انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: لگد و مقابله با لگد در تفنگ های فنری
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
باز هم با سرج کردن در عنوان تاپیک ها تاپیک مشابحی پیدا نکردم و اگر میبود دقیقا جاش در این بخشه پس اگر هم بخش مشابه ای وجود داره برای منظم تر شدن میشه آوردش اینجا، برای شروع یک یاز پست های قبلیمکه در جواب:
(2012-11-05 01:41 PM)SHARPSHOOTER نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در مورد تفنگهای بادی به نظرم اصطلاح لگد درست نباشه.بیشتر میشه گفت شوک ارتعاش فنر که متاسفانه از همه طرف صورت میگیره و باعث تخریب دوربین میشه معمولا"...
و

په نه په اگه لگد نیست چیه؟ مشته؟خخخخ
چه فرقی میکنه؟ در کل بهش میگیم لگد یا پس ران تفنگ گه توی تفنگهای گلوله زنی به خاطر تکیه لحظه پرتاب مرمی و فشارش به انتهای فشنگ هست و چون را نداره به ناچار مرمی فرار میکنه و توی فنری ها همین نیرو رو اول لحظه رها شدن فنر و در مراحل بعدی تاثر خود ارتعاش فنر و برخورد انتهای پیستون و دوباره تکرار شدن مرحله ی اول از جهت پیستون به انتهای تفنگ به همین جهت هم میگن لگد در تفنگ های باد یچند جانبه هست و دلیل خرابی بسیاری از دوربین های محکم که روی سنگین ترین لگد گلوله زن یها دوم میارن ولی یه 350 مگنوم کارشونو میسازه هم همینه، که نمیخوام وارد جزییات بشم
جالبه توی تفنگ های گلوله زن عامل اصلی وزن مرمی هست که باعث لگد میشه چون طبق قانون نمیدونم چندوم نیوتون (کلاس سوم راهنمایی و اول دبیرستان هم خوندید) هرگاه جسمی به جسمی نیرو وارد کنه اون جسم در صورتی که از نظر وزنی بیشتر از مساوی جسم نیرو وارد کننده باشه خود جسم اولیه هست که جا به جا میشه در واقع جسمی سنگینتر سرجاش میمونه مگر اینکه جسم سبکتر دارای شتابی باشه که قانون رابطه شتاب و جسم میگه با افزایش سرعت بر وزن شما اضافه میشه
حتما براتون پیش اومده که سوار چرخ و فلک بشین و پس از دور گرفتن بر اثر نیروی شتاب گریز از مرکز احساس میکنید که وزنتون چند برابر شده و حتی به سختی دستتون رو بلند میکنید
برای همین هم هست که یه ساچمه ی 150 گیرینی یه برنو موقع شلیک میتونه بر وزن تفنگ فائق بیاد و به شما لگد بزنه،برای همین هم فشنگ های فاقد مرمی به اصتلاح مشکی شلیکشون لگدی در پی نداره،
برمیگردیم به تفنگ های بادی توی تفنگ های بادی عامل بازخورد پرتاب ساچمه به دلیل نسبت بسیار بیشتر وزن تفنگ به نسبت ساچمه که معمولا یه گرم بیشتر نیست (برابر حدود 15 گیرین) و دیگه شتاب تدریجی و کم ساچمه به دلیل حرکت پیستون شاهد لگدی از جانب خود ساچمه نیستیم یا اگربخواییم حساب کنیم باچیز تر از اون یهست که اصلا به حساب بیاد
پس این لگد از کجاست؟
در فنری ها عمده لگد به خاطر جهش فنر هست، باوجودی که سرعت جهش فنر از ساچمه کمتر یا شایدم مساوی هست ولی به دلیل اختلاف جرم خیلی بیشتر از فنر و وزن پیستون که بردوش فنره باعث میشه که به سادگی بتونه لگد بزنه
پس چه طور میشه به محار لگد پرداخت،؟ برمیگردیم به تفنگ های گلوله زنی و تیر بار معروف mg42
ساخت دهه ی 1940 آلمان، این تیربار لراب نخستین بار به دلیل سیستم معلق مخزن و پایه به نحوی انرژی لگد تیربار رو صرف حرکت خود تفنگ به عقب میکرد با این استراتیژی تیر بار ام جی 42 توی زمان خودش تونست به دقت استسنایی بین تیربارها برسه و اینو مدیون سیستم معلقش میدونست

میدونیم که انرژی از بین نمیره بلکه از جسمی به جسم دیگه و از شکلی به شکل دیگه منتقل میشه،
پس نمیشه کاری کرد که انرژی لگد تفنگ از بین بره بلکه هوشمندانه ترین روش تبدیل یا دور کردنش
هست، منظورم از دورکردن انتقال انرژی به جایی که کمترین تاثیررو در کارکرد سیستم تفنگ بخصوص دقتش داشته باشه
شاید مهمترین تاثیر منفی لگد در تفنگ های فنری تاثیرش روی دقت باشه چون سرعت پرتاب ساچمه و شتابش کمه قبل از اینکه ساچمه از لوله خارج بشه ساچمه به تفنگ وصله و لگد یا شوک شلیکی که بتونه باعث تکان خوردن و لرزش تفنگ بشه میتونه منجر به تغییر مسیر تفنگ و در نتیجه لوله و ساچمه بشه و این یعنی بی دقتی و پرت زدن تفنگ
پی چی کار میشه کرد؟
یکی از راه حل هایی که برای این مشکل پیشنهاد میشه سنگینتر کردن وزن تفنگ برای کم کردن تاثیر نیروی شوک فنر هست،مثل شرکت وایروخ که میبینیم بعضی مدا ها مثل وایروخ 80 یا 97 که با وجود قدرت کم خیلی سنگین تر از تفنگ هایی با همون رنج قدرت ساخته میشن

[تصویر: HW80.jpg]

[تصویر: HW97.gif]
که یکی از ددلایلش ککم کردن تاثیر ارتعاش فنر و بالاتر بردن دقته چون هرچی تفنگ سنگینتر باشه فنر کمتر میتونه حرکتش بده
راه حل های دیگه کم کردن طول لوله برای خروج سریعتر ساچمه از تفنگ و کمتر تاثیر پزیری از ارتعاشات فنر و پیستون هست
روش بعدی و جدید ترین روشی استفاده از سیستم نیترو پیستون IGT به جای فنر هست

[تصویر: 0.jpg]

که در این روش به جای فنر از یک پیستون حاوی گاز استفاده میشه که در واقع هنگام کوک به جای فشرده کردن فنر گاز رو فشرده میکنیم و موقع کشیدن ماشه همه درست مثل فنر عمل میکنه با این تفاوت که حرکات یکنواختر تر و نرمتر هست، ولی این هم نمیتونه بهترین راه باشه
و اما برترین نوبوغی که در کنترل و کم کردن تاثیر لگد ابداع شد نبوغ یک مهندس طراح شرکت دیانای آلمان بود، با روی کار اومدن مدلی مثل 75 که برای اولین بار توی تفنگ بادی از سیستم روان ریل که حرکت پیستون اصلی موقع شلیک رو از بدنه چوبی قنداق جدا میکنه
[تصویر: Original2075.gif]

[تصویر: Diana75_2.jpg]

ا این کار علاوه بر اینکه لگدی به شخص تیر انداز نمیرسه به دلیل حرکت حساب شده و منظم تفنگ به عقب بدون لرزش باعث حرکت لوله در همون راستا و مهار تاثیر حرکت لوله و تفنگ بر ساچمه میشه که با این نبوغ
دیانا 75 تونست مقام اول دقت فنری ها و مدال طلای المپیک هم کسب کنه و تا به امروز این سیستم کار آمدترین سیستم در مهار لگد و به ماکسیموم رسوندن دقت هست،

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


علاوه بر پیشرفت هایی که در سیستم ماشه و خانکشی ها صورت گرفت این روش همواره روش برتر در کنار اومدن با لگد هستش و مدل مشهور دیانا 54 هم با الهام از دیانا 75 و پیاده کردن سیستم

[تصویر: 54_sledge_forward_web.jpg]
[تصویر: images.jpg]

[تصویر: RWSmodel54_E.jpg]

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

کمی ساده تر شده ی همون ریل بر روی این تفنگ و مدل 56 تونستن به دقت بینظیری در فنری ها برسن که مدیون این سیستم هستند،

[تصویر: Diana56TH_000.jpg]

خود من به شخصه انتخواب اول و آخرم این مدل خواهد بود
جدای از دقت بسیار بالای این سیستم به خاطر حذف تاثیر لگد بر ساچمه، بی لگد بودن تفنگ باعث آرامش بدون ترس از لگد و تیر اندازی میشه و چون نیاز به قلق گیری در مهار لگد نداره رکسی بااولین شلیکش هم میتونه به هدف بزنه،
در این مدل ها علاوه بر سیستم ریل معلق برای به ماکسیموم رسوندن دقت مثل شرکت وایروخ با کوتاه تر کردن نسبت لوله به پیستون و افزایش وزن تفنگ هم پیاده کردند تا به دقت مطلوب برسند

برای سایر مدل ها هممیشه با الگو برداری از همین روش چنین سیستمی شبیه 54 و 75 رو پیاده کرد ولی خب کار هر کسی نیست یه نمونه از اینتیونینگ زیبا روی 350 مگنوم رو میتونید از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانلود کنید
عالی بود.Khansariha (8)
یه روش دیگم وجود داره که اون کم کردن قدرت تفنگ هست.
مثلا اگه بتونیم فنر 52 رو که 26 ژول قدرت داره با یه فنر ضعیف تر عوض کنیم هم لگد خیلی کم میشه هم دقت بالاتر میره.
اینکه میشع پاک کردن صورت مساله که به نظرم چندان کار درستی نیست در این صورت میتونیم تفنگ ضعیفتری بخریم که لگد کمتری هم داره،
اما مدل های خاصی مثل 75،54،56 اینا به دلیل رسل حتی میشه از فنر قوی تر هم استفاده کرد و باز تاثیر منفی روی دقت نزاره هیچ شاید دقیقتر هم بشن!!!!
چون کار آمدی این سیستم حتی از استاندارد تفن و فنر فابریک هم بالا تره حالا تا چه حد رو دیگه نمیدونم،
البته در نظر داشته باشید ریل ممکنه لگد (به معنای واکنش عکس جهت شلیک) رو کم کنه ولی ارتعاش برخورد پیستون به انتعای سیلندر فکر نکنم مهار بشه و ویبریشن اون باعث کم شدن دقت میشه (با توجه به این که قبل از خروج ساچمه هست
سیستم نیترو پیستون هم ارتعاش بالاتری رو وارد میکنه (به دلیل حداقل ثابت پشت پیستون)Khansariha (8)
آخه اگه تفنگ ضغیف تر بخریم با مشکلات دیگه مثل سبکی تفنگ مواجه میشیم.
در کل هر تفنگی رو مناسب با قدرت اون سلاح طراحی میکنن.
اما اگه فنر رو ضعیف تر کنیم یعنی 52 (26 ژول) رو برسونیم به 20 ژول تازه میشه در حد یه وایرخ 80.
خیر حرف شما اشتباهه و پیشنهاد یکنمدیقیقتر بخونی تا متوجه نحوه ی کار سیستم بشی،که میاد با عقب کشیدن تفنگ باعث تخلیه ی نیرویی میشه که در صورت نبودن این سیستم موجب ارتعاش بدنه تفنگ میشد که بهپیستون و لوله وصله پس در نتیجه تفنگ عقب کشیده میشه و حرکت اضافه ای به طرفین نداره،پس تاثیر منفی روی دقت نداره هرچند این برای دوربین تقریبا فرقی نداره چون لگد پیستون به قنداق رو میگیره نه خود پیستون و بدنه تفنگ که دوربین روشه برای همین برای 54 هم از دوربین های مقاوم استفاده میکند که البته بحثش ربطی به این قسمت نداره
(2012-12-19 02:20 PM)daneshyar نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آخه اگه تفنگ ضغیف تر بخریم با مشکلات دیگه مثل سبکی تفنگ مواجه میشیم.
در کل هر تفنگی رو مناسب با قدرت اون سلاح طراحی میکنن.
اما اگه فنر رو ضعیف تر کنیم یعنی 52 (26 ژول) رو برسونیم به 20 ژول تازه میشه در حد یه وایرخ 80.

ببین بهتره بگی سنگین کردن تفنگ نسبت به قدرت فنر یا بر عکس همین رابطه یعنی ضعیفتر کردن فنر به نسبت وزن تفنگ
نه اینکه 350 بخریم ضعیفش کنیم که لگد نزنه و دقیقتر بشه خب چه کاریه همون اول یه 35 میخریم چرا اینقدر پول صرف کنیم یه استفاده از ساچمه سنگین متناسب قدرت تفنگ، 52 نیازی نیست به 20ژول برسونیمش همینجوری از وایروخ 80 دقیقتر و قوی تر هست چون سیستمش لوله ثابته و دقت خیلی خوبی داره تا اونجا که نیازی به اینکار نا به خردانه نیست
كمپاني والتر دو نوع فنري جديد با سيستم كاهش لگد و ارتعاش توليد كرده
روش جديد كمپاني Walther هم بايد خيلي جالب باشه و طبق ادعاي خودش در ميان فنري ها جزو برترينهاست
البته با استفاده از تكنولوژي مواد مصنوعي در پيستون و قابليت گردش دوراني و عدم ضربه شديد به انتهاي سيلندر و....خيلي از موارد ديگه
لينك منبع جهت بررسي كامل دوستان:دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


[تصویر: 13559125421.jpg]
ارتعاش برخورد هم به لوله و ساجمه وارد میشه نه قنداق و جهت مشخصی هم نداره ، دقیقا مثل شکی که به دوربین وارد میشه و باعث به هم ریختن آلات اپتیکی و پاره شدن ریتایکل میشه

severus snape ' نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خیر حرف شما اشتباهه و پیشنهاد یکنمدیقیقتر بخونی تا متوجه نحوه ی کار سیستم بشی،که میاد با عقب کشیدن تفنگ باعث تخلیه ی نیرویی میشه که در صورت نبودن این سیستم موجب ارتعاش بدنه تفنگ میشد که بهپیستون و لوله وصله پس در نتیجه تفنگ عقب کشیده میشه و حرکت اضافه ای به طرفین نداره،پس تاثیر منفی روی دقت نداره هرچند این برای دوربین تقریبا فرقی نداره چون لگد پیستون به قنداق رو میگیره نه خود پیستون و بدنه تفنگ که دوربین روشه برای همین برای 54 هم از دوربین های مقاوم استفاده میکند که البته بحثش ربطی به این قسمت نداره
فکر نکنم تیر از قنداق شلیک بشه که ارتعاش رو جذب نکنه، این سیستم حرکت قنداق به عقبکه باعث تغییر سمت کل تفنگ (و در نتیجه بی دقتی) میشه رو میگیره،نه ارتعاش ضربه به آخر پیستون
پست همزمان شد،آقای DAGGER نمونه ای از سیستم که یکی از کار هاش جذب همین ارتعاشه گذاشتن و فکر نکنم این کار وایرخ بی دلیل باشه
یه کم با دقت تر پست قبلیم رو بخونی متوجه اشتباه خنده دارت میشی چون من اون قسمتش رو برای دوربین گفتم و هیچ ربطی به بحث مون که تاثیر ریل بود نداشتم یه بار دیگه اون قسمت رو بخونی میفهمی،
و دیگه بگم که کنش، واکنش یعنی اگه پیستون به قنداقی ضربه بزنه که خودش روی اون سواره قنداق هم جوابش رو میده و ضربه میشه لگد یه بخشیش هم به خوب پیستون پس میده که ریل نمیزاره یکباره این انرژی با قنداق برخورد کنه و همون 2.5 سانت عقب گرد انرژی این کار رو ازش میگیره و در حین این زمان تا بخواد پیستون با قنداق برخورد کنه ساچمه رفته پی کارش و دیگه تاثیر از برخورد جزیی نمیبینه چون در زمان عقب گرد توی همون لحظه به دلیل لوله ی کوتاه از سیستم تفنگ جدا شده همین تفکر عمیق و دانستن سیستم و نحوه ی کار این سیستم و نبوغ و زمانبندی در نهایت سادگیشه که منو به این مدل علاقه مند کرده و لطفا دفه بعد با دقت بیشتری بخونید و تحقیق کنید تا نخوام کلا در باره کل سیستم های وا بسته براتون توضیح بدم چون واقعا حوصله تایپ و بحث بی جهت ندارم
(2012-12-19 02:40 PM)DAGGER نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
كمپاني والتر دو نوع فنري جديد با سيستم كاهش لگد و ارتعاش توليد كرده
...

[تصویر: 13559125421.jpg]
بسیار ممنون تازه میشنوم برم در موردش تحقیق کنم
اینم تو سایت والتر پیدا کردم اینقدرام که به نظر میاد و ولف میکنه کار شاخی نکرده فقط یه ضربه گیر فنری گزاشته انتهای پیستون ولی تا نیاد تو بازر و گروپاش نیاد نمیشه تحلیلش کرد شادم خیلی هم کار آمد بشه ول یبعید میدونم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
لینک مرجع