انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: اسلحه های نظامی نیمه اتوماتیک و گلنگدنی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8
اسلحه یوزی



سروان یوزی گال، مخترع یوزیاوزی و یا یوزی (در عبری: עוזי در انگلیسی: Uzi) نام مسلسل ساخت کشور اسرائیل است. مخترع مسلسل یوزی یک یهودی اسرائیلی آلمانی‌الاصل به نام یوزی گال* (1924-2002)بود که مسلسل یوزی را در سال ۱۹۴۸ میلادی برای اولین بار طراحی کرد. یوزی گال بر طبق وصیتش، امتیاز اسلحه یوزی را در اختیار وزارت دفاع اسرائیل قرار داد. اما مسلسل یوزی تنها نامش را از مخترعش نگرفته است و نام «یوزی» در زبان عبری مخفف جمله‌ای است، به معنای «خداوند قدرت من است».

مسلسل یوزی اسلحه سازمانی نیروهای دفاعی اسرائیل و برخی کشورهای دیگر است. یوزی تنها ۳٫۵ کیلوگرم وزن دارد و قادر به شلیک ۶۰۰ تیر در عرض تنها یک دقیقه است.

شکل کلی این سلاح از مسلسل دستی اس آ-23 (23-sa ) ساخت اسلوواکی اقتباس شده بود. در سال 1957 نمونه ی اولیه ی این سلاح با کمک صنایع اسلحه سازی فرانسه و بلژیک ساخته و به ارتش اسرائیل تحویل داده شد.

ویژگیها:

شکل کلی این سلاح به گونه ای است که می توان آن را با یک دست گرفته و شلیک نمود و عضو یکی از خوش دست ترین اسلحه های دنیا به شمار می رود.

به دلیل شکل کلی T شکل آن و قرار گرفتن خشاب در قبضه مرکز ثقل سلاح به وسط آن منتقل شده است و این خود موجب می شود سلاح حتی در هنگام شلیک خودکار کمتر لرزیده و باعث افزایش دقت تیر انداز می شود. نمونه های اولیه آن دارای قنداق ثابت چوبی و نمونه های جدید آن دارای قنداق فلزی تاشو می باشند.

بدنه از جنس ورق فولادی پرسکاری شده که بوسیله چهار خم موازی تقویت شده اند ساخته شده است. دستگیره گلنگدن آن در بالای سلاح قرار دارد و هنگام شلیک در محل خود ثابت می ماند.مقاومت آن در مقابل عوامل خارجی مانند گل و لای و خاک بسیار بالا می باشد(در حد ژ۳).

برگه ناظم در سمت چپ سلاح و بالای قبضه قرار دارد و دارای 3 حالت ضامن ، تک تیر و رگبار می باشد.

نواخت تیر آن در حدود 600 تیر در دقیقه و برد موثر آن ۲۰۰ متر می باشد. به دلیل سبکی و نواخت تیر مناسب ، این اسلحه بسیار مناسب جنگهای چریکی و فعالیت های امنیتی شناخته شد ، چنانکه در بسیاری کشورهای همانند اسرائیل تا آرژانتین ، شیلی و نیکاراگوئه توسط عوامل دولتی و امنیتی برای سرکوب شورشها و حرکت های آزادی خواهانه به کار برده شده است.



مشخصات فنی:

کالیبر : 9

وزن خالی: 7/3 کیلوگرم

طول با قنداق باز : 650 میلیمتر

طول با قنداق بسته:470 میلیمتر

طول لوله: 26 سانتیمتر

نواخت: 600 تیر در دقیقه

ظرفیت خشاب: 25 و 32 تیر

برد موثر: 200
[تصویر: 13879977471.jpg]
ایوایییییییییییی اشتباه لپی کردم فکر کردم نوشته اتوماتیک خخخخخخخخخخخخ ببخشید
WA 2000

تفنگ نيمه خود كار تك تيرانداز والتر 2000

در اواخر دهه هفتاد و اوايل دهه هشتاد قرن گذشته ميلادي شركت والتر آلمان اقدام به طراحي اين سلاح با ظاهري تقريبا منحصر به فرد نمود.
[تصویر: WaltherWA2000.jpg]

اين سلاح از سال 1982 تا 1988 تنها به تعداد 176 قبضه در دو مدل و سه كاليبر 300 مگنوم ، 308 و 55×7.5 سوييس توليد گرديد. توليد پايين اين سلاح دو دليل عمده داشت:1-قيمت بسار بالاي آن (9000تا 12500 دلار در آن موقع)2-استحكام پايين آن در شرايط جنگي و محيط هاي مختلف.
تفاوت دو تيپ آن در شعله پوش و طرح قنداق آن است. اين سلاح خشاب عقب (bullpup) بوده و داراي ظرفيت 6 تير است.گلن گدن آن داراي 7 زبانه است . اين سلاح فاقد دستگاه نشانه روي مكانيكي بوده و پايه دوربين آن طوري طراحي شده است كه مي توان به راحتي دوربين را از سلاح سوا و سوار كرد بدون آنكه تنظيم آن به هم بخورد. دوربين مورد استفاده سلاح ×10-2.5 اشميت بندر است.قنداق آن در طول تنها با پيچاندن يك مهره با دست قابل تنظيم است. اين سلاح به طور محدود توسط نيروي ويژه آلمان استفاده شده است و امروزه با قيمت هايي از 40000 تا 75000 دلار! خريد و فروش مي شود. البته شركت هايي براي علاقه مندان اين سلاح مدل بدلي airsoft آن را با قيمت 3800 دلار توليد كرده اندالبته بدون دوپايه و دوربين.
[تصویر: 12_14138955895213671.jpg]
برخي تصاوير ديگر از اين سلاح:

[تصویر: 12_14138955922811431.jpg]

[تصویر: 12_14138955922815512.jpg]
مشخصات سلاح:
طول سلاح:905 ميلي متر (كوتاه تر از برنو كوتاه)
طول لول: 650 ميلي متر (لول برنو كوتاه 480 ميلي متر است)
وزن خالي:6.95 كيلوگرم(بدون دوربين)
نيروي كشش ماشه:1.2 الي 1.4 كيلو گرم
[تصویر: 13923675641.jpg]
M1 نخستین سلاح نیمه اتوماتیک جهان

ام۱ گرند نوعی تفنگ جنگی آمریکایی و نخستین تفنگ نیمه‌اتوماتیکی بود که به طور عمومی در اختیار نیروهای پیاده‌نظام قرار داده شد. تا سال ۱۹۳۷ که ژنرال جرج پاتون این تفنگ را «بزرگترین جنگ‌افزاری که تاکنون اختراع شده» خواند و آن را در ارتش آمریکا جایگزین تفنگ اسپرینگفیلد ام۱۹۰۳ کرد، تمامی ارتش‌های دنیا از تفنگ‌های گلنگدنی به عنوان سلاح سازمانی اصلی خود استفاده می‌کردند.
ام۱ در سال ۱۹۳۲ توسط جان گرند طراحی شد و تولید انبوه آن از سال ۱۹۳۶ آغاز شده و از سال ۱۹۳۷ به عنوان سلاح سازمانی ارتش آمریکا و در سال‌های بعد ده‌ها کشور دیگر دنیا انتخاب شد. در سال ۱۹۵۷ تفنگ ام۱۴ جای آن را در ارتش آمریکا گرفت، هرچند از ام۱ تا سال ۱۹۶۳ و در سطح محدودی تا سال ۱۹۶۶ در خط مقدم نبرد استفاده می‌شد. امروزه استفاده از این تفنگ منحصر به مقاصد آموزشی و تشریفاتی است و البته در بین غیرنظامیان به عنوان تفنگ شکاری، و تمرین نشانه‌گیری استفاده شده و همچنین برای تکمیل کلکسیون‌های جنگ‌افزار تقاضا دارد.
ام۱ از فشنگ‌های ۰۶-۰۳. اسپرینگفیلد (۷٫۶۲x۶۳ م‌م) استفاده می‌کرد که البته پس از ورود فشنگ ۷٫۶۲x۵۱ پرقدرت ناتو تعدادی از آن‌ها برای استفاده از این فشنگ تغییر کالیبر دادند. تغذیه فشنگ آن هم از طریق فشنگ‌خوری انجام شد که ظرفیت ۸ فشنگ را داشت. در واقع یکی از انتقادات اصلی به این تفنگ ظرفیت کم فشنگ‌خور و عدم طراحی سیستم خشابی از پائین برای آن بود. ام۱ همچنین قابلیت نصب نارنجک‌اندازهای ام۷، پرتاب نارنجک تفنگی ۲۲ میلی‌متری و نصب چندین نوع سرنیزه را داشت.
امتیاز ام۱ بر سلاح‌های نسل خود سرعت بسیار بیشتر شلیک با آن بود که موجب افزایش قابل ملاحظه قدرت آتش نیروهای پیاده‌نظام می‌شد در حالی‌که قدرت، دقت و بُرد آن نیز کاهش نیافته بود. به این ترتیب دیگر ارتش‌های دنیا نیز به تدریج رو به استفاده از ام۱ و دیگر تفنگ‌های اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک در ارتش‌های خود آوردند. ام۱۴ که در سال ۱۹۵۷ در آمریکا جایگزین ام۱ شد، و تفنگ ایتالیایی برتا ب‌ام۵۹ از مهم‌ترین سلاح‌هایی بودند که بر اساس ام۱ ساخته شدند. ام۱ کارابین هرچند نامی مشابه‌ام۱ دارد اما سلاحی به کلی متفاوت است. برخی سلاح‌های دیگر با نام ام۱ نیز مانند مسلسل دستی تامسون ام۱ و تانک ام۱ آبرامز تولید شده‌اند که ارتباطی با تفنگ ام۱ ندارند. در واقع حرف ام (M) در اینجا مخفف واژه مدل (Model) است
M1 در ایران :
دریافت ۱۶۵۴۹۰ ام۱ از دولت آمریکا تا سال ۱۹۶۴. ام۱ پس از جنگ جهانی دوم جایگزین تفنگ برنو به عنوان سلاح سازمانی ارتش ایران شد و در سال ۱۳۴۳ تفنگ آلمانی ژ۳ جای آن را گرفت.
همانطور که در تاپیک قبل گفته شد قبل از m1 اسلحه اسپرینگفیلد1903 سلاح سازمانی ایالات متحده بود که بعد از ناکامی در جنگ های داخلی با اقتباس از برنو ساخته شده است
[تصویر: 13924721371.jpg]
سلاح گلنگدنی ساخت شوروی که در چنگ چهانی دوم توسط ارتش روسیه بکار رفت
[تصویر: 13924858551.jpg]

منظور از طول > طول لوله میباشد
سلاح گلنگدنی چزو سلاح سازمانی سال 1940 انگلستان
[تصویر: 13924861161.jpg]

منظور از طول > طول لوله میباشد
سلاح سازمانی المان نازی در چنگ چهانی دوم
[تصویر: 13924863481.jpg]

منظور از طول > طول لوله میباشد
سلاح سازمانی زمان موسیلینی به کار رفته در چنگ چهانی دوم
[تصویر: 13924865411.jpg]
منظور طول لوله میباشد
سلاح سازمانی ژاپن در چنگ جهانی دوم
[تصویر: 13924867281.jpg]

منظور طول لوله میباشد
يك توضيح تكميلي براي معرفي تفنگ ام 1 گاراند:
علي الظاهر اين سلاح به گفته كاربر عزيز AZIMIA در سال 1964 ميلادي يا برابر 1343 هجري شمسي توسط دولت ايران خريداري شد كه جايگزيني آن با ژ3 در همان سال نمي تواند صحيح باشد.
اين سلاح توسط شركت اسپرينگ فيلد آرموري توليد شده و مي شود و نسخه هاي مدرن تر آن M1A و M14 مي باشند كه كاليبر هر دو 308 است و خشاب 20 تيري جدا شونده دارند و تفاوت آنها در نيمه خودكار و خودكار بودن آنهاست و البته ام 1 هم كماكان ادامه توليد براي استفاده هاي شخصي و غير نظامي دارد و از كيفيت و دقت و قيمت به نسبت بالايي برخوردار است در ادامه چند تصوير از اين سلاح:
[تصویر: M1D.jpg]

[تصویر: M1C.jpg]

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


اين هم M1A:
[تصویر: SA_M1A_NM.jpg]
دوست عزیز کاربرazimia ضمن تشکر از اطلاعات خوب شما
اسلحه ام2 دارای تاپیک مجزا هست و این تاپیک بیشتر جهت معرفی سلاحهای هست که تاپیک مجزا ندارند خواهشمند است ادامه بحث و همچنین این پست های خود را به تاپیک ام ا منتقل کنیذ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با سلام
اقا سهیل یکی از دلایلی که من سلاح m1 را انتخاب کردم این بود که این سلاح به عنوان پدر سلاح نیمه خودکار میباشد و نام تاپیک هم چون همین بود بد نبود گفته نشود ولی بازم چشم ادامه نمیدیم واقعیت نمیدونم باید چجوری انتقال بدم ببخشید .........
(2014-02-15 09:47 PM)rezajf نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
يك توضيح تكميلي براي معرفي تفنگ ام 1 گاراند:
علي الظاهر اين سلاح به گفته كاربر عزيز AZIMIA در سال 1964 ميلادي يا برابر 1343 هجري شمسي توسط دولت ايران خريداري شد كه جايگزيني آن با ژ3 در همان سال نمي تواند صحيح باشد.
اين سلاح توسط شركت اسپرينگ فيلد آرموري توليد شده و مي شود و نسخه هاي مدرن تر آن M1A و M14 مي باشند كه كاليبر هر دو 308 است و خشاب 20 تيري جدا شونده دارند و تفاوت آنها در نيمه خودكار و خودكار بودن آنهاست و البته ام 1 هم كماكان ادامه توليد براي استفاده هاي شخصي و غير نظامي دارد و از كيفيت و دقت و قيمت به نسبت بالايي برخوردار است در ادامه چند تصوير از اين سلاح:

با سلام خدمت استاد عزیز
بله شما درست میفرمایید اگر دقت بفرمایید نوشته شده بعد از جنگ چهانی تا سال 1963 یعنی حدود 18 سال خریداری شد
سری تولیدات سلاحهای موسین ناگات
[تصویر: 13925740611.jpg]
[تصویر: 13924867281.jpg]

ارتش ژاپن در سال 1894 شروع به تحقیقاتی برای ساختن اسلحه ای با کایبر کوچکتر کرد تا آن را جایگزین اسلحه های موراتا سازد . بدین منظور ارتش امپراطوری گروهی را به رهبری سرهنگ ناریاکی آریساکا (Colonel Nariake Arisaka) مسئول رسیدگی به این امر نمود . اولین نمونه ای که از اسلحه های آریساکا ساخته شد مدل آریساکا 30 بود که در حقیقت به مناسبت سی امین سال امپراطوری مئی جی ، چنین نامی به خود گرفت که مصادف بود با سال 1897 میلادی . این اسلحه در سال 1905 میلادی در جنگ بین ژاپن و روسیه نقصهایی را از خود بروز داد که موجب شد مدل ارتقاء یافته این اسلحه در همان سال 1905 میلادی با نام آریساکا 38 ساخته شود . عدد 38 نیز در نام این مدل به سی و هشتمین سال امپراطوری مئی جی بازمی گردد . این سلاح در مدلهای مختلف من‌جمله نوع بلند و نوع کاربین توسط حکومتهای مختلفی ساخته شد و تعداد تولید شده آن بیش از سی میلیون تخمین زده می شود . این سلاح از سال 1898 میلادی تا پایان جنگ جهانی دوم یعنی 1945 میلادی ساخته می شد . هر چند که مدلهایی دیگری از این سلاح بعد از آن تولید شدند ولی تا پایان جنگ ساخت مدل 38 متوقف نشد .
بین مدل 30 و 38 مدل دیگری نیز با نام آریساکا 35 در سال 1892 میلادی برای نیروی دریایی ژاپن طراحی و ساخته شد که بعد از آمدن مدل 38 ، این مدل جایگزین دو مدل قبلی گردید . نوع ارتقاع یافته آن اریساکا99 در سال 1935 ساخته شد که هم از نظر وزن سبک تر از نوع 38 آن میباشد

[تصویر: 13924861161.jpg]

فنگ گلوله زنی گلنگدنی و خشاب خور انگلیسی انفیلد در سال 1895 توسط ارتش بریتانیا به عنوان سلاح اصلی نیروهای این کشور برگزیده شد و نزدیک به یک قرن سال توسط ارتش انگلیس در سراسر کره زمین به خدمت گرفته شد. تخمین زده می شود که 17 میلیون قبضه از این تفنگ تولید شده باشد. نسخه تک تیراندازی این تفنگ تا دهه 90 میلادی در خدمت یگان های ویژه تک تیرانداز بریتانیا بود. نسخه های قدیمی انفلید (گاها تا نسخه های 60 ساله آن) و نسخه های نسل جدید آن سلاح محبوبی نزد شکارچیان نخجیر های بزرگ هستند. دقت، قدرت و جان سختی این سلاح در شرایط دشوار آب و هوایی زبان زد است.
وزن این سلاح حدودا 4 کیلوگرم بوده، طول کل آن 1130 میلیمتر و طول لوله آن 635 میلیمتر است.
برد موثر آن 503 متر و برد نهایی آن 1829 متر است. خشاب آن 10 تیر است که دو رج 5 تیر را در خود جا می دهد.
تولد انفیلد با نوسازی تفنگ انفلید-متفورد (که در سال 1888 از ترکیب سیستم خوراک رسان تفنگ ساخت James Lee با لوله و سیستم هدفگیری تفنگ William Metford بوجود آمده بود) شکل گرفت. سیستم خوراک رسان گلنگدنی انفیلد با بهره گیری از خشاب کتابی 10 تیر زیرخور این تفنگ یک تیرانداز با تجربه را قادر می ساخت تا در بدترین شرایط آب و هوایی قادر به شلیک 20 تا 30 تیر هدفگیری شده در دقیقه باشد.

رکورد تاریخی سرعت شلیک با تفنگ گلنگدنی با استفاده از این سلاح توسط گروهبان اسناکسال – یک افسر آموزشی انگلیسی – در سال 1904 با شلیک 38 گلوله به هدفی 30 سانتیمتری در فاصله 270 متری در مدت یک دقیقه گذاشته شده که تا امروز شکسته نشده است.

از خاطرات جنگی این سلاح گزارش یگ گردان آلمانی در جنگ جهانی اول از برخورد به سنگر مسلسل دار انگلیسی و عقب نشینی آنها به تبع آن بوده در حالیکه در آن سنگر مسلسلی وجود نداشته و صرفا یک گروهان سرباز خبره انگلیسی مسلح به انفلید در آن موقعیت موضع گرفته بودند
تفنگ انفیلد بدلیل نفوذ نیروهای نظامی انگلیسی در خاورمیانه، از قدیمی ترین تفنگ های اروپایی ساز موجود در این ناحیه بشمار می روند و عشایر و کوچ نشین های این مناطق از افغانستان گرفته تا صحرای عربستان به این سلاح دسترسی داشته اند و هنوز از سلاح های پرطرفدار این نواحی محسوب می شود. در ایران بدلیل وجود تفنگ ماوزر و برنو، این اسلحه نتوانست جایی برای خود باز کند و بدلیل تمایل رضا خان به همکاری با آلمان ها و استفاده از قدرت سیاسی آنها در بیرون راندن نفوذ انگلستان در ایران، سلاح های امپراطوری آلمان جزو اولین سلاح های اروپایی ساز در ایران به حساب می آیند
[تصویر: 13924865411.jpg]


carcano محصول سال 1891 است که در زراد خانه ی TERNI ساخته شده است. تا پایان جنگ جهانی دوم اسلحه استاندارد ارتش ایتالیا به شمار می رفت. تا سال 1938 از کالیبر 52*6.5 میلیمتر استفاده می کرد. پس از سال 1938 بر اثر تجربیاتی که ارتش ایتالیا در جنگهای لیبی و شمال آفریقا به دست آورده بود ، کالیبر را به 52*7.35 میلیمتر تبدیل کرد. اما از آنجایی که در انتهای سال 1939 زراد خانه های ایتالیا نتوانستند به مقدار کافی مهمات 52*7.35 تولید و در اختیار ارتش قرار دهند مجددا تمام تفنگها REBARRELD شده و به کالیبر قبلی خود یعنی 52*6.5 برگشتند. پس از پایان جنگ جهانی دوم از خدمت ارتش کنار گذاشته شد و M1 GRAND جایگزین آن شد. به این صورت که ایتالیا ابتدا مستقیما از خود آمریکا تهیه می کرد ولی در ادامه امتیاز تولید این اسلحه را از آمریکا خریداری کرد.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8
لینک مرجع