سلام دوستان ..
یه سوال دارم !! میخواستم بدونم (( دیزلینگ )) یعنی چی ؟؟ زیاد شنیدم اما یه توضیح کامل میخوام و چرا واسه تفنگ های بادی ضرر داره
لطفا در مورد دیزلینگ توضیح کامل بدید
ممنون از همه دوستان
سلام دوست عزیز من هم مثل شما تازه کارم
دیزلینگ در تفنگ بادی یعنی سوختن (انفجار)روغن یا گریس داخل پیستون
حالا دیزلینگ کلاً چی هست ؟
نمیدونم با موتورهای دیزلی چقدر آشنا هستی ، توی موتورهای دیزلی برای احتراق گازوئیل ازفشار خیلی زیاد و دما استفاده میکنند به این صورت که وقتی هوا از منیفولد هوا به داخل سیلندر مکش شد و پیستون به نزدیکی های نقطه مرگ بالا می رسد فشار خیلی زیاد شده و درنتیجه دما بطور قابل ملاحظه ای بالا میرود و دراین لحظه انژکتورها گازوئیل را بصورت پودر شده داخل سیلندر میپاشند و پیستون به نقطه مرگ بالا میرسد که در اثر فشار و گرمای حاصل از فشار سوخت خودبخود منفجر میشود .
خب حالا چه ربطی با مکانیزم تفنگ بادی داره
اینجا هم همون سیستم سیلندر پیستون رو داریم موقع شارژ تفنگ هوا به داخل پیستون مکش میشه اگه داخل پیستون تفنگ روغنی باشه که چرخه کامل میشه و سوخت هم مهیا با چکاندن ماشه فنر ارتجاع پیدا کرده وخیلی سریع پیستون رو روبه جلو حرکت میده که دراین هنگام چون هم سوخت وجود داره هم فشار بالا میره قبل از اینکه ساچمه بتواند از لوله خارج شود و فشار کاهش یابد همان انفجار دیزلی رخ میدهد و سرعت خروج ساچمه چند برابر بیشتر میشود اینکه خیلی خوب هست پس چرا میگن دیزلینگ به تفنگ آسیب می رساند
چون سیلندر و پیستون و واشر پیستون هیچ کدام از تفنگهای موجود برای انفجار دیزلی طراحی نشده اند ( فکر کنم فقط یه مدل وایرخ بوده که برای دیزلینگ با اتر طراحی شده بود ) همانطور که دیزلینگ به ساچمه فشار وارد میکند و سرعت آنرا افزایش میدهد طبق قانون حاجی دکتر نیوتون همان مقدار نیرو هم به واشر سر پیستون و فنر و پیستون وارد میکند و اینجاست که پس از مدتی دیزلینگ واشر پیستون به فنا می رود ، البته فقط واشر نیست به یکایک قطعات تفنگ آسیب می رساند.
(2014-01-17 11:05 PM)turkavci نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوست عزیز من هم مثل شما تازه کارم
دیزلینگ در تفنگ بادی یعنی سوختن (انفجار)روغن یا گریس داخل پیستون
حالا دیزلینگ کلاً چی هست ؟
نمیدونم با موتورهای دیزلی چقدر آشنا هستی ، توی موتورهای دیزلی برای احتراق گازوئیل ازفشار خیلی زیاد و دما استفاده میکنند به این صورت که وقتی هوا از منیفولد هوا به داخل سیلندر مکش شد و پیستون به نزدیکی های نقطه مرگ بالا می رسد فشار خیلی زیاد شده و درنتیجه دما بطور قابل ملاحظه ای بالا میرود و دراین لحظه انژکتورها گازوئیل را بصورت پودر شده داخل سیلندر میپاشند و پیستون به نقطه مرگ بالا میرسد که در اثر فشار و گرمای حاصل از فشار سوخت خودبخود منفجر میشود .
خب حالا چه ربطی با مکانیزم تفنگ بادی داره
اینجا هم همون سیستم سیلندر پیستون رو داریم موقع شارژ تفنگ هوا به داخل پیستون مکش میشه اگه داخل پیستون تفنگ روغنی باشه که چرخه کامل میشه و سوخت هم مهیا با چکاندن ماشه فنر ارتجاع پیدا کرده وخیلی سریع پیستون رو روبه جلو حرکت میده که دراین هنگام چون هم سوخت وجود داره هم فشار بالا میره قبل از اینکه ساچمه بتواند از لوله خارج شود و فشار کاهش یابد همان انفجار دیزلی رخ میدهد و سرعت خروج ساچمه چند برابر بیشتر میشود اینکه خیلی خوب هست پس چرا میگن دیزلینگ به تفنگ آسیب می رساند
چون سیلندر و پیستون و واشر پیستون هیچ کدام از تفنگهای موجود برای انفجار دیزلی طراحی نشده اند ( فکر کنم فقط یه مدل وایرخ بوده که برای دیزلینگ با اتر طراحی شده بود ) همانطور که دیزلینگ به ساچمه فشار وارد میکند و سرعت آنرا افزایش میدهد طبق قانون حاجی دکتر نیوتون همان مقدار نیرو هم به واشر سر پیستون و فنر و پیستون وارد میکند و اینجاست که پس از مدتی دیزلینگ واشر پیستون به فنا می رود ، البته فقط واشر نیست به یکایک قطعات تفنگ آسیب می رساند.
با سلام خدمت شما ..
بله واقعا از توضیح کامل شما بهره بردم و دستگیرم شد که اصولا چرا تو تفنگ های فنری دیزلینگ باعث شکسته شدن فنر , پیستون و از بین رفتن واشر پیستون میشه .
واقعا توضیحتون کامل و بجا بود .
(2014-01-17 11:17 PM)marshalPcP نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-01-17 11:05 PM)turkavci نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام دوست عزیز من هم مثل شما تازه کارم
دیزلینگ در تفنگ بادی یعنی سوختن (انفجار)روغن یا گریس داخل پیستون
حالا دیزلینگ کلاً چی هست ؟
نمیدونم با موتورهای دیزلی چقدر آشنا هستی ، توی موتورهای دیزلی برای احتراق گازوئیل ازفشار خیلی زیاد و دما استفاده میکنند به این صورت که وقتی هوا از منیفولد هوا به داخل سیلندر مکش شد و پیستون به نزدیکی های نقطه مرگ بالا می رسد فشار خیلی زیاد شده و درنتیجه دما بطور قابل ملاحظه ای بالا میرود و دراین لحظه انژکتورها گازوئیل را بصورت پودر شده داخل سیلندر میپاشند و پیستون به نقطه مرگ بالا میرسد که در اثر فشار و گرمای حاصل از فشار سوخت خودبخود منفجر میشود .
خب حالا چه ربطی با مکانیزم تفنگ بادی داره
اینجا هم همون سیستم سیلندر پیستون رو داریم موقع شارژ تفنگ هوا به داخل پیستون مکش میشه اگه داخل پیستون تفنگ روغنی باشه که چرخه کامل میشه و سوخت هم مهیا با چکاندن ماشه فنر ارتجاع پیدا کرده وخیلی سریع پیستون رو روبه جلو حرکت میده که دراین هنگام چون هم سوخت وجود داره هم فشار بالا میره قبل از اینکه ساچمه بتواند از لوله خارج شود و فشار کاهش یابد همان انفجار دیزلی رخ میدهد و سرعت خروج ساچمه چند برابر بیشتر میشود اینکه خیلی خوب هست پس چرا میگن دیزلینگ به تفنگ آسیب می رساند
چون سیلندر و پیستون و واشر پیستون هیچ کدام از تفنگهای موجود برای انفجار دیزلی طراحی نشده اند ( فکر کنم فقط یه مدل وایرخ بوده که برای دیزلینگ با اتر طراحی شده بود ) همانطور که دیزلینگ به ساچمه فشار وارد میکند و سرعت آنرا افزایش میدهد طبق قانون حاجی دکتر نیوتون همان مقدار نیرو هم به واشر سر پیستون و فنر و پیستون وارد میکند و اینجاست که پس از مدتی دیزلینگ واشر پیستون به فنا می رود ، البته فقط واشر نیست به یکایک قطعات تفنگ آسیب می رساند.
با سلام خدمت شما ..
بله واقعا از توضیح کامل شما بهره بردم و دستگیرم شد که اصولا چرا تو تفنگ های فنری دیزلینگ باعث شکسته شدن فنر , پیستون و از بین رفتن واشر پیستون میشه .
واقعا توضیحتون کامل و بجا بود .
در ضمن از جناب mhrSB دوست خوبم هم کمال تشکر رو دارم ..
ممنون از شما
سلام دوستان
تلمبه وبلی بهتره یا گان پاور؟ یا هاتسان؟
وبلی و هاتسان که تقریبا یکی هست...صد در صد گان پاور بهتره...همینطور هیل
اما هیچ کدوم به پای کپسول نمیرسه...
ایا تعداد خان بیشتر در مسافت بالا(حدود 100 متر) در نفوذ پذیری بالاتر تاثیر مثبت داره یا منفی
خیر...با کم و زیاد شدن خان،دور و گام هم فرق میکنه....
در ضمن خان وظیفه اش حفظ جهتگیری پرواز پرتابه هست...تاثیر خان در نفوذ خیلی خیلی کمه که اصلا به حساب نمیاد...!به این تاپیک مراجعه فرمایید:دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا
ثبت نام کنید یا
وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پس چرا تمام افرادی که در زمینه اسلحه صاحب نظر هستن
معتقد هستن اسلحه ای مثل وایراخ 100
در مدل 6 خان برای شکار لانگ رنج مناسب تره
این در حالیه که همه میدونن لوله لوتار 12 خان استفاده شده در وایراخ 100 دقت بالاتری نسبت به مدل 6 خان داره
در ایران، هر شخص به صورت قانونی چند تا اسلحه می تونه خریداری کنه؟