انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: سرپر ، انواع مدل و مکانیزم
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6
سلام خدمت استاد بزرگوار آقا رضای عزیز. این مدل تفنگ و ترقه ای که گفتید رو من زمان بچگیم داشتم. یادش بخیر رفتم تو همون حال و هوا....
آقا رضا اون ترقه ها خیلی صدای کمی داشتن. حالا که فکر میکنم بیشتر شبیه چاشنی بودن. یعنی میتونستن نقش چاشنی رو بازی کنن
(2015-10-18 12:32 AM)کوهنورد نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام :
آقا کیارش لطف کردید و بابت گذاشتن عکس ها از شما ممنونم .
در طرحهای اروپایی همواره لوله به قسمت مرتبط با سیستم آتش ، پیچ میشده . این تفنگ هم خیلی شبیه به طرحهای انگلیسی و فرانسوی است ولی در روسیه هم از این تکنیک استفاده میشده علت آنهم شاید جنگهای طولانی بین روس و انگلیس وفرانسه باشد که علیرغم دشمنی های زیاد ، بالاخره چیزهایی از هم یاد میگرفته اند . ولی در طرح تفنگهای ایرانی این دو قسمت به هم به نوعی جوش میشده اند در بعضی از تفنگهای هندی نیز اینگونه رفتار شده ولی بعد از تسلط انگلیس ، طرحهای انگلیسی غالب شد .
من چیزی یا نوشته ای که دلالت بر ساخت روسیه باشد را روی تفنگ ندیدم (شاید عکس ها واضح نیست ) آیا شما دلیل محکمی برای ان دارید ؟ صرف بودن در یک منطقه خاص شاید دلیل خوبی برای روس بودن آن نباشد مثلا در افغانستان علیرغم سالها درگیری با روسیه تفنگ لی انفیلد انگلیسی بوفور دیده میشود (در حالی که قاعدتا باید 5 تیر روسی سلاح غالب باشد ). مهمترین مزیت این طرح دو تکه بودن ، زمانی مشخص میشود که اسلحه پر شده ولی به عللی قادر به شلیک نیست مثلا در آب افتاده و باروت خیس شده یا با چاشنی گذاری های مکرر شلیک انجام نمیشود .در این حال با باز کردن لوله میتوان خرج را خالی کرد و یا برای تعمیرات لوله را از سلاح جدا کرد .
در هر صورت بسیار لذت بردیم از عکسهای زیبایتان .ما که به شما حسابی زحمت دادیم برای حسن ختام اگر عکسی از دهانه لوله بگذارید و تعداد خان آن را هم مشخص کنید بی نهایت سپاسگذاریم .

با تشکر از راهنمایی شما.
والا دلیل محکم که چه عرض کنم فقط چند تا حروف که گمان میکنم روسی باشن روی تخت چکش حک شده همین.در مورد سرپر فرانسوی که اطلاع ندارم و ندیدم اما قطعا انگلیسی نیست چون قبلا دو نمونه شو داشتم که یکی انفیلد بود یکی هم تاور که طرف ما بهش میگن سه بست که مارک و تاریخ و تاج ویکتوریایی رو همه انگلیسی ها هست اینم رو لولش دو تا سنبه نشان داره که کمی محو شدن و خوب تشخیص داده نمیشن اما اگه کسی بشناسه میتونه کمک بزرگی باشه.
قبلا صحبت از ترقه کاغذی رولی به جای چاشنی در تفنگ های سرپر خدمت شما عرض کردم این سیستم چاشنی به نام maynard و آن ترقه ها به اسم tape primer مشهورند. سلاح هایی که بر این مبنا ساخته می شدند هم به صورت رولور که دارای چندین خزانه باروت و سرگلوله بودند و به واسطه این نوع چاشنی می توانستند چندین شلیک پشت سرهم را انجام دهند و هم به صورت تپانچه یا تفنگ تک لول باشند که در آنها دیگر عمل چاشنی گذاری در هر بار پر کردن نیازی نبود. در ادامه توجه شما رو به چند عکس از این مقوله جلب می کنم:

[تصویر: 62d.JPG]

[تصویر: 422_b.JPG]

[تصویر: IMG_1332_1024x549.jpg]

[تصویر: Maynard_tape_primer_system.jpg]

[تصویر: th.jpg]
[img]whxl_thompson-center-triumph-bone-collector-muzzleloader.jpg [/img]

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
من یه سرپر دارم ،مال زمان میرزا کوچک خان!!،بلد نیستم عکس آپلود کنم،یکی از دوستان شماره بده بدم آپ کنن اینجا،دیدنش خالی از لطف نیست،هنوز هم هرسال نوروز باهاش شلیک میکنیم
سلام
خود انجمن اپلود سنتر داره میتونین ازش استفاده کنین البته من دیروز هر چی سعی کردم نتونستم .سایتهای رایگان اپلود عکس تو اینترنت زیادن میتونین اونجا عکس هاتونو اپلود کنید بعد لینکشو بذارین تو فروم.با یه سرچ تو گوگل راحت میتونین پیداشون کنین البته اکثرا عکسا رو چند ماهی بیشتر نگه نمیدارن بهتربن راهش همون اپلود سنتر انجمنه منتظر عکس های تفنگ زیباتون هستیم.سپاس.
خب عزیزم،بنده هم میدونم سایت آپلود سنتر داره،عرض کردم که،بنده بلد نیستم ازش استفاده کنم،از یه پیرمرد بیش از این انتظار نداشته باشیدKhansariha (266) میدم بابک خان آپلودش کننKhansariha (8)
من معذت میخوام
معذرت
عزیز دل ماییدKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



لینک عکسهای تفنگ سرپر میرزا کوچک خانی من،البته زحمتش رو بابک خان کشیدن .
این تفنگ مال ۹۴ سال پیش هست و در قیام جنگل شرکت داشته و چند نسل در خانواده ما حفظ شده،از پدر به پسر رسیده،هنوز هم بر اساس سنت خانوادگی سالی یکبار در نوروز باهاش شلیک میکنیم
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6
لینک مرجع