انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: لگد و مقابله با لگد در تفنگ های فنری
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
(2012-12-24 04:42 PM)cordoba نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یه همچین چیزی امکان پذیر هست؟ ( صرفه نظر از وزن سنگینش )
[تصویر: 0332213230.png]
فکر می کنم برای نجات دوربین می فرمایید. در یک کلام, بله امکانپذیره ولی مشکله. چرا که برای دقت بالا به ریلی کاملا فیت و چفت نیاز دارید و هر گونه لقی در این ریل باعث کاهش دقت تیراندازی می شه
یه طرح ساده تر استفاده از ضربه گیر در پایه دوربین هست. در واقع به جای اینکه دوربین به بدنه جفت بشه و مجموعه لوله و سیلندر به حرکت در بیان و سپس ضربه اونها به قنداق گرفته بشه می شه کلا دوربین رو که با ضربه گیرهای کوچکتری به بدنه وصل کرد. این کار چند حسن داره. اول اینکه دوربین بسیار سبکتر از مجموعه فعال (شامل لوله، سیلندر، پیستون و فنر) هست و این یعنی نیروی کمتری به اون وارد می شه تا به مجموعه فعال و به عبارتی ریل و ضربه گیر ظریفتری می شه براش استفاده کرد.
دوم اینکه اگر قرار باشه لوله حرکت کنه, لقی ریل باعث حرکت جانبی لوله شده و از دقت کم می کنه. در حالیکه این لقی برای دوربین انقدرها حیاتی نیست چونکه به دوربین در زمانی نیاز داریم که هنوز فرایند لگدزنی شروع نشده و درست از لحظه ای که ماشه کشیده می شه دیگه بود و نبود دوربین فرقی نداره پسس اگر در حین فرایند لگد, بخاطر لقی ریلش کمی هم حرکت جانبی بکنه اصلا مهم نیست اما چیزیکه مهمه اینکه زمانی که اسلحه از تکاپو افتاد دوربین دوباره به محل مناسبش برگرده و بصورت مناسبی استقرار پیدا کنه که به نظرم با تمهیدات ساده ای (مثلا با فنرهایی لقی ریل گرفته بشه).
بنابراین من به شخصه ترجیح می دم به جای ایزوله کردن مجموعه فعال از بدنه و قنداق که تجهیزات سنگین و محکمی می طلبه فقط به ایزوله کردن دوربین بپردازم که تجهیزات سبکتری نیاز داره و به خطای ذاتی هم اضافه نمی کنه.
اما در هر حال طرح شما هم امکانپذیر هست و نمونه اش رو در توپهای جنگی زیاد مشاهده می کنیم.



(2012-12-24 05:12 PM)khashayar نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اگه منظورتون وصل کردن دوربین به قنداق.
دقت رو میاره پایین جدا از مشکلات اجرایی.
متحرک شدن لوله لزوما به معنای بی دقت شدن سلاح نیست. به عنوان مثال نقض یک سلاح تک تیرانداز دقیق زن رو مثال می زنم که به سیستم عقب نشینی لوله مجهزه و این ثابت می کنه می شه حتی با یک چنین سیستمی به دقتهای خوب هم دست یافت ولی همانطور که فرمودید کار راحتی نیست.



(2012-12-24 09:29 PM)AliBB نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2012-12-24 09:19 PM)cordoba نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
والا من از سیستم 54 چیزی جز ریلش نمیدونستم . منظورم بیشتر تو این طرح اون سیلندر و پیستون ( گازی یا روغنی ) و پایه دوربین هستشKhansariha (8)

اگه از اون مشابه کمک فنر استفاده بشه اکثر نیروی لگد به روغن یا گاز داخلش منتقل میشه و به مقدار بسیار زیادی از لگد کم می کنه ، درست مثل فنر بندی خودرو در دست انداز ها
اگه منظور شما فنر اتوموبیل و سیلندر روغنی یا گازی استفاده شده درون اون هست که این دو مکمل هم هستند , به صورتی که فنر در جهت فشاری مقاومت از خودش نشون میده و سیلندر وسط آن در جهت کشش از خودش مقاومت نشون میده (هر دوی آنها به صورت عکس هم کار میکنن) و دلیل این کار جلو گیری از ارتعاش و باز و بسته شدن فنر در اثر فشردن و رها کردنش هست .
وقتی به یک فنر ضربه ای وارد بشه باعث ارتعاش و چندین بار بازو بست شدن اون میشه و به منظور جلوگیری از این حالت از همون سیلندرهای گازی یا روغنی استفاده میشه تا به هنگام فشرده شدن فنر و رها شدن , از ارتعاش اون جلوگیری میشه !!
ممکنه این نوع فنری بتونه تا حدی لگد رو کم کنه اما روی ارتعاش فنر داخل پیستون تاثیر چندانی نداره

بله فنر و سیلندر روغنی مکمل هم هستند اما به گونه ای دیگر. فنر جاذب ضربه هاست و سیلندر روغنی جاذب ارتعاشات. در واقع فنر با بالابردن زمان اعمال نیرو (از لحاظ تئوری چه کشش و چه فشار ولی در عمل برای یک خودرو فنر همیشه فشاری عمل می کند مگر هنگام جک زدن برای تعویض چرخ) در یک ضربه (مثلا دست انداز) از شدت نیروی وارده به سمت دیگه خودش (که بدنه یا شاسی باشه) کم می کنه اما از خصوصیات فنر ارتعاش کردنشه که به محض رها شدن شروع و تا مدتها ادامه یابد و درست در همینجاست که آن سیلندرهای روغنی بواسطه روغن غلیظ و ویسکوزی که دارند به عنوان میراگر انرژی ارتعاشات فنر، وارد عمل شده و باعث کاهش موثر تعداد ارتعاشات می شود (اکثرا به یک رفت و برگشت محدود می شود و در مواقعی که شدت ضربه خیلی خیلی زیاد باشه به 2 تا 3 ارتعاش هم می رسه)
شرکت برتا در شاتگان نیمه خودکار xplor از 3 کمک فنر (یکی در انتهای کپ به قبضه و دو تا در انتهای قنداق) و در مدل sv10 که فدراسیون اون رو هم وارد کرد استفاده کرده و اسم مدلش رو گذاشته kick off و ادعای کاهش ضربه پس زنی رو داره
کاهش ضربه به 3 عامل جرم فنر و ضریب اصطکاک داره که جرم همون وزن سلاح . فنر که با ضریب k مشخص میشه و ضریب اصطکاک همون کمک گازی را روغنیه
تو ضبط صوت های قدیمی وقتی دکمه eject رو واسه تعویض کاست فشار می دادید درب کاست با سرعت یکنواخت باز میشد . عامل اون مقداری گریس بود داخل استوانه ای که محور چرخ دنده درگیر با درب کاست داخل اون گریس می خواست بچرخه
مثال فشنگ گازی یا مانوری که دوستان زدند مثال قشنگی بود تو فشنگ live و blank به یه میزان باروت هست ولی به دلیل وجود مرمی در فشنگ جنگی لگد سنگین تری و یا در اصل نیروی پس زنی قوی تری احساس میشه و برای همین هم هست که در مانورها به جای شعله پوش از بوشی که یه سوراخ کوچک واسه خروج گاز داره در سر لوله استفاده می کنند
یکی دیگه از روش های کاهش لگد استفاده از شعله پوش هایی مانند تیر بار D Sh K یا همون دوشکا است که مرمی از وسط سوراخ اون عبور می کنه ولی گاز خروجی به دلیل واگرایی به دیواره اطراف سوراخ برخورد می کنه و یک نیرویی رو به جلو وارد می کنیه که در جهت عکس نیروی پس زنیه
استفاده از پد لاستیکی هم در کف قنداق دو فاکتور ضریب فنر یا کشسانی و عامل اصطکاک یا میرایی رو تواما داره که راه کاش اون هست
شرکت برتا در تپانجه کوگار 8000 از چرخیدن لوله به دور خودش در جهت عکس گردش مرمی هنگام شلیک برای کاهش لگد استفاده کرده
نحوه قنداق گذاری و پرو بودن سلاح هم بی تاثیر در حس نیروی پس زنی نیست
(2012-12-25 12:27 AM)rezajf نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
...
شرکت برتا در تپانجه کوگار 8000 از چرخیدن لوله به دور خودش در جهت عکس گردش مرمی هنگام شلیک برای کاهش لگد استفاده کرده
....

اون لوله گردان برای کاهش لگد نیست دوست عزیز. برای ایجاد تاخیر در باز شدن آلات متحرک (گلنگدن) است تا گاز باروت فرصت بیشتری برای پرتاب مرمی داشته باشد.
البته الان یادم اومد که یک کاربرد دیگه هم داره. در تپانچه ها که وزن کمی دارند. چرخش گلوله در لوله باعث ایجاد حرکت دورانی معکوسی در تپانچه می شه بطوریکه قبضه میل به فرار از دست تیرانداز رو پیدا می کنه. این گردش لوله برای خنثی سازی آن حرکت هم نقش موثری ایفا می کنه
(2012-12-24 05:12 PM)khashayar نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اگه منظورتون وصل کردن دوربین به قنداق.
دقت رو میاره پایین جدا از مشکلات اجرایی.
متحرک شدن لوله لزوما به معنای بی دقت شدن سلاح نیست. به عنوان مثال نقض یک سلاح تک تیرانداز دقیق زن رو مثال می زنم که به سیستم عقب نشینی لوله مجهزه و این ثابت می کنه می شه حتی با یک چنین سیستمی به دقتهای خوب هم دست یافت ولی همانطور که فرمودید کار راحتی نیست.



arashne جان ممنون از جوابتونKhansariha (8)
حالا به نظرتون توی دیانا 54
فیکس کردن دوربین با چوب (قنداق)
و فیکس بودن خود لوله با چوب دقت رو کم نمی کنه؟(چون دیدم توی طرحشون اینطور به نظر میومد)
این تفنگ که به سیستم عقب نشینی لوله مجهزه رو توی کلیپ دیدم (خیلی دقیق هم بودKhansariha (290))
[تصویر: M107_right.gif]
[تصویر: 1331384983_sn-vintovka-barrett-m82-m82a-m107-10.gif]
[تصویر: 1331384964_sn-vintovka-barrett-m82-m82a-m107-7.gif]
خب من برداشت نکردم که لوله قراره روی چوب بلغزه و قاعدتا نیاز به بستر فلزی (یا ریل) داره حتی اگر در طرح شماتیک نمایش داده نشده باشه.

اتفاقا به همین سلاح هم داشتم اشاره می کردم که یکی از دورزنترینهای حال حاضره
این تفنگ در واقع سیستم عقب نشینی لوله نیست این کمک فنر ضربه گیر در انتهای مخزن و کل سیستم گلنگدن هست توی تفنگ های گلوله زن سرعت تیر بسیار بالاس و تا بخواد لگد حاصل از ارتعاش به بدنه و سپس به لوله منتقل بشه گلوله رفته پی کارش، برای همین این سیستمش برای گلوله زن ها کاربرد داره ول یبرای بادی ها نه چون میشه همون حرف ، AliBB درباره دقت 350 که پیچ هاش شل شده باشه،فعلا سیستم بهتر از ریل معلق 54 نیست، راستی شرکت والتر که فنری جدیدش در صفحه اول بحث شد کسی بیشتر در بارش تحقیق نکرده؟
ای بابا این همه بحث الکی بابا راه حل بزارید جلو
تیون فنری یه حرکتی که لگد کم بشه این همه بحث الکی اه

Sent from my HUAWEI Y530-U051 using Tapatalk
(2016-09-26 12:37 PM)Imanshadow نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ای بابا این همه بحث الکی بابا راه حل بزارید جلو
تیون فنری یه حرکتی که لگد کم بشه این همه بحث الکی اه

Sent from my HUAWEI Y530-U051 using Tapatalk
بهترین راه برای تیون کردن تفنگ در جهت کاهش لگد و افزایش بازدهی و دقت تفنگ بادی تعویض واشر پیستون با نمونه تراشیده شده از جنس پلی اورتان میباشد که یک راه ساده و بسیار موثر میباشد.Khansariha (8)
واشر پلی اورتانو میسازن یا میخرن یعنی باید بخرم یا بسازم .؟

Sent from my HUAWEI Y530-U051 using Tapatalk
(2016-09-26 07:44 PM)Imanshadow نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واشر پلی اورتانو میسازن یا میخرن یعنی باید بخرم یا بسازم .؟

Sent from my HUAWEI Y530-U051 using Tapatalk
داداش باید واشر پیستون فابریکی تفنگت را باز کنی ببری پیش پکینگ تراش تا واست یکی هم سایز واشر پیستون تفنگت با جنس پلی اورتان بتراشه که جنس پلی اورتان دو نمونه آلمانی و چینی داره که هر دوشون خوبن و لگد تفنگ را میگیرن و مکش تفنگ بیشتر میشه. راستی باید به همراه این واشر کمی هم گریس نسوز پایه مس ۱۱۰۰ درجه تهیه کنی و مقدار خیلی کم بزنی به واشر یکمی هم بدنه پیستون را چرب کنی در حد یه لایه نازک و جا بزنی. اینطوری عمر مفید واشر هم افزایش پیدا میکنه فقط تو گریس نباید زیاده روی کنی چون گریسهای اضافی میاد تو لوله تفنگ و خان تفنگ را کثیف میکنه. یکی از دوستان انجمن هست به اسم آقا میثم که باهاش که در تماس بودم میگفت الان واشر پیستون گامو شادو ۱۰۰۰ را موجود داره که به همراه کمی گریس نسوز ازش خریداری کن واست پست میکنه. کیفیت ساخت واشر هاش عالیه و قیمتاش هم مناسبه و جنس پلی اورتان درجه یک بهت میده و طوری این واشر ها را طراحی کرده که هم لگد و صدای شلیک کاهش پیدا میکنه و هم قدرت تفنگ کمی افزایش پیدا میکنه و دوربین خیلی بهتر رو تفنگ جواب میده.
اینم شماره آقا میثم گل. 09188620745
بهش تماس بگیر واست ارسال میکنه برو حالشو ببر. فقط یه نکته را بگم وقتی تفنگ را گریس نسوز بهش زدی از روغنکاری پرهیز کن که تا اونموقع که واشر پیستون سالمه احتیاجی به هیچگونه روغنکاری نیست و به خوبی و نرم کار میکنه و در اثر هر نوع روغنکاری حتی چند قطره داخل سیلندر باعث ایجاد دیزلینگ میشه و واشر میسوزه و تمام زحمتها به باد میره.
موفق باشی دوست عزیزKhansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3 4 5
لینک مرجع