انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: سیستم SAS هاتسان چیست ؟و چه کاربردی دارد؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
[تصویر: sas_detay.jpg]
نظر به اینکه اینجا یک انجمن تخصصی هست و قراره تمام مطالب به صورت حرفه ای قرار داده شده و از انجا که برند رنجر نیز سهمی در بازار ایران داراست و همچنین برخی از کاربران ممکنه تفنگهای این برند رو داشته باشند و یا قصد تهیه اون رو داشته باشند و اگر در اینترنت تبلیغات این تفنگ رو بررسی کنند حتما به واژه SAS بر میخورند و ممکنه براشون سوال پیش بیاد که واقعا این سیستم چی هست که در تبلیغات تفنگهای فنری رنجر دیده میشه.تصمیم گرفتم این مطلب رو به نقل از کارشناسان این شرکت قرار بدم.

بعداز شلیک و اصابت فنر به انتهای پیستون و پیک شک و لگد تفنگ کارشناسان این شرکت سنسورهایی رو در تمام قسمتهای تفنگ قرار داده اند تا لرزشها رو در تمام قسمتها اندازه گیری کند ...
با استفاده از فرمولهای فیزیک با ایجاد این انحنا در "اهرم مسلح کردن تفنگ "مقدار زیادی از لگد که بالاخره در اثر اصابت ممتد با کتف انسان مهار میشد به سمت پایین روی این انحنا منتقل شد ..یعنی درجایی و به شکلی طراحی شده که سنسور این قسمت شدیدترین شک رو به خودش بگیره و از پخش شدن اون جلوگیری بشه .

در حقیقت اگر درحالت عادی لگد در چند جهت به دوربین و قطعات فشار وارد میکرد..هم اکنون هم در چند جهت لگد وجود دارد با این تفاوت که مقدار بیشتری در این نقطه قرار میگیرد و مقادیر کمتری به قسمتهای دیگری میرسد.به تعبیری جهت دادن به لگد تفنگ در زاویه ای که کمتر آزار دهنده باشد .

لازم به ذکر است این سیستم فقط تعدیل کننده است و هرگز در سالم موندن دوربین تضمینی نیست ...کماکان لگد مخرب دوربین و بهم زننده دقت در این کلاس تفنگها وجود دارد .
منبع:ایرگانز
در ضمن این مطالب به زبان انگلیسی در سایت خودشون نوشته شده که شاید کسی که انگلیسی بهتر از من بلده بتونه نشون بده که اصل مطلب چیه
* Shock Absorber System - SAS™ - is the latest shock & vibration absorption system developed and patented by Hatsan.
* Thanks to SAS™ system; the majority of the shock & vibration which appears while shooting is absorbed.
SAS™ system significantly increases the lifetime of the air rifle, prevents parts getting wear or loose because of the vibration and also protects the optics mounted on the air rifle.
* SAS™ system eliminates the need to use a dampa scope mount because SAS™ system eliminates the optic damage and creep caused by recoil & vibration being transmitted from the air rifle to the scope or other optics.
* Shock Absorber System - SAS™ - is now available on all Hatsan spring action air rifles. (Except MOD 33 & MOD 35S).

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاپیک پاکسازی شد.اگر مطلبی علمی در این زمینه دارید مطرح کنید.ویا در مورد تاثیر یا عدم تاثیر این سیستم موردی هست با ذکر دلیل بفرمایید.بهتر است همانطور که اسماعیل عزیز و سعید اریا گفتن به دور از حاشیه بحث رو ادامه بدید
تشکر از اقا میلاد عزیز بخاطر این پست .من منظور م شما نبودید میلاد جان در کل گفتم قابلیت خواصی نیست

و لوزمی نداره شرکت رنجر اونو در بوق و کرنا کنه چون کار خواصی انجام نمیده و در کل هنوز مشگل خرابی دوربین پا برجاست

از دوستان هم خواهش میکنم احساسی برخورد نکنند و مطالب رو از دید علمی ببینند نه اینجا جای هست برای تبلیغات رنجر نه برند دیگه ای

.
یه خورده توضیح میدین که اون انحنا چطوری لگد را کم میکنه؟
البته من کارشناس نیستم و برداشت خودم رو میگم.اونطور که من میدونم در تفنگهای گلوله زنی لگد به یک جهت هست.اما در تفنگهای بادی فنری لگددر 2 جهت هست که این باعث خرابی و سریعتر به هم خوردن دوربین میشه.فکر میکنم این سیستم باعث میشه تا این لگد دوطرفه به یک طرف یعنی جلو به عقب تبدیل بشه که خوب تا حدی جلوی شوک رو میگیره.البته باز هم میگم برداشت شخصی من هست و اگر جایی رو اشتباه گفتم لطفا اساتید تصحیح کنن.
سلام
تفنگ 135 من لگد بسيار زيادي به سمت جلو داره و كف دستي كه قبضه را ميگيرد را بعد از چند شليك اذيت ميكنه. اين سيستم هم فكر كنم بيشتر روي كاغذ جواب ميده تا در عمل.
سلام خدمت عزیزانKhansariha (8)
چیزی که هاتسان داره بعنوان سیستم sasتبلیغ میکنه وجود خارجی نداره و فقط از اون روی یسلندر اسلحه یاد شده.
این عکس مربوط به دومیناتور 200s هست که برای سرویس باز کرده بودم.شئی سفید رنگی که تو عکس مشخصه جای پیچ قنداقه و ربطی به موضوع sasنداره.[تصویر: ftopicp-14405.html#14405]
عکس مورد بالا رو نتونستم آپ کنم.لطفا راهنمایی کنیدKhansariha (226)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خوب برین توی آپلود سنتر خود سایت.
من قبلا هم در مورد این سیستم sas نظرم را در جاهای دیگه گفتم ولی باز هم میگم . در واقع اون انحنای اهرم مسلح شدن که من فکر کنم به این خاطر اونطوری ساختن تا وقتی لوله بسته میشه اهرم به اون حلقه بالایی گیر نکنه . ولی سیستم sas احتمالا منظور همون حلقه پلاستیک فشرده است که پیچ از داخلش رد میشه و قنداق رو به بدنه تفنگ وصل میکنه و شاید باور بر این بوده که با قرار دادن اون حلقه پلاستیکی در اونجا شوک تفنگ جذب اون پلاستیک میشه که در اینجا مشکلی که وجود داره اینه که غیر از اون جا قنداق در قسمت میانی جای ماشه هم محکم به بدنه پیچ شده و عملا تفنگ و قنداق محکم به هم چسبیدن و جایی برای بازی کردن ندارن .
من بارها این سوال رو از نمایندگی معروفشون که یه دونه از همین دومینیتورها رو به من داده بودند پرسیدم که به هیچوجه جواب ندادن در صورتی که اگر واقعا اینطوری چیزی میبود اونا با افتخار جواب میدادن
در ضمن ایا این شرکتهای معتبر المانی و ... که سالهاست در این زمینه فعالیت میکنن از این سنسورا ندارن که اسلحه هاشون رو یه تستی بکنن تا یک خمیدگی یه جای تفنگ ایجاد کنن و اینطوری کارایی برا اسلحشون بوجود بیارن که مجبور نشن برا به وجود اوردن این سیستم برن اسلحه رو با اونهمه زحمت ریلی کنن ( دیانا 54)
به نظر من این سیستم هیچ تاثیری نداره و فقط رنجر یه کار تبلیغاتی کرده.اونم به صورت خیلی ساده لوحانه.کافیست با یکی از این رنجرها شلیک کنید تا بفهمید مهندسی ساخت سلاح در چه وضعی هستKhansariha (8)
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع