انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: رنجر: خوب یا بد؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6
توی فروم خیلی بحث در مورد محصولات فنری هاتسان یا همون رنجر هست. دیدم هیچکس دست بکار نمیشه، گفتم خودم یـ تاپیک ایجاد کنم.
بیشتر گفته میشه که رنجر ها قدرت زیادی دارند ولی افت قدرت، دقت و کیفیت پایین و لگد زیاد از معایب آنهاست.
ولی بعضی دوستان سریع جبهه می گیرند و بدون آوردن مدرک از رنجر ها دفاع می کنند. حالا سوال اینه که هدف از ایجاد چنین تاپیکی چیه؟
دوستانی که تجربه ی استفاده از تفنگ های فنری هاتسان (رنجر) رو دارند با آوردن مدرک نقاط ضعف و قدرتشون رو به ما ثابت کنند.
چند تا چیز نیاز داریم:
1-گروپ از این اسلحه ها در فواصل مختلف.
2-کرونوگرافی دقیق.
3-کالبد شکافی محصولات و برسی تمام قطعات.
البته یـ خواهش هم دارم:
لطفاً همه ی دوستان از ارائه نظرات تعصبی و بی مدرک پرهیز کنند.
انشا الله در آخر نتیجه گیری درستی از آزمایشات و تحلیل ها گرفته بشه.
موفق و موید باشیدKhansariha (8)
********************************
[تصویر: stmwy23qpus5ejdq56.jpg]
[تصویر: n571z3hvi8v4lp8d9v6.jpg]

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فکنم اگه توی نظر سنجی همه موارد را هم میزاشتی بهتر بود.
از همه دوستان خواهش می کنم در صورتی که تجربه کار با این اسلحه ها رو دارن نظراتشون رو بدور از تعصب و به صورت حرفه ای بیان کنن.Khansariha (8)
من هم 135 و هم 125 داشتم که مثل هم هستند از لحاظ قدرت . فنر و پیستون و واشر پیستون رنجر 135 را کرنو کردم با ساچمه پرو مگنوم فکر کنم حدود 280 الی 270 متر بر ثانیه سرعت داشت دقیق خاطرم نیست که 280 بود یا 270 متر بر ثانیه که البته 10 متر هم چیزی نیست. لگدی بسیار زیاد و طراحی بد و اصلا متوازن نبود از لحاظ وزنی و دقتی بد و ساختاری بسیار معمولی داشت که زمانی که کرنو کردم گفتم اینه قوی ترین تفنگ بادی جهان!!! خوب دوستان هم سرعت مگنوم 350 را میدانند و هم گامو و هم .... خیلی از تفنگهای دیگر را پس نمیتوان گفت رنجر قوی ترین تفنگ بادی جهان !! که این خود تبلیغاتی دروغین برای فریب مشتری و فروش بود. که بنظرم جنسی که با تبلیغات دروغین بخواهد فروش رود دیگر نیازی به نقد و بررسی زیاد نداره. چون اگر حقیقت داشت نیازی به فریب نداشت. حالا دوستانی هم که کرنو دارند میتوانند خودشان با همان ساچمه پرومگنوم کرنو کنند. حالا اعداد نهایت یا 10 متر بیشتر است یا 10 متر کمتر که هیچ توفیقی در مورد شعار رنجر قوی ترین تفنگ بادی جهان نمیکند. حال که قدرت ملاک نباشد کیفیت ساخت و طراحی بدنه از لحاظ زیبایی میباشد که بنظر من اصلا زیبایی هم ندارد و وزنی کاملا زیاد و استيبل نبودن تفنگ که خود برای گروپ بسیار مهم میباشد. از همه اینها که بگذریم دقت ان است. اگر تمام موارد بالا هم مهم نباشد و از انها بگذریم. میرسیم به دقت این تفنگ که بسیار بی دقت میباشد. خوب اگر دقت هم برای کسی مهم نباشد. !! خوب میرود یک چوب دستی میخرد.Khansariha (214) به هر حال این تجربیات شخصی من در گذشته بود. حتی به شخصه حاضر نیستم برای یکبار دیگر این تفنگ را دست بگیرمKhansariha (290)
در یک کلام نظر من اینه که ارزش حتی هدر دادن ساچمه برای کرنو کردن هم ندارد.
با عکس گذاشتن فنر در مجلات و این گونه قیاس کردن بنظرم بسیار بسیار سطح پایین میباشد. برای رای دادن به یک تفنگ خوب معیارهایی همچون طراحی- کیفیت- دقت- سرعت پرتاب ساچمه- گروپ گیری- تعادل وزن جلو و عقب تفنگ (استيبل) نوع و جنس واشر پیستون کورس پیستون الیاژ ساختاری انان وزن و ... ملاک میباشد.
این گونه عکسها فقط و فقط جنبه تبلیغاتی دارد و ارزش دیگری ندارد
دوستان گول طول فنر را نخورند مهمترین چیز کورس پیستون. نوع واشر پیستون. وزن پیستون.فنر میباشد( مجموعه ایی کاملا همگن در کنار هم) و طول لوله نوع خان لوله برای بدست اوردن بهترین سرعت پرتابه.. و دقت.. وگرنه طول فنر خالی ملاکی برای قوی تر بودن نیست به هیچ عنوان.
تفنگی در بازار موجود است ابعاد گامو شادو هزار از تمام جهات (پیستون فنر ...) اما به دلیل کورس پیستون و نوع خانکشی و طول لوله قدرتی معادل 28 تا 30 ژول دارد یعنی کاملا رقیب سر سخت مگنوم 350 از لحاظ قدرت اما کیفیت ساخت بسیار پایین که شاید بسیاری از دوستان ان تفنگ را بشناسند از ذکر نام ان خودداری میکنم چون هم تبلیغ میشود و هم اینکه در بازار کم شده در مجموع منظور بنده این است هیچ گاه.. هیچ گاه.. طول فنر خالی ملاک برای قدرتمند بودن هیچ تفنگ بادی نمیباشد
موفق و پیروز باشیدKhansariha (8)
به نظر من تنها نقطه قوت رنجر قدرت نسبتا بالاش هست که اون هم اولا زیاد پایدار نیست به خاطر اینکه سریعا از قدرتش کاسته میشه و ثانیا این قدرت زیاد باعث بالابردن استهلاک سلاح به میزان قابل توجه ای شده چون کیفیت قطعات رنجر جواب گوی فنری با این قدرت نیستKhansariha (8)دقت رو هم که دوستان فرمودندKhansariha (8)
والبته برای کسانی که به صورت حرفه ای با سلاح بادی کار نمیکنند و زیاد اطلاعاتی ادر این زمینه ندارن میتونه با ظاهر خوب و قیمت پایین اونارو وسوسه کنه.
قیافش برای من جذابه...بدم نمیاد از قیافش...ولی خوب طول فنر زیادش باعث رها شدن فنر به همراه ارتعاش زیاد میشه......دوربین نابود کنه...و اسطلاک بالا....ماشه این سلاح به درد فدرت کشسانی فنرش نمیخوره و نمیتونه اونو مهار کنه و امکان داره ماشه در هنگام مسلح بودن ول کنه و حادثه آفرین باشه

راستی دوستان عزیز...طبق فرمایشات پورنگ جان فنر بلند تنها ملاک قدرت نیست....جنس فنر هم مهمه...حتما در جریان هستید که مثلا اگه 350 مگنون 30 ژول داشته باشه با فنر تایتان قدرتش میشه 37 ژول.....طول فنر تایتان 350 و فنر معمولی 350 یکیه ولی این افزایش قدرت تنها از جنس فنر هست....قطر میله فنر و تراکم مولکولی فلز فنر هم در این امر دخیله

یا علیKhansariha (8)Khansariha (8)
فکر کنم راجع به رنجر باید علی مهشدی نظر بده خخخخخخ.
Khansariha (8)
تو این عکس چند نکته نظرم رو جلب کرد.اول فنر کرال دو تیکه نیست و هادی پلاستیکی نداره.فنر اصلی هانتر1250 طولش در حد طول فنر مگنوم 350 است در حالی که تو عکس کوتاه تر از فنر کرال است.
پسر عموی من یه رنجر 125 داشت که یه مدتی دست من بود.من تو این مدت دو تا فنر از این تفنگ عوض کردم .و فقط تونستم از فاصله ی 10 متری یه خرگوش باهاش بزنم که ساچمه هم تو کتفش مونده بود (که انم تا امدم بچکونم خود تفنگ برام به صورت اتوماتیک چکوند).
اگر مقداری دقت میکردی میتونستی ساچمه ی شلیک شده توسط این تفنگو ببینیKhansariha (367)
به نظر من هرکی این مقایسه را انجام داده مطمئنم که اصلا هیچی بارش نبوده اخه کرالو این طوری می نویسنKhansariha (226)
من نمی دونم این ماشه چطوری میتونه این فشار فنر رو تحمل کنهKhansariha (226)
دوستان من از خوانندگان مجله جنگ افزار هستم البته این مجله طی یکسال اخیر کیفیت مطالبش اموه پایین. چند تا از شماره ها رو هم به تبلیغات محصولات هاتسان بدون هیچ پیش زمینه ای داده بود حالا نمیدونم چه آشناییتی باآقای .... داشتن و ...
کاری ندارم من از محصولات هاتسان رنجراسترایکر 1000 اس ر داشتم
تفنگ بدی برای من نبود با توجه به قیمتش! ولی این یک واقعیته حالا چه قبول بشه یا نشه استهلاک این سلاح ها بالاست با توجه به قدرت اونها
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6
لینک مرجع