انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: مقایسه نقطه برخورد(point of impact) در ساچمه های مختلف
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
با عرض خسته نباشید به شما دوست عزیز زحمت شما نشان عشق شما به تفنگ می باشد من چند مجله دارم که تمامی گلوله های شکاری را در آن با مرمی های متفاوت معرفی نموده اطلاعاتی مانند سرعت گلوله زمان خارج شدن . در 50 متری در 100 متری 200 متر ی 300 متری و نقطه صفر و افت گلوله گرین آن و .... متاسفانه در رابطه با کالیبر 3.5 4.5 5.5 و کالیبرهای بالاتر در تفنگهای بادی که در کشورهای دیگر بالاخص اروپایی ارزش بالایی در مسابقات دارند چیزی در دسترس ندارم شاید در مجلات باشگاهها باشد تنها تستی که در این مورد من در شادو 1000 ومگنوم 350 و ویبلی اسکات بین دو ساچمه دیانا سر تخت و پرو مگنوم گامو انجام داده ام در فاصله 50 متری ساچمه دیانا در شادو و ویبلی 55 سانتی متری سیبل به زمین خورد ولی پرو مگنوم گامو به سیبل خورد در رابطه با مگنوم 350 چیزی نمی گم چون از اولش عذاب بود تا اینکه یکروز از عصبانیت آنرا به درخت کوبیده و با قنداق شکسته 220 هزار تومان فروختم آزمایش شما در رابطه با این مورد به تیرانداز اجازه میدهد تا با کمترین هزینه بهترین ساچمه را برای تیراندازی یا شکار استفاده کند
ممنون از لطف شما جناب کیایی پور. هدف بنده و سایر سروران از انجام این تست دقیقا همین مسئله هست.این آزمایش به بنده ثابت کرد که تنها اکتفا به گروپ مناسب یک ساچمه دلیل خوبی برای انتخاب اون به عنوان ساچمه غالب نیست.باید افت اونرو هم در طی مسیر با آزمایش به دست آورد و از این دو فاکتور در کنار هم استفاده کرد.Khansariha (8)
دوستان چرا بحث به اين خوبي رو رها كردند؟ Khansariha (226)
آرش جان بحث رها نشده.هر زمان که دوستان تست جدیدی با ساچمه ها و تفنگ های خودشون بگیرن می تونن نتایج رو در این تاپیک مورد بحث و بررسی قرار بدن.Khansariha (8)
تست مربوط مقایسه نقطعه برخورد 4 نوع ساچمه (به جز پرومگنوم)
دوربین بوشنل در 35 متری با پرومگنوم صفر شده بود
ساچمه باراکودا و سه نوع جی اس بی اگزکت و استراتون و هوی به تعداد 5 شلیک به هر سیبل با مارادور در فاصله 33 متر

[تصویر: 13567927641.jpg]
حبیب جان تفاوت اگزکت 15.9 با استراتون 15.9 رو می بینی؟ جالبه هر دو وزنشون یکیه ولی تو این تصویر ضریب بالستیک بهتر اگزکت کاملا مشخصه.همینطور اگزکت هوی.
اون باراکودا هم به نظرم با 350 یه آزمایش بکن ببین نتیجه همین طوره؟
راستی اگه میشه این ساچمه ها رو توی 10 و 20 متر هم یه آزمایش بکن.همیشه هم مرکز ریتایکل رو هدف بنداز.Khansariha (8)
واسه من مفید بود امیدوارم به درد دوستان نیز بخوره
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


با عرض پوزش نمیدونم چی تفنگیه چون اینترنتیه
(2013-07-20 10:11 PM)mster نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واسه من مفید بود امیدوارم به درد دوستان نیز بخوره
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


با عرض پوزش نمیدونم چی تفنگیه چون اینترنتیه

کمی بیشتر توضیح لازم داره
از نظر نقطه برخورد توجیه پذیره ولی گروپهاش در اون فواصل منطقی نیست مثلا از روی عکس گروپ آخری (110 متری یا هرچی )‌ با اولی تقریبا یکی هست که این امر منطقی نیست Khansariha (214)
اگر لینکش را دارید قرار بدید و یا از نتایج مفید خودتان برای دوستان بگید. Khansariha (8)
سلام دوستان
سوالی داشتم که فکر کردم این تاپیک برای مطرح کردن مناسب است
فرض کنیم که اسلحه ای را با ساچمه شماره 1 که از وزن آن اطلاعی نداریم در فاصله ی مثلا 19 متر ( صفر نزدیک ) تنظیم میکنیم. سپس در همان فاصله ی 19 متر ساچمه ی شماره 2 را که از وزن آن نیز بی اطلاعیم شلیک میکنیم. مشاهده میشود که ساچمه شماره 2 ، یک میلدات پایین تر از ساچمه شماره 1 ( که دوربین با آن تنظیم بود ) برخورد میکند . این یعنی ساچمه شماره 2 هنوز خط دید دوربین را قطع نکرده است.
سوال اینجاست که کدام یک از ساچمه ها ( ساچمه شماره 1 یا ساچمه شماره 2 ) سنگین تر است و در فواصل دور تر افت بیشتره دارد ؟


خودم فکر میکنم شماره 2 سنگین تر باشه.
قاعدتاً ساچمه دوم سنگینتر از اول بوده که پایینتر زده ولی باید توجه داشت تو تست هایی که بچه ها انجام دادن برخی از ساچمه ها با داشتن وزن سنگین تر از بالستیک بهتر و خط سیر صافتری برخوردار بوده اند.(محل برخورد بالاتر از ساچمه سبکتر بوده.)
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع