ 80 یا 97 که با وجود قدرت کم خیلی سنگین تر از تفنگ هایی با همون رنج قدرت ساخته میشن
که یکی از ددلایلش ککم کردن تاثیر ارتعاش فنر و بالاتر بردن دقته چون هرچی تفنگ سنگینتر باشه فنر کمتر میتونه حرکتش بده
راه حل های دیگه کم کردن طول لوله برای خروج سریعتر ساچمه از تفنگ و کمتر تاثیر پزیری از ارتعاشات فنر و پیستون هست
روش بعدی و جدید ترین روشی استفاده از سیستم نیترو پیستون IGT به جای فنر هست
که در این روش به جای فنر از یک پیستون حاوی گاز استفاده میشه که در واقع هنگام کوک به جای فشرده کردن فنر گاز رو فشرده میکنیم و موقع کشیدن ماشه همه درست مثل فنر عمل میکنه با این تفاوت که حرکات یکنواختر تر و نرمتر هست، ولی این هم نمیتونه بهترین راه باشه
و اما برترین نوبوغی که در کنترل و کم کردن تاثیر لگد ابداع شد نبوغ یک مهندس طراح شرکت دیانای آلمان بود، با روی کار اومدن مدلی مثل 75 که برای اولین بار توی تفنگ بادی از سیستم روان ریل که حرکت پیستون اصلی موقع شلیک رو از بدنه چوبی قنداق جدا میکنه
ا این کار علاوه بر اینکه لگدی به شخص تیر انداز نمیرسه به دلیل حرکت حساب شده و منظم تفنگ به عقب بدون لرزش باعث حرکت لوله در همون راستا و مهار تاثیر حرکت لوله و تفنگ بر ساچمه میشه که با این نبوغ
دیانا 75 تونست مقام اول دقت فنری ها و مدال طلای المپیک هم کسب کنه و تا به امروز این سیستم کار آمدترین سیستم در مهار لگد و به ماکسیموم رسوندن دقت هست،
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علاوه بر پیشرفت هایی که در سیستم ماشه و خانکشی ها صورت گرفت این روش همواره روش برتر در کنار اومدن با لگد هستش و مدل مشهور دیانا 54 هم با الهام از دیانا 75 و پیاده کردن سیستم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کمی ساده تر شده ی همون ریل بر روی این تفنگ و مدل 56 تونستن به دقت بینظیری در فنری ها برسن که مدیون این سیستم هستند،
خود من به شخصه انتخواب اول و آخرم این مدل خواهد بود
جدای از دقت بسیار بالای این سیستم به خاطر حذف تاثیر لگد بر ساچمه، بی لگد بودن تفنگ باعث آرامش بدون ترس از لگد و تیر اندازی میشه و چون نیاز به قلق گیری در مهار لگد نداره رکسی بااولین شلیکش هم میتونه به هدف بزنه،
در این مدل ها علاوه بر سیستم ریل معلق برای به ماکسیموم رسوندن دقت مثل شرکت وایروخ با کوتاه تر کردن نسبت لوله به پیستون و افزایش وزن تفنگ هم پیاده کردند تا به دقت مطلوب برسند
برای سایر مدل ها هممیشه با الگو برداری از همین روش چنین سیستمی شبیه 54 و 75 رو پیاده کرد ولی خب کار هر کسی نیست یه نمونه از اینتیونینگ زیبا روی 350 مگنوم رو میتونید از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانلود کنید