انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: مقایسه عملکرد کالیبر 4.5 و5.5و6.35 در سلاح بادی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7
اگر دوستان اطلاعاتی در مورد کالیبر 20. یا همون 5. دارن در اختیار بقیه بزارن تا همه استفاده بکنیم. این کالیبر خیلی مظلوم هست.
در بحث سرعت اصابت و مهلت گریز شکار
حتی سرعت پایینی مثل 200 متر بر ثانیه باز بیشتر از مهلت رفلکس شکار هست
البته یادمه تویه مستند چند سال پیش یه نوع جونده رو نشون میداد که میتونست از مقبل گلوله جا خالی بدهKhansariha (48)( مرسی سرعت)

اما در بحث انتقال انرژی کاملا موافق کالیبر 5.5 هستم چون اون بحث شوک بسیار موثر هست

نمونهاش رو هم تو یه فیلم دیدم از برخورد گلوله با ظرف پر اب که به علت شوک وارده به مایع درون ظرف و عدم انطباق سریع مایع این انرژی به جای سوراخ کردن ظرف اونو منفجر میکنه همونطور که تو یکی از تاپیکهای خودمون بارها تست کردیم شلیک به قوطی رانی که با اب پر شده بود بدنه ظرف رو میترکوند

عین همین حالت در بدن شکار اتفاق میافته و به جای سوراخ کردن بافت اونرو منهدم میکنه

حال دوستانیکه مثل محسن عزیز با کالیبر 4.5 شکار های متوسط خوبی میزنن 2 تا عامل داره
1- تیراندازی بسیار خوباین دوستان که کیل زون رو میزنند
2- خط سیر مستقیم 4.5 که امکان هدف گیری دقیق تر رومیده

در نهایت
با حرف دکتر مهدی عزیز موافقم با این گرونی ساچمه 4.5 محوب و محبوبتر خواهد شد
اما 5.5 یه چیز دیگه است خخخKhansariha (8)
ممنون از توضیحات کامل شما سهیل جانKhansariha (8)

آقا رضای عزیز کالیبر 0.20 فکر کنم مهجورترین و کم طرفدارترین کالیبر سلاح های بادی هست.در واقع هدف این کالیبر دارا بودن خصوصیات دو کالیبر 0.177 و 0.22 در یک زمان بود. ولی نه مصرف کنندگان ازش استقبال چندانی کردن و نه تولید کنندگان.ظاهرا در بحث مهمات هم همین قصه رو داره و چندان رایج نیست. شاید کسانی که استفاده کردن بعد از مدتی دیدن چیز جدیدی با این کالیبر به دست نمی آد و بتابراین به اون صورت محبوب نیست.
دوستانی که دیانا 52 و 54 دارند لطفا نظر بدهند
دقت دیانادر 50 متر با کالیبر 4.5 و ساچمه سنگین مثلا باراکودا بهتر است یا 5.5 و پرومگنوم و ساچمه های خوش ساخت تر اما سبک وزن
همچنین قدرت کدام در 50 متر بیشتر است کسی اطلاعات کرنو گرافی در این مورد داره لطفا ارائه نماید
با تشکر
ولی به نظر من به صرفه بودن قیمت 4.5 در بازار کشور ما زیاد صادق نیست.تو کالیبر 5.5 شما میتونید از ساچمه های مثل پرومگنوم یا تی اس 22 استفاده بکنی ولی برای 4.5 حتما باید ساچمه خوب بگیری حتی بارکودا 4.5 هم در 52 من زیاد راضی نبودم حتما باید جی اس بی یا کراسمن بگیری که من اصلا نتونستم 4.5 اش رو گیر هم بیارم حالا قیمتش هیچی .الان فعلا با پروهانتر میسازم . با تی اس 10 ،پرو مچ گامو،دیابلو و پرومگنوم بد جور پرت میزد.
با عرض سلام خدمت دوستان
مبحث سوراخ کردن فلزات یا ورق آهنی با شلیک به بافت زنده یا شکار متفاوت هست بچه ها در این مورد بعدا توضیح میدم انشاالله؛
اما ببینید اینکه بگیم 4.5 سرعت بیشتری داره پس نفوذ بیشتری هم داره درسته مثلا خود من با دو سلاح شادو 4.5 و دیانا 52 کالیبر 5.5 از فاصله 15 متری به 4 ورق حلبی شلیک کردم نتیجه اینکه شادو هر چهارتاشو رد کرد ولی 52 سه تاشو رد کرد خوب حالا باید نتیجه بگیریم که شادو قویتره؟
باید بگم خیر چون من همون تست رو در مسافت 80 متری هم انجام دادم که نتیجه بسیار جالب بود به عبارتی در این مسافت شادو هزار تنها یک ورق رو سوراخ کرده بود در حالی که 52 باز هم سه ورق حلبی رو رد کرده بود!!
این نشون میده که کالیبر بزرگتر همواره انرژی بیشتری به جسم منتقل میکنه خصوصا در مسافتهای بالاتر؛ در تست بالا با اینکه سرعت شلیک ساچمه در کالیبر4.5 شادو بیشتر از سرعت ساچمه در کالیبر 5.5 دیانا52 هست(شادو 305 متر و 52 حدود 250 متر با ساچمه پرومگنوم) اما قدرت 52 بسیار بیشتر از شادو هست... به عبارتی در فاصله نزدیک به علت سرعت بالا و قطر کمتر ساچمه؛ 4.5 نفوذ بهتری میتونه داشته باشه اما هر چه مسافت بیشتر بشه این 5.5 هست که بهتر عمل میکنه هم در تخریب هم در نفوذ...
فعلا یا علی
الآن یکی از دوستان 52 کالیبر 4.5 داره
به نظرتون بگیرم یا 52 کالیبر 5.5 رو بگیرم؟
با توجه به نظر دوست عزيز كربن كاليبر 5.5 بهتره
والله در سلاح 52 هر دو کالیبر ویژگیهای خودشون رو دارن نمیشه با قطعیت گفت کودوم کالیبر بهتره اما کالیبر 4.5 تو این اوضاع گرونی ساچمه خیلی به نظر من بهتره و میتونید راحت تر ساچمه های با کیفیت تهیه کنیدKhansariha (8)
با این گرونی بازار 4.5 به صرفه تر هست.
تا فاصله 50 متری شایدم 60 متری توی دقت تفاوت زیادی با 5.5 نداره.
به نظر من که برای یه تفنگ فنری فاصله 60 متر میتونه کفایت کنه.
اگرم فاصله بیشتری مد نظرتون هست باز با ساچمه سنگین 4.5 میتونید به اون دست پیدا کنید.
ولی من باز 4.5 رو انتخاب میکردم.(یه بسته 250 تایی ساچمه 14000 تومن به نظر من زیاده تازه پرومگنومKhansariha (290))
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7
لینک مرجع