انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: معرفی سلاح walther lgu
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
(2015-12-08 11:18 PM)SAAZEARA نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عذر ميخوام من از روي فاصله رينگ سيبل تپانچه كه ١٦ ميليمتر بود محاسبه كردم كه اينجور كه شما مي فرماييد احتمالا درست نبود .البته با توجه به استاندارد ٢٥ متر بنچ رست دقت خوبي داره براي تارگتينك .زيادم بهش سخت نگير تو پنجاه متر شرايط جوي خيلي حاكمه وواقعا سخته گروپ يك اينچي
ضمنا كاليبر٤/٥ براي اين اسلحه بهتره يا٥/٥


عباسي فشمي

صد در صد این کلاس تفنگهای فنری در کالیبر 4.5 عملکردی بهتر دارن.درسته که قدرت کمی پایین تر میاد ولی برای رنج معقول مسابقه ای هم تراجکتوری بهتر و هم دقت بهتری داریم.Khansariha (8)
با سلام خدمت دوستان علاقمند به سلاح های بادی فنرپیستون ،
مدتی بود که ریویویی برای انتشار در رابطه با Walther LGU آماده کرده بودم که به علت عدم ویرایش نهایی نسبت به اشتراک گذاری این مطالب مردد بودم. به تازگی و با صحبت هایی که امین عزیز برای خرید این مدل داشت متوجه تهیه یک قبضه از این سلاح توسط ایشان شدم و خوشحال از اینکه تعداد داده های آماری و انتشار مطالب با موضوع این سلاح با داشتن آن توسط تیرانداز خوبی مانند امین بیشتر خواهد بود. امین جان از ریویوی اولیه که قرار دادید انتظار بیشتری داشتم ! Khansariha (226)

مطالب ریویویی که آماده کرده بودم را با توجه به قرارگیری در فروم عمومی اصلاح کردم ولی کمی طولانی خواهد بود که از این بابت پوزش می خواهم ، امیدوارم مورد استفاده دوستان قرار گیرد:

معرفی کوتاه از تفنگ بادی Walther LGU Master :
مدتی پیش در جریان برگزاری مسابقات بنچ رست مهرماه گذشته برای یکی از دوستان که به دنبال یک تفنگ دقیق فنرپسیتون بود ، مدل LGU از کمپانی خوشنام Walther را پیشنهاد و برای ایشان خریداری کردم. آشنایی من با این مدل از والتر به زمان تولید و عرضه به بازار جهانی و تبلیغات آن در وبسایت های مرتبط با تفنگ بادی و همینطور حضور مدل LGV برادر بزرگتر LGU در مسابقات بنچ رست ملی کلاس فنرپیستون انجمن بنچ رست تفنگ بادی ایالات متحده در مسابقات ملی بنچ رست تفنگ بادی سال 2014 برمی گردد. در طول مسابقات بعدی این انجمن که مورد پیگیری بنده بود ، تیراندازانی با مدل LGV و مدل تازه وارد LGU عناوین خوبی در بین تیراندازان دیگر که از مدل های دیانا 54 ، وایرخ 97 و 77 و حتی بهتر از AA TX200 بدست می آوردند. به همین منظور از منابع مختلف مانند وبسایت Umarex و خود والتر ، پیرامید ایر و ایرگان تی وی و ایرگان ریپورتر در مورد مدل LGU از والتر که به تازگی و پس از LGV عرضه شده بود اطلاعات بیشتری کسب کنم. علاقه خودم به سلاح های لوله ثابت و underlever برای کاربرد ورزشی فیلد تارگت در این پیگیری بی تاثیر نبود.

همینطور امیدوارم بودم واردکننده های داخلی در مورد عرضه این محصول خوب به بازار کشورمان اقدام کنند. در تابستان گذشته از طریق یک گروه پرمخاطب با موضوع تفنگ های فنری و نیتروپیستون در یکی از صفحات اجتماعی متوجه حضور مدل LGU در ایران شدم. دوستی که این مدل را معرفی کرده بود اظهار داشت که سلاح با عملکرد نیتروپیستون بوده و دقت زیادی دارد و گروپ هایی از این سلاح در صفحه مورد نظر قرار داده بود. خوب چون اطلاعات کاملی در مورد این مدل داشتم با ارایه لینک ها و دلایل در این باره که این سلاح از سیستم فنرپیستون بهره می برد با ایشان وارد بحث و گفتگو شدم. سپس ایشان ضمن بیان محسنات و اینکه LGU بسیار دقیق است و فکر می کرده از سیستم نیتروپیستون استفاده می کند اظهار داشتند چند قبضه برای فروش دارند (تا این لحظه متوجه نشدم وارد کننده اصلی ایشون بودند یا یک فروشنده جزء) ، قبلا بعد از فروش دیانا مدل 52 همیشه برنامه تهیه یک فنرپیستون را در ذهنم داشتم که با توجه به علاقه ام به underlever ها فقط به وایرخ 97 و TX200 محدود می شد. با این وجود باز هم پیگیر خرید این مدل شدم ولی با بررسی متوجه شدیم کالیبر 5.5 این مدل موجود و وارد شده است که بعد از مدتی کلنجار رفتن سر خرید این کالیبر (با توجه به هدف خودم و کاربرد ورزشی ) این مدل و این که دوباره فرصت خرید وجود خواهد داشت یا نه ! از خرید آن منصرف شدم.

قبل از برگزاری مسابقه بنچ رست چون دوست بنده نیز در جریان مطالعات و بررسی ها در زمینه این مدل بود به اصرار خواستند اگر هنوز این مدل در بازار موجود هست در این زمینه برای خرید اقدام کنم که با کمک یکی از دوستان و با کاهش قیمتی که برای این سلاح در آن زمان بوجود آمده بود یک قبضه خریداری شد. (قیمت خرید در مهرماه گذشته 1.650 بود که هم اکنون با قیمتی پایینتر و حدود 1.500 فروش می رود)
زمان زیادی برای مسابقه نبود و وقت کافی برای بازبینی و بررسی مفصل این مدل از والتر و حتی گرفتن تصاویر لازم را نداشتیم. در محلی که برای تمرین بنچ رست استفاده می کردیم، بررسی اولیه ای انجام و برررسی بیشتر را به زمان بعد از مسابقه موکول کردیم. تصاویری که در واقع اولین برخورد من و دوستانم با LGU بود را در اختیار دوستان قرار می دهم :

بسته بندی سلاح در یک کارتن با رنگ طوسی ملایم و خوبی بود (از این نظر آلمانی ها خوش سلیقه تر از انگلیسی های بخیل هستند) :
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-2-.jpg]

نام و مدل و سریال سلاح :
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-3-.jpg]

نمای قرارگیری سلاح در داخل بسته بندی :
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-4-.jpg]

[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-5-.jpg]

یک آلنی هم داخل بسته در کنار دفترچه راهنما وجود دارد ، این آچار باید برای باز کردن پیچ های بدنه از قنداق باشد :
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-6-.jpg]


بدنه و ظاهر سلاح :
طراحی قنداق و چوب آن بسیار زیبا و دوست داشتنی و در عین حال سنگین و قطور است. قسمت گونه به صورت دو طرفه راست و چپ است و از این نظر برای چپ دست ها هم مناسب است. در قسمت دستگیره دارای برجستگی های شطرنجی شکل معمول ولی بسیار دقیق بوده و آرم والتر نیز در انتهای دسته حک شده است. قسمت بچه قنداق در این مدل بدون طراحی های شطرنجی است ولی شکل آن به صورت زیبا و منحنی طراحی شده تا گرفتن با دست به راحتی امکانپذیر باشد. در دید اول احساس اینکه با قنداقی ضخیم مواجه باشیم به تیرانداز دست می دهد ولی وزن و قطر بدنه طوری است که کاملا در دستان تیرانداز می نشیند و کنترل آن راحت است.
بدنه و قسمت های فلزی به صورت زیبا و یک دستی زاج خورده و شفافیتی خاص همانند TX200 در آن دیده می شود. نام مدل LGU به صورت بزرگی در قسمت بالایی سیلندر و قبل از مکان ساچمه گذاری حکاکی لیزری شده است. بر روی سیلندر ریل 11 میلیمتری و چند سوراخ برای قرارگیری ترمز برای نصب پایه دوربین تعبیه شده است (گرچه با لرزش بسیار کمی که این سلاح دارد مورد استفاده قرار نخواهد گرفت). همانند TX200 در قسمت پیستون ترمزی برای ایمنی در زمان ساچمه گذاری ایجاد شده که بسیار شبیه ایرآرمز حتی در عملکرد طراحی شده است. در دو قسمت از بدنه از پلاستیک با کیفیتی استفاده شده است یکی در قسمت کیت و تیغه ماشه و دیگری در قسمت پوشش ضامن که البته خود ضامن در قسمت داخلی فلزی است. هنوز دلیل خاصی برای این کار والتر پیدا نکردم به جز کاهش وزن که زیاد معقول نمی نماید و از نظر شخص خودم می توانست از آلیاژ های سبک فلزی به جای پلاستیک استفاده کند.

[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-12-.jpg]
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-14-.jpg]
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-7-.jpg]
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-8-.jpg]
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-10-.jpg]

بدنه اصلی بوسیله پیچ های آلنی همانند سلاح های انگلیسی (برعکس سنت دیرینه همتاهای آلمانی خودیعنی دیانا و وایرخ که از پیچهای چارسو و دوسو استفاده می کنند ) به قنداق متصل می شود:
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-11-.jpg]

در قسمت کپ سلاح و قبل از لوله کلمه Carl Walther و کشور سازنده سلاح ، شماره سریال و کالیبر آن درج شده است :
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-16-.jpg]
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-17-.jpg]
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-25-.jpg]

لوله به صورت محکمی بوده و شفافیت زاج در آن نیز همانند بدنه ادامه دارد. در انتهای لوله یک سایلنسر همانند شایراسپلیتر در وایرخ 97 بکار گرفته شده است.(بنا به اذعان ریویوهای معتبر این سایلنسر بیشتر جنبه زیبایی دارد تا کاربردی )
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-12-.jpg]

گرچه بر روی کارتن سلاح عبارت The sound of silence نقش بسته و اشاره به داشتن صدای کم در زمان شلیک دارد که البته ناشی از نوع سیستم بکار رفته در قسمت پیستون و سایر اجزای ایجاد ارتعاش و صدای سلاح هست نه سایلنسر مذکور :
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-18-.jpg]

[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-30-.jpg]

بررسی در این زمان با نصب دوربین و آماده سازی برای تمرین دوستم به تمام رسید.
[تصویر: Walther-LGU-Unboxing-31-.jpg]

در روز قبل از مسابقه بنچ رست مهرماه 94 و روز تمرین دوربینی با رتیکل مناسب تر بروی آن نصب شد. دقت خوب سلاح و سازگاری آن در طول یک هفته گذشته با چند نوع ساچمه قابل توجه بود به طوریکه یکی دیگر از دوستان شرکت کننده در کلاس فنر پیستون همان روز یک قبضه دیگر با کمک دوست فروشنده قبلی و هماهنگی بنده خریداری کرد (دیگه خودم هم داشتم برای خرید آن وسوسه می شدم). این سلاح با توجه به اطلاعات ارایه شده در ورژن 16 ژولی وارد ایران شده بود ، در کرنوگرافی که در روز تمرین از هر دو سلاح با ساچمه 15.89 گرین داشتیم ، قدرتی حدود 15.4 تا 15.8 ژول بدست آمد. تلورانس بین شاتی در حدود 1 تا نهای 3 متر بود. به هر صورت در اولین استفاده رقابتی و ورزشی و آشنایی کم هر دو تیرانداز با سلاح خود ، بین 10 نفر شرکت کننده در کلاس فنرپیستون مسابقه بنچ رست مقام های اول و دوم توسط های اونق و محمد امیری با والتر LGU کالیبر 5.5 کسب شد.

در بخش بعدی موارد مربوط به بررسی انجام شده برای دقت و کرنوگرافی و قطعات را با دوستان به اشتراک می گذارم. Khansariha (8)
Khansariha (8)Khansariha (8)
مرسی صادق جان عالی بودKhansariha (48)
ممنون صادق جان بابت این ریویوی عالی.البته مسلما اون قطعه به هیچ عنوان سایلنسر نیست.نه در این تفنگ و نه در وایرخ 97.در هر دوی این تفنگ ها و همچنین دیانا 56 و 470 و مدلهای پروی دیانا این قطعه مازل بریک نام داره که بیشتر جنبه تعادل وزنی در قسمت سر لوله و جلوگیری از بالا پریدن زیاد سر لوله هنگام شلیک رو داره و مسلما در زمینه کاهش صدا هیچ نقشی نداره.مخلصیم.Khansariha (8)
(2015-12-21 05:15 PM)Marksman نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ممنون صادق جان بابت این ریویوی عالی.البته مسلما اون قطعه به هیچ عنوان سایلنسر نیست.نه در این تفنگ و نه در وایرخ 97.در هر دوی این تفنگ ها و همچنین دیانا 56 و 470 و مدلهای پروی دیانا این قطعه مازل بریک نام داره که بیشتر جنبه تعادل وزنی در قسمت سر لوله و جلوگیری از بالا پریدن زیاد سر لوله هنگام شلیک رو داره و مسلما در زمینه کاهش صدا هیچ نقشی نداره.مخلصیم.Khansariha (8)
آقا مهدی عزیز ، در رابطه با مدل های دیانا بخصوص مدل 56 و 470 که در سری مگنوم و با قدرت بالاتر هستند به احتمال زیاد و با توجه به ریویوها و تجربه شما دوستان این موضوع درست هست. در این مورد هکتور مدینا از تیراندازان معروف فیلدتارگت که با یک تفنگ دیانا مدل 54 و البته تیون شده (کاهش قدرت تا 16 ژول و برخی موارد دیگر جهت کاهش ارتعاش و ... ) در وبلاگ خود اشاره به این موضوع داشت که برای تعادل وزنی برروی لوله سلاح خودش -54- از مازل بریک دیانا 56 استفاده کرده است.
در وایرخ 97 و قدرت 16 ژول دقیقا ساختار آن را نمی دانم (از نظر شکل ساخت هست ) که نقش ایراستریپر و یا مازل بریک را دارد یا نه ، به هر صورت تعادل وزنی LGU بر روی دست و در شرایط تیراندازی فیلدتارگت قابل توجه و دلپذیر می باشد.
با سلام دوباره خدمت دوستان ،
در بخش قبلی ریویوی Walther LGU با ابعاد ظاهری و کیفیت ساخت آن آشنا شدیم. بعد از مسابقه بنچ رست و در یک فرصت مناسب یک بررسی کوتاه از عملکرد سلاح و آزمایش کرنوگرافی داشتم که در ادامه به آن می پردازیم. این مدل از والتر از سیستم فنرپیستون بهره می برد و از تکنولوژی خاصی که در سال 2012 و با معرفی مدل LGV آغاز شد (والتر قبلا مدلی کلاسیک و ارجینال از LGV در سال 1964 تولید کرده است) استفاده می کند. در واقع در تولید مدل LGV از دو تکنولوژی Super Silent Technology و Vibration Reduction System استفاده شده که همین موارد در تولید سری LGU نیز بکار رفته است. به صورت کلی در ساخت این دو محصول از پیستونی چرخشی rotary piston و در اجزای داخلی ترکیبی از قطعات سنتیک و فلز و اورینگ بکار رفته تا کمترین ارتعاش ممکن ایجاد و نیز صداهای ناشی از ارتعاش ها و برخورد موارد فلزی کاهش پیدا کند. به این ترتیب با شلیکی نرم و روان و صدایی کم مواجه هستیم. همینطور نبود ارتعاش زیاد باعث حفاظت بیشتر از دوربین بکار رفته بر روی محصول می شود.

بررسی تفنگ را با آزمایش کرنوگرافی در سه مدل ساچمه و 10 شات برای هر کدام ادامه دادیم. شرایط کرنوگرافی در یک زمان و نیز در بهترین حالت قرارگیری سلاح انجام شد تا دقت لازم را داشته باشد. ساجمه های مورد استفاده :
JSB Exact 18.13 gr
JSB Exact 15.89 gr
JSB Express 14.35 gr
بودند. نتیجه به دست آمده به شرح نمودار زیر می باشد :
[تصویر: Walther-LGU-master-22-chrony.jpg]
[تصویر: Reviwe-section-2-1-.jpg]

تصاویری دیگر از بدنه سلاح و البته با کیفیت بیشتر :
[تصویر: Reviwe-section-2-5-.jpg]
[تصویر: Reviwe-section-2-6-.jpg]
[تصویر: Reviwe-section-2-4-.jpg]
[تصویر: Reviwe-section-2-3-.jpg]

ماشه و محافظ ماشه سلاح
[تصویر: Reviwe-section-2-11-.jpg]

نمایی از قسمت پایینی قنداق :
[تصویر: Reviwe-section-2-12-.jpg]

زاج بدنه کیفیت خوبی داشه و براق بودن آن استعداد خوبی برای جذب اثر انگشت در زمان کار با سلاح را دارد :
[تصویر: Reviwe-section-2-16-.jpg]

اهرم آزادکننده قفل(ترمز) ایمنی پیستون که تقلیدی بسیار خوب از AA TX200 هست :
[تصویر: Reviwe-section-2-17-.jpg]

محل ساچمه گذاری :
[تصویر: Reviwe-section-2-18-.jpg]
[تصویر: Reviwe-section-2-19-.jpg]

دسته مسلح کننده :
[تصویر: Reviwe-section-2-15-.jpg]
[تصویر: Reviwe-section-2-14-.jpg]


در بخش بعدی سعی می کنم ، بررسی های دقتی که در طول این مدت داشتم با توضیحی همراه با گروپ های گرفته شده در اختیار دوستان قرار دهم. Khansariha (8)
باتوجه به قدرت 16ژولی این سلاح به نظر من ساچمه 15.89گرینی براش کمی سنگینه وشایدلازم باشه باساچمه13.43گرینی jsbهم تست بشه .
فکر کنم بهترین ساچمه برای این تفنگ در کالیبر 5.5 فالکن باشه.هم دقت خوبی داره هم وزنش پایینه.البته من هنوز هم برای این کلاس فقط با 4.5 موافقم.مطمئنا 4.5 این تفنگ با دقت ذاتی که داره برای مسابقات بهترین گزینه هست.
(2015-12-22 11:04 AM)tinger نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باتوجه به قدرت 16ژولی این سلاح به نظر من ساچمه 15.89گرینی براش کمی سنگینه وشایدلازم باشه باساچمه13.43گرینی jsbهم تست بشه .


در رابطه با مناسب تر بودن وزن پایین تر ، همانطور که در پست قبلی هم اشاره شده از ساچمه 14.35 گرینی نیز استفاده شده و در آینده گروپ های این سه وزن از ساچمه JSB را قرار خواهم داد. به ساچمه 13.43 گرینی JSB فعلا دسترسی ندارم و از موجودی بازار نیز آگاه نیستم! ولی در کل در پست بعدی نیز با توجه به مقایسه گروپ ها نتایج مشابهی توسط هادی ، خودم و امین در تست با ساچمه 18 گرینی دقت بهتری نسبت به 15.89 و 14.35 گرینی داشتیم. ولی دقت 14 گرینی نیز تفاوت خیلی زیادی ندارد و جالب ترین قسمتش سازگاری مدلی که توسط خودم بررسی شده با چندین ساچمه مختلف بود بخصوص تا مسافت 30 متر با ساچمه الماس پروفشنال هم دقتی بسیار نزدیک به جی اس بی ها داشت.
ولی در کل خودم هم موافق هستم که از ساچمه هایی با وزن 15.89 (یک گرمی) در این کالیبر و سرعت خروجی (16 ژولی) استفاده کنیم.
نقل قول :کر کنم بهترین ساچمه برای این تفنگ در کالیبر 5.5 فالکن باشه.هم دقت خوبی داره هم وزنش پایینه.البته من هنوز هم برای این کلاس فقط با 4.5 موافقم.مطمئنا 4.5 این تفنگ با دقت ذاتی که داره برای مسابقات بهترین گزینه هست.
اقا مهدی ، فالکن کمیابه و مهم این هست که بتونیم با ساچمه ای کار کنیم که هم نتیجه دقت آن خوب باشد و هم دسترسی به آن راحت تر از ساچمه ای مثل فالکن باشد. البته ببینیم می تونیم از برخی دوستان مدیر انجمن از این ساچمه چیزی کش بریم یا نه! Khansariha (48)
من در رابطه با کالیبر تفنگ حساس هستم و تا همین الان هم منتظر ورود کالیبر 177. این مدل از والتر بودم ، ولی در تست هایی که داشتم کالیبر 22. یا 5.5 میلیمتر هم دقت و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. بعد از بررسی و مقایسه دقت و عملکردها می توان در خصوص این موضوع قضاوت بهتری انجام داد. به صورت نرمال برای کاربرد ورزشی و هدفزنی مثل فیلدتارگت کالیبر 4.5 انتخاب اول است.
دوستان
آیا این سلاح در کالیبر 0.177 و 0.22 بدون محدودیت قدرت مسابقاتی(۱۶ژول) موجود هست ؟
و اگر موجوده با چه قدرتی قابل دستیابی هست
با تشکر
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع