انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: آموزش تک تیر انداز (SNIPER)
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
سلام . با اجازه دوستان و اساتید این تاپیک رو به جهت بالا بردن سطح آگاهی در باره ی تک تیراندازان و نحوه ی انتخابشان باز کردم . امیدوارم مطالب هم به درد شما بخوره هم من یه خدمتی کرده باشم Khansariha (48)Khansariha (48)Khansariha (48). ، یک تیرانداز کسی است که علاوه بر مهارتها و تکنیکهای فردی ، آموزشهای خاصی برای مأموریت تک تیراندازی می بیند. تک تیرانداز نیازمند به مهارتهای بسیاری است ، او باید از نظر بدنی و روحی بسیار قوی و قادر باشد که :

مسافت را تخمین بزند

منطقه را وارسی کند

صداها را شناسایی و ردیابی کند

از استتار،اختفا و پوشش بهترین استفاده را ببرد

قادر به استفاده از نقشه،کالک،عکس هوایی و قطب نما باشد

نفرات دشمن را به سرعت شناسایی کند

بدون صدا و جلب توجه حرکت کند

صبر در مدت زیاد داشته باشد
[تصویر: ORD_L115A3_and_Sniper_Ghillie_lg.jpg]
مأموریت یک تک تیرانداز

مأموریت یک تک تیرانداز ، شلیک به نیروهای کلیدی دشمن،مانند فرماندهان ، تیربارچی ها ، خدمه توپها ، بیسیم چی ها ، دیدبانها و تک تیراندازان دشمن و پس از این اولویتها هدف ما هر چیز مهم دیگر است.

بکارگیری یگانهای تک تیرانداز

طرح ریزی عملیاتی باید به گونه ای باشد که مکان تیمهای تک تیرانداز به درستی انتخاب شود . و نیروهای دیگر مستقر در منطقه باید از مکان تیمهای تک تیرانداز با خبر باشند.استفاده از تک تیراندازها باید با سایر تاکتیکهای عملیاتی ترکیب شود تا نتیجه مطلوب بدست آید.

تجهیزات تک تیرانداز

فقط می توانید لوازم ضروری انجام مأموریت را با خود حمل نماید.به جز اسلحه ممکن است به دوربین دو چشمی ، دوربین پایه دار ، ساعت ، نقشه ، قطب نما و لباس استتار نیاز پیدا کند.

در مورد سلاح تک تیرانداز بایستی به عرض برسانم که بهترین کالیبر الزاما بزرگترین و دوربرد ترین آنها نیست . بعلت کمبود جا برای حمل مهمات اضافه نمیتوان برای تمام مأموریتها از مهمات کالیبر بزرگ استفاده کرد. همچنین پشتیبانی مهمات نیز بحث مهمی است به عنوان مثال تامین مهمات از نیروهای خودی کاری وقت گیر و از طرفی حمل زیاد مهمات مشقت بار است به همین دلیل نمی توان مهمات زیاد حمل کرد تا نیاز به تهیه مهمات نباشد. یکی از راههای تهیه مهمات مورد نیاز ، از سلاحهای دشمن است که به آن خواهم پرداخت.

باید توجه داشت هر سلاح صدای منحصر به فرد خود را دارد.اگر اسلحه ای انتخاب کنید که صدای متفاوتی با دیگر سلاحهای منطقه دارد ، دشمن را به سوی خود فرا خوانده اید.همچنین اگر از سلاحی که دشمن استفاده میکند ، استفاده کنید باید به نیروهای خودی اطلاع دهید که شما در چه منطقه ای هستید تا به اشتباه شما را مورد اصابت قرار ندهند.

مأموریت شما مشخص می کند که باید از چه نوع سلاحی استفاده کنید.اکثر تک تیراندازان از سلاحی استفاده می کنند که برای آن نوع مأموریت طراحی شده اند.اگر مأموریت شما کوتاه مدت باشد کالیبر 7/12 میلیمتری بهترین انتخاب است ولی بعلت قیمت زیاد در همه رده ها استفاده نمی شود به همین دلیل نمی توان از نیروهای دشمن بدست آورد و فقط مهمات مورد نیاز را باید حمل کرد ولی مهمات 62/7 میلیمتری بعلت وفور در همه رده ها امر پشتیبانی را آسان می نماید و همچنین می توان مقدار بیشتر مهمات حمل کرد.

یک دوربین پایه دار خوب ضروری است البته یک مسافت یاب لیزری برای مسافتهای طولانی بسیار مفید است اما هر تک تیرانداز باید بتواند بدون هیچ وسیله ای ، مسافت را تخمین بزند.

در نهایت شما به ابزاری نیاز دارید که بتوانید دیدبانی و تیراندازی را به خوبی انجام دهید.شما باید همراهتان وسایل زیر را داشته باشید :

دوربین ، خودکار ، دفتر برای ثبت اطلاعات ، نقشه منطقه ، رنگهای استتار و وسایل تنظیف سلاح.

چه چیز لازم است تا یک تک تیرانداز ماهر شویم؟

سه چیز لازم است تا یک تک تیرانداز خوب شویم و ضعیف بودن تیراندازی بعلت کمبود آنها است.

نظم و زیرکی مؤلفه های مهمی در این امر هستند.تک تیراندازان معمولا در اطراف ، دنبال هدف نمی گردند ،بلکه هدف آنها مشخص است.
[تصویر: Sniper_rifle.jpg]
یک تک تیرانداز هیچگاه به یک غیر نظامی (زنها و بچه ها ) حیوانات ، شیشه ماشینها و خانه های شخصی شلیک نمی کند .تک تیرانداز معمولا یا تنها است یا به همراه 2 یا 3 نفر دیگر بسته به مأموریت حرکت می کند.دقیق شلیک نکردن تنها می تواند ریسک دستگیری ، مجروح شدن یا کشته شدن یک تک تیرانداز را افزایش دهد.

تا کنون از خودتان پرسیده اید :

آیا اعصاب خرابی دارید ؟

زود عصبانی می شوید ؟

آیا دوست دارید شکار کنید ؟

تا به حال تنهایی به شکار رفته اید ؟

آیا تا به حال تمام هفته را بدون تلویزیون ، تلفن ، دوست و چیزی تنها بوده اید ؟

آیا هیچ وقت تنهایی به یک پیک نیک رفته اید ؟

تا به حال به منطقه دور افتاده ای رفته اید که هیچ کس آنجا نباشد ؟

این چیزها چه احساسی به شما میدهد ، در مورد آنها چه فکر می کنید ؟

چه کار میکنید ، اگر در این موقعیت قرار بگیرید ؟

اغلب چگونه غذا میخورید ؟

آیا از لحاظ روحی روز اول با روز اخر برای شما فرق دارد ؟

تک تیراندازها الزاما نباید تنها باشند.در حقیقت کسانیکه با بقیه مردم مشکل دارند انتخاب خوبی برای یک تک تیرانداز نیستند.

چرا همه این موارد مهم هستند ؟

یک تک تیرانداز ممکن است روزها در کمین یک هدف باشد ، تا یک تیر بزند. حتی ممکن است هدف را هیچگاه نبیند .آیا بنظرشما ممکن است روزها صبر ، هیچ حاصلی نداشته باشد ؟ ممکن است هدف فقط برای سه ثانیه از یک پنجره مشخص باشد.اگر شما در رؤیا بسر ببرید یا حواستان به اطراف باشد در حال خوردن باشید یا هر چیز دیگر ، کافی است که نتوانید موفق باشید.شما باید محل مأموریت را بشناسید و صبر برای تیراندازی را بیاموزید.به همین دلیل است که وجود تیرانداز دوم مطلوب است.

بسیار مشکل است که بیش از بیست دقیقه به طور مستمر از دوربین اسلحه یا دوربین به اطراف نگاه کرد.یکی دیگر از محاسن وجود یک کمک نیز همین است که میتوان به نوبت بوسیله دوربین دنبال هدف گشت.در تمام طول کمین نباید از موقعیت خارج شد و یا حرکت اضافه کرد و از هرگونه عملی که باعث آشکار شدن ما می شود دوری کرد.

این موارد ،آسان بنظر میرسد ولی فی الواقع اینطور نیست .اینکار مانند بچه کوچکی است که در حال یادگیری ماهیگیر است .غیر ممکن است که قلاب خود را بیش از یک یا دو دقیقه در آب رها کند و نخواهد قلاب را بیرون بکشد.اگر آهو شکار کرده باشید می دانید که شکار آهو چقدر سخت است که به آهو نزدیک شوید.

این ممکن است راحت تر باشد تا اینکه بدانید اگر به شکار زودتر شلیک نکنید او به شما شلیک خواهد کرد.اما برای راحتی کار و دور شدن استرس میتوانید فکر کنید کسی شما را نمی بیند.
[تصویر: sniper_1_.jpg]
بطور کلی اصلی ترین مؤلفه برای انتخاب تک تیرانداز (((((( صبر ))))))) است.Khansariha (399)Khansariha (399)Khansariha (399)
اگه سوالی هست من در خدمتم .
دوست عزیز تاپیک بسیار خوبی و فکر هم نمیکنم که تکراری باشه چون اون ها درباره بهترین ها در تک تیراندازی و مسائل دیگه هستند ولی این درباره خود تک تیرانداز هستش.Khansariha (8)
(2013-09-03 01:21 PM)titan نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوست عزیز تاپیک بسیار خوبی و فکر هم نمیکنم که تکراری باشه چون اون ها درباره بهترین ها در تک تیراندازی و مسائل دیگه هستند ولی این درباره خود تک تیرانداز هستش.Khansariha (8)
بله منم با نظر اقا حسین موافقم.
این جا بحثش با بقیه تاپیک هایی که یکم مشابهت اسمی دارند فرق میکنه.
این جا باید اموزش هایی که یک تک تیرانداز میبینه مطرح بشه تا دوستان بتوانند مهارت هاشون را ارتقا بدن،نه این که فقط معرفی باشه.باید مطالب فنی اموزش تکتیراندازی مطرح بشه و بحثش از معرفی افراد و یا اسلحه جدا هست.
منم خیلی مشتاقم اموزش های ویژه تک تیراندازی را بدانم.Khansariha (48)Khansariha (48)Khansariha (48)
با توجه به این که بعضی از تک تیراندازان نظامی(من 2 نفر را میشناسم)توی این انجمن شرکت دارند باید تاپیک خیلی مفید و پر باری بشه.و هر فرد انجمن به تنهایی برای خودش اسنایپری بشهKhansariha (256)Khansariha (256)Khansariha (256)
موفق باشینKhansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
من هم یه خاطره از یکی از دوستان جانبازم بگم که در رابطه با همین موضوعه.
میگفت یه شب تک تیر انداز عراقی چندتا از نگهبانای ما رو شهید کردو ما هم خیلی حالمون گرفته شد و گقتیم باید بگیریمش.
میگفتن توی یه جایی سنگر گرفتن و شروع کردن نگاه کردن اونم یه شلیک کرد و یه نگهبان دیگه رو زد.
ما از آتیش دهنه فهمیدیم کجاست و تا اونجایی که میتونستیم تند دویدیم و طرف رو گرفتیم.
حالا نکته جالبش:
دیدیم که دوربین طرف دید در شب نداره و اون بعد هر شلیک یه نفر رو مینداخته بهش گفتیم که اگه بگی چطور این کار رو کردی نمیکشیمت.
اونم گفت که من از توی محل اختفا روی یه ستاره قفل میکردم به محض این که نگهبان رد میشد و ستاره از دید من خارج میشد شلیک میکردم.

البته بعدشم زدن طرف رو کشتن.
با سلام:
نتیجه اخلاقی :[color=#000000]در صورت دستگیر شدن به دشمن اطلاعات ندهید چون در هر صورت میمیرید !!!!
سلام و درود فراوان خدمت همه دوستان
با تشکر از Warrior عزیز ،این شد یه تاپیک درست و حسابیKhansariha (219)Khansariha (8)
امیدوارم تاپیک بسیار فعالی باشد
تک تیر اندار با M24 SWS(عشق من)
Afghanistan-2006
[تصویر: 13782126161.jpg]
این هم عزیزان واحد nopoKhansariha (256)
[تصویر: 13782120641.jpg]

دوستان این تفنگ نخجیر 3 نیست؟
سلام دوستان از همتون بابت استقبال ممنونم . من خودمم عاشق تک تیراندازیم به همین دلیل وقتی دیدم یه چیزی کمه دست به کار شدم و این تاپیک رو درست کردم . Khansariha (8) بزودی مطالب مفید تری رو در اختیارتون قرار میدم . اگر هم درباره ی این شغل پر هیجان و نحوه ورود بهش سوالی هست سرا پا گوشم .Khansariha (256)Khansariha (48) نه دوست عزیز فک نکنم نخجیر باشه .
سلام اینم اطلاعات دقیقتر وچنتا عکس توپ ....Khansariha (48)Khansariha (48)Khansariha (48)
ﻣﮫﺎرت در ﻧﺸﺎﻧﻪ ﮔﯿﺮي ﻳﺎ ھﺪف ﮔﯿﺮي : ﻛﺎرآﻣﻮز ﺗﯿﺮاﻧﺪازي ﺑﺎﻳﺪ ﻳﻚ ﺗﯿﺮاﻧﺪاز ﻣﺎھﺮ ﺑﺎﺷﺪ. ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺳﺎﻻﻧﻪ ﻣﻜﺮر
ﺑﻌﻨﻮان ﻣﮫﺎرت ﻻزم اﺳﺖ. ﺷﺮﻛﺖ ﻣﻮﻓﻖ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺳﺎﻻﻧﻪ رﻗﺎﺑﺖ ﺗﺴﻠﯿﺤﺎﺗﻲ و ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺷﻜﺎر طﻮﻻﻧﻲ ﻧﯿﺰ
ﭘﺘﺎﻧﺴﯿﻞ ﺧﻮب ﺗﯿﺮاﻧﺪاز را ﻧﺸﺎن ﻣﻲ دھﺪ. البته همین که همه دوستان اسلحه دارن سابقه محسوب شده و مقدمه ی خیلی خوبی برای تک تیرانداز شدنه.
ﺷﺮاﻳﻂ ﻓﯿﺰﻳﻜﻲ : ﺗﯿﺮاﻧﺪاز ﻛﻪ اﻏﻠﺐ در ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﮫﺎي طﻮﻻﻧﻲ ﺑﺎ ﺧﻮاب، ﻏﺬا ﻳﺎ آب ﻛﻢ ﺑﻜﺎر ﮔﻤﺎرده ﻣﻲ ﺷﻮد ﺑﺎﻳﺪ
داراي ﺷﺮاﻳﻂ ﻓﯿﺰﻳﻜﻲ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ اي ﺑﺎﺷﺪ. ﺳﻼﻣﺖ ﺧﻮب ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻲ ﻋﻜﺲ اﻟﻌﻤﻠﮫﺎي ﺑﮫﺘﺮ، ﻛﻨﺘﺮل ﻣﺎھﯿﭽﻪ اي
ﺑﮫﺘﺮ و طﺎﻗﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺖ. اﻋﺘﻤﺎد ﺑﻪ ﻧﻔﺲ و ﻛﻨﺘﺮل ﻛﻪ از ورزﺷﻜﺎران، ﺑﻮﻳﮋه ﺗﯿﻤﮫﺎي ورزﺷﻲ، اﻳﺠﺎد ﻣﻲ ﺷﻮد
اﻣﺘﯿﺎزات ﻣﺸﺨﺼﻲ ﺑﺮاي ﻛﺎرآﻣﻮز ﺗﯿﺮاﻧﺪازي ھﺴﺘﻨﺪ.
دﻳﺪ : دﻳﺪ ﭼﺸﻢ ﻳﻚ اﺑﺰار اوﻟﯿﻪ ﺗﯿﺮاﻧﺪاز اﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ، ﺗﯿﺮاﻧﺪاز ﺑﺎﻳﺪ دﻳﺪ 20/20 ﻳﺎ دﻳﺪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺗﺎ 20/20
داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. در ﺣﺎﻟﯿﻜﻪ، ﻋﯿﻨﻚ زدن ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﺎﻳﻪ دردﺳﺮ ﺷﻮد اﮔﺮ ﻋﯿﻨﻚ ﮔﻢ ﺷﺪه ﻳﺎ ﺧﺮاب ﺷﻮد. ﻛﻮررﻧﮕﻲ ﻧﯿﺰ
ﺗﻌﮫﺪي ﺑﺮاي ﺗﯿﺮاﻧﺪاز ﻣﺤﺴﻮب ﻣﻲ ﺷﻮد ﭼﻮن ﺑﺎﻋﺚ ﻧﺎﺗﻮاﻳﻲ وي در ﻛﺸﻒ اھﺪاف ﭘﻮﺷﯿﺪه ﻣﻲ ﺷﻮدﻛﻪ ﺑﺎ
ﭘﯿﺮاﻣﻮن طﺒﯿﻌﻲ درھﻢ ﻣﻲ آﻣﯿﺰد.
ﺳﯿﮕﺎر ﻛﺸﯿﺪن : ﺗﯿﺮاﻧﺪاز ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺳﯿﮕﺎر ﺑﻜﺸﺪ ﻳﺎ از ﺗﻮﺗﻮن ﺑﺪون دود اﺳﺘﻔﺎده ﻛﻨﻨﺪ. دود ﻳﺎ ھﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺳﺮﻓﻪ ﺑﺪون
ﭘﻮﺷﺶ آدم ﺳﯿﮕﺎري ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﺗﯿﺮاﻧﺪاز را اﻓﺸﺎ ﻛﻨﺪ. ﺑﺎ وﺟﻮدﻳﻜﻪ ﻳﻚ ﺗﯿﺮاﻧﺪاز ﻣﻤﻜﻦ ﻧﯿﺴﺖ
ﺳﯿﮕﺎرﻛﺸﯿﺪه ﻳﺎ از ﺗﻮﺗﻮن ﺑﺪون دود در ﻳﻚ ﻣﺄﻣﻮرﻳﺖ اﺳﺘﻔﺎده ﻛﻨﺪ، ﺧﻮدداري وي ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺑﺎﻋﺚ ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ و
ﻧﺎراﺣﺘﻲ ﺷﻮد ﻛﻪ ﻛﺎرآﻳﻲ او را ﭘﺎﻳﯿﻦ ﻣﻲ ﺑﺮد.
ﺷﺮاﻳﻂ ذھﻨﻲ : ھﻨﮕﺎﻣﯿﻜﻪ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪھﺎن داوطﻠﺒﯿﻦ ﺗﯿﺮاﻧﺪاز را ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ، آﻧﮫﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﺧﺼﻠﺘﮫﺎﻳﻲ
ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﻧﺸﺎن ﻣﻲ دھﺪ داوطﻠﺐ ﻛﯿﻔﯿﺘﮫﺎي درﺳﺖ ﺑﺮاي ﺗﯿﺮاﻧﺪاز ﺷﺪن را دارد. ﻓﺮﻣﺎﻧﺪه ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ آﻳﺎ
داوطﻠﺐ ﻣﺎﺷﻪ را در زﻣﺎن و ﻣﻜﺎن درﺳﺖ ﺧﻮاھﺪ ﻛﺸﯿﺪ. ﺑﺮﺧﻲ ازﺧﺼﻠﺘﮫﺎﻳﻲ ﻛﻪ دﻧﺒﺎل ﻣﻲ ﺷﻮد، ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ
اطﻤﯿﻨﺎن، اﺑﺘﻜﺎر ﻋﻤﻞ، وﻓﺎداري، ﻧﻈﻢ وﺛﺒﺎت ﻋﺎطﻔﻲ اﺳﺖ. ارزﻳﺎﺑﻲ رواﻧﺸﻨﺎﺳﺎﻧﻪ داوطﻠﺐ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪه
در روﻧﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﻛﻤﻚ ﻛﻨﺪ.
اطﻼﻋﺎت : وظﺎﻳﻒ ﻳﻚ ﺗﯿﺮاﻧﺪاز ﻧﯿﺎز ﺑﻪ اﻧﻮاع ﮔﺴﺘﺮده اي ازﻣﮫﺎرﺗﮫﺎ دارد.او ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻮارد زﻳﺮرا ﺑﯿﺎﻣﻮزد:
ﭘﺮﺗﺎب ﺷﻨﺎﺳﻲ.
اﻧﻮاع ﻣﮫﻤﺎت و ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ھﺎ.
ﺗﻨﻈﯿﻢ اﺑﺰار اﭘﺘﯿﻜﻲ.
ﻋﻤﻠﯿﺎت رادﻳﻮﻳﻲ و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ھﺎ.
ﺑﺮرﺳﻲ و ﺗﻨﻈﯿﻢ آﺗﺶ ﺧﻤﭙﺎره اﻧﺪاز و ﺗﻮﭘﺨﺎﻧﻪ.
ﻣﮫﺎرﺗﮫﺎي ﺟﮫﺖ ﻳﺎﺑﻲ زﻣﯿﻨﻲ.
ﮔﺮد آوري و ﮔﺰارش اطﻼﻋﺎت ﻧﻈﺎﻣﻲ.
ﻳﻮﻧﯿﻔﻮرم و ﺗﺠﮫﯿﺰات ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺧﻄﺮ.
ب. در ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﮫﺎي ﮔﺮوه ﺗﯿﺮاﻧﺪاز در ﺑﺮﮔﯿﺮﻧﺪه اﻣﻮر ﻣﺴﺘﻘﻞ طﻮﻻﻧﻲ، ﺗﯿﺮاﻧﺪاز ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺧﻮد ﻣﺘﻜﻲ
ﺑﺎﺷﺪ و داوري ﺧﻮب و ﺣﺲ ﻣﻌﻤﻮﻟﻲ را ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﮔﺬارد. اﻳﻦ اﻣﺮ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ دو ﻣﺸﺨﺼﻪ ﻣﮫﻢ دﻳﮕﺮ
دارد :
ﺗﻮازن ﻋﺎطﻔﻲ : ﺗﯿﺮاﻧﺪاز ﺑﺎﻳﺪ ﻗﺎدر ﺑﺎﺷﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ آراﻣﻲ و ﺑﺎ دﻗﺖ اھﺪاﻓﻲ را ﺑﻜﺸﺪ ﻛﻪ ﻣﻤﻜﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﺗﮫﺪﻳﺪ ﻓﻮري
ﺑﺮاي او داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺴﯿﺎر آﺳﺎن ﺗﺮ اﺳﺖ ﺗﺎ ﻛﺴﻲ را ﺑﺮاي دﻓﺎع از ﺧﻮد ﻳﺎ دﻓﺎع از ﺳﺎﻳﺮﻳﻦ ﻛﺸﺖ ﺗﺎ ﺑﺪون
ﺗﺤﺮﻳﻚ آﺷﻜﺎر او را ﻛﺸﺖ. ﺗﯿﺮاﻧﺪاز ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻣﺸﻜﻮك ﺑﻪ ﻋﻮاطﻔﻲ ﻧﻈﯿﺮ اﺿﻄﺮاب ﻳﺎ ﻧﺪاﻣﺖ ﺑﺎﺷﺪ.
داوطﻠﺒﺎﻧﻲ ﻛﻪ اﻧﮕﯿﺰش آﻧﮫﺎ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ آﻣﻮزش ﺗﯿﺮاﻧﺪازي در ﻣﯿﻞ ﺑﻪ ﺷﮫﺮت ﻗﺮار ﻣﻲ ﮔﯿﺮد ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﻗﺎدر ﺑﻪ
ﺗﻌﻘﻞ ﻓﻲ اﻟﺒﺪاھﻪ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺷﻐﻞ ﺗﯿﺮاﻧﺪازي ﺑﻪ آن ﻧﯿﺎز دارد.
ﻣﮫﺎرت زﻣﯿﻨﻲ : ﺗﯿﺮاﻧﺪاز ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﻣﺤﯿﻂ زﻣﯿﻨﻲ آﺷﻨﺎ ﺑﻮده و در آن راﺣﺖ ﺑﺎﺷﺪ. ﻳﻚ ﺳﺎﺑﻘﻪ طﻮﻻﻧﻲ در ھﻮاي آزاد و
داﻧﺶ روﻳﺪادھﺎي طﺒﯿﻌﻲ در ھﻮي آزاد ﺑﻪ ﺗﯿﺮاﻧﺪاز در ﺑﺴﯿﺎري از وظﺎﻳﻔﺶ ﻛﻤﻚ ﺧﻮاھﺪ ﻛﺮد. اﻓﺮاد ﺑﺎ ﭼﻨﯿﻦ
ﺳﺎﺑﻘﻪ اي اﻏﻠﺐ ﭘﺘﺎﻧﺴﯿﻞ ﻋﻈﯿﻤﻲ ﺑﻌﻨﻮان ﻳﻚ ﺗﯿﺮاﻧﺪاز ﺧﻮاھﻨﺪ داﺷﺖ. اااااااااااخره استتار [تصویر: orUcos1M9e.jpg] عاشق اینجور لحظه هام [تصویر: kz6rZbwNxc.jpg] اینم یه تک تیرانداز معروف اسمشو یادم رفته فک کنم مارشال همچین چیزی بود [تصویر: LeeEnfield_Sergeant_H_A_Marshall_01.jpg]
اصولا وجود تاپیک در مورد تک تیرانداز در انجمن هاش مربوط به شکار و تیراندازی ضروریهKhansariha (219)
(2013-09-03 06:38 PM)THUNDER نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2013-09-03 01:21 PM)titan نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوست عزیز تاپیک بسیار خوبی و فکر هم نمیکنم که تکراری باشه چون اون ها درباره بهترین ها در تک تیراندازی و مسائل دیگه هستند ولی این درباره خود تک تیرانداز هستش.Khansariha (8)
دوست عزیز من نمیگم تاپیک بدیه ولی بر اساس رویه ای که در سایت وجود داره مبنی بر کاهش تعداد تاپیک ها و تجمیع مطالب جزئی در یک تاپیک کلی این تاپیک لزومی بر بودنش نیست. اولاً اینکه مقاله ی پست اول قبلاً قرار داده شده([تصویر: showthread.php?tid=1475]) ثانیاً هم اینکه کلاً 3 صفحه مطلب مفید در این باره وجود نداره و تاپیک به محل قرار دادن تصاویر استتار و سوال و جواب های اضافی تبدیل خواهد شد.
در کل من کاره ای نیستم و تصمیم با مدیران هست و من فقط پیشنهاد و نظر خودم رو گفتم.
موفق باشیدKhansariha (8)

، دوست عزیز میشه لطفا زد حال نزنید ؟ بقیه دوستان که استقبال کردند ... این تاپیک برای کسانی که به تک تیراندازی علاقه دارن و دوست دارن تک تیرانداز بشن عالیه . من تمام سعیمو میکنم تا دوستان راضی باشن .همچنین دوست عزیزم titan فرمایش کردن که تاپیک تکراری نیست و درباره کلیت یک تک تیرانداز گفتگو میشه . اقای (Thunder )منم کاره نیستم ولی شما هم اگه خیلی ناراحتی وارد این تاپیک نشو . Khansariha (8)
(2013-09-03 04:17 PM)NHunter نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[تصویر: 13782120641.jpg]

دوستان این تفنگ نخجیر 3 نیست؟

این اسلحه گلوله زن ایرانی سیاوش هست دوست عزیز.
(2013-09-03 07:01 PM)warrior نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2013-09-03 06:38 PM)THUNDER نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(2013-09-03 01:21 PM)titan نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوست عزیز تاپیک بسیار خوبی و فکر هم نمیکنم که تکراری باشه چون اون ها درباره بهترین ها در تک تیراندازی و مسائل دیگه هستند ولی این درباره خود تک تیرانداز هستش.Khansariha (8)
دوست عزیز من نمیگم تاپیک بدیه ولی بر اساس رویه ای که در سایت وجود داره مبنی بر کاهش تعداد تاپیک ها و تجمیع مطالب جزئی در یک تاپیک کلی این تاپیک لزومی بر بودنش نیست. اولاً اینکه مقاله ی پست اول قبلاً قرار داده شده([تصویر: showthread.php?tid=1475]) ثانیاً هم اینکه کلاً 3 صفحه مطلب مفید در این باره وجود نداره و تاپیک به محل قرار دادن تصاویر استتار و سوال و جواب های اضافی تبدیل خواهد شد.
در کل من کاره ای نیستم و تصمیم با مدیران هست و من فقط پیشنهاد و نظر خودم رو گفتم.
موفق باشیدKhansariha (8)

، دوست عزیز میشه لطفا زد حال نزنید ؟ بقیه دوستان که استقبال کردند ... این تاپیک برای کسانی که به تک تیراندازی علاقه دارن و دوست دارن تک تیرانداز بشن عالیه . من تمام سعیمو میکنم تا دوستان راضی باشن .همچنین دوست عزیزم titan فرمایش کردن که تاپیک تکراری نیست و درباره کلیت یک تک تیرانداز گفتگو میشه . اقای (Thunder )منم کاره نیستم ولی شما هم اگه خیلی ناراحتی وارد این تاپیک نشو . Khansariha (8)

دوست عزیز ممنون از شما بخاطر این همه لطفی که به بنده دارید واقعاً شرمنده کردید.
خدمتتون که عرض کنم پست اولتون که کلاً تکراریه چون خود من قبلاً گذاشتمش این هم لینکش: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

و دیگر اینکه بنده دیگه زد (ضد) حال نمیزنم. و امیدوارم تاپیکتون که انقدر بهش تعصب دارید همچنان پربار بشه.
موفق و موید باشید دوست خوبم.Khansariha (8)
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع