انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: لگد و مقابله با لگد در تفنگ های فنری
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
شاهین جان کمی داری اشتباه می کنی.اول درباره توپ بیلیارد:
زاویه مایل چوب نوع چرخش توپ رو تغییر میده وگرنه مسلما ضربه راست و مستقیم قدرت بیشتری داره.
درباره زاویه قنداق هم حق با آرش جان هست. هرچند به صورت غیرمستقیم شاید لگد کمتر بشه ولی این کار مکانیسم اصلی کاهش لگد نیست.فعلا بی دردسرترین راه برای کاهش تنش دوم ناشی از ویبره فنر که بعد از برخورد پیستون به انتهای سیلندر اتفاق میفته استفاده از گریس مولی هست.
حالا یه سوال: نمی شه به جای اون فوم از یه مکانیسم ضربه گیر فنری استفاده کرد که در همون جا قرار داده بشه؟ البته بازم ما داریم یه ضد لگد می سازیم نه اینکه اصل لگد رو کاهش بدیم.
ولی به نظر من بهترین روش برای مقابله با لگد خاص فنری ها همراه شدن با اونه.یعنی استفاده از روش تیراندازی "آرتیلری هولد" که قبلا توضیح داده شده.Khansariha (8)
(2012-12-24 03:41 PM)severus snape نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در مورد اینجاش که میگین بی ربطه بی ربط نیست شما ضریب هوشیتون کمی کمتره تا درک کنید یا از قانون شتاب و تاثیرش روی جرم خبر ندارید بیان مثال چرخ و فلک ونیروی گریز از مرکزی که به وجود میاره نشون میده که با افزایش شتاب حرکت چه طور بر وزن افزوده میشه و چون طبق قانون نیوتون فقط وقتی یه جسم میتونه جسم دیگه ای رو حرکت بده که برایند نیروی مقاوم که در اینجا وزن تفنگ هست باید کمتر از نیرویی باشه که بهش وارد میکنیم و یه مرمی 150 گرینی مسلما وزن کمتری از یک تفنگ 3 کیلویی داره پس چرا لگد میزنه؟ چون به دلیل انفجار باروت و شتابی که میگیره نیروی ترک انرسیش نیرو رو برای عقب روندن تفنگ سنگینتر فراهم میکنه برای همین هم هست که فشنگ های مشکی لگد ندارند،
ربطش اینه که شما متوجه نمیشین یا علمتون کمتره یا هوشتون و قدرت استدلال کمتری دارین، پس میبینید که اصلا بی ربط نبود
در باره اینکه میگین تاثیری روی ضربه به دوربین نداره حالا مگه من گفتم داره؟ حتی گفتم که تاثیری هم روی دقن داره سیستم 54 برای دقته و در دقت هم تاثیر گزار
و دیگه اینکه اتفاقا خوشحال میشیمکه نظر بدین و دلیل ایجاد تاپیک هم همینه که همه بیان نظر بدن و بحث کنیم و کلا لحنم کمی سریح هست قصد بی ادبی یا پرخاشگری ندارم
خب شما كه باهوش هستيد و از تمام قوانين فيزيك هم مطلعيد لطفا كمي در مورد احساس بي وزني در بالاي چرخ و فلك يا ابزارهاي مشابه بفرماييد ما هم بهره مند بشيم.
ببخشيد ولي گويا شما موضوع جمع برداري نيروها رو در مثالتون فراموش كرديد. ضمنا اون چيزي كه شماي نابغه و باهوش مي فرماييد اصل بقاي اندازه حركته كه صحبت از سرعت حركت و جرم اجسام در برخوردها مي كنه. فكر كنم بايد فرمولهاي دبيرستاني رو يكبار ديگه براتون مرور كنم
معادله اول اصل بقاي اندازه حركت: m1.v1 = m2.v2
از اين معادله مي شه سرعت عقب نشيني اسلحه رو حدس زد.
معادله دوم (فرمول ضربه): F.t = m.v
البته من اينجا نمي تونستم از علامت دلتا استفاده كنم. از اين دو معادله نيروي وارده بدست مياد.
ضمنا فشنگ مشقي هم لگد داره اما اونقدر كمه كه شما حسش نمي كني (جرم گاز رها شده در فرمول اول). اگر مي خواي بهتر تصورش كني مي توني يك موتور موشك لحظه اي رو براش تصور كني.
دوست عزيز اميدوارم ناراحت نشي ولي از درهم آميختگي مطالب بعضا بي ربط اينطور برداشت كردم كه شما يك سري مطالب رو جسته و گريخته اين طرف و اون طرف شنيدي و مثل طوطي و بدون درك كردنشون بيان مي كني و گرنه رابطه چرخ و فلك با برنو مثل رابطه آقا گودرز با شقايق خانمه.
اگر باز هم روي چرخ و فلك اصرار داري به اون سئوال بالا برگرد و كمي در مورد حس بي وزني كه در "نقطه مرگ" بالايي داري تامل كن.
در مورد ايرادات هم شما اول بايد بخواي كه ايراداتت برطرف بشه بعد ... و با توهين آميز صحبت كردنتون بنده همچين برداشتي نكردم و ديگه با شما ادامه نمي دم.

آنكس كه نداند و نداند كه نداند
در جهل مركب ابدالدهر بماند
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از همه دوستان خواهش می کنم رعایت ادب رو در پست هاشون بکنن.بعدا نگید فلان شد و بهمان.نمی شه که هر چی می خوایم بگیم بعد بگیم لحن من صریح بوده.
زبان باید در اختیار باشه یا نه؟؟از این به بعد در هر پستی به کاربران بی احترامی بشه بی اغماض با اخطار مواجه خواهد شد.لطفا خودتون ارسالهاتون رو اصلاح و بازنگری کنید تا دلخوری پیش نیاد.
یه همچین چیزی امکان پذیر هست؟ ( صرفه نظر از وزن سنگینش )

[تصویر: 0332213230.png]
(2012-12-24 04:42 PM)cordoba نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یه همچین چیزی امکان پذیر هست؟ ( صرفه نظر از وزن سنگینش )
....

اگه منظورتون وصل کردن دوربین به قنداق.
دقت رو میاره پایین جدا از مشکلات اجرایی.
khashayar ▼
حوصله بحث کردنو ندارم فقط به خوبی جواب این سوالت رو دادم که چرا مثال چرخ و فلک که نشاندهنده افزایش جرم در نتیجه ی افزایش شتاب هست رو دادم، و خیلی واضح و روشن هست و اینکه شما ربطش رو نمیفهمی دیگه.... فکر کنم انیشتین بود که گفت هرگز نمیتونیم به سرعت نور رسیم چون هرچی سرعت و شتابمون بیشتر بشه بر جرممون افزوده میشه، پس به من بگین چرا یک مرمری 150 گرینی میتونه به راحتی یک تفنگ چند کیلوگرمی رو به شدت به عقب بکوبه؟ دلیلش روشنه شتاب! دیگه اما و اگر نداره، بی خیال شاعر میگه آنکس (تذکر مدیر : در نوشته ها از کنایه و توهین استفاده نکنید لطفا رعایت کنید)‌ Khansariha (214)

cordoba
این طرح منظورتون سیستم ریل 54 هست؟ اگه اون طرح هست که چیز جدیدی نداره آیا منظورتون چیز دیگه ای هست و طرحی که ابتکار درش باشه؟ میشه بیشتر توضیح بدین؟
والا من از سیستم 54 چیزی جز ریلش نمیدونستم .

منظورم بیشتر تو این طرح اون سیلندر و پیستون ( گازی یا روغنی ) و پایه دوربین هستشKhansariha (8)

اگه از اون مشابه کمک فنر استفاده بشه اکثر نیروی لگد به روغن یا گاز داخلش منتقل میشه و به مقدار بسیار زیادی از لگد کم می کنه ، درست مثل فنر بندی خودرو در دست انداز ها
severus snape عزیز طرح قرار دادن فوم در انتهای پیستون و قرار دادن لاستیک بین پیچ و قنداق در مسیری که سلاح بر اثر لگد حرکت میکنه به این سادگیا مفید و کاربردی نیست و با چنین طرح ساده ای به شدت دقت کاهش پیدا میکنه و باعث آسیب دیدن بعضی از قسمتهای سلاح منجمله پیچ ها میشه !!
شما میتونید کمی پیچهارو شل کنید و شلیک کنید تا بی دقتی سلاح بر شما آشکار بشه .
با کمی شل شدن پیچها دقت به کلی از بین میره و در صورتی دقت تغییری نمیکنه و لگد کم میشه که ریلی کاملا محاسبه شده و با ظرافتی در حد ریل 54 و 56 ساخته بشه !

(2012-12-24 09:19 PM)cordoba نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
والا من از سیستم 54 چیزی جز ریلش نمیدونستم .

منظورم بیشتر تو این طرح اون سیلندر و پیستون ( گازی یا روغنی ) و پایه دوربین هستشKhansariha (8)

اگه از اون مشابه کمک فنر استفاده بشه اکثر نیروی لگد به روغن یا گاز داخلش منتقل میشه و به مقدار بسیار زیادی از لگد کم می کنه ، درست مثل فنر بندی خودرو در دست انداز ها
اگه منظور شما فنر اتوموبیل و سیلندر روغنی یا گازی استفاده شده درون اون هست که این دو مکمل هم هستند , به صورتی که فنر در جهت فشاری مقاومت از خودش نشون میده و سیلندر وسط آن در جهت کشش از خودش مقاومت نشون میده (هر دوی آنها به صورت عکس هم کار میکنن) و دلیل این کار جلو گیری از ارتعاش و باز و بسته شدن فنر در اثر فشردن و رها کردنش هست .
وقتی به یک فنر ضربه ای وارد بشه باعث ارتعاش و چندین بار بازو بست شدن اون میشه و به منظور جلوگیری از این حالت از همون سیلندرهای گازی یا روغنی استفاده میشه تا به هنگام فشرده شدن فنر و رها شدن , از ارتعاش اون جلوگیری میشه !!
ممکنه این نوع فنری بتونه تا حدی لگد رو کم کنه اما روی ارتعاش فنر داخل پیستون تاثیر چندانی نداره
خیلی ممنون که 4 واحد درس مارو تو چند سطر خلاصه کردید Khansariha (8)

بله منظورم همین هست ، این طرح کمکی به کاهش ارتعاش در پیستون نمی کنه ، ولی از شدت ضربه انتقالی به قنداق می کاهه .

سیلندر گازی و روغنی مکمل به تازگی در خودرو های داخلی استفاده میشه و مزایای زیادی داره ، ولی هرکدوم از این سیلنر ها به صورت جداگانه وجود داره ...
صفحه ها: 1 2 3 4 5
لینک مرجع