انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تیراندازی بنچ رست تفنگ بادی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
(2015-08-23 07:45 AM)SAAZEARA نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام
حداقل زوم دوربين براي بنچ رست چقدر است؟


Patriot

دوست عزیز در قوانین کلاس های رسمی رشته تفنگ بادی محدودیت زومی برای استفاده ذکر نشده و در توضیح دو کلاس رسمی LV و HV تنها جمله زیر آمده است :

any magnification scope may be used

البته توجه داشته باشید که دوربین ها در زوم های بالاتر دارای وزن بیشتری هم می باشند و این موضوع با توجه به محدودیت وزنی در دو کلاس فوق می تواند در انتخاب نوع زوم و مدل دوربین موثر باشد. در کل بیشتر دوربین های مورد استفاده در این رشته دارای زوم های ثابت بین 30X تا 40X هستند. نمونه های معروف و با قیمت بالای 700 دلار و 1000 دلار این دوربین ها ، Weaver T36 با زوم ثابت 36X است و مدل های سری competition برند Leopuld در زوم های 35*45 ، 40*45 و 45*45 است. قابل توجه دوستداران و علاقمندان به تیراندازی بنچ رست که عموم تیراندازان و حتی موفق ترین های این رشته از دوربین هایی با هزینه تمام شده کمتر و از برندهای دیگر استفاده می کنند. مانند دوربین های دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
که یک برند چینی است ولی چند مدل آن مورد توجه تیراندازان این رشته قرار گرفته است و قیمت های پایه از 400 تا 600 دلار می باشد.

فاکتور های مهم :
- داشتن زوم مناسب (قطر کوچک ترین رینگ امتیازی تارگت بنچ رست در رشته تفنگ بادی تنها 2 میلیمتر است و در فاصله 25 متری).
- شفافیت و عملکرد عدسی در وضعیت های نوری مختلف.
- ریتایکل ظریف که در زمان هدف گیری بتوان به راحتی کوچکترین رینگ امتیازی را دید و مزاحمتی در هدفگیری ایجاد نکند.
- ساید فوکوس بودن : به علت دسترسی راحت تر در زمان تیراندازی بنچ رست (پشت میز) این قابلیت می تواند یک فاکتور مهم اما نه الزام آور تلقی شود.

این فاکتورها در برندهای ارزان تر از لئوپولد و ویور هم وجود دارد. دوربین هایی با زوم 10*40 و عدسی چشمی 40 تا نهایت 50 از معمول ترین دروبین های مورد استفاده عموم تیراندازان بنچ رست است. در بازار داخل نیز می توان به دوربین های Hawke ، Vector و چند برند دیگر با قیمت های مناسب و نیز شفافیت و ریتایکل های مناسب اشاره کرد.

تصویر پایین مربوط به ریتایکل دوربین Weaver T36 هست :
[تصویر: Weaver-T36-reticle.jpg]

تصویر ریتایکل Aeon مورد استفاده در سری 10*40*56 که البته این موضوع در برندهای مختلف قابلیت سفارشی دارد:
[تصویر: Aeon-Trajectory-Reticle-03.jpg]

ریتایکل مورد استفاده در سری Side Winder دوربین های Hawke :
[تصویر: 20xmildot-red-green-1.jpg]
(2015-08-24 08:37 PM)garshasb نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اقا صادق لطف میفرمایید در صورت امکان سیبل نفرات برتر رو برای بعضی مقایسات در تاپیک قرار دهید؟
با تشکر

محمد عزیز ،
در این مورد معمول نیست سیبل ها به صورت رفرنس یا مرجعی در وبسایت WRABF و یا صفحات اجتماعی منتشر شود. اما با توجه به اینکه با چند نفر از نفرات برتر در رشته تفنگ بادی ارتباط ایمیلی دارم این موضوع را از ایشان درخواست خواهم کرد.
فقط بحث مقایسه ای شما از چه منظری خواهد بود!؟ متوجه منظور شما از این مقایسه نشدم؟

Khansariha (8)
ميخواهم ميزان تمركز از اولين هدف تا اخرين هدف
تعداد شليك به اهداف كناري
و از دست دادن امتياز ادر ابتدا و انتها و بايان رو مقايسه كنم
به طور معمول در هر دوره از مسابقات قهرمانی جهان بنچ رست WRABF رکوردهای جدید ثبت و طی ایمیلی به کشورهای عضو و همینطور در وبسایت رسمی فدراسیون اطلاع رسانی عمومی می شود. در سومین دوره مسابقات جهانی که اول آگوست امسال در استرالیا ، بریسبان سیدنی برگزار شد رکوردهای جدید در امتیازات بدست آمده است که ایمیل دریافتی از رییس WRABF را عینا در این قسمت نقل قول می کنم. امیدوارم علاقمندانی مانند محمد عزیز نسبت به مقایسه امتیازات راغب هستند از این اطلاعات بتوانند استفاده کنند. لازم به ذکر است که کلیه مسابقات در سطح جهانی این فدراسیون فقط در کلاس های رسمی LV و HV در رشته تفنگ بادی و کلاس های international sporter و LV و HV رشته تفنگ های ریم فایر برگزار می شود و رکوردها مربوط به آنهاست. رکوردهای دو کلاس رشته تفنگ بادی را با رنگ قرمز مشخص کردم.
Nick Schoonwinkel
To
robbie.rafter@yahoo.co.uk rajat vij profa_z@mail.ru pedro.mateus makis.nikolaidis and 25 more...
Aug 30 at 10:15 AM

Announcement of new World Records
It was decide that all winning scores shot at the third World Championship at Brisbane will be regarded as new world records, since it were the first targets that was shot in 20 min.

AR LV Cobus Viljoen 738- 30x
AR HV Gianpietro Mazzolari 742 - 28x

RF IS Peter Armstrong 733 - 25x
RF LV Tomi Korpi 747 - 40x
RF HV Tomi Korpi 747 - 51x

Congratulations to the new record holders.
All previous record shot at 25m in the rimfire class will be permanent.
The 30 min records will be archived as old records.
All 20 min scores of 2015 world championships is the new world record.

Best regards,

Nick Schoonwinkel

President - WRABF

کلاس LV تیرانداز Cobus Viljoen از تیم آفریقای جنوبی و کلاس HV تیرانداز Gianpietro Mazzolari از تیم ایتالیا بودند.
آخرین لیست اعضای WRABF :
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[تصویر: WRABF-Country-Representatives.jpg]
یکی از کلوب های تیراندازی فعال در زمینه تیراندازی با تفنگ بادی در رشته های بنچ رست و فیلدتارگت در ایالات متحده ، کلوب دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در ایالت آریزونا شهر mesa هست که به صورت مرتب هر ماه رقابت های در زمینه تیراندازی ورزشی بنچ رست و فیلدتارگت برگزار می کند. مسابقه های بنچ رست آن از جذابیت خاصی برخوردار است که در چندین کلاس مختلف (کلاسهای مورد تایید انجمن بنچ رست تفنگ بادی ایالات متحده USABR )برگزار می شود. کلاس Open و Springer آن مورد توجه بوده و در این پست گزارشی از آخرین مسابقه August 1st, 2015 را از این دو کلاس حضور دوستان تقدیم می کنم.

در کلاس Open تعداد 11 تیرانداز حضور داشته اند که نتایج آن به شرح زیر است :
[تصویر: Phoenix-airgun-ahg-20158.jpg]

تصاویری از مسابقات :
[تصویر: Phoenix-airgun-ahg-20151.jpg]
[تصویر: Phoenix-airgun-ahg-20152.jpg]
[تصویر: Phoenix-airgun-ahg-20153.jpg]
[تصویر: Phoenix-airgun-ahg-20157.jpg]

آقای Shane Kellar نفر اول این رقابت ها با تفنگ FX Royal400 custom build :
[تصویر: Phoenix-airgun-ahg-20155.jpg]

آقای Mark Buchanan یکی از فعالان این مسابقات از شروع فعالیت بنچ رست ایالات متحده و کلوب فونیکس هستش و در اکثر رقابت ها حضور داشته است (البته در این رقابت ها در کلاس HV شرکت کرده است) :
[تصویر: Phoenix-airgun-ahg-20156.jpg]


کلاس Springer یا فنرپیستون به طور معمول طرفدار کمتری دارد ، اما همیشه چند تیرانداز مشتاق در این کلاس حضور دارند :
[تصویر: Phoenix-airgun-ahg-20159.jpg]

امتیاز نفر اول آقای white در مسابقات ماهانه همیشه مورد توجه بوده ، سلاح مورد استفاده ایشان مدل FWB 300s است که یک سلاح فنرپیستون با تکنولوژی قدیمی است که در زمان خود برای مسابقات سالنی طراحی شده بود و قدرت زیادی هم ندارد. اما به طور خاص تیراندازان این کلاس از سلاح های وایرخ مدل های 80 ، 77 و 97 ، ایرآرمز مدل TX200 ، والتر مدل LGU و دیانا مدل های 52 و 54 استفاده می کنند.

Khansariha (8)
با توجه به اینکه سطح استفاده سلاح های فنرپیستون بخصوص مدل های دقیقی مانند سری 50 دیانا -52 ، 54 و 56- و وایرخ مدل 80 در بین ایرگانرهای ایرانی زیاد بوده و هنوز علی رغم گسترش و توسعه استفاده از PCP ها در چند سال اخیر ، مدل های فنرپیستون اولین انتخاب علاقمندان به تیراندازی تفنگ بادی می باشد. این موضوع از نظر ما مورد توجه قرار گرفته و در برنامه ریزی و طراحی کلاس های بومی به کلاس اختصاصی فنرپیستون ها یعنی " Springer " توجه ویژه ای داریم. به همین منظور سعی می کنیم در مسابقات سالانه حتما "کلاس Springer" به عنوان یکی از کلاس های ثابت رقابت ها گنجانده شود.

در کشورهای عضو WRABF با توجه به قوانین دو کلاس LV و HV اکثر تیراندازان از PCP استفاده می کنند. توسعه کلاس های غیر رسمی و بومی بیشتر در انجمن بنچ رست تفنگ بادی ایالات متحده صورت گرفته و کلاسی مخصوص سلاح های فنرپیستون نیز در این کشور و انجمن مذکور جایگاه ویژه ای دارد. پیرو پست قبلی در مسابقات ماهانه کلوب فونیکس در آریزونا و نیز مسابقات قهرمانی سالانه USABR ، کلاس Springer یکی از کلاس های ثابت آن رقابت ها می باشد. مطمئنا تجربیات تیراندازان این رقابت ها می تواند در توسعه این کلاس در کشورمان و افزایش مهارت تیراندازان ما مورد استفاده قرار گیرد.

در دوره چهارم مسابقات بنچ رست در مهرماه سال جاری نیز رقابتی بین داوطلبین این کلاس برگزار خواهد شد. امیدوارم تیراندازان سلاح های فنرپیستون توجه بیشتری به این کلاس داشته و در این رقابت ها حضور پیدا کنند. در ادامه تصاویری از رقابت های سه ماهه اخیر کلوب فونیکس آریزونا قرار می دهم که حاوی نکاتی است که می توان با همکاری و توجه بیشتر دوستان بحث های فنی خوبی را مطرح کرد:

[تصویر: phoenix-club-2015-05-02-at-08-46-001.jpg]

[تصویر: phoenix-club-2015-05-02-at-08-46-002.jpg]

[تصویر: phoenix-club-2015-05-02-at-08-46-003.jpg]

[تصویر: Phoenix-Club-2015-06-06-at-09-15-443.jpg]

[تصویر: Phoenix-Club-2015-06-06-at-09-15-444.jpg]



تغیراتی مانند نصب پد هایی در زیر قنداق برای ایستایی بهتر روی Rest ها و بالشتک های تیراندازی ، نصب ایراستر بروی لوله تفنگ والتر مدل LGV الترا که خود یک سلاح دقیق و مسابقاتی است ، استفاده از ساچمه هایی با کیفیت خوب و البته دوربین هایی در زوم پ مناسب -برای یک فنرپیستون- و تفاوت های شخصی استفاده از Rest های متفاوت مانند رست مخصوص بنچ و یا بالشتکی معمولی در تصاویر بالا قابل مشاهده است. همچنین در پیگیری و تماس هایی که با USABR داشتم ، تیراندازان این کلاس تغییراتی در سیستم سلاح های خود برای کاهش هر چه بیشتر ریکویل زمان شلیک و رسیدن به کمترین لرزش و ایستایی بالا بخصوص در مدل RWS Diana 52 و AA TX200 اعمال می کنند که باعث کسب امتیازات خوبی در رقابت ها برای آنها شده است. در تجربیات شخصی و نیز اولین تجربه رقابتی در زمستان سال گذشته اهیمت این موارد بهتر برای ما مشخص شد. دوستان علاقمند اگر نظر و ایده ای در این خصوص و نیز تحلیل موضوع دارند خوشحال خواهیم شد آن را با دوستان به اشتراک بگذارند.



Khansariha (8)
سلام
دوستان ارتفاع استاندارد ميز وسيبل بنچ رست چقدره ؟


Patriot
(2015-09-12 09:36 PM)SAAZEARA نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
دوستان ارتفاع استاندارد ميز وسيبل بنچ رست چقدره ؟


Patriot

فکر میکنم 80 یا 85 سانتیمتر ارتفاع میز باشه ... بعد دیگه سلاح و رست و دو - سه پایه و کیسه شنی و ... بسته به مدل متنوعه .
البته چندین طرح و مدل برای میزهای تیراندازی (Shooting Bench) موجوده ارتفاع میز هم بین 80 تا 110 سانت ساخته میشه که بستگی به مدل و ارتفاع صندلی داره
مثلا در مدلهای زیر
این مدل ارتفاع 93 سانت هست
[تصویر: 077715e76071f132e663b29ca7b0b8ff.jpg]
اینم یک طرح بتنی دیگه
[تصویر: attachment.php?attachmentid=364144]

یادآوری بکنم هر فوت برابر با 12 اینچ و هر اینچ برابر با 25.4 میلیمتر میباشد Khansariha (8)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


این لینک معرفی سیبلهای مسابقه البته قبلا هم معرفی کرده بودیم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[تصویر: a7c845004cb58bbbfc9818997493a0c7.jpg]حالا مسابقات كشوري بنچ رست وراميين


Patriot
صفحه ها: 1 2 3 4 5
لینک مرجع