انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: بستن دوربین
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
دوستان عزيز تراز بودن دوربين نسبت به بدنه تفنگ موضوعي جديه.اون دوستمون كه فرمودن چرا بايد اينطور باشه خدمتشون عرض كنم شما در تيرانداري فقط بالا يا پايين زدن تير رو اصلاح ميكنيد و اگه تراز نباشه دوربين و تفنگتون براي هر فاصله اي بايد مجددا تنظيم بشه!چون دوربين با تفنگ تراز نيست پس تشكيل يه زاويه افقي ميده علاوه بر زاويه عمودي بنابر اين براي هر فاصله مجددا نياز به تنظيم افقي و عمودي خواهيد داشت.
در تاپيك دوربين اين موضوع رو توضيح دادم و اينكه تاپيكهاي مختلفي راجع به يك موضوع وجود داره خودش يه اشكاله چون همون موضوع كه تو تاپيك قبلي گفته شد مجددا بايد به اينجا منتقل بشه
اينم موضوعي كه توضيح دادم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2011-07-14 11:09 PM)aloneboy نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2011-07-14 11:03 PM)abbasi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به نظر منم باید میز و تفنگ و دوربین و .. همه تراز باشن . چون درسته ما در حالت ایستاده یا نشسته (حالتی که اصلا تراز نیستیم ) تیر اندازی می کنیم اما + دوربین باید با لوله تفنگ تراز باشه تا بتونی درست هدفگیری کنی .

خوب لوله تفنگ يه استوانه است و يك سطح افقي نيست كه چيزي باهاش تراز باشه
به عنوان مثال اصلا فرض كن دوربين رو به جاي بالاي تفنگ يكي از طرفين تفنگ و يا حتي زير تفنگ ببندي (عين نشانگر ليزري كه هر طرف تفنگ بسته ميشه) به نظرتون نميشه در اين حالت دوربين رو تنظيم كرد؟
بببین دوست عزیز من با یک پرسش اهمیت تراز را سعی میکنم جا بندازم
اگر شمای تیرانداز بعنوان یک حرفه ای یا اسنایپر میخواهید یک دوربین را تست کنید و اینو میدونید که هر تیک طبلک در سمت (چپ و راست شدن شلیکها)دقیقا چقدر شلیک شما را به چپ و یا راست میبره یعنی درست روی محور افقی ریتایکل باید شلیکهای بعدی بنشیند اونوقت اگر شاهد انحراف به بالا یا پائین بودید این علامت نشانه چیست و چه پاسخی براش داشتید؟
مثلا مانند شکل زیر چهار شلیک شما بسمت چپ نباید از روی محور افقی خارج میشد ولی حالا شده پاسخ چیست ؟
[تصویر: RH_NF_MD_2_1.jpg]

جواب این است که دوربین تراز نیست Khansariha (214)
چون نباید با حرکت طبلک افقی (Windage) حتی یک ذره انحراف به بالا یا پائین پدید بیاد بر عکسش هم صادق هست با حرکت طبلک عمودی(Elevation)نباید شلیکهای شما خارج از محور عمودی قرار گیرد حالا این مثال ساده را زدم تا اهمیت تراز کردن دوربین روی اسلحه و همچنین اهمیت هر شلیک در مسابقات و یا برای اسنایپرها مشخص شود چون در اونجا دیگه فرصت دوباره آزمایش و تست را ندارید و ابزار باید دقیق باشد تا محاسبات هم درست از آب در بیاد البته بحث مفصله و من سعی کردم مختصر و ساده بیان کنم . فعلا Khansariha (214)
[تصویر: scopelevelsight.jpg]
علی آقا یه سوال ؟
فر ض بر اینکه دوربین کاملا تراز نصب شده با توجه به اینکه ممکنه هر تیراندازی با تیراندازیه بعدی متفاوته و ممکنه در در جایه استقرار اسلحه تغییر کوچکی پیش بیاد و با توجه به اینکه هنگام تیراندازی اسلحه با تیکیه گاه کاملا تراز نباشه یعنی اسلحه و دوربین کمی کج باشه باز هم این اختلاف مشاهده میشه
بطور ساده اینکه دوربین و اسلحه ترازن اما اسلحه و تیکیه گاه تراز نیستند بازم این مشکل اختلاف تیر اندازی دیده میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
بله دوست من علاوه بر تراز بودن تفنگ و دوربین تکیه گاه هم باید تراز باشه این یک امر طبیعیه .اگه به مسابقات سالنی نگاه کنید میبینید اکثر تیرندازا برای ثبات بیشتر سلاح رو یکم مایل به بدن و کج میگیرن تا وزن روی بدن تقسیم بشه در اینجا اتفاقی که میوفته اینه که موقع تنظیم عناصر دید و به اصطلاح تقه بستن مجبور میشن که مثلا به اضای هر 3 تقه به سمت چپ یک تقه به سمت بالا ببندند تا مسیر حرکت اصلاح بشه
متشکرم
پس همینطور که بستن و تراز کردن دوربین مهمه تکیه گاه و تراز بودنش هم مهمه و نباید تغییر کنه
اما این امر در شکارنمیتونه رعایت بشه چون نه تکیه گاهی هست ونه ترازی و .......
درسته مهدی جان اما یک نکته فراموش نشه اونم اینکه این تراز بودن در هنگام تنظیم دوربین مهمتره تا هنگام شکار چون بعد از تنظیم و صفر کردن دوربین تفنگ در هر وضعیتی باشه در نقطه صفر دوربین بازم به وسط هدف میزنه و این یعنی اینکه در شکار میشه به هدف زد.
اینم فراموش نشه که با تمرین میشه تغریبا تفنگ رو در هنگام شکار تراز نگه داشت و از روی رتیکل تراز بودن یا نبودن رو فهمدی
نکته اخرم اینکه در شکار نیاز به این همه دقت نیست و با یه دوربین که در حالت خوبی صفر شده میشه به راحتی شکار کرد و این دقت بالا بیشتر در هدف زنی و مسابقاب خودشو نشون میده دادا
(2011-02-20 11:40 AM)airking نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منم با اجازه اساتید یه روش بگم.
خیلی ساده هست و کارایی خیلی خوبی داره و سریع.
شما میتونید روی یه دیوار صاف و روشن یه معلاوه بزرگ البته با استفاده از گونیا (که روشش رو توی دبستان و راهنمایی خوندیم)بکشید.بعد پایه رو روی تفنگ ثابت کنید و تفنگ هم روی میز یا دو پایه.فقط پیچ های بست پایه دوربین رو شل نگه دارین.بعد از توی دوربین به بعلاوه نگاه کنید و بعلاوه دوربین رو با بعلاوه روی دیوار تراز کنید و در همون حالت پیچ های بست نگهدارنده دوربین رو محکم کنید.
به نظرم این روش هم روش مناسبی باشه .من خودم اینجوری دوربین رو محکم میکنم.روش ساده تر هم اینه که با لبه دیوار یا یه چیزی که قبلا گونیا شده این کار رو انجام بدین.
یا علی

دوست عزیز در این روش فاصله از دیوار مذکور چقدر باید باشه و دوربین روی زوم باشه یا نه؟ دوربین من 3*9-40 bsa هست
فاصله اونقدری باشه که شما یه تصویر کاملا واضح داشته باشی کافیه.مثلا ۱۰ متر.احتیاجی به زوم بالا هم نیست.فقط قبلش باید از تراز بودن سطحی که تفنگ روشه مطمپن باشید .Khansariha (8)
دوستان یه روش ساده هم بگم .میتونید یه وزنه کوچیک و مثل شاقول به نخ ببندید و از یه جا مثل شاخه درخت اویزون کنید . جاذبه زمین باعث میشه نخ حتی اگه به یه جای کج هم بسته بشه صاف پایین بیاد بعد میتونید به صورت عمودی وخط عمودی بعلاوه دوربین رتیکل و کاملا صاف کنید به این صورت که خط عمودی رتیکل و کاملا روی امتداد نخ اویزون شده قرار بدید .Khansariha (8)
من برای تراز کردن دوربین و تفنگم از تراز لیزری پدرم استفاده میکنم . این تراز لیزری روی یه سه پایه قرار داره که وقتی روشنش میکنی یه بعلاوه میندازه رو دیوار یا هر سطحی که میخوای . مثل عکس زیر

[تصویر: adverimg-63030.jpg]

[تصویر: lax50_bild4.jpg]

[تصویر: terazi.jpg]
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع