انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: مقایسه نقطه برخورد(point of impact) در ساچمه های مختلف
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
(2012-05-20 12:18 PM)ganymede74 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
علی آقا از این تست عکس هم گرفتین؟ ای کاش تو تاپیک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیشتر توضیح می دادین.در مورد فالکن کاملا حق با شماست.در مسافت تا 30 متر عالی گروپ میده ولی بالاتر افتش زیاده.
مهدی جان قبلا عکسهای از نقطه برخورد روی کاغذ نشون دادم فاصله های 35 متری و 70 متری (توی تاپیک گروپ گیری) اما موضوع مطرح شده اخیر علاوه بر نقطه برخورد مقدار افتهای متفاوت این ساچمه ها بود بمعنی اینکه این ساچمه ها تا 50 متر یکجور افت میکنند ولی در 50 متر دوم یعنی در 100 متر رفتارهای این ساچمه ها کمی عوض میشه و مطابق پیش فرض قبلی رفتار نمیکنند. اگر بخواهم روی کاغذ مقدار افت را نشان بدم بنظرم یک کاغذ بزرگ باید پیدا کنم ولی روی نمودار و عکس ریتایکل دوربین میشه نقاط بر خورد را علامت گذاری کرد و نشان داد کاری که قبلا هم کردم در ضمن سعی میکنم یک گزارش و نمودار بهمراه عکسها در اون تاپیک مقایسه نقطه برخورد هم قرار بدم . Khansariha (256)

ادامه موضوع برخورد مختلف ساچمه از تاپیک 54
این همون نموداری است که گفتم البته خیلی ببخشید اگر کار گرافیکی خوبی از آب در نیامد راسیتش زیاد وارد نیستم Khansariha (8)
نقطه برخورد چند نوع ساچمه در مسافتهای مختلف تست شده با ایرکینگ کالیبر 5.5 خودم Khansariha (256)
[تصویر: 13381137181.png]
بسیار عالی و کامل بود علی آقا.مثل همیشه.Khansariha (8)
دقیقا حدس می زدم فالکن باید اینجوری باشه(چرا؟ این که از لحاظ شکل و بالستیک خیلی عالیه.یعنی به خاطر جرم کم رفتارش اینجوریه؟)
نکته جالبتر تفاوت کم در مسافت صد متر هست.و اینکه ظاهرا کراسمن در تفنگ شما مطمئن ترین تراجکتوری رو میده.Khansariha (8)
ممنون مهدی جان Khansariha (8)
بله کمی بخاطر جرم کم ساچمه میباشد (13.43 گرین) ولی بنظر من کمی هم مربوط به قد کوتاهش میباشد خخخخخ Khansariha (214)
فالکن هم مثل دیگر ساچمه های سبک در مسافت بیشتر خیلی سریع انرژی و سرعتش را از دست میدهد و باعث میشه سیر نزولی شدیدتری داشته باشه Khansariha (256)
بنظر من کراسمن کمی عجیب هست با اینکه وزنش زیاد نیست و جزو دسته میان وزنهاست (14.3 گرین)‌ ولی بنظر من بسیار پایدار عمل میکند لااقل بقول شما روی ایرکینگ تیون شده ما اینطور عمل میکند خخخ . Khansariha (256)
اینم نتیجه آزمایش دیروز من با ساچمه فیلد تارگت برای مقایسه نقطه برخورد و الگوی پرواز اون با ساچمه های باراکودا و پرومگنوم.در 25 متری این نتیجه به دست اومد.
دوربین سنتر پوینت صفر شده در 40 متر با جی اس بی.
[تصویر: ft_2_.jpg]

شماره 1. باراکودا 2. فیلدتارگت 3. پرومگنوم.
همونطور که مشخصه الگوی پرواز این ساچمه با قوسی بالاتر از پرومگنوم و پایینتر از باراکودا در این فاصله کاملا مشخصه.
ممنون مهدی جان Khansariha (8)
برام جالب بود چون از بابت افت ساچمه ها و نقطه برخورد فکر نمیکردم این ساچمه فیلد تارگت بالاتر از پرومگنوم بزنه توی ساچمه های من همیشه بعد از باراکودا پرومگنوم دوم بوده (البته تا 80 متر) Khansariha (256)
وسوسه شدم این ساچمه فیلد تارگت را بخرم و امتحان کنم .Khansariha (214)
من از فیلد تارگت 5.5 با تفنگ شادو هزار دقت باور نکردنی دیدم.عالی میزنه.پرومگنوم اصلی هم امتحان کردم.خوب بود ولی فیلد تارگت بهتره و مخرب تر.
در برخی مواقع دیدم ساچمه هر چه سنگین تر بشه به چپ متمایلتر میشه.مثلا بین ساچمه دیابلو h&nو پرومگنوم در وایرخ 80اینو دیدم.و در دیانا 35در مقایسه گامو مچ و پرومگنوم در هاتسان at44 1 بین ساچمه باراگودا و رابیت مگنوم 2 و در شادو بین ساچمه پرو مگنوم و فیلد تارگت با رابیت مگنوم.
(2012-06-08 11:14 AM)ALIANA-54-T06 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ممنون مهدی جان Khansariha (8)
برام جالب بود چون از بابت افت ساچمه ها و نقطه برخورد فکر نمیکردم این ساچمه فیلد تارگت بالاتر از پرومگنوم بزنه توی ساچمه های من همیشه بعد از باراکودا پرومگنوم دوم بوده (البته تا 80 متر) Khansariha (256)
وسوسه شدم این ساچمه فیلد تارگت را بخرم و امتحان کنم .Khansariha (214)
خواهش می کنم علی آقا.Khansariha (8)
البته نقطه برخوردش با جی اس بی تو این فاصله خیلی اختلاف نداره.ولی دقتش برای من که کاملا معمولی بود.شاید رو 54 شما بهتر جواب بده. به هر حال منتظر نتیجه آزمایش شما هستم.Khansariha (8)
دوستان این تاپیک بسیار مفید حیفه خاک بخوره.از اعضای محترم میخوام برای اشنا شدن با رفتار ساچمه های متفاوت در سلاح های متفاوت در صورت امکان یک ازمایش کامل و اموزنده مثل ازمایش دکتر در صفحه قبل ترتیب بدن.Khansariha (8)
انشالله خودمم از اخر هفته شروع میکنمKhansariha (8)
امین جان ممنون از لطفت.Khansariha (8)
عرض به حضورتون این تست بسیار کاربردی هست. فرض کن شما از چند نوع ساچمه مختلف استفاده می کنید.این جوری می تونید دوربین رو با ساچمه غالبتون صفر کنید و بقه رو با توجه به تفاوتها در نقطه برخورد و فقط با تهیه یک چارت استفاده کنید. دیگه اینکه مورد مصرف ساچمه ها برای فواصل دور و نزدیک هم به خوبی قابل تفکیک خواهد بود.
دکتر متشکرم برای ایجاد این تاپیکKhansariha (8)
هر بار متوجه تاپیکها و مطالبی مهمی میشم که به همت بزرگانی مثل شما و سایر دوستان میتونه چه راهنمای خوبی برای من باشه

سعی میکنم با ساچمه هایی که در اختیار دارم یک تست انجام بدم و تصاویرش رو قرار بدم هم خودم از تراجکتوری ساچمه های مختلف مطلع میشم هم اینکه ممکنه برای دوستان کارایی داشته باشهKhansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع