انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اسلحه های نظامی نیمه اتوماتیک و گلنگدنی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8
(2014-08-16 07:25 PM)ALIANA-54-T06 نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2014-08-16 05:40 PM)mirlohi نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تست قدرت سلاح ایرانی شاهر..............[img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/img]
با تشکر
جهت اصلاح عرض کنم که این عکس مربوط به اثر برخورد گلوله های 20 میلیمیتری هست (گلوله توپ 20 میلیمتری) که سلاح ۲۰ میلی متری تک تاب ایرانی نیز توان شلیک چنین گلوله های را دارد البته سلاح شاهر با کالیبر 14.5 میلیمتری تولید میشود که هیچ کدام از انواع گلوله های این سلاح و حتی نوع آتشزا نیز توان انفجاری بالائی ندارند و بیشتر بخاطر توان نفوذ به زره و جلیقه های ضد گلوله از راه دور شهرت دارند .Khansariha (8)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

البته به لحاظ کارشناسی به گلوله های بالای 20 م م توپ میگن مثلا 23 میلیمتر که در تعاریف عامیانه به همون 20 هم توپ میگن
(2015-07-16 03:34 PM)sajadm نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
البته به لحاظ کارشناسی به گلوله های بالای 20 م م توپ میگن مثلا 23 میلیمتر که در تعاریف عامیانه به همون 20 هم توپ میگن
از لحاظ تعاریف تخصصی:
تفنگ سلاحی که به صورت مستقیم شلیک میکنه
توپ(صحرایی) هم زاویه شلیک بیش از 0 تا 45 درجه را میزنه
خمپاره هم برای زاویه 45 تا 90 درجه
-------
قبلا یک بار هم این مورد را عنوان کردم،و شخصی هویتزر ها را مطرح کرد که زاویه بیش از 45 را هم میزنه!ان موقع(2 تا 3 سال پیش)تعریف تخصصیش را نمیدانستم ولی حدسی زدم،که حدود چند هفته پیش دیدم متوجه شدم حدسم درست بوده.
هویتزر ها ترکیبی از خمپاره و توپ هستن(نحوه شکل گیری تاریخیشون)تا بهتر بشه ازشون استفاده کرد.
البته کالیبر های بالا که ایرانی ها برای سلاح های اسنایپری گذاشتن واقعا یک نوع توپ قابل حمل هست.Khansariha (266)
تیراندازی های خوبی داشته باشینKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
با سلام دوستانKhansariha (8)
ببخشید وارد بحثتون میشمKhansariha (8)
اما این اسمی که رویه این اسلحه ها میزارن کاملا اشتباهه
کجایی دنیا به یه اسلحه مستقیم زن میگن توپ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اسلحه 106 یا همون توپ 106 که اسم توپ 106 از جنگ تحمیلی روش قرار گرفت
و اونم کار بچه های اون زمان سپاه بود که بهش گفت توپ 106.
ارتش اون موقعه بهش میگفت تفنگ 106
الان از هر ارتشی بپرسی بگی توپ 106 میگن نه تفنگ 106 چون هم مستقیم زنه هم 36 تا خان داره در واقع تمامی سلاح های مستقیم زن تفنگ به حساب میان نه توپ. (کاری به کالیبر نداره.......)
