انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: ورزش پینت بال
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
سلام.چون خودم علاقه ی زیادی به این ورزش دارم ولی پولشو ندارمKhansariha (226)گفتم تاپیک این ورزش زیبا پرهیجان و جالب رو بزارم که مربوط به تیراندازی هم میباشد.امیدوارم مفید باشهKhansariha (256)


تاريخچه پينت بال
تولد ورزش پینت بال را به شکل امروزی باید مدیون جنگلبانان آمریکای شمالی و دستگاه مخصوص نشانه گذاری درختان و دامها به نام (پینت مارکر یا پینت گان) دانست. از این دستگاه جهت علامت گذاری دامها و درختانی که باید حرس یا قطع شوند استفاده می شود .بگونه ای که با فشار گاز؛ گلوله حاوی مواد رنگی به موضع دلخواه شلیک می شود. در سال 1981 عده ای از علاقمندان به ورزش با ابتکار و نوآوری تغیيراتی در این دستگاه و گلوله های آن داده و اولین شکل از بازی پینت بال را بوجود آوردند. با توجه به جذابیت این ورزش و هیجان موجود در آن و استعداد موجود این رشته در جهت افزایش قابلیت های جسمانی و توسعه مهارتهای حرکتی این ورزش به سرعت در بین علاقمندان به ورزش گسترش یافت و تدوین قوانین و اصول بازی؛ آن را به شکل ورزشی مهیج و جذاب در سطح دنیا معرفی کرد .به گونه ای که کمتر از 2 دهه 7600 تیم پینت بال و 1400 باشگاه پینت بال درکشور امریکا پا به عرصه وجود گذاشت و بیش از 16 مجله تخصصی و 5000 وب سایت مخصوص پینت بال راه اندازی شد. هم اکنون ورزش پینت بال در بیش از 140 کشور جهان بازی می شود و تقریبا 16 میلیون ورزشکار به این رشته ورزشی مشغول می باشند. 175 دانشگاه بزرگ دنیا مجهز به زمین بازی پینت بال می باشند. تقريبا در كليه كشور هاي اروپايي چه غربي (بخصوص فرانسه و انگلستان)و چه شرقي(بخصوص روسيه) فدراسيون پينت بال تاسيس و در هر كشور ليگ و مسابقات منظم داير گرديده است. درآمريكاي شمالي بالغ بر هفت ميليون نفر بطور منظم و پيوسته پينت بال بازي مي كنند و مهمترين ليگ و حتي تورنمنت هاي جهاني را برگزار مي نمايند. در آمريكاي جنوبي، كشورهايي نظير برزيل، شيلي،آرژانتين، ونزوئلا، و ... پينت بال بصورت جدي دنبال ميگردد، دو كشور اول داراي فدراسيون مستقل و باقي تحت نظر فدراسيون ورزش هاي همگاني بوده ولي همگي داراي تيم ها و ليگ هاي معتبر ميباشند. در قاره آفريقا، كشور آفريقاي جنوبي پيشگام اين ورزش بوده، و در قاره كهن آسيا كشور هاي چين ، كره جنوبي و ژاپن زودتر از سايرين به آن پرداخته اند و در طي دو سال اخير با برگزاري مسابقات آسيايي در كشورهاي مالزي ، تايوان و تايلند مقدمات تشكيل اتحاديه پينت بال آسيا نيز فراهم شده است. در همسايگي كشور ما ايران، تركيه و امارات عربي متحده پينت بال مطرح و در حال گسترش مي باشد. ورزش پينت بال از سال 1382 زير نظر فدراسيون ورزشهاي همگاني فعاليت خود را آغاز نمود و با احداث باشگاه پينت بال توچال در سال 1384 ( بعنوان اولين زمين مسابقاتي در ايران ) بهترين شرايط فراهم شد تا تيمهاي كشورمان وارد رقابتهاي آسيايي شوند و در طي سه دوره حضور بترتيب با كسب مقامهاي سوم ، اول و اول، در نهايت قهرمان سال 2006 آسيا گردند. با توجه به پيشرفتهاي حاصله در اين مدت كوتاه توجه علاقمندان زيادي به اين ورزش جلب گرديد كه در حال حاضر حدوداً پنج باشگاه فعال در ایران وجود دارد که عبارتند از نمك آبرود ، مشهد، اراك ، كرمان و قزوين در شهرستانها و باشگاههاي توچال انقلاب ، سولار در تهران.

پینت بال در جهان امروز
به ادعای صاحب نظران صنعت پينت بال ، اين ورزش اخيراً در جهان به عنوان چهارمين ورزش پر تحرک محسوب می شود و حتی از اسنو بورد نيز جلو تر زده است . يک آمار مختصر از ورزش پينت بال اين چنين نشان می دهد: تنها در امريکا شمالی تعداد 1400 زمين پينت بال وجود دارد و تيم های فعال نيز حدود 7600 تيم می باشد . تعداد 325 ليگ مسابقه نيز در امريکای شمالی وجود دارد . آخرين و مهمترين موضوع آنکه تعداد 175 دانشگاه در جهان مجهز به باشگاه پينت بال می باشند.


تجهيزات ورزش و بازی پينت بال:
همانند همه ورزشها ، پينت بال داراي تجهيزات ويژه خود ميباشد كه به برخي از آنها اشاره ميكنيم :



1- نشانه رو ( تفنگ پينت بال )

2- درپوش نشانه رو

3- ماسك ايمني

4- لباس و پوشش استاندارد ( برای راحتی بازیکنان آزاد و غیر حرفه ای باشگاهها از لباس یکسره استفاده میکنند ولی تیمها دارای لباسهای یکرنگ با طراحی خاص میباشند)



البته برخی تجهیزات جانبی نیز میتواند بصورت سلیقه ای همراه بازیکنان باشد که بسته به نوع و شرایط مسابقه متنوع است.

iاز آن جمله میتوان به محافظ گردن ، دستکش ، خشاب اضافی ، محافظ سینه و ... اشاره نمود

[تصویر: rentalequip.jpg]

[تصویر: n00035437_r_b_002.jpg]


[تصویر: n00035437_r_b_000.jpg]

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

راستی از دوستان اگر کسی از مکانیزم سلاحهای مورد استفاده در پینت بال اطلاع داره ممنون میشم که در اختیار دوستان قرار بده من به شخصه فکر کنم سیستمی مشابه سلاحهای pcp داشته باشه.Khansariha (214)
با سلام
پينت بال ورزش مفرح و جالبيه.فقط بچه هاي سايت هوس نكنن با تفنگاشون تجربه پينت بالي داشته باشن.
عكسهاي تيم دختران جاويدان رو ميذارين تو سايت يه دفعه ديدين چراغ خاموشها، فلاشر زنون راه افتادن و مبارز طلبيدن.اونوقت خر بيار T.N.T بار كنKhansariha (214)
در مورد اسلحه هاي پينت بال بايد بگم كه تقريبا شبيه pcp عمل ميكنن يعني با هواي فشرده يا co2 داخل كپسول،گويهاي رنگي رو با سرعت 250تا 300 fpsشليك ميكنن.اين اسلحه ها در دو حالت دستي(گلن گدني) و نيمه اتوماتيك كاربرد دارن
تشکر از امین عزیز و اقا سعید که اطلاعات کامل رو دادن این ورزش بسیار ورزش مفرحی هستش و بسیار اعتیاد اور

من خودم مدتی اعتیاد به این ورزش پیدا کردم ترکش خیلی سخت بود ولی واقعا" لذت بخشه . Khansariha (8)Khansariha (256)
از دوستان عزیز کسی تجربه حضور تو تیم های پینت بال رو داره؟؟
می خواستم ببینم چجوری در اصفهان میشه عضو یک تیم پینت بال بود.با تشکر از دوستانی که راهنمایی کنندKhansariha (8)
این ورزش جز اکشن ترین ورزشهاست که قابلیتهای زیر رو دنبال میکنه.
استقامت و توان بالای بدنی و تنفسی.تقویت روحیه آفندی . هوشیاری و تمرکز .سرعت عمل و تمرین اصل غافلگیری. بهبود شیوه های رزمی و شبیه سازی شرایط جنگی خصوصا جنگ های ایزایی ،کوهستان ،شهری و نامتقارن.بالا بردن روحیه ریسک پذیری و تمرین شرایط استقبال از خطر که این آخری یکی از مهمترین اصول در آموزشهای نیرو های ویژه میباشد.
جالبه بدونید که تقریبا بهترین زمین این بازی در کرج واقع شده و بیشتر مسابقات هم در اینجا برگزار میشه.
من خودم تجربه پینت بال رو دارم و آموزشهای تخصصی رو در تیپ 65 نوهد گذروندم.اونجا یکی از آموزشهایی که میدن پینت باله و تمرین جنگ در کوهستان و جنگله.
چه کیفی میده با کلاش بریم پینت بال.
اونوقته که هیجان واقعی ایجاد میشه خخخخخخخ
Khansariha (8)
دوستان قیمت تفنگ های پینت بال چنده ؟؟؟؟Khansariha (214)
(2012-04-24 11:13 PM)royal نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوستان قیمت تفنگ های پینت بال چنده ؟؟؟؟Khansariha (214)

اگه اشتباه نکنم 1تومن به بالاس Khansariha (399)
Khansariha (214)این تاپیک یه سالی هست داره خاک میخورهKhansariha (226)
دوستان اصفهانی یه خبر خوب دارم خصوصا برای شمال شهریاKhansariha (219)یه زمین پینت بال تو خیابون جابر شروع به کار کرده.هنوز نرفتم ببینم چه جوری هست ولی کسی پایه بود حتما پ خ کنه تا بریمKhansariha (8)
من نمایشگاه ارتش پرسیدم میگفت یک و پونصد
تازه اونی که میگفت 1.500 به درد نمیخورد
به جای 1.500 پول تفنگ پینت بال دادن یه اسلحه شکاری میخری تازه باهاش میشه Bullet ball هم میشه بازی کرد
خخخخخخخخ
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع