انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: بررسی و مقایسه umarex 850 و CZ200
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه عزیزان و کاربران گرامی.
قبل از هر چیز عرض کنم که این نوشته فقط و فقط نظرات شخصی بنده به عنوان یک فرد که مدتها تیراندازی با تفنگ بادی تجربه کرده و هر دو اسلحه را در اختیار داشته هست و مسلما موافقان و مخالفان خودش داره که از عزیزان دعوت میشه انتقادات سازنده خودشون در همین جا به نمایش بذارن و مطالب به نقد بکشن به دور از هر گونه تعصب و خدای نکرده توهین.

بعد از بالا گرفتن تب دقت و از بین رفتن تب قدرت در بین علاقه مندان اسلحه هایی پا به میدون گذاشتن که در دقت دهان هر بیننده ای آب انداختن و باعث شدن همگان به این فکر فرو برن که آیا زدن یه نخ کبریت از فاصله 30 متری لذت بخش تره یا ترکوندن یه آجر ؟؟!!!!!!!!!
متاسفانه در بین کاربران اسلحه تو ایران معمولا قدرت و ژول بیشتر دلها به خود جذب میکنه یا بهتر بگیم می کرد اما با ورود اسلحه CZ ساخت چک به ایران و استفاده اون توسط برخی اعضا مجرب و با تجربه سایت نظر ها را تا حدود زیادی عوض کرد به طوری که الان به نظر میرسه اکثریت اعضا غرق در اعجاز افرینی این اسلحه شدن اسلحه ای که به راحتی در فواصل بالا هر هدفی تسلیم خودش میکنه و اگر خوراک مناسبی براش در نظر گرفته بشه و بهش اهمیت داده بشه مسلما صاحب خودش در هیچ حالی تنها نخواهد گذاشت نه در هد شات کردن یک کلاغ بزرگ و نه در پین پوینت کردن اهداف روی کاغذ.این اسلحه میشه گفت به نوعی در حال یکه تازی در میان اسلحه های موجود در ایران هست و با توجه به دقت و کیفیت فوق العادش و همچنین نمایان شدن این موضوع که دقت با قدرت مناسب میتونه چه کارهایی بکنه چشم ها رو به خود خیره کرد ولی باید اینو در نظر بگیریم که این اسلحه در میدان تنها نیست !!! و به نظر نگارنده اسلحه دیگه که اونم ساخت کمپانی معرف والتر هست تونسته رقیبی جدی برای این اسلحه باشه ،والتری که لولهای ساخت اون زبان زد عام و خاص هست و به هر اسلحه ای اعتبار می بخشه.
در بررسی و مقایسه این دو اسلحه باید یک نکته کلیدی در نظر گرفت و اونم اینکه اومارکس 850 که قرار با سی زد مقایسه بشه تیون شده است یعنی یک کپسول 200 بار کاری بعلاوه یک رگلاتور که وظیفه تنظیم قدرت روی 16 ژول رو بر عهده داره این اسلحه رو از مدل فابریکی کارخونه متمایز کرده تا در قدرت و تعداد شلیک به سی زد نزدیک بشه که در ادامه به نقاط ضعف و قوت هر دو اسلحه خواهیم پرداخت.

عکسها بعضا از اینترنت انتخاب شده تا زیبایی بیشتری به متن بده اما عکس گروپ ها همگی کار بچه های سایت خودمون هست.
من یک بررسی اجمالی روی نقاط قوت و ضعف هر دو اسلحه انجام میدم و تمام نمرات از 10 در نظر گرفته میشه.
ابتدا اسلحه CZ200 .
این اسلحه ساخت کشور چک بوده و کارخانه اون از قدیم الایام ساخت سلاح های مختلف پیش قدم بوده .مدل های مختلفی از این اسلحه ساخته شده که اسلحه مورد بررسی CZ 200با قدرت 16 ژول هست.
[تصویر: new-stock-200-front-right.jpg]


*کیفیت ساخت این اسلحه واقعا عالی هست و تا وقتی از نزدیک به قنداق و فلز که کاملا با هم هماهنگ هستند نگاه نکنید و خیره نشید متوجه کیفیت بسیار بالای این اسلحه نخواهید شد و شاید یکی از علت هایی که دوستان بعد از خرید چند برابر مجذوب این اسلحه میشن همین تفاوت در عکس و واقعیت هست.

من به کیفیت این اسلحه از 10 نمره 9.5 میدم.

*دومین مورد دقت فوق العاده این اسلحه هست که هر تیراندازی مجذوب خودش میکنه و باعث میشه بعد از خرید این اسلحه به خودش و سازنده آفرین بگه دقت این اسلحه واقعا عالی هست و با توجه به گروپ هایی که دوستان گرفتند میشه به راحتی نمره 9.5از 10 به این دقت داد [تصویر: 13746976172.jpg] ==== [تصویر: 13740726312.jpg]

*سومین نکته مثبت این اسلحه توازن و بالانس بسیار خوب اون روی بدن هست که من با توجه به تجربه شخصی خودم نمره 8 از 10 بهش میدم.

*چهارمین نکته مثبت این اسلحه نحوه مسلح شدنش [تصویر: CZ_200_S%20-HUNTER_detail-5.jpg]درسته که تک تیر اما واقعا مسلح کردنش لذت بخشه و ساچمه گذاری در اون راحت هست من نمره 7.5 از 10 به این قسمت میدم.

*پنجمین نکته بارز این اسلحه تعداد شات های بالا با یکبار شارژ کپسول هست که اگر اشتباه نکنم نزدیک به 80 یا 90 شلیک کاملا یکنواخت در اختیار کاربر قرار میده که این واقعا عالی هست و من نمره 9 از 10 بهش میدم.

*نبود خشاب به صورت فابریک روی این اسلحه از نظر من و خیلی های دیگه یه ضعف حساب میشه که من از 10 نمره 5 بهش میدم.

*مورد بعدی که ممکنه کمی تو ذوق بزنه ظاهر و طراحی قنداق اسلحه هست که از نظر من خیلی زیبا نیست و من نمره 4 از 10 بهش میدم البته کیفیت ساخت قنداق واقعا خوبه اما به نظرم میشد قنداق زیباتری براش طراحی کرد.

*نکته بعدی که در انتخاب خیلی مهمه قیمت هست که من فکر میکنم حدود 3 میلیون برای این اسلحه کمی زیاد باشه و من عدد 6 از 10 براش در نظر میگیرم هر چند میشد عدد کمتری براش در نظر گرفت اما ...
خوب با جمع امتیازات از 80 به نمره 58.5 برای این اسلحه میرسیم که با چشم پوشی از زیبایی ظاهری قنداق و تهیه یک خشاب برای این اسلحه این عدد به 49.5 از 60 میرسه که واقعا عالی هست من برای کسانی که دنبال قنداق زیبا و کارآمد هستند این مدل پیشنهاد میدم[تصویر: images?q=tbn:ANd9GcT1fjITTaYpKiEiKQYysFf...WGq78pCc4g]


خوب اسلحه بعدی امارکس 850 تیون شده و تبدیل به پی سی پی شده است:
[تصویر: 850mag1.jpg]

*کیفیت ساخت این اسلحه با توجه به اینکه خودم این اسلحه دارم و چند بار بازش کردم خوبه اما به کار رفتن چند قطعه پلاستیکی من جمله گرداننده خشاب و ماشه کمی ضد حال به کاربر منتقل میکنه اما کیفیت ساخت قطعات فلزی خصوصا لوله عالی هست و کیفیت ساخت قنداق هم با توجه به اینکه سنتیک (پلاستیکی ) هست در حد خیلی خوب هست در کل من به کیفیت ساخت این اسلحه از 10 نمره 8 میدم .

*دومین نکته مد نظر دقت این اسلحه هست که واقعا دست کمی از سی زد نداره و تو گروپ ها به خوبی این موضوع مشخص هست و من این چنین گروپ هایی توی 15 متر و 20 متر و 30 متر با این اسلحه گرفتم
[تصویر: IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B3%DB%B0%DB%B4...%DB%B8.jpg] تعداد 8 شلیک از فاصله 15 متر با ساچمه فینال مچ[تصویر: IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B3%DB%B0%DB%B4...%DB%B8.jpg]

[تصویر: IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B3%DB%B0%DB%B7...%DB%B4.jpg]

با تفاسیر بالا من نمره 9.5 از 10 میدم.

* بالانس و توازن این اسلحه روی بدن معمولی است و من نمره 7 از 10 بهش میدم.

*چهارمین نکته نحوه مسلح شدن این اسلحه هست که واقعا دلنشین هست و کاملا روان و بدون گیر هست و موقع مسلح شدن حس خوبی به کاربر منتقل میکنه و صدای لذت بخشی نیز به گوش میرسه [تصویر: Umarex-850-Airmagnum%282%29.jpg]من واقعا از مسلح کردن این اسلحه لذت میبرم و میتونم با قاطعیت نمره 8.5 از 10 بهش بدم.

*پنجمین نکته بارز و نقطه قوت این اسلحه که به خاطر تیون شدن هست وجود کپسول و رگلاتور و تعداد شات بالا (90 شلیک یکنواخت با هر بار شارژ هست) که این اسلحه قابل رقابت با سی زد کرده نا گفته نماند برای ساخت کپسول و رگلاتور هزینه نزدیک به 500 هزار تومان صورت پذیرفته .من نمره 9 از 10 به این قسمت میدم.

*نکته بعدی وجود خشاب در این اسلحه هست که ممکنه باعث بشه از رقیب خودش پیشی بگیره اما کیفیت خشاب این اسلحه خصوصا گرداننده خشاب پایینه [تصویر: umarex-850-rotary-magazines-.22-.177-pac...-759-p.jpg]و این ضعف حساب میشه البته خللی در مسلح کردن به وجود نمیاد اما ممکنه به مرور زمان و با سائیدگی مشکل به هم بزنه همچنین در این اسلحه اگر حواسمون نباشه به راحتی دو یا چند ساچمه درون لوله قرار می گیره که من نمره 6.5 از 10 بهش میدم و مطمئنا اگر کیفیت خشاب بالا بود و راهکاری برای قرار نگرفتن چند ساچمه در لول بود امتیاز بسیاربهتری کسب میکرد.میخوام اگه بشه یه خشاب اینجوری براش بسازم تا عمری باشه [تصویر: muzzle_trommel_umarex_S_W586.JPG]

*نکته منفی بعدی سنتیک بودن قنداق هست که عده ای اونو مزیت و عده ای عیب میدونن ،طراحی ارگونومیک قنداق خوبه و طراحی ظاهریش هم خوبه اما استفاده از پلاستیک لذت در دست گرفتن اسلحه کم کرده البته برای شخص بنده که همیشه اسلحه را به جایی تکیه میدم بد نیست اما مطمئنا اگر همین طراحی با چوب صورت گرفته بود بسیار عالی تر بود و منو به این فکر انداخته که قنداقش عوض کنم پس نمره من به این قسمت 5 از 10 (البته خیلی سخت گیرانه )بهش میدم.فکر کنم اگه اینجوریش کنیم زیبا تر باشه [تصویر: 858589c1a4aa.jpeg] یا اینجوری [تصویر: 850walnutbasic2.jpg] یا اینکه اصلا بیخیال قنداق بشم یه روکش طرح استتار براش بدوزمم تا اینجوری بشه [تصویر: 8501.jpg]


*نکته آخر قیمت هست.این اسلحه الان الکی گرون شده و قیمتی بین 1500 تا 1600 داره که با توجه به هزینه جهت تبدیلش به پی سی پی باید چیزی حدود 2 میلیون براش کنار بذارین که واقعا قیمت بالایی هست اما هر چی باشه هنوز نزدیک 1 میلیون از رقیبش ارزون تره و شما این 1 میلیون میتونید یک گوشی سامسونگ دواس 5 اینچ بخرین و با خودتون ببرین شکار خخخخ .در هر صورت من نمره 6 از 10 بهش میدم.
با جمع بستن امتیازات به عدد 58.5 از 80 میرسیم که واقعا جالبه .

در متن بالا سعی شد بدون هیچ گونه جانب داری و تعصب خاص هر دو اسلحه مورد بررسی قرار بگیره و از نظر من تقریبا نکات مثبت و منفی این اسلحه ها نزدیک به هم بود .

[تصویر: CZ200FS.JPG]
[تصویر: ObrCZ200_2.jpg]
[تصویر: umarex850.jpg]
[تصویر: 7501495.jpg]

امیدوارم مورد استفاده دوستان قرار گرفته باشه.
یا علیKhansariha (8)
والتر با این که کپسول واسش ساختید اگه اشتباه نکنم قنداق هم واسش بسازید میشه 2.5 میلیون وتازه 500 دیگه راه داره خرجش کنید تا هزینه ای مثل سی زد رو دستتون بزاره و اگه انقدر خرجش کنید دیگه فکر نکنم عیبی بتونید واسش پیدا کنیدKhansariha (8)
برسی خیلی زیبایی بود و همچنین تصاویر خیلی زیبایی از والتر تشکر

البته به نظر من والتر با اون قنداق مونت کارلو و کپسول خیلی با ابهت و جنم شده اما سی زد در همه تصاویر و حالت ها یه جور خیلی نارک نارنجیه و ظاهر دهن پر کنی نداره
فرمایش شما صحیح اما من این تفنگ به قیمت 480 خریدم و 500 هم هزینه رگلاتور و کپسول میشه 980 .که بنده تاکید کردم الان الکی گرون شده و به همین دلیل گرونی امتیاز منفی براش محسوب کردم.
در خصوص عکسها هم خدایش غرض در کار نبود من نتونستم عکسای بهتری از سی زد پیدا کنم .ان شا اله عکس اسلحه خودم به زودی میذارم تو این تاپیک

[تصویر: DSC_8586.jpg]

ببخشید که یکم عکس بی کیفیته. به زودی عکس های زیبا و کاملی از اسلحه میذارم تا افرادی که قصد مقایسه دارند بهتر بتونن به نتیجه برسن.
یا علی
جا داره همینجا از دوست وبرادر گلم اقا جلال تشکر کنم .Khansariha (8)
با کمال احترام بنظر من مقایسه درستی نیست چون سی زد 1 اسلحه ارتقاء یافته (از لحاظ قدرت )سالونی محسوب میشه وجز دقیقترینها بطوری که توی خود کاتلوگش نوشته خطای این اسلحه توی 12 متر صفر هستش و اگه خطای باشه از تفنگ نیست .این اسلحه با 907میلیمتر طول کلی و 2.8 کیلوگرم یکی از شاهکارهای Česká zbrojovka CZهستش .
جلال جان از traveling trigger هر دو برند نگفتید از twist rate و ضریب bc که لوله ها به ساچمه میدن حرفی نزدید درضمن جلال جان سی زد پی سی پی هستش با مخزن بسیار باکیفیت و از بهترین مانومتر برخورداره ولی اومارکس co2و... lodکردن سی زد بسیار کم استحلاک ولی امارکس مقداری در خشاب و ایندکس ضعف داره . .بنظر من نداشتن خشاب ضعف نیست شما میتونید اسلحه رو با خشاب تهیه کنید ایر ارمز که همون برند سی زد هستش با خشاب فروش میره و در خصوص قنداق بیشتر سلیقه ای هستش .ولی انصافا" 4 نمره کم نیست سی زد 4 مدل قنداق مختلف داره برای سلیقه های مختلف از متحرک و قابل تنظیم سالونی تا مدل کالرو معمولی و هانتر .