توپ به سلاح های گفته میشه که منحی زن باشن مثه خمپاره انداز 61 میلی متر و خمپاره انداز 81 mm و خمپاره انداز 120 mm و توپ 220 میلیمتر خود کششی و...... اصولا به این اسلحه ها توپ میگن.
اما اینکه بیایم به اسلحه مستقیم زن بگیم توپ ...... مگه داریم؟؟؟؟؟؟؟
کاری ندارم اومدن واسه فشنگ ضدهوای یه سلاح تک تیر اندازی ساختن با کالیبر 23 میلیمتر که در فاصله هوایی بیش از 2 کیلومتر قادره یه جت جنگنده رو بندازه.......
اما اینکه بیام به اسلحه های مستقیم زن بگیم توپ دور از انصافهKhansariha (367)
کلمه توپ مخصوصه سلاح های منحنی زنه ولا غیر.
یا علی
سلام درسته تفنگ 106 هم تفنگ به حساب میاد اما متاسفانه خیلی ها به اشتباه بهش میگن توپ
در مورد کالیبر چون که معمولا کالیبر بیشتر از 23 در توپها استفاده میشده این خیلی رایج شده که به 23 و بیشتر توپ میگن به دلیل اینکه مرمی خیلی سنگین هست و در مسافتهای خیلی طولانی هم حتی تا در محدوده ی برد نهایی هم بسیار خطرناک و کارامد و قابل اتکا هست و میشه به این دلیل به صورت منحنی شلیکش کرد تا به بردهای بالا دست پیدا کرد به این دلیل بهش توپ میگن چون میشه مثل توپ شلیکش کرد تا از حداکثر بردش استفاده بشه اما برای تفگ تکتیر اندازی که با کالیبر 20 م م هست حتی اگه از کالیبر 23 هم استفاده بشه به دلیل مستقیم زن بودن تفنگ تکتیر اندازی و نبودن امکان شلیک منحنی اون رو تفنگ اسم میذارن نه توپ و اما در توپ 23 م م که رو ی نفر بر و تانکها ممکنن هست باشه به اون توپ میگن چون از برد منحنی زنی اون استفاده میشه دلیل استفاده اشتباه کردن در اسم تفنگ 106 یا توپ 106 هم همینه اونایی که میگن توپ 106 به خاطر کالیبرش میگن و انایی که میگن تفنگ به خاطر مستقیم زنیش میگن البته درستش تفنگ هست
پس به نظر من جدا از کالیبر به خود سلاح و مورد استفاده اون سلاح بستگی داره که بهش توپ بگن یا تفنگ مگه امکان استفاده از کالیبر 106 در یک سلاح منحنی زن وجود نداره ؟ اون موقع بهش چی میگن؟
در نهایت اینا نظر من بود حالا درست یا غلطش رو دوستان بحث کنند
در ضمن اولین کسی که به من تفنگ 106 رو معرفی کرد یه پاسدار بود و گفت اون تفنگه چون مستقیم زن هست
دوست عزیزKhansariha (8) هر اسلحه ای که خان داشته باشه تفنگ به حساب میاد.
حالا میخواد قطر مرمیش 7/62 باشه یا 106 .
تفنگ بادیم منحنی میزنه اینکه دلیل نمیشه بگیم توپ به حساب میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به سلاحی توپ گفته میشه که.1 فاقد خان باشه. و 2 شلیک گلولش از زاویه 26 درجه بالا تر باشه.
و از نظر قدرت بخوایم حساب کنیم قدرت تخریب تفنگ 106 از مرمی 23 میلیمتر بیشتره. حالا چرا بهش بگیم توپ؟ به چه دلیل؟
این کاملا اشتباهه دوست عزیز من با نظرتون مخالفم.

هر سلاحی کاربردی داره.
و هر سلاحی بگیری در مصافت های بالا به دلیل فشار هوا و جو زمین افت تیری داره که باعث میشه یکم بالا هدف بگیری و یا با تنظیم کردن دوربین به وسیله تبلک ها رویه هدف بگیری تا بتونی هدفت رو بزنی اما اینکه بگیم به خاطر افت تیر یکم بالا میگیریم توپ به حساب میاد اگر اینجوریه تفنگ بادیم توپه.Khansariha (226)
خواهشن کسی دل خور نشه فقط بحثه.
اگر خارج از انجمن و حضوری باشه خیلی راحت میشه بحث کرد که واسه کسی سوء تفاهمی پیش نیادKhansariha (8)

منم وظیفه خودم میدونم بیشتر واسه دوستان توضیح بدم تا مثه خودم جلو 4 نفر حرفه ای کم نیارید اخه خودمم یه زمانی این چیزا رو بلد نبودم هی بحث میکردیم اخرشم با دوتا حرف سرمون پایین میگرفتیم خخخخ یادش بخیرKhansariha (8)
یا علی
ممنون از دوستانKhansariha (8) اگه ممکنه منبع استنادی رو هم ذکر کنیدKhansariha (8)
.
تعریف تفنگ:
تعریف توپ:
تعریف راکت انداز:
تعریف موشک انداز:
تعریف...
منبع:؟
.
Khansariha (8)
سلام دوستان عزیزKhansariha (8)Khansariha (8) قابل توجه دوستان عزیز=توپ بدون لگد ام۴۰ معروف به تفنگ ۱۰۶ توپ بدون لگد ۱۰۵ میلی‌متری است که در دهه ۱۹۵۰ به عنوان سلاح ضدتانک در آمریکا طراحی و تولید شد. این توپ هرچند به ۱۰۶ معروف است اما کالیبر آن در واقع ۱۰۵ میلی‌متر است و نام ۱۰۶ برای اشتباه نشدن با توپ ناموفق ام۲۷ که گلوله‌های آن در ام۴۰ قابل استفاده نیست، انتخاب شده‌است.

ام۴۰ در اصل به عنوان سلاحی ضدتانک طراحی شده اما کاربرد ضدنفر و ضدسنگر نیز دارد. یک سه‌پایه چرخ‌دار سبک برای سوار کردن سلاح بر روی آن ساخته شده‌است و روش اصلی شلیک آن از روی این سکو است. برای حمل و نقل سلاح از جیپ ام۱۵۱ و دیگر خودروهای مشابه همچون هاموی، مرسدس بنز کلاس جی، ام۱۱۳ و تویوتا لندکروزر و ای‌آی‌ال استورم استفاده می‌شود. در جنگ ویتنام کشتی‌های مین‌روب آمریکا از آن استفاده می‌کردند و در نیروی دریایی یونان نیز گروهی از قایق‌های کوچک سریع به توپ‌های ام۴۰ مجهز شده‌اند.

ام۴۰ توپ بدون لگدی است که از ته پر شده، لگد ندارد و در هر بار شلیک یک گلوله شلیک می‌کند و نرخ معمول آتش آن یک شلیک در هر دقیقه است. وزن سلاح تنها ۱۱۴ کیلو و با سه‌پایه و سایر متعلقات به حدود ۲۰۹ کیلو می‌رسد. طراحی توپ بدون لگدی با کالیبر ۱۰۵ از دوران جنگ جهانی دوم مد نظر بود. در آن دوران با پیشرفت زره تانک‌های آلمانی بسیاری از توپ‌های ضدتانک مرسوم قدرت نفوذ به زره آن‌ها را نداشتند. آغاز جنگ کره منجر به عجله در تولید این سلاح با نام ام۲۷ شد. ام۲۷ سلاح موفق و قابل اعتمادی نبود و در نتیجه نیروی زمینی آمریکا تولید سلاح پیشرفته‌تری را آغاز کرد که در سال ۱۹۵۵ با نام توپ بدون لگد ۱۰۶-م‌م ام۴۰ معرفی شد.

استفاده اصلی از ام۴۰ در ارتش آمریکا به جنگ ویتنام مربوط می‌شود ولی از سال ۱۹۷۰ با سیستم موشکی دقیق‌تر بی‌جی‌ام-۷۱ تاو تعویض شد و استفاده از آن به عنوان سلاح ضدتانک محدود به مناطق قطبی و نقاط خاصی شد که سیستم هدایتی تاو در آن کار نمی‌کند. اما بسیاری از کشورهای دیگر هنوز به استفاده از این سلاح ادامه می‌دهند. این سلاح صادرات موفقی هم داشت و در کشورهایی چون بریتانیا، اسپانیا، ژاپن، کره جنوبی و ایران هم تولید شده‌است.

توپ ام۴۰ برای آتش مستقیم ساخته شده و به یک دوربین نشانه‌روی برای هدف‌گیری و نوعی تفنگ ۱۲٬۷ م‌م نشانه‌گذار مجهز است که از گلوله‌ای با مشخصات بالیستیکی مشابه با گلوله‌ام۴۰ استفاده می‌کند و در نتیجه محل برخورد آن با محل برخورد گلوله تقریباً یکسان خواهد بود. این گلوله در زمان برخورد به هدف با برخاستن دود از آن محل برخورد را مشخص می‌کند. Khansariha (8)Khansariha (8) ولی دراین 50سالی که نیروهای مسلح ایران خدمت میکند چه قبل وچه بعد از انقلاب به تفنگ 106 شناخته میشود Khansariha (8)Khansariha (8) باتشکر
با سلام :
دوست خوبم آقا بهنام من که از گفته های شما بکلی دچار تناقض شدم !!!!
شما میفرمایید به اسلحه مستقیم زن توپ گفته نمیشه ولی ما شاهکار کارخونه راین متال رو داریم که در جنگ دوم جهانی باهاش تانکهای متفقین رو شکار میکردن ( توپ فلاک 88 )که بنظر بنده از جنگ دوم به بعد توپی با این قابلیتها کمتر ساخته شده.اون هم مستقیم زن بود .جایی دیگه در تعریف توپ میفرمایید باید بدون خان باشه در حالیکه مثلا توپ 155 از لوله خاندار استفاده میکنه و خیلی توپهای دیگه . یه تعدادی از توپهای سوار شده روی تانکها هستند که بدون خان طراحی شدن ولی اونچه عموما به عنوان توپخانه میشناسیم ، خاندار هستند . اتفاقا تعداد خانهاشون همونطور که گفتید زیاده و یه جورایی مثل تفنگ بادی تمام محیط لوله با خان پوشیده شده (منحصر به 4-6-8 و... نیست ) .از طرفی میفرمایید توپ باید با زاویه بالای 26 درجه شلیک کنه و با این تعریف ضد هوایی زی-یو 23 هم در ردیف توپها قرار میگیره ولی از لوله خاندار استفاده میکنه !!!!!!!!!!!
در فرمایشات شما ، من این گفته رو کاملا قبول دارم که در ارتش گفته میشه تفنگ 106 ، ولی در سپاه گفته میشه توپ 106
من فکر میکنم امروزه بطور کلی تعاریف خیلی از سلاحها در حاله دگرگونیه و بهترین مرجع میتونه متون درسی دانشکده افسری در رسته توپخانه باشه (بعلت قدمتش و اینکه بقیه ارگانهای نظامی تقریبا از اون کپی برداری شده )
موفق باشید
سلام دوستان عزیزKhansariha (8)Khansariha (8) باتشکر از اقای کوهنورد این هم از اسم ومشخصات در سپاه پاسداران دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Khansariha (8)Khansariha (8)باتشکر
(2015-07-17 09:48 PM)کوهنورد نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام :
دوست خوبم آقا بهنام من که از گفته های شما بکلی دچار تناقض شدم !!!!
شما میفرمایید به اسلحه مستقیم زن توپ گفته نمیشه ولی ما شاهکار کارخونه راین متال رو داریم که در جنگ دوم جهانی باهاش تانکهای متفقین رو شکار میکردن ( توپ فلاک 88 )که بنظر بنده از جنگ دوم به بعد توپی با این قابلیتها کمتر ساخته شده.اون هم مستقیم زن بود .جایی دیگه در تعریف توپ میفرمایید باید بدون خان باشه در حالیکه مثلا توپ 155 از لوله خاندار استفاده میکنه و خیلی توپهای دیگه . یه تعدادی از توپهای سوار شده روی تانکها هستند که بدون خان طراحی شدن ولی اونچه عموما به عنوان توپخانه میشناسیم ، خاندار هستند . اتفاقا تعداد خانهاشون همونطور که گفتید زیاده و یه جورایی مثل تفنگ بادی تمام محیط لوله با خان پوشیده شده (منحصر به 4-6-8 و... نیست ) .از طرفی میفرمایید توپ باید با زاویه بالای 26 درجه شلیک کنه و با این تعریف ضد هوایی زی-یو 23 هم در ردیف توپها قرار میگیره ولی از لوله خاندار استفاده میکنه !!!!!!!!!!!
در فرمایشات شما ، من این گفته رو کاملا قبول دارم که در ارتش گفته میشه تفنگ 106 ، ولی در سپاه گفته میشه توپ 106
من فکر میکنم امروزه بطور کلی تعاریف خیلی از سلاحها در حاله دگرگونیه و بهترین مرجع میتونه متون درسی دانشکده افسری در رسته توپخانه باشه (بعلت قدمتش و اینکه بقیه ارگانهای نظامی تقریبا از اون کپی برداری شده )
موفق باشید

سلام اقای کوهنوردKhansariha (8)
توپ فلاک که میگین من در جریانش نیستم؟ میشه بیشتر توضیح بدید؟ ممنونمKhansariha (8)Khansariha (8)
کاری با وظایف این سلاح ها نداریمم به هر حال هر جای یه جوری ازشون استفاده میشه .الان مد شده با فشنگ ضد هوایی ادمم میزنن که .......؟
(2015-07-17 09:48 PM)کوهنورد نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جایی دیگه در تعریف توپ میفرمایید باید بدون خان باشه در حالیکه مثلا توپ 155 از لوله خاندار استفاده میکنه و خیلی توپهای دیگه
در واقعه این نوع تفنگ ها فقط رویه تانک سوار میشه که در اصل برای زدن هدف در روبرو بیشتر به کار میره برد زیادیم نداره
توپ باید به 220 میلیمتر خود کششی بگن که 50 کیلومتر رو میزنه به هرچیم بزنه پودر میشه نه اینکه بیایم به یه تفنگی که فقط قادره جسمی به اندازه خودش رو در فاصله کم بزنه.
کلمه توپ مختص به سلاح های منحنی زنه و فاقد خان هستن. من این رو یکی از دوستام که از یه کتاب 300 صفحه ای که همش به انگلیسی هست ترجمه کرده. که اون کتاب فکر کنم یکی از کتاب های اموزش افسران امریکای باشه.
در اون کتاب که دوستم ترجمه کرده بود میگه که اسلحه ای که خان داشته باشه توپ به حساب نمیاد .
حالا کی اسم توپ روشون گذاشته من نمیدونم؟؟؟؟؟؟؟
اقا هرکی هرچی دوس داره بگه به خدا خوشم از بحث نمیاد انگشتام درد گرفت انقدر تایپ کردم و پاک کردم خخخخ


در مورد ضد هوایی از اسمش که پیداست که باید به هوا شلیک کنه و مختصه به شکار بالگرد و جنگنده های دشمن.
کدوم جت رویه زمین راه میره با کلاش بزنیمش خخخخ شوخیKhansariha (8)
اون بحث بر میگرده به اسلحه های بدون خان نه ضد هوایی داداشKhansariha (8)

اصلا اینها همه به کنار
کدوم توپ میتونه رگبار شلیک کنه؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

ایا به ضد هوایی باید بگیم توپ چون لولش سمت اسمونه؟

ایا به این فشنگ باید بگیم توپ؟
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


من که دیگه مخم درد گرفت هرکی هرچی دوست داره به این تفنگ ها بگه Khansariha (8)
عزت ما سر بلندی ایرانه که تویه 8 سال جنگ تحمیلی با کل دنیا جنگید و پیروز شدیمKhansariha (256)Khansariha (256)
و از هر اسلحه ای میشه به هر نحوی استفاده کرد. مثه اون بعثی های حروم زاده که 6 لول های 23 میلیمتریشون رویه سینه بچه های این اب و خاک گذاشتن و از فاصله 40 50 متر میزدنشون Khansariha (367)Khansariha (367)Khansariha (367)
لعنت به اون کسی که باروت رو اختراع کرد . لعنت به اون کسی که تفنگ ساخت که دنیا رو داره نابود میکنه.
حالا میخواد توپ باشه یا تفنگ باشه فرقی نداره در کل یه اسم روش میفته .
سلاح.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8
لینک مرجع