انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: لی انفیلد یا برنو؟؟؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3
درود...
راستش بسیار کنجکاو بودم که ببینم بین این دو اعجوبه کدوم یکی برتره؟
دقت کدوم بهتره؟؟
افت تیر؟؟؟
خوشدستی فراوانی فشنگ و........
اینم دو تا عکس از این اسلحه های زیبا
(به شخصه عاشق این مدل برنو هستم.1309 پا توپی قنداق مشکی.......)
[تصویر: 19_1313689459421.jpg]
و لی انفیلد که تا حالا زیارتشون نکردم
[تصویر: LeeEnfield_TitlePhoto_01.jpg]
Khansariha (8)
سلام
یه فیلم از لی انفیلد من دیدم گلنگدن و خیلی سریع میشه کشید گلن نرمی داره و دقت خیلی خوبی هم داره از 180 متری تقریبا تیر رو تیر میزد کالیبرشو نمیدونم چند هست.کلا اسلحه ای نیست که در دسترس باشه.در ضمن بریتانیایی هم هست تو جنگ جهانی اسلحه سربازای بریتانیا بوده وسرعت گلن کشیدن و شلیک سربازا به حدی زیاد بوده که المانیها فکر میکردن جلوشون مسلسل هست.تو اون فیلم کارشناس این اسلحه برای مسلح کردن اسلحه انگشتش رو از روی ماشه برنمیداشت وگلنگدن رو میکشیدخیلی برام جالب بود.
بله ناصر جان...
اینجا اطلاعات جالبی از لی انفیلد گذاشته....نمونش همونی که فرمودید جنگ با آلمان که گردان آلمانیا فکر کردن مسلسل جلوشونه.....
اینو ببینید جالبهدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامی گرم به دوستان عزیز
ممنون از ایجاد این تاپیک
در کشور عزیز ما مقایسه منصفانه و واقعی بین این دو سلاح بدلیل کثرت وجود سلاح برنو بین هموطنان و محبوبیت خاص آن خصوصا بین عشایر و شکارچیان نسل پیش از ما و نیز قرارگرفتن این سلاح مدتی بعنوان اسلحه سازمانی همچنین مهمات سهمیه ای و در دسترس تر آن قدری مشکل است.
سلاح برنو تقریبا برای هر اهل فن و علاقمندان به تیراندازی و شکار شناخته شده و محاسن و معایب آن نیز بر کسی پوشیده نیست. هم اکنون نیز تکنولوژی ساخت آن روزبروز پیشرفت کرده چنانکه امروزه سلاح های ماوزر آلمان جزو گرانبهاترین وتکنیکی ترین برندهای دنیاست...
اما تولید سلاح انگلیسی لینفیلد به آن فرم و شکل و کالیبر اورژینال گذشته تقریبا متوقف شده و علت عمده ی این مطلب سیاست گذاریهای تولیدی دو کشور سازنده ونیز مساله ی بازاریابی و تبلیغات و ... می باشد.


کالیبر 303 بریتیش یا 7.69×56 ریم (7/7×56) از خصوصیات تکنیکی منحصر بفردی بین کالیبرهای هم جوار و هم گروه خود برخوردارست که میتوان به نک سرتاسری پوکه آن اشاره کرد که انرژی و سرعت اولیه بالایی را ایجاد می نماید.
سلاح لی انفیلد یا بقول قدیمیا ده تیر انگلیسی در 4گروه و 5 تیپ تولید شده است که ازاین میان تیپ 5 کارابین(کوتاه) و مابقی بلند میباشند.
چون این تاپیک نظرسنجی ست از ذکر جزییات خودداری میکنم. دوستان میتوانند با مراجعه به سایت 303بریتیش یا سایت لینفیلد تمامی اشکال و مشخصات آنها را ببینید.
طبق مطالعاتی که انجام دادم ونیز تجارب شخصی درکل کالیبر 303بریتیش از نظر سرعت وقدرت کلی (البته با جزییات مهمات و طول لوله ی مشلبه) مابین 270 وینچستر و 7/92برنو ست. باینصورت که از 270 پایینتر و از برنو بالاتر قرار میگیرد.
یکی از محاسن لینفیلد نسبت به برنو ایمنی کپ و گلنگدن در مواجهه با مهمات معیوب است طوریکه بدلیل شکل طراحی دهانه ی کپ و سرگلنگدن و تعبیه ی شکاف ایمنی درآن هیچوقت دچار ترکیدگی نخواهد شد
دیگر اینکه طراحی گلنگدن لینفیلدخیلی ساده تر و سبکتر از برنو ست و مسلح کردن مجدد هم نرم تر و سریعتر صورت میگیرد و این مورد با توجه به خشاب 10تایی باطبع باعث تیراندازی سریعتر میشود...
در تیپ 5 یا کاربین جنگلی بدلیل بالانس نامناسب سلاح و سبکی آن میتوان به گروپ نامناسب اشاره کرد که دربین اهالی فن به وندرینگ زیرو معروفه که به تایید رسمی نرسیده البته میتوان با تغییراتی در قنداق و اتصالات آن با بدنه ی سلاح این مورد را رفع نمود. (اینو شخصا تجربه کردم) این مورد در برنو کوتاه هم صدق می کند.
انواع بلند لینفیلد خصوصا ام.کا3 از دقت بالایی برخوردارند اما از نظر گام لوله سلاح که تاثیر مستقیم در بالستیک مرمی دارد به برنو بلند نمیرسند و ازبرنو وسط کمی بالاتر قرارمیگیرند.
از نظر جنس ساخت در سلاحهایی با تاریخ تولید مشابه سلاح لینفیلد برتری ویژه ای نسبت به برنو داشته که سرآمد این ویژگیها کروم کاری خاص داخل لوله سلاح های لینفیلد است که در زمان خود جزو موفقیتها و اسرار صنعتی آن کارخانه بوده و در تیپ جانگل کاربین به اوج خود رسیده است.
هم اکنون سلاح لینفیلد با تغییر کالیبر (7/62) وبا حفظ شمایل سنتی در استرالیا تولید میشود.
دوستان پیشنهاد میکنم جهت مقایسه کامل و دقیق این دو سلاح مباحث را بصورت موردی و جزیی مطرح بفرمایند (اینجا یا تاپیکهای مناسب دیگه) تا بهتر ازاطلاعات و نظرات هم استفاده کنیم. چراکه هردو نوع سلاح دارای تولیدات متعدد با خصوصیات مختلف و منحصربفرد و همچنین انواع مهمات می باشند و هنگام مقایسه میبایست درنظرگرفته شود.
باتشکر...
اين اسلحه رو چند روز قبل تو برنامه ماشه و مهارت واسه مسابقه حذفي استفاده كردن،عجب گلني داشت خدا وكيلي
واقعا وقتي گلن عقب جلو ميكرد اصلا نميديدي
دقیقا....
مخصوصا وقتی اسلحه دست متخصصش باشه میتونه مثله مسلسل باهاش تیر اندازی کنه...
و مورد دیگه هم دقت این سلاح بود که توی 180 متری تیر رو تیر میزد....
سیستم نشانه وری اون هم خیلی خوب بود که میشه راحت فواصل بالا مثل 180 متر رو هدف گیری کرد.
Khansariha (8)
اره مجري برنامه هم گفت ركورد شليك تو يك دقيقه زدن ٣٨تير به هدفي در فاصله ١٨٢ متري هست
مگسكش واقعا معركه بود من كه خيلي باهاش حال كردم،
اون يارو كه متخصصش بود و اموزش ميداد روش جالبي واسه مسلح كردن سريع اموزش ميداد با انگشت وسط شليك ميكرد و با انگشت شصت و سبابه مسلح ميكرد تو كسري از ثانيه انجام ميداد لامصب،
يك دقيقه مرگبار ......
با سلام
دوستان خودم برنامه رو دیدم گفت 38 تا ولی داخل لینکی که دوستان گذاشتن گفته هدف سی سانتی بوده و فاصله 270 متر..............Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)
Khansariha (290)Khansariha (290)Khansariha (290)Khansariha (290)Khansariha (290)
Khansariha (256)
Khansariha (214)
رکورد تاریخی سرعت شلیک با تفنگ گلنگدنی با استفاده از این سلاح توسط گروهبان اسناکسال – یک افسر آموزشی انگلیسی – در سال 1904 با شلیک 38 گلوله به هدفی 30 سانتیمتری در فاصله 270 متری در مدت یک دقیقه گذاشته شده که تا امروز شکسته نشده است.
[تصویر: LeeEnfield_Sergeant_H.A._Marshall_01.jpg]
مشکلش چیه؟؟
اینم ویکیپدیا که همون رکورد رو نوشته:
who placed 38 rounds into a 12-inch-wide (300 mm) target at 300 yards (270 m) in one minute
اینم لینکش:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چون داخل برنامه جوری گفت که همه برداشت کردن فاصله همون 182 متر و هدف نیم متری ولی 270 متر و هدف سی سانتی خیلی فرق داره.
صفحه ها: 1 2 3
لینک مرجع