انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: استفاده از نیتروژن جهت شارژ pcp
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
سلام بر همهKhansariha (8)
دوستان مدتی قبل به یه کارگاه تست کپسولهای هوای فشرده رفته بودم
وقتی شیر کپسولها رو باز میکردند و داخلشون رو دیدم
متوجه شدم کپسولهای که چند سال با هوای معمولی شارژ شدند به علت فشار داخل مخزن
که موجب ترکیب اکسیژن و هیدروژن موجود در هوا میشه و تولید آّب داخل کپسول میکنه
نکته:
(این آّب به غیر از بخار اب موجود در هوا هست که به علت میعان ممکنه در کپسول به صورت مایع در بیاد چون معمولا مراکز شارژ هوای خشک درون کپسول پر میکنند که بخار آبش گرفته شده اما ترکیب اکسیژن و هیدروژن داخل کپسول اتفاق میافته و تولید آب میکنه
و هر بار که کپسول شارژ میشه این پدیده تکرار میشه)
خلاصه این آب موجب شده بود تمام اون کپسولها از داخل بپوسند و داخلشون شبیه لوله های اب کهنه که از داخل زنگ میزنند شده بود
نکته 2:
به همین دلیل تمام کپسولها باید هر 3 سال یکبار تست هیدرو استاتیک بشندتا از سلامتشون مطمئن بشیم( به زودی یه مطلب در این خصوص میذاریم انشالاه )
ادامه مطلب:
بنابراین داخل مخازن تفنگ هم این رطوبت وارد خواهد شد و در دراز مدت قطعا اثر منفی خواهد داشت
راه حل :
همونطور که اخیرا شاید دیده باشید مغازه های لاستیک فروشی به جای هوا از گاز نیتروژن یا همون ازت استفاده میکنند
نیتروژن یک گاز کاملا خنثی
بدون خطر
بدون میل اشتعال و انفجار حتی در فشارهای بالا
بدون خورندگی
وفاقد هر گونه ناخالصی هست
استفاده از این گاز برای شارژ کپسول در درجه اول
موجب حفظ سلامت کپسول شارژ کننده و مخزن تفنگ میشه
و در درجه دوم به علت خلوص و عدم وجود ذرات معلق در اون
رگلاتور ووالو موجود در تفنگ تمیز مونده و دچار نشتی نخواهد شد
قیمت:
اینطور که من بررسی کردم برای هر بار شارژ یه کپسول 10 لیتری تا 250 بار فشار 14 هزار تومن میگیرند که قیمت مناسبیه
حالا اگه دوستان یه سرچ بکنند ببینیم کشورهای دیگه هم استفاده میکنند یا نه قطعا به نتایج مفیدی میرسیم
یا حقKhansariha (8)
سلام.
اگر اجازه بدید بنده تجربیات خودم رو بگم البته مربوط به سلاح نیست اما به نیتروژن مربوطه.
نیتروژن در برابر تغییر دما هم خنثی هست.البته خنثی خنثی که نه اما در دماهای خیلی بالا تغییر حجم میده.
از نیتروژن در چرخ های هواپیماها استفاده میشه و خودتون دیدید و میدونید که هنگام فرود چه فشاری روی این چرخ ها هست.جدیدا هم میبینید که جلوی بعضی آپاراتی ها نیتروژن برای خودروها وجود داره.و من هم که یه اتول ای نیمچه اسپرتی دارم که ارتفاع زدم از نیتروژن توی لاستیک های سایز 17 استفاده کردم که حدود 30% از هوای معمولی نرمتر عمل میکنه.توصیه میکنم اگه میخوایید یکسواری نرمتر و ایمنتر داشته باشین استفاده کنین
در تمامی خودروهای پیست و مسابقات و فرمول 1 از نیتروژن استفاده میشه.دوستان توی یک مغاله خوندم یکی از عوامل پوسیدگی لاستیک خودرو (از داخل)هوای درون لاستیک هست که با مواد تشکیل دهنده لاستیک ترکیب و باعث اکسید شدن و تخریب میشه و نیتروژن تا 40% عمر لاستیک رو افزایش میده. همونجوری که دوست خوبم سهیل فرمودن نیتروژن یک گاز خنثی هست که از لاستیک در شرایط سخت محافظت میکنه.و با اطمینان میگم چند ماه پیش اگر نیتروژن توی لاستیک هام نبود الان نمیتونستم این پست رو بزارم.
یه نکته که دوستان متخصص باید کمک کنن و توی سایت ما هم بحث شد در موردش(سایت خودرو که عضوش هستم)اینه که اتم های نیتروژن از اتم های اکسیژن بزرگتر هستند(خودم تحقیق نکردم)اگر اینجور باشه فکر میکنم با حجم کمتر بشه به فشار بیشتر رسید.(نمیدونم منظورم رو رسوندم یا نه یا اصلااین حرفم درست هست یا خیر.)جایی خوندم که از این گاز بعنوان گاز معجزه آسا صحبت شده و در خیلی از علوم و فناوریها از اون استفاده میشه.یه برنامه مستند دیدم که غواصها برای رفتن به عمق های خیلی زیاد بعداز یک عمق خاص از گاز نیتروژن تنفس میکنن.
بنظر من هم میشه توی pcp استفاده کرد.
تشکر سهیل جان عالی بود البته فکر کنم بچه های اصفهان دسترسی به این گاز نداشته باشن باید سوال کنم خبرشو میدم .

100./. میشه توی پی سی پی ازش استفاده کرد .
نکته جالبی بود بسیار ممنون
من چند ماه هست که بلک لوپارد با گاز نیتروزن پر میکنم
چون روز اول که کپسول گرفتم توش نیتروزن بود و جایی که برام پر میکردند گفت که وقتی کپسولی با نیتروزن پر کنید دیگه نمیشه توش هوا زد
دقت و قدرت تفنگ با این گاز عالی هست البته من تا حالا با هوا پرش نکردم ببینم چه تفاوتی میکنه ولی با هتسان مدل لانگ دوستم که با تلمبه پر میکنه خیلی قویتر و دقیقتر هست
سلام . مطلب جالبي بود. منم كه ميدونين خوره اين چيزها م رفتم دنبالش تا يه مطلب تو پيراميد پيداكردم كه در مورد استفاده از نيتروژن تو pcp هستش.
تو اين مطلب كه لينك اصليشو پايين گذاشتم نوشته نيتروژن درسته گازخنثي و بي اثري
هستش ولي فشاري حدود نصف برابر هواي تنفسي داره و براي مخزن تفنگ ضعيف هست وتوصيه كرده تو pcp فقط از همون هواي تنفسي استفاده بشه ولاغير وهيچ گاز ديگه اي رو توصيه نكرده و استفاده از اكسيژن رو هم كه احمقانه دونسته. در ضمن اون تصاوير انفجارمخزن مربوط به استفاده از اكسيژن هست كه ميبينيد پس بهتره همون گازتنفسي كه پيشنهاد خود سازندگان هست استفاده بشه درضمن مخزن تفنگها هم استاينلس استيل هست وزنگ بزن نيست مطمئنا سازندگان قبلا فكر اين چيزها رو كردن.نيتروژن بيشترتو پينت بال استفاده ميشه

اين هم لينك اصلي :

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



يه نكته ديگه هم كه تو فرومهاي خارجي نوشته بودومن خوندم اين بود كه اورينگها واتصالات pcp براي چگالي وغلظت هواي تنفسي طراحي وساخته شده اند نه گاز ديگه! بچه ها يه سرچ تو اينترنت بكنيد مطالب زياده !
(2011-06-13 07:25 PM)mohsen1982 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام . مطلب جالبي بود. منم كه ميدونين خوره اين چيزها م رفتم دنبالش تا يه مطلب تو پيراميد پيداكردم كه در مورد استفاده از نيتروژن تو pcp هستش.
تو اين مطلب كه لينك اصليشو پايين گذاشتم نوشته نيتروژن درسته گازخنثي و بي اثري
هستش ولي فشاري حدود نصف برابر هواي تنفسي داره و براي مخزن تفنگ ضعيف هست وتوصيه كرده تو pcp فقط از همون هواي تنفسي استفاده بشه ولاغير وهيچ گاز ديگه اي رو توصيه نكرده و استفاده از اكسيژن رو هم كه احمقانه دونسته. در ضمن اون تصاوير انفجارمخزن مربوط به استفاده از اكسيژن هست كه ميبينيد پس بهتره همون گازتنفسي كه پيشنهاد خود سازندگان هست استفاده بشه درضمن مخزن تفنگها هم استاينلس استيل هست وزنگ بزن نيست مطمئنا سازندگان قبلا فكر اين چيزها رو كردن.نيتروژن بيشترتو پينت بال استفاده ميشه

اين هم لينك اصلي :

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



يه نكته ديگه هم كه تو فرومهاي خارجي نوشته بودومن خوندم اين بود كه اورينگها واتصالات pcp براي چگالي وغلظت هواي تنفسي طراحي وساخته شده اند نه گاز ديگه! بچه ها يه سرچ تو اينترنت بكنيد مطالب زياده !

سلام
بیش از 70 درصد هوای موجود در جو(که تنفس می کنیم)،نیتروژن هست.با توجه به اینکه مولکول های نیتروژن هم از اکسیژن بزرگتر هست و در نتیجه احتمال نشت اون از آب بندی کمتر هست.اینکه دوستان می گن فشار نیتروژن کمتر از هوا است کاملا غیر علمی هست.وقتی می گیم فشار گاز داخل یک مخزن x اتمسفر هست،هیچ ربطی به نوع گاز اون نداره.به عبارت ساده تر،بدیهی است،که فشار هوای 200 اتمسفر با فشار نیتروژن 200 اتمسفر برابر هست.
من شنیدم که نیتروژن در مقابل گرما و سرما نسبت به هوا کمتر حجمشو کم و زیاد میکنه و حجمش نسبتا ثابته!برای همینتو لاستیک میزنند و زمستون و تابستون نیاز نیست مقدار نیتروژن رو توی لاستیک دستکاری کنیم!فکر کنم عملی باشه ها...منم این لینکو دیدم که اکسیژن باعث انفجار مخزن شده بود.
دوست عزيز تو يه حجم معين مثل مخزن مثلا 200 سي سي pcp هيچ 2گازي فشاربرابري ندارند. تو يك حجم معين اگه مقدار
100درصد نيتروژن 200 بارفشارداشته باشه 78 درصد هواي تنفسي اين حجم ميتونه 200 بارداشته باشه .

به هرحال من تو فرومهاي خارجي خوندم كمترين ضرر اين كار خارج شدن تفنگ از گارانتي وگروني اين گازه . كه بنظرمن ارزششو نداره .
اگه تجهیزات باشه شاید بشه دوتا گاز هوا و نیتروژن با هم قاطی کنید اونوقت فشار بدید تو مخزن پی سی پی.
یه سوال این پی سی پی رطوبت می گیره دیواره مخزن خیس می شه با گاز مخصوصی خشک می کنن یا باز می کنن تمیز می کنن؟باز کردنش راحته؟
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
لینک مرجع