2011-05-11, 03:56 PM
سلام دوستان چندی قبل مطلبی اینجا به بحث کشیده شد در خصوص تست کردن چندتائی ساچمه سامیانگ 28 گرینی با تفنگ مگنوم 350 توسط دوست خوبمان آقاجاوید و متعاقب آن هم دوستان دیگه نسبت به این عمل اظهاراتی را بیان کردند .
در اینجا قصدم به چالش کشیدن اون بحثها و هیاهوی قبلی نیست ولی چونکه احساس کردم مسئله از نظر فنی توی ابهام رفت و در جاهای دیگه هم بحث ما را مطرح کردند و اونجا هم مدعی بودند که برای تفنگ مگنوم ضرر داره البته استدلالشان از نظر من کمی با مشکل همراه است مثلا دلایل ضررش را این چنین بیان میکردند : (برخورد پیستون به انتهای سیلندر قبل از اینکه ساچمه خارج بشه و محبوس شدن هوا و ضرر داشتن ساچمه 15 گرینی به بالا برای 4.5 و 25 گرینی به بالا برای 5.5 که سرعتشان را نصف میکند و از این دست .....)
لذا بر آن شدم این تایپیک را ایجاد کنم تا از نظر علمی و فنی موضوع را به بحث بگذاریم تا مسئله در همین فروم به نتیجه هم برسد
اول بگم که خودم با توجه به سه موضوع مسئله را مورد توجه قرار دادم
1- در اغلب تستهای معتبر با ساچمه سنگین (بین 18 تا 28 گرینی) برای تفنگهای بالای 25 ژول بوضوح بکار گرفته شده و استفاده شده
نمونه زیر تستهای گرفته شده با دینا 54 هست (26 ژول)
همینطور در جدول مانگاهی مگنومهای دیانا 350 و 54
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
2-اگر این ساچمه های سنگین (بین 18 تا 28 گرینی) صرفا برای pcp ها باشند بنظرم میبایست روی درب قوطیهاشون برای اطلاع مصرف کننده مینوشتند مثلا مخصوص pcp ها یا هشدار میدادند که برای فنریها استفاده نشود یا از این قبیل .
3- وقتی یک تفنگ 5.5میتونه ساچمه مثلا 15 گرینی را بطور عادی شلیک کنه چگونه نمیتواند(یعنی براش مضره ) همان وزن ساچمه را با 4.5 شلیک کند ؟!
یا اینکه اگر ساچمه سنگین 28 گرینی استفاده کردین آیا سرعت واقعا نصف میشود ؟ لااقل که این جدول تست اینو نمیگه
ممکنه دلایل دیگه ای هم قابل طرح و بحث باشد که انتظار اینست که دوستان برای روشن شدن مسئله نظراتشان را ارائه نمایند .
البته قصدم توصیه استفاده از این ساچمه ها نیست چون بوضوح معلومه که در گروپ و یا برد با اشکالاتی همراه میشوند و من توصیه مصرف و کار با اینها را ندارم فقط بحث مضر بودن استفادشان برای سلاح مطرح است ممنون از شما تا نظر دوستان دیگه چه باشد
در اینجا قصدم به چالش کشیدن اون بحثها و هیاهوی قبلی نیست ولی چونکه احساس کردم مسئله از نظر فنی توی ابهام رفت و در جاهای دیگه هم بحث ما را مطرح کردند و اونجا هم مدعی بودند که برای تفنگ مگنوم ضرر داره البته استدلالشان از نظر من کمی با مشکل همراه است مثلا دلایل ضررش را این چنین بیان میکردند : (برخورد پیستون به انتهای سیلندر قبل از اینکه ساچمه خارج بشه و محبوس شدن هوا و ضرر داشتن ساچمه 15 گرینی به بالا برای 4.5 و 25 گرینی به بالا برای 5.5 که سرعتشان را نصف میکند و از این دست .....)
لذا بر آن شدم این تایپیک را ایجاد کنم تا از نظر علمی و فنی موضوع را به بحث بگذاریم تا مسئله در همین فروم به نتیجه هم برسد
اول بگم که خودم با توجه به سه موضوع مسئله را مورد توجه قرار دادم
1- در اغلب تستهای معتبر با ساچمه سنگین (بین 18 تا 28 گرینی) برای تفنگهای بالای 25 ژول بوضوح بکار گرفته شده و استفاده شده
نمونه زیر تستهای گرفته شده با دینا 54 هست (26 ژول)
همینطور در جدول مانگاهی مگنومهای دیانا 350 و 54
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
2-اگر این ساچمه های سنگین (بین 18 تا 28 گرینی) صرفا برای pcp ها باشند بنظرم میبایست روی درب قوطیهاشون برای اطلاع مصرف کننده مینوشتند مثلا مخصوص pcp ها یا هشدار میدادند که برای فنریها استفاده نشود یا از این قبیل .
3- وقتی یک تفنگ 5.5میتونه ساچمه مثلا 15 گرینی را بطور عادی شلیک کنه چگونه نمیتواند(یعنی براش مضره ) همان وزن ساچمه را با 4.5 شلیک کند ؟!
یا اینکه اگر ساچمه سنگین 28 گرینی استفاده کردین آیا سرعت واقعا نصف میشود ؟ لااقل که این جدول تست اینو نمیگه
ممکنه دلایل دیگه ای هم قابل طرح و بحث باشد که انتظار اینست که دوستان برای روشن شدن مسئله نظراتشان را ارائه نمایند .
البته قصدم توصیه استفاده از این ساچمه ها نیست چون بوضوح معلومه که در گروپ و یا برد با اشکالاتی همراه میشوند و من توصیه مصرف و کار با اینها را ندارم فقط بحث مضر بودن استفادشان برای سلاح مطرح است ممنون از شما تا نظر دوستان دیگه چه باشد