جالبتر اینکه قنداق اومارکس 1 مدل سنتیک بیشتر نداره و شما از 10 بهش 5 دادین !!!!


[تصویر: 13748641271.jpg]
[تصویر: 13749087302.jpg]
[تصویر: 13749087301.jpg]
در خصوص دقت جلال جان قاطع نمیشه گفت دقت امارکس و سی زد یکی هستش !!!! با توجه نمره یکسان از طرف شما به هر دو برند . شما در بهترین حالت 1 گروپ از امارکس توی 45متر بگذارید اون موقعه بازم بهتر میشه نظر داد گروپ من توی عکس بالای که شما قرار دادید هست 7 شلیک در 45 متری 10 میلیمتر البته نه سنتر تو سنتر اگه اونو بخوایم حساب کنیم گروپ کم نظیره .

در خصوص Ergonomic با توجه به اینکه با هردو شون کار کردم بنظر من cz صدر در صد برتری داره .

جلال جان در خصوص قیمت مدل کالر این اسلحه 800 اودلار قیمتشه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از برند گانپاور اس اس اس سوماترا . اوانیکس ای ار 6 رین استورم بلیزارد و.. خیلی های دیگه قیمت جهانیش بالاتره این برندهای که نام بردم اکبندش زیر 4.200 میلیون توی ایران نیست یا مارادور 470 اودلاری که الان توی ایران 4.700 فروش میره یا دیسکاوری250 اودلاری که اینجا 3 میلیون فروش میره دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به هر صورت بنظر من 3 میلیون حتی برای هانتر 650 اودلاری قیمت زیادی نیست باتوجه به قیمتهای که خدمت شما عرض کردم نیست .Khansariha (8)Khansariha (8)Khansariha (8)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


و قیمت امارکس 850 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


قیمت والتر 1250 پی سی پی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام،بنده تجربه ی استفاده نداشتم ولی چند نکته رو عرض میکنم:
اول اینکه اسلحه عین ماشین امریکایی میونه،یعنی با نگاه کردن میشه به کیفیت و تمیز بودن و ... پی برد!(عجب مثالی)به نظر حقیر سی زد یک سر و گردن بالاتر از اومارکسه!
و دوم اینکه اقا جلال و سایر دوستان با دستکاری و ... تونستند اومارکس رو به پی سی پی تبدیل کنند و هیچ وقت یک وسیله ی دست ساز نمی تونه رو دست کارخونه دربیاد(البته استثنا دارد)
سوم اینکه اقا جلال تو نمره دادن به زیبایی قنداق یه کمی کم لطفی کردند،اصالت اسلحه به قنداق چوبی بودن اسلحه است،البته سلایق متفاوته اما به شخصه قنداق سی زد حتی مدل هانتر را زیباتر از اومارکس میدانم.
درسته اومارکس خشاب داردولی یک ایراد غیر قابل اغماض نیز دارد!و ان ساییدگی است که آقا جلال اشاره فرمودند.
سلام و تشكر از دوست و برادر خوبمون آقا جلال كه زحمت مقايسه اين دو برند رو كشيدند همونطور كه در ابتدا عنوان كردند اين نظر شخصي شون هست كه براي ما قابل احترام Khansariha (8).
ولي من هيچ كدوم رو ندارم و چنانچه هم قصد خريد داشته باشم 100% سي زد رو انتخاب مي كنم . همينكه فابريك كارخونه اي پي سي پي هست خودش يه امتياز زيادي هست .
درحالت مقايسه استاندارد هر دو تفنگ ،‌ كفه ترازو به سمت سي زد هست .Khansariha (46)
سلام بر برادر گلم جلال جان
اول ممنون از تاپیک خوبت و مطلب زیبات
دوم
جلال جان منهم در بعضی قسمتها با نظرت موافق نیستم
1- لوله امارکس ها والتر هست و متفاوت با اون لوتار والتر معروف هست اما لوه سی زد ساخت خودش هست و به حدی با کیفیته که در بعضی مدلهای ایر ارمس که به جای لول CZ از لوله لوتار استفاده شده مشتری ها راضی نبودند
2- در بخش ارگونومی CZ حتی در مدلهای مونت کارلو بسیار سبک و خوشدست هست و براحتی تو بدن جا میفته اما امرکس رو به این حد خوشدست نمیدونم یعنی اگر بخوام نمره بدم به cZ 8.5 و امارکس رو 7 میدم

3- در بحث زیبایی قنداق هرچند CZهم قنداقش ایده ال نیست اما باز اختلاف قابل توجهی با قنداق سنتتیک داره پس به نظر من نمره 6 رو به CZ و 4 رو به امارکس میدم هرچند برای مدل کالر CZ میشه نمره 8 رو به قنداق داد

4-در بحث کیفیت ساخت cZ هیچ نقصی برش وارد نیست چه از لحاظ طراحی مکانیزم و چه از لحاظ الیاژ فلز

5-بحث خشاب رو چون میشه به صورت اپشن به CZ اضافه کردخیلی مشکلی نمیبینم کما اینکه من با تک تیر بودنش مشکلی ندارم البته نظر شخصیمن هست و نظر سایر عزیزان محترم هست
6-تنها نکته ای که میمونه بحث قیمت هست
اگر مدل پایه هانتر رو که حدود 620 دلار قیمت داره
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

رو مقایسه کنیم با امارکس که 290 دلاره میبینم یه اختلاف قیمت بیش از 2 برابر داره
در جایی که دیسکاوری 250دلاری رو میدند 3 ملیون تومن باز قیمت سی زد معقول هست
اما در نهایت اگر امرکس رو به قیمت واقعیش یعنی حدود 1 تومن بشه تهیه کرد و با400-500 تومن مثل مورد شما مخزن بشه گذاشت تو رنج قیمت خودش تفنگ خوبی میشه
با سلام خدمت عزیزان.
خوب دوستان تمام فرمایشاتی که شما فرمودین بنده هم به عنوان ایراد به امارکس گرفته بودم.موضوع کم کیفیت بودن خشاب ،موضوع قنداق سنتیک و موضوع قیمت.البته یه چیز یادمون باشه قیمت بالا برای یک جنس مزیت حساب نمیشه بلکه عیب هست.
در خصوص کیفیت ساخت هم اگه دوستان خوب توجه کرده باشند بنده به امارکس 1.5 نمره کم دادم که واقعا نمره کمی هست،در خصوص دقت هم به نظرم با توجه به گروپ ها میشه فهمید تقاوت دقت آنچنانی با هم ندارند و به زودی یه گروپ توی 45 متر هم میذارم تا بهتر مشخص بشه.
در خصوص قنداق بنده هم گفتم که اگه قنداق چوبی بود خیلی بهتر میشد و بحث قنداق هم یک بحث سلیقه ای است و همونطور که تو مقایسه هم گفتم نظر شخصیم بیان کردم.
در خصوص تبدیل کردنشم که بنده گفتم که از حالت فابریک در اومده و تبدیل شده والا امارکس 850 سی او 2 به هیچ عنوان قابل قیاس نیست.
در خصوص بالانس و توازن هم که مشخصا به سی زد نمره بالاتر دادم اما امارکس هم با توجه به قنداق طرح مونتکارلو توازن و بالنس بسیار خوبی داره.
در خصوص خشاب هم به نظر من ضعفه و اگه ضعف نبود مطمئنا دوستان به دنبال تهیه خشاب برای سی زد نمی رفتن.
البته این پست جواب دهی به دوستان نبود بیشترقصدم این بود که بگم تمام ضعفهایی که دوستان به امارکس گرفته بودند بنده هم گرفتم اما در بحث قنداق و خشاب و قیمت بالا متاسفانه بازم به نظرم سی زد ضعیف عمل کرده و میتونست قنداق زیبا تری برای اون طراحی کنه کما اینکه اگر دوستان کمی دقت کنند متوجه میشن که طراحی قنداق سی زد واقعا اونطور که باید دلچسب نیست اما کیفیت خوبه.
در خصوص سالنی بودن اسلحه هم خدمت برادر عزیزم اقا مسیح عارضم که هیچ اسلحه سالنی 16 ژول قدرت نداره و ماکزیمم قدرت برای اسلحه های سالنی 7.5 ژول هست و معمولا اسلحه های سالنی طول زیادی دارند که با وزنه های مختلف کمترین ضعف در بالانس برطرف میکنند.و همانطور که روی سی زد هست نوشته مدل 200 هانتر.
در اخر هم اینکه عزیزان من بدون تعصب ایراد ها و نقاط قوت هر دو اسلحه گفتم البته از نظر خودم و صد البته همه اینها میتونه برای تک تک افراد متفاوت و متغیر باشه که به جای خودش قابل احترام هست و از برادارن و دسوتان خودم خاصه اقا سهیل و اقا مسیح هم تشکر میکنم که نظرات گرانسنگ خودشون بیان کردند.
یه نکته هم بگم خلاص:
من اگه 3 تا 4 میلیون پول داشتم حتما یه سی زد میخریدم خخخخخ .Khansariha (214)Khansariha (214)Khansariha (8)Khansariha (256)
ممنونم جلال جانKhansariha (8) والا من قنداق این اسلحه رو خیلی دوستدارم اولین چیزی هم که توی این اسلحه در وحله اول جلب توجه میکنه قنداق هستش که بانظر شما موافقم سلیقه ای هستش . Khansariha (8)

ودر خصوص خشاب جلال جان بازهم من مخالفم .Khansariha (8)چون خشاب این اسلحه جز اپشنهاش هستش .رینگ الومینیومی که فلان شرکت رو ماشینش میگذاره مابه تفاوتش رو از شما میگیره پس خشاب روی اسلحه های دیگه هم مجانی نیست !!!!. این اسلحه با خشاب تک تیر ارائه میشه تا مشتری بتونه با توجه به بودجش خرید کنه .
و در خصوص اسلحه سالنی بله جلال جان دیگه همه تفاوت اسلحه سالونی و 7.5 ژول رو میدونند خخخ!! Khansariha (8)بخصوص با اسلحه ای به که بی اس 200 هانتر معروفه ولی کلا"ورژن 7.5 ژول این اسلحه هم زیاد هستش خود منهم چند صباحی 1 قبضه شو داشتم هیچ تفاوتی ندارن جز تفاوت در قدرت.
(2013-07-27 12:21 PM)airking نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در بحث قنداق و خشاب و قیمت بالا متاسفانه بازم به نظرم سی زد ضعیف عمل کرده و میتونست قنداق زیبا تری برای اون طراحی کنه کما اینکه اگر دوستان کمی دقت کنند متوجه میشن که طراحی قنداق سی زد واقعا اونطور که باید دلچسب نیست اما کیفیت خوبه.

آقا جلال در رابطه با قنداق نظر من خلاف شماست.
من اعتقاد دارم این اسلحه یکی از زیباترین قنداق ها را داراست و از آن دسته اسلحه هاست که در نگاه اول آدم علاقه ای بهش پیدا نمی کنه اما کم کم این علاقه بیشتر می شه طوری که جدا شدن ازش براتون غیر ممکن می شود.
والا چند صباحی پیش من آمارکس داشتم به نظرم این اسلحه در رده سطح متوسط و با مکانیزم ساده قرار می گیره و از این نظر اصلا قابل مقایسه با cz نیست و شاید یکی از علت هایی که هیچ وقت جرات نکردم قطعات آن را باز کنم همین پیچیدگی cz باشد.


[تصویر: am850a2ir8.jpg]

[تصویر: CZ200S_Plakat_US_part1.jpg]


ارادتمند
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع