انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: مقایسه محصولات وایرخ با دیانا DIANA VS.weihrauch
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3
[تصویر: 30_14140943566741671.gif]

بنده این تاپیک رو ایجاد کردم تا با ذکر دلایل نه عقاید و علایق شخصی به بررسی و مقایسه دو برند درجه 1 تولید کننده تفنگ بادی بپردازم...
در ابتدا عرض کنم که هدف از این مقایسه بحث به منظور رفع ابهامات همیشگی و بالا بردن و به اشتراک گذاشتن اطلاعات علمی هست نه به رخ کشیدن یا خراب کردن نام برند یا محصولی خاص...
هر دو برند به علت ساخت محصولات متنوع با کیفیت و کارایی بالا و بعضا دارا بودن محصولاتی که در یک کلاس هستند با هم قابل مقایسه اند و اما کدامیک بهتر است... بنده به دلایلی برند دیانا رو تو محصولات فنری برتر از وایرخ می دونم به چند علت...
-بعضا گفته میشود وایرخ با کیفیت تر از دیاناست! این گفته ممکنه توسط کاربر نا آشنا به این سوء برداشت بشه که تفنگ های دیانا بی کیفیت هستند! در حالی که تفاوت این دو در کیفیت (حتی در صورت برتری وایرخ) آنقدر کم است که نمی توان آن را به عنوان یک فاکتور بنیادین پیش کشید! سیستم ماشه هر دو برند عالی هست حتی بعضا دوستان بنده از ماشه T06 دیانا رضایت بیشتری از ماشه وایرخ 80 داشته اند! کیفیت قنداق قطعات و آلیاژ نیست همینطور اختلاف خیلی نا ملموس است!
-دوستان بعضا از دقت بالاتر محصولات وایرخ هم کلاس همان محصول در دیانا صحبت می کنند که مایل هستم این مساله رو با مقایسه کوتاه وایرخ 80 و دیانا 35 و سپس وایرخ 90 و دیانا 350 مگنوم بیان کنم!
وایرخ 80 تفنگی با سرعت 885 متر در ثانیه (کالیبر 4.5) هم سرعت دیانا 35 هست با این تفاوت که وزن دیانا 35 حدود 3.6 کیلوگرم و وزن وایرخ 80 حدود 4 کیلوگرم است! شرکت وایرخ یک استراتژی غیر حرفه ای در طراحی تفنگ های خود داشته و آن هم وزن زیادتر برای دستیابی به دقت بیشتر است! اگر 400 گرم به وزن دیانا 35 اضافه کنید نه اینکه دقت دیانا 35 هم شاید برابر با وایرخ 80 بشود بلکه بیشتر از آن Khansariha (266) اینها بجز اختلاف 550 هزار تومانی قیمت بالاتر وایرخ 80 هم هست!
در مقایسه وایرخ 90 با دیانا 350 هم وایرخ 90 با قدرت کمتر (در پیش تنظیم کارخانه) حدود 1100 فوت در ثانیه (کالیبر 4.5) در مقایسه با دیانا 350 مگنوم با سرعت 1250 فوت در ثانیه در همین کالیبر و البته 200 گرم وزن بیشتر مسلما دقت بالاتری دارد که علت آن هم مشخص است! این دو هم با تفاوت 700 هزار تومانی وایرخ 90!
-محصولات وایرخ تنوع چندانی ندارند و هرگز تفنگی در کلاس آنتی شوک دار (مشابه دیانا 54 و 56) نداشته اند!
-قطعات محصولات وایرخ هم در بازار هم کم و هم گرانتر پیدا می شود در مقایسه با قطعات فراوان و ارزانتر دیانا!
-تمام تفنگ های وایرخ با همان تفنگ هم کلاس خود در برند دیانا با همان کارایی اختلاف قیمتی زیادی دارند!
به این علل هست که بنده دیانا رو به وایرخ ترجیح میدم Khansariha (8)
دوست عزیز alaska {نام شریفتون رو نمیدون}با تشکر به خاطر ایجاد این تاپیک.به نظر من بهتر بود نام تاپیک رو کلی میگذاشتید مثلا مقایسه وایرخ و دیانا.در هر صورت این تاپیک شدیدا پتانسیل داغ شدن داره و از دوستان میخوام که اگر قرار هست پاسخی بدن با مدرک و دلیل باشه و پست احساسی نگذارن.
من اگه بخوام نظرمو در مورد این دو برند بگم چون با هر دو برند مدتها کار کردم اشنایی نسبی دارم.باید بگم که با بخشی از پست دوستمون موافقم و با بخشی نه.سلاحهای وایرخ در هر کلاس اصولا اندکی دقیقتر از همتای دیاناشون هستن و در این شکی نیست.و این مسئله ارتباطی با سنگین بودن اونا نداره بعنوان مثال در مسابقات فیلد تارگت وایرخ همیشه جزو برترین هاست.
در مورد الیاژ نظر قطعی ندارم ولی به نظر کیفیت قطعات فلزی در وایرخ بالاتره که این رو با توجه به چگال بودن قطعات وایرخ میگم.
در مورد ماشه شکی درش نیست که ماشه t06 دیانا تلاشی بوده در جهت نزدیک شدن به ریکورد وایرخ.در کل ماشه دیانا خیلی خوبه ولی ماشه ریکورد واقعا برتری داره از هر جهت نسبت به دیانا شاید در طورل یکی دوبار استفاده متوجه نشین اما مکانیزم ماشه ریکورد واقعا بینظیر هست.
اما برتری دیانا این هست که کیفیتی تقریبا مشابه وایرخ داره و قیمتی به مراتب پایین تر.
البته برای دوستداران قدرت هیچ سلاحی جای دیانارو نمیتونه بگیره که بر خلاف وایرخ زراد خانه ای از انواع سلاح مگنوم داره.
در کل باید بگم که من واقعا از کار کردن با هر دو سلاح لذت میبرم و مقایسه این دو مثل مقایسه بنز و بی ام و میمونه هر کودوم برتریهایی به دیگری دارن و طرفداران خودشون رو هم دارنKhansariha (8)
من که بینشون (ترجیح) نمیدم
در کل هر دو کیفیت بسیار بالایی دارن. محصولات وایرخ سنگینتر هستند. دیانا ها که گرون هستن..وایرخ بدتر!!!!!!
من ظاهر دیانا رو بیشتر میپسندم و خلاقیت بیشتر در محصولاتش
درضمن در عمل وایرخ ۸۰ دو یا سه ژول از ۳۵ قویتر هست.این رو از اندازه پیستون و فنرشون هم میشه فهمیدKhansariha (214)
می خواستم اسم تاپیک رو بنا به فرمایش جنابعالی تغییر بدم ولی 30 دقیقه ازش گذشته ممکن نیست مگر اینکه مدیران محترم این کار رو انجام دهند Khansariha (8)
در مورد قدرت وایرخ 80 خود شرکت نوشته 970 فوت کالیبر 4.5 که درست می فرمایید از دیانا 35 کمی بیشتره و از دیانا 31 و 34 کمتر (تقریبا میشه 19 ژول)
این مباحث را قبلا و درزمانی که فنریها خیلی تو بورس بودن هم داشتیم هرچند بعضی دوستان از روی احساسات از یک برند حمایت و به برند دیگری توهین میکردند که مجبور به بستن تاپیک میشدیم .
دوباره یادآوری میکنیم که هرگونه مقایسه بین هر دو سلاح از طرفین و یا کلیات دو برند باید مبنی بر اصول مشخص بر مبنای منطق و تجربه و یا اگر از روی علائق باشد همراه با احترام بیان شود تا تاپیک به حاشیه نرود .
فعلا که تغییر نام با توجه به پست اول ضرورتی ندارد ولی اگر برای تغییر اسم تاپیک ضرورتی احساس شد نام جدید را پیشنهاد بدید . ممنون Khansariha (8)
(2014-08-31 01:06 AM)ALASKA نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

در ابتدا عرض کنم که هدف از این مقایسه بحث به منظور رفع ابهامات همیشگی و بالا بردن و به اشتراک گذاشتن اطلاعات علمی هست نه به رخ کشیدن یا خراب کردن نام برند یا محصولی خاص...

کاملا درست می فرمایید بنده ابتدای تاپیک هم بخاطر تجربه این موضوع این رو عرض کردم Khansariha (8) فردا بحث شد بین دیانایی ها و وایرخی ها بنده پیشاپیش تبرعه ام Khansariha (266)
سلام
از نظرمن هر دوبرند دارای کیفیت مطلوب هستنند اما وایرخ یک پله بالاتره چون هم تجربه بیشتری داره هم شناخته تره
اما دیانا هم خصوصیاتی مثل خلاقیت ونوآوری داره همچنین محصولات دیانا نسبت به وایروخ ارزون ترند که این خود یک مزیت مهم محصوب میشه
وایروخ درمقوله سلاح های pcp بسیار بهتر از دیانا عمل کرده ودر کل در سلاح های سیستم هوای فشورده برتری نسبت به دیانا داره
درضمن کپی سلاح های دیانا وجود داره اما از وایروخ من تاحالا کپی وچینی ندیدم
درکل هردو کمپانی آلمانی هستند وآلمان حرف اول رو در خان کشی وتولید اسلحه در جهان میزنه
موفق وپیروز باشیدKhansariha (8)
(2014-08-31 01:46 PM)سید علی نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
از نظرمن هر دوبرند دارای کیفیت مطلوب هستنند اما وایرخ یک پله بالاتره چون هم تجربه بیشتری داره هم شناخته تره
اما دیانا هم خصوصیاتی مثل خلاقیت ونوآوری داره همچنین محصولات دیانا نسبت به وایروخ ارزون ترند که این خود یک مزیت مهم محصوب میشه
وایروخ درمقوله سلاح های pcp بسیار بهتر از دیانا عمل کرده ودر کل در سلاح های سیستم هوای فشورده برتری نسبت به دیانا داره
درضمن کپی سلاح های دیانا وجود داره اما از وایروخ من تاحالا کپی وچینی ندیدم
درکل هردو کمپانی آلمانی هستند وآلمان حرف اول رو در خان کشی وتولید اسلحه در جهان میزنه
موفق وپیروز باشیدKhansariha (8)

هر چند قبلا هم این بحث ها زیاد شده و آخر هم به نتیجه قطعی نمی رسه ولی فکر کنم این تاپیک بتونه یکی از تاپیکهای داغ بشه.آلاسکا جان (فکر کنم اسم خودتون آقا محسن باشه؟) مقایسه اولتون جالب بود.

واما این که فرمایشات دوستمون سید علی رو نقل قول کردم به این دلیل بود:
اول از همه کی گفته سابقه و تجربه وایرخ در تفنگ بادی بیشتره؟مدتها قبل از شروع لاین بادی توسط وایرخ دیانا شناخته شده ترین برند بادی آلمان بود.در واقع دیانا با بادی شروع کرد و هنوزم یکی از دقیق ترین فنری های مسابقه ای متعلق به دیانا هست.(دیانا 75)
وایرخ در زمینه پی سی پی بهتر از دیانا عمل کرده درست.ولی با قیمت دو برابر!! در جایی که دیانا پی 1000 با سابقه کمتر عملکردش "خیلی" عقب تر از اچ دبلیو 100 نیست.به هر حال همه که برای فیلد تارگت و بنچ رست تفنگ نمی خرن!که حالا 10 امتیاز براشون این قدر مهم باشه!
در ضمن کجا شما "دیانا" ی کپی و چینی دیدی؟ اگه محصولات چینی که شبیه دیانا هستن منظورتونه این که نقطه ضعف دیانا نیست.برمی گرده به این که دیانا شناخته شده تر هست در نتیجه احتمال کپی سازی ازش بیشتره.در هر صورت اون محصولات کپی هم هر چی باشن دیانا نیستن!این استدلال شما مثل اینه که بگیم چون ایفون تقلبی و کپی هم موجوده پس اصلا اپل شرکت بیخودی هست.

در پایان دوست بسیار عزیزم امین جان فرمودن که در مقایسه مدلهای مشابه همیشه وایرخ جلوتره.
مثلا در لوله ثابتها.وایرخ 97 دقیق تره یا دیانا 54؟تازه این رو در نظر بگیریم که وایرخ 97(شاخ لوله ثابتهای وایرخ) یه تفنگ 16 ژولی با وزنی نه چندان کمه که خوب طبعا باید دقت خوبی بده. همین الان مطمئنم هیچ 97 ای در ایران حتی به اندازه 52 من دقت نمیده.تازه با تمام خرجی که من برای 52 خودم کردم هنوز قیمتش به یک 97 16 ژولی که طبعا در فاصله دور کم میاره نرسیده.
وایرخ یه مدل موفق در فنری های کمر شکن داره اونم 80.به جز اون بقیه شون چندان سهمی از دنیای فنری ندارن.یا قدرتشون کمه یا وزنشون زیاد.استاندارد ترین تفنگ وایرخ، مدل 80 هست.
تفنگهای دیانا در زیبایی طراحی بسیار جلوتر از وایرخ ها هستن.شما مگنوم 350 با 30 ژول انرژی رو با اون ساختار کشیده و ظریف مقایسه کنید با وایرخ 80 با اون قیافه نه چندان ظریف.هر چند پیشاپیش بگم که سلیقه ها درباره زیبایی فرق داره و ممکنه کسی فقط عاشق قیافه کوتوله و خیکی وایرخ ها باشه.Khansariha (219)
سلام و درود Khansariha (8)

من هم با نظر دكتر موافقم . ديانا در زيبايي جلوتر از وايروخ هست . البته اين كاملا سليقه اي هست. من كه به تفنگ هاي ديانا نگاه مي كنم جثه اي شكاري تر و ورزيده تر مي بينم . ولي كيفيت هر دو خوب هست . Khansariha (219)
بنده به شخصه و با توجه به سلیقه و علاقه خودم وایرخ انتخاب میکنم.به نظرم وایرخ روی دقت اسلحه هاش سرمایه گذاری زیادی کرده که بارز ترین اونها وایرخ 100 هست.Khansariha (8)
راستی نام تاپیک با اجازه موسس اون عوض کردم.
صفحه ها: 1 2 3
لینک مرجع