انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: لول لوتار والتر یا smooth twist
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
در مورد برند اف ایکس کاملا حق با آقای آزادیان هست.
برند fx اصلا به قیمتی که براش پرداخت میکنید ارزش خرید نداره.بیخودی گرونه و فقط طراحی و ظاهر زیبایی داره.
الان رویال 400 با لول اسموث توییست دارم که اصلا دقتش به پای وایرخ نمیرسه.
سلام خدمت دوستان
این عکس مربوط ساچمه ای هست که با تفنگ اس510 با لول لوتار والتر شلیک شده
رد هر 12 خان به طور کاملا محسوس روی ساچمه دیده میشه.
این عکس رو اپلود کردم چون فکر میکنم از عکس های موجود در پست اول همین تاپیک گویا تره و برای مقایسه مناسب تره
[تصویر: 14195177011.jpg]
دوستان عزیز کسی اطلاعات کامل و دقیقی از لوله smooth twist با ذکر منبع داره ؟طول لوله چقدر هست و اون قسمت ساده درون لوله سایزش چنده طول و گام مارپیچ انتهای لوله چقدره ؟ ممنون
(2015-05-20 10:44 PM)mohtadi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
1- دوستان عزیز کسی اطلاعات کامل و دقیقی از لوله smooth twist با ذکر منبع داره ؟
2- طول لوله چقدر هست و اون قسمت ساده درون لوله سایزش چنده طول و گام مارپیچ انتهای لوله چقدره ؟ ممنون
دوست عزیز با توجه به اینکه سئوالتون در دو بخش مطرح شده بود اما در واقع هر دو در همان سئوال اول جای می گیرد :
1- صفحه دوم همین تاپیک اطلاعات خوبی توسط دوستان بخصوص در ارسال های 12 تا 20 داشته اند که جای دیگه به زبان فارسی ندیدم. البته در منابع انگلیسی زبان مطالب بیشتری در بررسی این نوع لوله و بخصوص مقایسه ان با لوله های match grade لوتاروالتر وجود دارد.
2- اما بخش دم سئوالتون :
طول لوله در بیشتر مدل ها بنا به اطلاع خود سازنده سلاح ، در کالیبر 22. و 177. اندازه 500 میلیمتر و در کالیبرهای 6.35 طول 600 میلیمتر ذکر شده است. می توانید با مراجعه به وبسایت این کمپانی و مرور تولیدات آن در بخش سلاح ها مشخصات اصلی هر مدل رو ببینید. البته برام جالب بود در چند مدل جدید همانند بابکت mkII هم در کالیبر 177. و هم 22. و البته در 7.62 بدون ذکر طول لوله آمده و صرفا به FX Smooth twist
Match grade بودن لوله اشاره داشت نه طول کلی لوله که البته فکر می کنم با توجه با بالپاپ بودن این مدل ها ، حداکثر 500 میلیمتر باشند. حتی دو مدلی که در پست اول این تاپیک با یکدیگر مقایسه شده اند در حال حاضر هر دو با لوله اسموث تویست مچ گرید با طول 500 میلیمتر تولید می شوند.
بنا به تحقیق دوستان در منابع خارجی 3 اینچ (حدود 10 سانتی متر) انتهایی لوله های Smooth Twist دارای خانکشی می باشند. این موضوع رو که عکس و شکل و تحقیقی از این موضوع توسط دوستان در جایی ذکر شده باشه رو ندیدم ! از دوستان کاربران viper22 و masih.hunter تا جایی که اطلاع دارم با چند مدل مختلف از این کمپانی سر و کار داشته اند.
در رابطه با موضوع برتری این برند در مسابقات اکستریم بنچ رست آریزونا که برخی دوستان به آن به عنوان وجه تمایز و برتری تولیدات این سلاح ها اشاره داشته اند باید بگم :
این مسابقات جدای از ارزش بالای ایجاد رقابتی آزاد و البته در کلاس متفاوت تری از کلاس های رسمی رشته Bench Rest داشته اند اما باید این نکته رو هم در نظر داشت که برگزار کننده این مسابقات یعنی آریزونا ایرگانز AOA یکی از کمپانی های فعال در زمینه فروش ایرگان در ایالات متحده بوده که کمپانی FX و Daystate در آن فعالیت بیشتری دارند و البته اسپانسر اصلی مسابقات اخیر که از سال 2011 شروع شده شرکت FX و مدیر عامل آن Fredrik Axelsson هستش ، ایشان و نماینده دایستت به صورت مرتب در هر دوره از این مسابقات حضور فعالی داشته اند. در مسابقه سال گذشته 2014 طلسم برتری 2 ساله FX و Daystate ها با حضور برندهای جدید تر هم در کالیبرهای بالا (25 و 30) ودر کلاس 75 یارد و هم کلاس 25 یارد و کالیبرهای کوچکتر شکسته شد. این موضوع همانطور که یکی از دوستان در صفحه قبل اشاره داشتند دقیقا به تیونینگ و بهینه سازی سلاح ها و البته به مهارت تیراندازان آن برمی گردد.
چیزی که می خواستم به آن اشاره کنم این بود که تا قبل از برگزاری دو دوره اخیر مسابقات بنچ رست در کشور خودمون که به نوعی در کلاس های متفاوت از دو کلاس رسمی این رشته و با توجه به شرایط سلاح ها و نگرش ایرگانرهای ایرانی برگزار شد دوستان به اهمیت این بهینه کاری ها بیش از پیش واقف شدند و صرف داشتن یک مدل سلاح خوشنام از یک کمپانی خوشنام ضامن برتری در رقابت نیست و مطمئنا با حالت دیفالت ساخت یک سلاح نمی توان در رقابت های سختی همانند بنچ رست شرکت کرد. در این مسابقات به جز مدل رویال 400 و البته مدل T12 از FX مدل دیگری از FX توسط دوستان استفاده نشد (نتایج بدست آمده بسیار متفاوت و فاحش از مدل هایی که از لوله های لوتار والتر استفاده می کردند نبود).

در مسابقات رسمی رشته benchrest که توسط wrabf برگزار می شود این برند خوشنام اروپایی تقریبا در هیچ یک از دوره ها از سال 2008 تاکنون حضور پررنگ و حتی کمرنگی نداشته (به جز چند مورد ورژن FT از مدل رویال 400 ) و تیراندازان این رشته لوله های تمام خان بخصوص لوتار والتر و البته سازندگان دیگر و گاها کاستومایز و سفارشی را ترجیح می دهند.

اما اینکه چقدر در کاربردهای دیگر موثر است من اطلاع چندانی از آن ندارم و دوستانی که بیشتر در این زمینه تجربه داشته اند اظهار نظر خواهند کرد. اینکه این سلاح ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند موردی است که کاملا مشخص و آشکار است. طراحی های زیبا بخصوص در قنداق و ارگونومی خوب و البته شکل ظاهری آنها.
Khansariha (8)
با سلام و اجازه.
به نظرم لوله های اسموث به کار رفته در تولیدات انبوه مهم ترین ویژگیشون در شکاری بودنشون هست،یعنی اینکه یه اف ایکس لول اسموث در شکار و فواصل بالا قابلیت های یک لوله مالتر مچ گرید داره.
البته این فقط و فقط نظر شخصی من هست
(2015-05-21 05:17 PM)AIRKING نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام و اجازه.
به نظرم لوله های اسموث به کار رفته در تولیدات انبوه مهم ترین ویژگیشون در شکاری بودنشون هست،یعنی اینکه یه اف ایکس لول اسموث در شکار و فواصل بالا قابلیت های یک لوله مالتر مچ گرید داره.
البته این فقط و فقط نظر شخصی من هست
جلال جان ممنون از پاسخگویی شما ، از صفحه قبل روال رو به رشد این تاپیک متوقف شده است و البته این موضوع حداقل در تجارب داخلی نیازمند مقایسه چند مدل سلاح با لوله هایی متفاوت و لوله های این برند است و البته با ابزار و اندازه گیری های لازم (این موضوع می تواند کمی پیشبرد اهداف ایجاد این تاپیک رو کند و شاید هم متوقف کند)
در آخرین پست ها ، علی عزیز یک عکس از تاثیر خانکشی لوله AA S510 که از لوله 12 خان ساخت لوتار والتر استفاده می کند (و به ادعای سازنده match grade است البته دقت این سلاح قابل توجه است) قرار داده بودند. طی مطالعه هایی که در زمینه خانکشی و تاثیر آن بر دقت و نیز بالستیک پرتابه خروجی (ساچمه یا گلوله) داشتم این موضوع کاملا گویا بود که خان زیاد در طول لوله می تواند تاثیری منفی نیز بر بالستیک پرتابه بگذارد! این دلیلی بود که آکسلسون سوئدی و کمپانی FX نسبت به ابداع تکنولوژی Smooth Twist برای افزایش بالستیک پرتابه اقدام کند. اینکه این ابداع چقدر در این زمینه موفق بوده یا نه و تاثیر آن در چه زمینه و یا محدود به مسافت های خاصی است ؟ نیازمند برررسی بیشتری است.
(کمی بدبینی نسبت به این ابداع FX از منظر شخصی من هست و دلیلی بر بد یا خوبی و یا عدم کاربرد آن در تیراندازی نیست و به شخصه برخی کاربردها و البته طراحی این مدل ها رو نمی تونم نادیده بگیرم و آن را تحسین می کنم)
منتظر دوستانی که تجربه بیشتری در استفاده از سلاح های این برند با لوله مذکور دارند ، هستیم. Khansariha (8)
صادق جان سلام Khansariha (8)
منم تجربه ی کار کردن با محصولات اف ایکس رو نداشتم و اما با توجه به مطالعه و تحقیقاتی که داشتم در کل بشخصه دقت بالا در لوله ی لوتار والتر رو ترجیح میدم هر چند که ضریب بالستیک نسبتا کمتری داشته باشه اما باز دقت و سازگاری فوق العاده بالایی داره.درسته که لوله ی Smooth Twist ضریب بالستیک بیشتری داره اما محدودیت ساچمه ی مصرفی و عدم سازگاری این لول با ساچمه های معمولی (خصوصا در ایران) میتونه دلیل قانع کننده ای برای انتخاب نکردن این لوله باشه!
ضریب بالستیک و قدرت و کثیفی لوله و.... همگی موارد فرعی هستند و حرف اول رو دقت میزنه.تا وقتی که تفنگ دقت قابل قبولی نداشته باشه دیگه حفظ قدرت معنی پیدا نمیکنه چون اگر بنا باشه ساچمه به کیلزون برخورد نکنه شکار از دست رفته حالا چه انرژی ساچمه 6 ژول باشه چه 16 ژول !!!!
Khansariha (8)
(2015-05-21 06:50 PM)royall نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ضریب بالستیک و قدرت و کثیفی لوله و.... همگی موارد فرعی هستند و حرف اول رو دقت میزنه......
سلام
علی جان همه چیز هم دقت نیست البته شما بدرستی مثال فرمودید که در صورتی که دقت قابل قبولی درکیلزون شکار ندهد ....
اتفاقا موضوع دقت یک سلاح دقیقا همینجاست
از تفنگهای فنری گرفته تا انواع PCP از ارزون قیمت گرفته تا تفنگهای گرون از تفنگهای مبتدی گرفته تا حرفه ای هریک بهر کاری ساخته و به قولی به یه کاری بلاخره میایند و این ما هستیم که با توجه به نیاز و البته جیبمون سراغ یکی از این مدلها میرویم .
بنظرم همگی این موارد کلی را قبول داریم
اول باید دید دقت را در چه چیزی و یا بقول هانتینگی ها در چه کیلزونی تعریف میکنیم
بنابراین از بیگ بور گرفته تا تفنگهای تارگتی همگی بهر کاری ساخته و تعریف شده اند
اما موضوع دقت را بیشتر سر تفنگهای تارگتی (سالنی) بحث میکنند چون کیلزون تعریف شده آنها صفر هست و لزوم دقت از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار هست اما موضوع اصلی ما سر تفنگهای هانتینگ هست چون اغلب با قدرتهای بالای 16 ژول هستند و اینجاست که تفنگها علاوه بر قابلیت هانتینگ و قدرت در مسافتهای بالا (منظور بیشتر از 15 متر به نسبت تفنگهای سالنی) قابلیت دقت را نیز همزمان مطرح میکنند و به اصطلاح این گروه و یا خانواده با تفنگهای هانتینگ خود که در مسابقاتی مثل بنچ رست شرکت میکنند در واقع همدیگر را با تیونینگ تفنگهای خود محک میزنند
پس هردو فاکتور قدرت و دقت برای یک تفنگ مثلا 40 ژولی لازم و ملزوم همدیگرند و هردوی این خصایص تعریفی در اون سطح دارند که مورد توجه سازندگان و کاربران هست . Khansariha (8)
اما در خصوص لوله های اسموث تویست بنظر من همانطور که دوستان هم فرمودند کمی زود هست قضاوت کنیم
قبلا هم مستنداتی دوستان مطرح کردند و در صفحات اول نیز موضوع شکل گیری لوله را نیز بحث کردیم اتفاقا یکی دو روزی هست که از نزدیک با یکی از این تفنگهای اف ایکس لوله اسموث یکی از دوستان کار کردیم و چند تست با ساچمه 16 گرین جی اس بی نیز دیروز گرفتیم بنظر که در انتقال انرژی و دقت در مسافتهای دور حرفی درش نبود و عالی عمل میکرد و اینکه این لوله ها حتما ساچمه مختص خودش را میخواهد اصلا چنین چیزی نیست و من این را رد میکنم هرچند ممکنه اون ساچمه های اسموث بهر کار و منظوری ساخته شده باشند ولی این نوع لوله هیچ مشکلی با انواع ساچمه های معمولی ندارد و باید گفت بدرستی که یک نوع آوری نوینی در این صنعت هست که باید کمی صبر کرد تا زوایای بیشتری از این تفاوت آشکار شود . Khansariha (214)
(2015-05-23 11:17 AM)ALIANA-54-T06 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اتفاقا یکی دو روزی هست که از نزدیک با یکی از این تفنگهای اف ایکس لوله اسموث یکی از دوستان کار کردیم و چند تست با ساچمه 16 گرین جی اس بی نیز دیروز گرفتیم بنظر که در انتقال انرژی و دقت در مسافتهای دور حرفی درش نبود و عالی عمل میکرد و اینکه این لوله ها حتما ساچمه مختص خودش را میخواهد اصلا چنین چیزی نیست و من این را رد میکنم هرچند ممکنه اون ساچمه های اسموث بهر کار و منظوری ساخته شده باشند ولی این نوع لوله هیچ مشکلی با انواع ساچمه های معمولی ندارد و باید گفت بدرستی که یک نوع آوری نوینی در این صنعت هست که باید کمی صبر کرد تا زوایای بیشتری از این تفاوت آشکار شود . Khansariha (214)

علی اقا ممنون بابت توضیحات کاملتون.
یه خواهش از محضرتون داشتم
لطفا در صورت امکان تصاویر گروپ گیری و نتایج تست هاتون رو در یک تاپیک مجزا یا حتی پست اول همین تاپیک قرار بدید تا ما هم بتونیم استفاده کنیم
Khansariha (8)
اقا کسی میدونه گام خانکشی اسموت نمرش چنده ؟
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع